Loading...
 Start Page

Κ Α Τ Α 

α) Του Δημάρχου Πατρών Ανδρέα Φούρα ως εκπροσώπου του Δήμου Πατρέων.


β) Του áντιδημάρχου καθαριότητας κ. . . . . .


γ) Κάθε άλλου υπευθύνου και αρμοδίου για την λειτουργία του ΧΥΤΑ ΞΕΡΟΛΑΚΑΣ


----------------------
Α. H Λειτουργία Του ΧΥΤΑ καθορίζεται από την οδηγία με αριθμό 31/1999 της Ε.Ε όπως εξειδικεύεται από τις τρεις Κ.Υ.Α έγκρισης Περιβαλλονττικών όρων που εκδόθηκαν από την έναρξη λειτουργίας του ΧΥΤΑ μέχρι σήμερα. Οι εν λόγω ΚΥΑ είναι οι με αριθ. πρωτ.
1)90100/4-12-1995 των Υπουργών . . . που έληξε στις
2) 102099/23-3-2001 του ΥΠΕΧΩΔΕ και ΥΠΟΥΡΓΟΥ ΕΣΩΤΕΡΙΚΩΝ Δημ. ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ & ΑΠΟΚΕΝΤΡΩΣΗΣ που έληξε στις 31-12-06.
3) 126714/20-7-2007 του ΥΠΕΧΩΔΕ και ΥΠΟΥΡΓΟΥ ΕΣΩΤΕΡΙΚΩΝ Δημ. ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ & ΑΠΟΚΕΝΤΡΩΣΗΣ που θα ισχύει μέχρι 31-12-2012
4) Επί τη βάσει της άνω ισχύουσας ΚΥΑ εκδόθηκε η υπ' αριθ. 6289/27-2-08 άδεια λειτουργίας του ΧΥΤΑ της Νομαρχιακής αυτοδιοίκησης Αχαΐας
Οι όροι της ισχύουσας σήμερα ΚΥΑ 126714/20-7-2007 είναι απαραίτητο να τηρούνται απαρέγκλιτα διότι αποτελούν την προϋπόθεση ακινδύνου λειτουργίας του ΧΥΤΑ και η προαναφερόμενη άδεια λειτουργίας του ΧΥΤΑ από την νομαρχία έχει χορηγηθεί υπό τον όρο τήρησης των προϋποθέσεων της άνω ΚΥΑ άλλως είναι ανακλητέα πριν από τη λήξη της ( 31-12-2012) . Όμως οι άνω προϋποθέσεις δεν τηρούνται, όπως διαπιστώθηκε από το τεχνικό επιμελητήριο Ελλάδας τμήμα δυτικής Ελλάδας, το οποίο ανέθεσε σε ομάδα ειδικών επιστημόνων την σύνταξη εκθέσεως με θέμα: την διερεύνηση περιβαλλοντικών επιπτώσεων του ΧΥΤΑ Δήμου Πατρέων. H άνω ομάδα ειδικών επιστημόνων του Τεχνικού επιμελητηρίου συνέταξε την από Ιουνίου 2008 έκθεσή της σύμφωνα με την οποία διαπιστώθηκαν τα ακόλουθα:
1. Η συνολική έκταση των εγκαταστάσεων του ΧΥΤΑ είναι 400 στρέμματα , στα οποία συμπεριλαμβάνονται 70 στρέμματα ενεργού ΧΥΤΑ με σύνθετο φραγμό δηλαδή αργιλική μόνωση και γεωμεμβράνη και 12 στρέμματα χώρου εδαφικής διάθεσης (Χ.Ε.Δ) αδρανών και ογκωδών αποβλήτων με απλό εδαφικό φραγμό ( αργιλική μόνωση). Η προστασία του πυθμένα του ΧΥΤΑ με τα άνω υλικά έχει γίνει για να προστατεύεται ο υδροφόρος ορίζοντας από τα στραγγίσματα των σκουπιδιών.
Όμως ο ενεργός ΧΥΤΑ ( χώρος που διατίθενται απόβλητα) έχει επεκταθεί εκτός των 70 στρεμμάτων που διαθέτουν μονωμένο πυθμένα με άμεσο κίνδυνο μόλυνσης των υπογείων υδάτων της περιοχής. Να σημειωθεί ότι στη μείζονα περιοχή της Ξερόλακας Πατρών υπάρχουν γεωτρήσεις από τις οποίες αντλείται το πόσιμο νερό της Πάτρας.
