Loading...
 Start Page
ΘΕΣΕΙΣ – ΣΚΕΨΕΙΣ και ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ  του ΝΙΚΟΥ ΝΙΚΟΛΟΠΟΥΛΟΥ Γ.Γ. ΧΡΙ.Κ.Ε. για την  ΚΑΤΑΡΓΗΣΗ ΤΟΜΕΩΝ ΣΤΗΝ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΗ  ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ

Εντελώς αιφνιδιαστικά και χωρίς καμία σχέση με όσα περιγράφονται στην πρόταση για το Τεχνολογικό Λύκειο το Υπουργείο Παιδείας προχωρά στην κατάργηση τομέων και μάλιστα του Τομέα Υγείας και Πρόνοιας που είναι βασική δεξαμενή μαθητών της Επαγγελματικής Εκπαίδευσης.

Μια πρώτη παρατήρηση, δεν μπορεί να υπάρξει Τεχνική - Επαγγελματική Εκπαίδευση σε μια χώρα που κάθε Υπουργός θέλει να κάνει μεταρρύθμιση και όχι βελτίωση μετά από μελέτη των προβλημάτων που υπάρχουν.

Στη προκειμένη περίπτωση βέβαια δεν μιλάμε για μεταρρύθμιση.

Η συγκεκριμένη πρόταση έχει κάποια σχέση με όσα έχουν δημοσιοποιηθεί για το Τεχνολογικό Λύκειο από την προηγούμενη ηγεσία του Υπουργείου και από την σημερινή μέχρι την κοινοποίηση του non paper ;  ΟΧΙ.

Το non paper Μιλά για «συγκριτική μελέτη ευρωπαϊκών συστημάτων τεχνικής εκπαίδευσης, μελέτη αναγκών της εγχώριας αγοράς εργασίας και ανάπτυξη περιγραμμάτων επαγγελμάτων εξήχθη το συμπέρασμα ότι τα επαγγέλματα υγείας όπως Βοηθοί Φαρμακείων, Βοηθοί Φυσιοθεραπευτών, Βοηθοί Ακτινολογικών Εργαστηρίων, Βοηθοί Οδοντοτεχνιτών, Βοηθοί Νοσηλευτών, Βοηθοί Ιατρικών & Βιολογικών Εργαστηρίων & Βοηθοί Βρεφονηπιοκόμων του Τομέα Υγείας Πρόνοιας καθώς και επαγγέλματα όπως Γραφικών Τεχνών, Σχεδίασης & Παραγωγής Ενδύματος, Αισθητικής Τέχνης, Κομμωτικής Τέχνης & Αργυροχρυσοχοΐας δεν υπάρχει σκοπιμότητα να παρέχονται από την Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση.»

Ποια μελέτη είναι αυτή που βάζει στην ίδια μοίρα όλες τις παραπάνω ειδικότητες;

Ποια μελέτη είναι αυτή που θεωρεί όλες τις παραπάνω ειδικότητες ότι αποτελούν κατάρτιση και όχι εκπαίδευση;  

Η Φιλανδία που στις εκδηλώσεις του το Υπουργείο την θεωρεί πρότυπο σύστημα Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και η Γερμανία που τόσο συχνά αναφέρεται ως παράδειγμα και έχει τους Βοηθούς Νοσηλευτές στην Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση κάνει λάθος;

Πότε « εξήχθη το συμπέρασμα ότι τα επαγγέλματα υγείας …… δεν υπάρχει σκοπιμότητα να παρέχονται από την Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση.» ;

Όταν ο αριθμός των επίορκων δεν κάλυπτε τις απαιτήσεις της Τρόικας;

Γιατί το Υπουργείο δεν λέει την αλήθεια  ότι :

1.  Ο Τομέας Υγείας έχει ίσως τους περισσότερους Εκπαιδευτικούς.

2. Η Επαγγελματική Εκπαίδευση έχει μεγαλύτερο κόστος από την Γενική Εκπαίδευση και για το λόγο αυτό θέλει να την συρρικνώσει μέχρι να την καταργήσει.

3. Το Υπουργείο δεν υπάρχει αμφιβολία θέλει να οδηγήσει τους μαθητές στα Ιδιωτικά Ι.Ε.Κ..

Το Υπουργείο για να καθησυχάσει την κοινή γνώμη λέει ότι οι ενδιαφερόμενοι μαθητές και μαθήτριες για τον Τομέα Υγείας θα μπορούν να λάβουν τις αντίστοιχες γνώσεις και τίτλους από τα Ι.Ε.Κ. άρα να μην ανησυχούν .

Τι δεν λέει το Υπουργείο;

ΟΤΙ ΣΤΑ ΔΗΜΟΣΙΑ και ΣΤΑ ΙΔΙΩΤΙΚΑ Ι.Ε.Κ  ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΔΙΔΑΚΤΡΑ.

Η άνεργη οικογένεια πως θα πληρώσει τα δίδακτρα;

Ο άνεργος μαθητής των Εσπερινών ΕΠΑ.Λ δεν έχει δικαίωμα στην Δημόσια δωρεάν Εκπαίδευση ;

Ποια Ελλάδα οραματίζεται το Υπουργείο;

Μέχρι που θα φθάσει η διάλυση των πάντων;

Είναι άραγε άσχετο το γεγονός ότι πρόσφατα στα εγκαίνια του Ιδιωτικού ΙΕΚ  παρευρέθησαν Υπουργοί, Βουλευτές, Δήμαρχοι και αντιδήμαρχοι όμορων Δήμων, Επιχειρηματίες και μεταξύ αυτών και ο ίδιος ο Υπουργός Παιδείας; Μήπως τελικά το ίδιο το Υπουργείο Παιδείας θέλει να στρέψει το μεγαλύτερο φιλέτο της Επαγγελματικής Εκπαίδευσης στους ιδιώτες;

Το σενάριο περιέχει όπως σε κάθε παρόμοια περίπτωση από την είσοδο της πατρίδας μας στα μνημόνια μέχρι σήμερα την απαξίωση των υπηρετούντων Εκπαιδευτικών σε μια προσπάθεια παραπλάνησης της κοινής γνώμης δίνεται η εντύπωση ότι αυτοί που τίθενται σε διαθεσιμότητα είναι χαμηλών προσόντων.    

