Loading...
 Start Page

Στις 30 Οκτωβρίου 2010, σε τελετή που πραγματοποιήθηκε στο Δημαρχείο της Πάτρας υπογράφτηκε ένα πρωτόκολλο συνεργασίας για την παραχώρηση τμήματος του θαλασσίου μετώπου της πόλης, από τον Οργανισμό Λιμένος Πατρών στον Δήμο. Το πρωτόκολλο συνυπέγραψαν, ο τότε Δήμαρχος της Πάτρας, κ. Ανδρέας Φούρας και ο πρόεδρος του ΟΛΠΑ, κ. Γεώργιος Ζεππάτος, παρουσία του Αντιπροέδρου της Κυβέρνησης κ. Θ. Πάγκαλου.

Σύμφωνα με όσα αναφέρθηκαν τότε, στην εκδήλωση που έγινε παρουσία πολλών πολιτικών στελεχών και φορέων της Αχαΐας, θα απελευθερώνονταν - και μάλιστα άμεσα! - 3.500 μέτρα θαλασσίου μετώπου που βρίσκονται στην ιδιοκτησία του ΟΛΠΑ και περιλαμβάνουν μέρος του παλαιού λιμανιού της πόλης. Και πιο συγκεκριμένα:

1) Το βόρειο τμήμα από τον Μείλιχο ποταμό έως την οδό Θεσσαλονίκης.

2) Το τμήμα από το Φυλάκιο Πύλης 3 (Αρχή μώλου Αγ. Νικολάου) έως Είσοδο Πύλης 1 (Λεωφόρος Γούναρη). Τα ευρισκόμενα στο τμήμα αυτό μηχανήματα θα παραμείνουν στο χώρο για την επαρκή φύλαξή τους μέχρι τη μεταφορά τους στο νέο λιμάνι με την έναρξη λειτουργία του.

3) Το τμήμα στην Είσοδο Πύλης 1 (Λ. Γούναρη) έως οδό Παπαφλέσσα.

4) Το τμήμα από την οδό Παπαφλέσσα έως τον Διακονιάρη.

Έκτοτε, πέρασαν έξι μήνες και το συγκεκριμένο τμήμα του θαλασσίου μετώπου, όχι μόνο δεν έχει αποδοθεί στην πόλη αλλά κανένας δεν έχει δει ακόμα ούτε το ακριβές κείμενο του πρωτοκόλλου και τα όσα αυτό περιγράφει η αυτά για τα οποία δεσμεύει την κυβέρνηση, τον δήμο και τον Οργανισμό Λιμένος Πατρών!

Πριν λίγες μέρες λοιπόν, αντιπροσωπεία της πόλης, αποτελούμενη από το νυν δήμαρχο, αλλά και τρεις πρώην δημάρχους, επισκέφθηκαν τον κ. Πάγκαλο στο γραφείο του, αναζητώντας τον «μίτο της Αριάδνης».

Εκεί, πέραν των επαναλήψεων (δηλαδή της έκφρασης της πολιτικής βούλησης της κυβέρνησης)... ουδέν!

Η ανακοίνωση που εξέδωσε το γραφείο του κ. Πάγκαλου δεν ανέφερε τίποτα συγκεκριμένο, ενώ μόνο μία ανακοίνωση που εξέδωσε ο πρώην δήμαρχος, κ. Φούρας κατεδείκνυε πως η ευθύνη της καθυστέρησης ανήκει στον Οργανισμό Λιμένος, ο οποίος θα πρέπει να μετατρέψει το πρωτόκολλο σε απόφαση του Δ.Σ. και εισήγησή του προς το υπουργείο Θαλασσίων Υποθέσεων, ώστε να προωθηθεί η υπόθεση. Μετά και από αυτό, τα ερωτήματα για τη συγκεκριμένη υπόθεση πολλαπλασιάζονται, όπως και τα θολά σημεία, καθώς μου είναι αδιανόητο να κατανοήσω ότι η ευθύνη ανήκει στον «υπάλληλο» και όχι στο «αφεντικό», δηλαδή στην διοίκηση του ΟΛΠΑ και όχι στην ηγεσία του υπουργείου Θαλασσίων Υποθέσεων και την ηγεσία του υπουργείου Οικονομικών.