2. Σύμφωνα με την ισχύουσα ΚΥΑ διεκόπη η επιτρεπόμενη με τις προηγούμενες εναπόθεση αδρανών υλικών στο χώρο του ΧΥΤΑ της Ξερόλακας. Όμως κατά παράβαση των προβλεπομένων μεταφέρονται και εναποτίθενται αδρανή υλικά μέσα στο χώρο του ΧΥΤΑ.
3. Ο ΧΥΤΑ διαθέτει τάφρο για τον καθαρισμό των ελαστικών των απορριμματοφόρων που εξέρχονται από το χώρο ταφής, πλυντήριο απορριμματοφόρων και διάταξη βιολογικής επεξεργασίας των υγρών αποβλήτων πλύσης ( βλέπε Δ1-31 β & γ της έκθεσης του Τ.Ε ) Όμως η διάταξη αυτή δεν χρησιμοποιείται και τα υγρά απόβλητα μετά από επεξεργασία ανάλογη της πρωτοβάθμιας καθίζησης αποστέλλονται στην Εγκατάσταση Επεξεργασίας Λυμάτων ( Ε.Ε.Λ) Πατρών.
Β. Β Ι Ο Α Ε Ρ Ι Ο
Το βιοαέριο παράγεται εντός του ενεργού ΧΥΤΑ από την αναερόβια βιολογική μετατροπή του οργανικού κλάσματος των αποβλήτων, συνίσταται κυρίως από διοξείδιο του άνθρακα (CO2 ) και μεθάνιο ( CH4). Από αέρια δηλαδή που ενισχύουν το φαινόμενο του Θερμοκηπίου και επιβαρύνουν τη ποιότητα της ατμόσφαιρας. Το βιοαέριο ευθύνεται για τα προβλήματα δυσοσμιών. Συνήθως παρουσιάζει έντονη και ανεπιθύμητη οσμή λόγω συγκεντρώσεων υδρόθειου , μερκαπανών και λοιπών ενώσεων που περιέχουν θείο. Επίσης περιέχονται και άλλα αέρια σε μικρές ποσότητες μερικά από τα οποία είναι τοξικά ( διοξίνες, φουνάρια κ.λ.π) τα οποία επιδρούν καθοριστικά στο κεντρικό νευρικό σύστημα ( Κ.Ν.Σ) με πολαπλές συνέπειες αλλά και με κεφαλαλγίες, ερεθιστικότητα, υπνηλία και κόπωση, όπως έχει βεβαιωθεί και από την διεύθυνση υγιεινής της Ν.Α.Α . Γίνεται επομένως αντιληπτό πόσο σημαντική είναι η περισυλλογή και καύση του βιοαερίου. Να σημειωθεί ότι οι ποσότητες εκλυόμενου βιοαερίου είναι τεράστιες. Το 2013 θα είναι 955 m3/h.
O XYTA διαθέτει δίκτυο συλλογής και πυρσούς καύσης του βιοαερίου. Συγκεκριμένα: Διαθέτει πηγάδια περισυλλογής βιοαερίου τα οποία όμως παρουσιάζουν προβλήματα έμφραξης λόγω εγκλωβισμένων διασταλαγμάτων με αποτέλεσμα το βιοαέριο να εκλύεται ανεξέλεγκτα από την επιφάνεια του χώρου διάθεσης στην ατμόσφαιρα. Οι συνέπειες είναι η επιβάρυνση της ατμόσφαιρας με θερμοκηπιακά και τοξικά αέρια, η υποβάθμιση της εγγύτερης περιοχής με οσμές ανεπιθύμητες και η πρόκληση αναφλέξεων των απορριμμάτων που προκαλεί με τη σειρά της νέες εκπομπές καυσαερίων και τοξικών αερίων. Επίσης η ως άνω περιγραφείσα έκκληση στην περιοχή τέτοιων τοξικών ρύπων σε ποσότητα, συγκέντρωση και διάρκεια προκαλεί αρνητικές επιπτώσεις στην υγεία των κατοίκων, στους ζωντανούς οργανισμούς και στα οικοσυστήματα, υποβαθμίζοντας καθοριστικά το περιβάλλον και την οικολογική ισορροπία με αρνητικές επιπτώσεις στην ποιότητα της ζωής και στην υγεία των κατοίκων.


Για την επίλυση του προβλήματος της εκπομπής του βιοαερίου έχουν προταθεί λύσεις από την ισχύουσα ΚΥΑ τα οποία όμως δεν τηρούνται και συγκεκριμένα:

1. H δημιουργία κατάλληλων κλίσεων κατά την κάλυψη των αποβλήτων ώστε να περιορίζεται η είσοδος νερού στο απορριμματικό ανάγλυφο (Βλέπε έκθεση Τ.Ε Δ1-5.1, 5.2). Όμως διαπιστώθηκε ότι στην επιφάνεια υπήρχαν κοιλώματα με λιμνάζοντα επιφανειακά νερά.
2. Άμεση εκφόρτωση, συμπίεση και κάλυψη των αποβλήτων και αποθηκευμένο υλικό επικάλυψης κοντά στο μέτωπο εργασίας. Όμως διαπιστώθηκε ότι υπήρχαν απόβλητα ακάλυπτα για αρκετό διάστημα, ενώ δεν υπήρχε αποθηκευμένο υλικό επικάλυψης. Συγκεκριμένα, ενώ οι Υπουργικές Αποφάσεις προβλέπουν, την συμπίεση των αποβλήτων και την καθημερινή επικάλυψη με στρώμα χώματος πάχους 40-60 εκατοστών όχι μόνο δεν τηρείται αυτό αλλά εγκαταλείπονται τα σκουπίδια επί πολλές ημέρες άταφα και χωρίς συμπίεση και σε εκτεταμένο μέτωπο.
3. Διάνοιξη περιμετρικών γεωτρήσεων ελέγχου διαφυγών βιοαερίου με σκοπό τον έλεγχο της μετανάστευσης του βιοαερίου εκτός της απορριμματικής μάζας. Όμως κατά τον έλεγχο διαπιστώθηκε ότι δεν έχουν γίνει τέτοιου είδους γεωτρήσεις.
4. Toποθέτηση αυτόματου τύπου παγίδων εκκένωσης συμπυκνωμάτων, με σκοπό την απόφραξη του οριζόντιου δικτύου μεταφοράς του βιοαερίου και την προφύλαξη του πυρσού καύσης από βλάβες. (Βλέπε έκθεση Τ.Ε Ε.Π.Ο ( Έγκριση Περιβαλλοντικών Όρων ) Δ1-7.14), τοποθέτηση κατάλληλων κεφαλών βιοαερίου, οι οποίες διαθέτουν σημεία εισόδου αντλιών αντιεκρηκτικού τύπου και βάνα αποκοπής -ρύθμισης παροχής καθώς επίσης και τοποθέτηση μόνιμων αντλιών αποστράγγισης των διασταλλαγμάτων (ΕΠΟ Δ1-7.14).
Όμως κατά τον έλεγχο διαπιστώθηκε ότι έχουν εγκατασταθεί απλές και όχι αυτόματες παγίδες συμπυκνωμάτων ( πριν τους πυρσούς) για την προστασία του οριζόντιου δικτύου και των πυρσών καύσης. Οι κεφαλές στα πηγάδια του βιοαερίου δεν έχουν αντικατασταθεί με τις προβλεπόμενες και η παροχή άντλησης βιοαερίου ρυθμίζεται χειροκίνητα. Σημειώνεται ότι το υλικό των επίγειων αγωγών δεν είναι από γαλβανισμένο εν θερμώ ατσάλι όπως προβλέπεται από την Ε.Π.Ο Δ.1-7.4) Εξαιτίς των προαναφερομένω ελλείψεων το σύστημα καύσης των αερίων λειτουργεί πλημμελώς.
5. Εγκατάσταση σταθμού παρακολούθησης ατμοσφαιρικής ρύπανσης ( ΕΠΟ Δ1-7.9 &7.10) . Όμως κατά τον επιτόπιο έλεγχο διαπιστώθηκε ότι ο ΧΥΤΑ δεν έχει προμηθευτεί σταθμό.
6.Τοποθέτηση συστήματος επιτήρησης εκρηκτικών συγκεντρώσεων μεθανίου στις κτιριακές εγκαταστάσεις και στη μονάδα επεξεργασίας διασταλλαγμάτων (ΕΠΟ Δ1-7.3) . Όμως κατά τον επιτόπιο έλεγχο διαπιστώθηκε ότι ο ΧΥΤΑ δεν έχει προμηθευτεί τέτοιου είδους σύστημα.
7. Απαγόρευση διάθεσης στον ΧΥΤΑ βιομηχανικών και επικινδύνων αποβλήτων και έλεγχος μέσω δειγματοληψίας των αμφισβητούμενων εισερχόμενων φορτίων. Κατασκευή ειδικού χώρου δειγματοληψίας ( ΕΠΟ Δ1-2.2). Όμως κατά τον έλεγχο διαπιστώθηκε ότι οι υπεύθυνοι επιτελούσαν ταχύ οπτικό έλεγχο στο περιεχόμενο των εισερχομένων φορτίων με αποτέλεσμα να θάβονται εκεί αδιακρίτως και επικίνδυνα απόβλητα με προβλεπόμενα κυρίως νοσοκομειακά απόβλητα μπαταρίες κ.λ.π
8.Σύμφωνα με την ( ΕΠΟ Δ1-2.3) ο ΧΥΤΑ δεν πρέπει να δέχεται απόβλητα με υψηλό ποσοστό υγρασίας. Όμως ο ΧΥΤΑ δέχεται περίσσεια ενεργού ιλύος από την Ε.Ε.Λ( εταιρεία επεξεργασίας λυμάτων) του Δήμου. Σύμφωνα όμως με την ΕΠΟ Δ1-6.2 επιτρέπεται μόνο η ταφή στον ΧΥΤΑ της παραγόμενης λάσπης από τη μονάδα επεξεργασίας διασταλλαγμάτων του ΧΥΤΑ.
9. Σύμφωνα με την ΕΠΟ Δ1-9.4 το υλικό επικάλυψης δεν πρέπει να περιλαμβάνει τεμάχια βράχου μεγαλύτερης διαμέτρου από 15 cm. Όμως για την σταθεροποίηση των δρόμων πρόσβασης στο μέτωπο εργασίας έχουν χρησιμοποιηθεί υλικά μεγαλύτερης διαμέτρου.
10. Στη Μ.Π.Ε αναφέρεται ότι ο Δήμος θα προμηθευτεί μονάδα μέτρησης ακουστικοιύ περιβλάλλοντος. Όμως διαπιστώθηκε ότι ο ΧΥΤΑ δεν έχει προμηθευτεί τέτοιου είδους μονάδα.
11. Σύμφωνα με την ΕΠΟ Δ1-9.6 θα πρέπει να λαμβάνονται μέτρα παρεμπόδισης της διασποράς μικροαπορριμάτων εκτός του ενεργού χώρου διάθεσης. Διαπιστώθηκε ότι δεν λαμβάνονται τέτοια μέτρα.
12. Κατασκευή και τοποθέτηση μαρτύρων καθίζησης σε όλα τα περαιωμένα πρανή. Πιο συγκεκριμένα εγκατάσταση δικτύου μαρτύρων. Όμως διαπιστώθηκε ότι δεν έχουν εγκατασταθεί μάρτυρες.
13. Σύμφωνα με την ΕΠΟ Δ1-7.10 οι υποσταθμοί βιοαερίου πρέπει να φέρουν ασφαλή περίφραξη. Όμως διαπιστώθηκε ότι οι πυρσοί καύσης βιοαερίου ήταν εκτεθειμένοι. Επαρκής περίφραξη του ΧΥΤΑ ώστε να μην εισέρχονται άνθρωποι και ζώα. ‘Όμως στην νοτιοδυτική πλεύρά του ΧΥΤΑ η περίφραξη είναι ανεπαρκής.