Εντούτοις, μόλις την περασμένη Παρασκευή, και μετά από νέα συνάντηση που έγινε στο υπουργείο Θαλασσίων Υποθέσεων, ο Οργανισμός Λιμένος φέρεται να αποφάσισε να εισηγηθεί την παραχώρηση του θαλασσίου μετώπου, χωρίς ωστόσο να έχουν γίνει γνωστές οι λεπτομέρειες της εισήγησης, η οποία σε κάθε περίπτωση θα κριθεί από ειδική νομική επιτροπή, η οποία και θα εξετάσει όλες τις παραμέτρους του ζητήματος.

Κυρίες και κύριοι, η απόδοση μέρους του θαλασσίου μετώπου στην πόλη, αποτελεί αίτημα ετών, αλλά και ευθεία προεκλογική δέσμευση του σημερινού πρωθυπουργού, η οποία μάλιστα, θα υλοποιούνταν αμέσως, υποτίθεται, μετά την εκλογή του. Συνδέεται άμεσα δε, τόσο με τις στοχεύσεις της κυβέρνησης ως προς την μετοχοποίηση λιμανιών και αεροδρομίων, όσο και με την πολυπόθητη όσο και πολύπαθη, κατασκευή και λειτουργία του νέου λιμανιού της Πάτρας, το οποίο αν και έχει παραδοθεί στον Οργανισμό Λιμένος από την εποχή που κυβέρνηση ήταν ακόμα η Ν.Δ. εντούτοις δεν έχει λειτουργήσει ακόμα!

Έχοντας όλα αυτά ως δεδομένα, και προκειμένου να μην πιστέψουμε πως επί πολύ καιρό οι κάτοικοι της Πάτρας βρίσκονται μπροστά σε έναν πρωτοφανή εμπαιγμό και ένα επικοινωνιακό «πυροτέχνημα», οι απορίες που προκύπτουν, είναι πολλές. Και άπτονται, τόσο του δικαίου του αιτήματος της Πάτρας, αλλά και της νομιμότητας μιας πράξης, της παραχώρησης δηλαδή, η οποία εφόσον γίνει θα πρέπει να συνοδεύεται και από λύσεις για την χρηματοδότηση της ανάπλασης του θαλασσίου μετώπου, το οποίο δεν μπορεί να απομείνει ένα «κουφάρι» στην προμετωπίδα της πόλης.

Ζητάμε να πληροφορηθούμε λοιπόν, το ακριβές χρονοδιάγραμμα υλοποίησης της κυβερνητικής εξαγγελίας, τη νομική φόρμουλα, αλλά και τις δυνατότητες χρηματοδότησης της ανάπλασης του θαλασσίου μετώπου. Πιο συγκεκριμένα, υπάρχει δυνατότητα ένταξης της ανάπλασης στο ΕΣΠΑ των υπουργείων Οικονομικών και Θαλασσίων Υποθέσεων;

Και επειδή, η παράδοση των 3.500 μέτρων συνδέεται άρρηκτα με τη λειτουργία του νέου λιμανιού της Πάτρας, αξίζει να πούμε πως το νέο λιμάνι, φέρεται να παραδόθηκε από τον Φεβρουάριο ή τον Μάρτιο του 2010, αλλά μετά από έναν χρόνο και πλέον, ακόμα δεν έχει λειτουργήσει! Τι συμβαίνει, τελικά; Πότε θα λειτουργήσει; Ποιος είναι ο σχεδιασμός και το χρονοδιάγραμμα του υπουργείου Θαλασσίων Υποθέσεων και του ΟΛΠΑ;

 

Πολιτικό Γραφείο Πάτρα:
Διεύθυνση: Μιαούλη 48, Πάτρα
Τηλέφωνο: 2610344700 και 2610344702
 
Επίσημη Ιστοσελίδα Κόμματος:

Ακολουθείστε μας στα Social Media


@ninikolopoulos

© Copyright 2009 - 2024 Νίκος Ι. Νικολόπουλος