Επειδή οι μηνυόμενοι με τις προαναφερόμενες πράξεις και παραλείψεις τους που αντιβαίνουν στον νόμο 1650/1986 (άρθρα 1 παρ. 1 και 2 α,β παρ. 3 ά . Αρθρο 2 παρ. 1, 2, 4,11 και 12. Άρθρο 12 παρ. 1α και β και παρ. 2. Άρθρο 28 παρ. 1,3, 2,και 5 και άρθρο 29) προκάλεσαν και προκαλούν με υπαιτιότητά τους αρνητικές επιπτώσεις στην υγεία των κατοίκων, στους ζωντανούς οργανισμούς , στα οικοσυστήματα, υποβαθμίζοντας παράλληλα και το περιβάλλον με καθημερινές επιπτώσεις στην οικολογική ισορροπία, στην ποιότητα της ζωής των κατοίκων, στην υγεία και στην ιστορική και πολιτιστική κληρονομιά κατά τα κατωτέρω αναφερόμενα
Γ. ΠΑΡΑΝΟΜΗ Η ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΤΟΥ ΧΥΤΑ ΚΑΙ ΛΟΓΩ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ ΤΗΣ ΧΩΡΙΣ ΝΟΜΙΜΗ ΑΔΕΙΑ ΛΕΙΤΟΥΡΓΟΥΣΑ ΕΝΤΟΣ ΑΡΧΑΙΟΛΟΓΙΚΟΥ ΧΩΡΟΥ.
1. Με τις Υ.Α ΥΠΠΟ/ΑΡΧ/Α1/Φ06/3860/178/11-2-91 και ΥΠΠΟ ΑΡΧ/Α1/φο6/17169/883/21-11-94 αποφάσεις του ΥΠΠΟ, που δημοσιεύτηκαν αντίστοιχα στα ΦΕΚ 120/Β/4-3-91 και 985/β/30-12-94, χαρακτηρίστηκε ως αρχαιολογικός χώρος περιοχή του οικισμού Βούντενης Πατρών και ειδικότερα οι θέσεις Αμυγδαλιά-Αγριαπιδιά-Λιαπέϊκα -Μπάλα, για την προστασία των λειψάνων σημαντικής πόλης Μηκυναϊκών χρόνων και μυκηναϊκών τάφων 35 αιώνων.
Μέσα στην ζώνη Β΄ του άνω αρχαιολογικού χώρου της Βούντενης Πατρών, όπως διαπιστώνεται στην προαναφερόμενη έκθεση του Τεχνικού Επιμελητηρίου Ελλάδος βρίσκεται τμήμα του ΧΥΤΑ των Πατρών. Η έναρξη λειτουργίας του ΧΥΤΑ έγινε το 1993, όταν ήδη είχε ανακαλυφθεί ο αρχαιολογικός χώρος και είχε γίνει και ο χαρακτηρισμός του με τις άνω Υπουργικές αποφάσεις. Η αρχικά χορηγηθείσα υπ αριθ. 5598/20.8.90 άδεια Λειτουργίας του ΧΥΤΑ η οποία ανανεώθηκε με την υπ' αριθ. πρωτ. οικ. 178/9.1.2002 απόφαση του Νομάρχη Αχαΐας παρά την έλλειψη έγκρισης από το ΥΠΠΟ είχε περιορισμένη διάρκεια και έληξε στις 31-12-2006. Μετά την άνω καταληκτική ημερομηνία του ΧΥΤΑ (31-12-06), εκδόθηκε η άνω υπ' αριθ. 126714/20-7-2007 ΚΥΑ περί ανανέωσης- περιβαλλοντικών όρων του άνω ΧΥΤΑ, καθώς και η υπ' αριθ. 2223/22-2-08 άδεια λειτουργίας του ΧΥΤΑ Δήμου Πατρέων της Νομαρχιακής Αυτοδιοίκησης Αχαΐας,
2. Επειδή, στο άρθρο 24 του Συντάγματος ορίζονται τα εξής: "1. Η προστασία του φυσικού και πολιτιστικού περιβάλλοντος αποτελεί υποχρέωση του Κράτους και δικαίωμα του καθενός. ......6. Τα μνημεία, οι παραδοσιακές περιοχές και τα παραδοσιακά στοιχεία προστατεύονται από το Κράτος..."
Με τις διατάξεις αυτές του Συντάγματος καθιερώνεται αυξημένη προστασία του πολιτιστικού περιβάλλοντος, δηλαδή των μνημείων και λοιπών πολιτιστικών αγαθών που προέρχονται από την ανθρώπινη δραστηριότητα και συνθέτουν λόγω της ιστορικής, καλλιτεχνικής ή επιστημονικής σημασίας τους την εν γένει πολιτιστική κληρονομιά της Χωράς.
Η προστασία αυτή περιλαμβάνει, μεταξύ άλλων, τη διατήρηση των εν λόγω πολιτιστικών στοιχείων στο διηνεκές. Επομένως, κάθε επέμβαση επί και πλησίον αρχαίου πρέπει κατ' αρχήν να αποβλέπει στην προστασία και ανάδειξη αυτού, να ενεργείται δε ενόψει των ιδιαιτέρων χαρακτηριστικών και του είδους των προστατευτέων ευρημάτων και επί τη βάσει των δεδομένων της αρχαιολογικής επιστήμης, απαγορευμένων επεμβάσεων και χρήσεων μη συμβατών προς την κατά προορισμό χρήση του αρχαίου (Σ.τ.Ε. Ολ.3279/2003). Εξάλλου, η προστασία του πολιτιστικού περιβάλλοντος οργανώνεται και εξειδικεύεται με τις διατάξεις του ν. 3028/2002, με τις οποίες ορίζονται, μεταξύ άλλων, οι προϋποθέσεις επεμβάσεως σε ακίνητο μνημείο και στο περιβάλλον του και συγκεκριμένα:
Σύμφωνα με την παρ. 1 του άρθρου 10 του ν. 3028/2002 περί αρχαιοτήτων " Απαγορεύεται κάθε ενέργεια σε ακίνητο μνημείο, η οποία είναι δυνατόν να επιφέρει με άμεσο ή έμμεσο τρόπο καταστροφή, βλάβη, ρύπανση ή αλλοίωση της μορφής του". Σύμφωνα με την παρ. 3 του άρθρου 10 του άνω νόμου "Η εγκατάσταση ή η λειτουργία βιομηχανικής, βιοτεχνικής ή εμπορικής επιχείρησης, η τοποθέτηση τηλεπικοινωνιακών ή άλλων εγκαταστάσεων, η επιχείρηση οποιουδήποτε τεχνικού ή άλλου έργου ή εργασίας, καθώς και η οικοδομική δραστηριότητα πλησίον αρχαίου επιτρέπεται μόνο μετά από έγκριση του Υπουργού Πολιτισμού, η οποία εκδίδεται ύστερα από γνώμη του Συμβουλίου. Η έγκριση χορηγείται εάν η απόσταση από ακίνητο μνημείο ή η σχέση με αυτό είναι τέτοια ώστε να μην κινδυνεύει να επέλθει άμεση ή έμμεση βλάβη αυτού λόγω του χαρακτήρα του έργου ή της επιχείρησης ή της εργασίας". Επίσης σύμφωνα με την παρ. 4 του άρθρου 10 του άνω νόμου "Για κάθε εργασία, επέμβαση ή αλλαγή χρήσης σε ακίνητα μνημεία, ακόμη και αν δεν επέρχεται κάποια από τις συνέπειες της παραγράφου 1 σε αυτά, απαιτείται έγκριση που χορηγείται με απόφαση του Υπουργού Πολιτισμού ύστερα από γνώμη του Συμβουλίου" και τέλος, σύμφωνα με την παρ. 6 του άρθρου 10 του άνω νόμου "Στις περιπτώσεις που απαιτείται έγκριση σύμφωνα με τις προηγούμενες παραγράφους, αυτή προηγείται από τις άδειες άλλων αρχών που αφορούν την επιχείρηση ή την εκτέλεση του έργου ή της εργασίας και τα στοιχεία της αναγράφονται με ποινή ακυρότητας στις άδειες αυτές. Η έγκριση χορηγείται μέσα σε τρεις (3) μήνες από την υποβολή της σχετικής αίτησης".
Κατά την έννοια των ανωτέρω διατάξεων η απαγόρευση κατασκευής έργου πλησίον αρχαίου μνημείου εκτείνεται και στον περιβάλλοντα το μνημείο χώρο και μάλιστα σε έκταση επαρκή για την ανάδειξή του, όπως έχει κρίνει το ΣτΕ με πολλές αποφάσεις του.
3. Εν προκειμένω η (ΚΥΑ 126714/20-7-2007 έγκριση Περιβαλλοντικών όρων) εκδόθηκε χωρίς να υπάρχει η ως άνω προβλεπόμενη από το νόμο έγκριση του Υπουργού Πολιτισμού, που χορηγείται με απόφασή του ύστερα από γνώμη του Συμβουλίου και κατά συνέπεια είναι άκυρη. Με βάση την άνω ΚΥΑ εκδόθηκε η η υπ' αριθ. πρωτ. 2223/22-2-08 άδεια λειτουργίας του ΧΥΤΑ Δήμου Πατρέων, από την Νομαρχιακή Αυτοδιοίκηση Αχαΐας ή οποία άδεια είναι παράνομη καθ' όσον στηρίζεται στην προαναφερόμενη υπ' αριθ. 126714/20-7-2007 άκυρη ΚΥΑ.
Υπό τα άνω δεδομένα ο ΧΥΤΑ της ΞΕΡΟΛΑΚΑΣ σε κάθε περίπτωση λειτουργεί εντελώς παρανόμως δηλονότι χωρίς νόμιμη άδεια.


Επειδή αρμόδιος για την σύννομη και εύρυθμη λειτουργία του ΧΥΤΑ της ΞΕΡΟΛΑΚΑΣ είναι ο ΔΗΜΟΣ ΠΑΤΡΕΩΝ και συγκεκριμένα:
α)Ο Δήμαρχος Πατρών Ανδρέας Φούρας ως εκπρόσωπος του Δήμου Πατρέων.
β) Ο áντιδήμαρχος καθαριότητας Σπύρος Δεμαρτίνος
γ) Ο Πρόεδρος της της Επιχείρησης Επεξεργασίας Λυμάτων του Δήμου Πατρέων και
δ) Οι επιφορτισμένοι από τον Δήμο εργολάβοι για την τήρηση των προαναφερομένων
και κάθε άλλος υπεύθυνος και αρμόδιος για την λειτουργία του ΧΥΤΑ ΞΕΡΟΛΑΚΑΣ
ΜΗΝΥΩΜΕ ΑΥΤΟΥΣ
Και ΖΗΤΟΥΜΕ την κατά νόμον ποινική τους δίωξη και τιμωρία μάρτυρες προτείνουμε τους συντάκτες της άνω εκθέσεως ελέγχου των περιβαλλοντικών επιπτώσεων του ΧΥΤΑ.

1. Ανδρέα Θεοδωράτο ΠΟΛΙΤΙΚΌ ΜΗΧΑΝΙΚΌ MSc, κάτοικο Πατρών . . . .
2.Μιχαήλ Κορνάρο Χημικό μηχανικό PhD Επίκουρο καθηγητή Πανεπιστημίου Πατρών κάτοικο Πατρών .......
3. Παναγιώτη Χρήστου Μηχανικό Περιβάλλοντος ΜSc.
4. Τον Προϊστάμενο της Δ/νσης Υγιεινής
Προσάγουμε τα ακόλουθα έγγραφα:
1) Tην Έκθεση του Τ.Ε.Ε περί του τρόπου λειτουργίας του ΧΥΤΑ
2) Την έκθεση του Συνήγορου του Πολίτη σχετικά με τη λειτουργία και τη νομιμότητα λειτουργίας του ΧΥΤΑ.

O MHNYTHΣ

 

 

 

Πολιτικό Γραφείο Πάτρα:
Διεύθυνση: Μιαούλη 48, Πάτρα
Τηλέφωνο: 2610344700 και 2610344702
 
Επίσημη Ιστοσελίδα Κόμματος:

Ακολουθείστε μας στα Social Media


@ninikolopoulos

© Copyright 2009 - 2024 Νίκος Ι. Νικολόπουλος