Σε ποια χώρα δεν συνυπάρχουν εκπαιδευτικοί διαφορετικών προσόντων στην Επαγγελματική Εκπαίδευση ή στα Μουσικά Γυμνάσια και Λύκεια; Δηλαδή παράνομα μέχρι πρόσφατα ο Υπουργός διόριζε εκπαιδευτικούς διαφορετικών προσόντων;

Κάνοντας απλές προσθέσεις βλέπουμε ότι ΔΕ και ΥΕ είναι οι 514 ενώ οι υπόλοιποι 1967 είναι απόφοιτοι Πανεπιστημίου και ΤΕΙ. Παράλληλα για να χρυσώσει το χάπι αναφέρει ότι περισσότερο από το 35% των εκπαιδευτικών που τίθενται σε διαθεσιμότητα υπάγεται σε κλάδους με ειδικότητες που είτε ασκούσαν παράλληλα ελεύθερο επάγγελμα είτε μπορούν να ασκήσουν.

 

Επιτρέπει ο Κώδικας Δημοσίων Υπαλλήλων την παράλληλη άσκηση ελεύθερου επαγγέλματος από τους μόνιμους  εκπαιδευτικούς;

(πλήν ίσως των Δικηγόρων).

Εν γνώσει του το Υπουργείο σπιλώνει τους έντιμους στην πλειοψηφία τους εκπαιδευτικούς όπως και με το σλόγκαν ότι όλοι κάνουν παραπαιδεία.  

Η Ελληνική κοινωνία αμφισβητεί τα κίνητρα αλλά και το αποτέλεσμα αυτής της παρέμβασης στην Επαγγελματική Εκπαίδευση. Άραγε οι μαθητές των Επαγγελματικών Λυκείων που είχαν έρθει στα ΕΠΑΛ μόνο για αυτές τις ειδικότητες τι θα κάνουν τώρα;

Το πρόβλημα δεν είναι προσωπικό των εκπαιδευτικών, δεν είναι μόνο τι θα κάνει ο άνεργος καθηγητής, είναι περισσότερο τι εκπαίδευση θέλουμε και ποιες οικογένειες μπορούν αυτή την εποχή να επωμιστούν ένα τέτοιο οικονομικό βάρος. Γιατί τα επαγγέλματα του Τομέα Υγείας θα συνεχίσουν να οδηγούν στην Επαγγελματική αποκατάσταση και γιαυτό με τον έναν ή τον άλλο τρόπο θα συνεχίσουν να είναι περιζήτητα.

Η Νέα Δημοκρατία του Κωνσταντίνου Καραμανλή και του Γεωργίου Ράλλη έθεσαν τα θεμέλια για την ανάπτυξη της Επαγγελματικής Εκπαίδευσης με το Νόμο 576 του 1977.

Αλλά και το 2006 η Νέα Δημοκρατία του Κώστα Καραμανλή, της Μαρριέτας Γιαννάκου και του Ευριπίδη Στυλιανίδη έδωσαν νέες προοπτικές στην Επαγγελματική Εκπαίδευση με το Νόμο 3475.

Σήμερα ψάχνοντας η Κυβέρνηση της Τρόικας να συμπληρώσει τον αριθμό των υπαλλήλων που της ζήτησαν να απολυθούν σήμερα καταργεί τον Τομέα Υγείας, στην επόμενη δόση κάποιον άλλο Τομέα και έτσι θα διαλύσει την Επαγγελματική Εκπαίδευση.

Οι συνέπειες θα είναι δυσάρεστες στον τομέα της ανάπτυξης, αλλά και στην αντιμετώπιση της ανεργίας των νέων. Επίσης είναι προφανές ότι οι συχνές αλλαγές στο εκπαιδευτικό σύστημα δημιουργούν σύγχυση και ανασφάλεια στην κοινωνία, με αρνητικές επιπτώσεις, κυρίως όταν αυτές δεν εξασφαλίζουν την κοινωνική αποδοχή και συναίνεση, όπως συμβαίνει στην προκειμένη περίπτωση.

Το μέλλον μιας κοινωνίας και των πολιτών της μπορεί να βελτιωθεί με την παιδεία και τη γνώση. Μια χώρα που επιθυμεί και θέλει να έχει προοπτική πρέπει να επενδύσει στη γνώση. Πρέπει να προετοιμάζει τους νέους να   αναπτύξουν τις βασικές εκείνες ικανότητες που θα τους επιτρέπουν να αντιμετωπίσουν τα δεδομένα της σύγχρονης κοινωνίας.(Ευρ. Κοινοβούλιο 18.12.2006/962/ΕΚ)  

    Ο ρόλος της Επαγγελματικής Εκπαίδευσης σήμερα είναι πολύ σημαντικός για την κοινωνία, όχι μόνο επειδή στην Επαγγελματική Εκπαίδευση εμπλέκονται οικονομικά και κοινωνικά ενδιαφέροντα, αλλά κυρίως επειδή συναρθρώνεται η τεχνολογία με την παιδεία σε μια καθαρά τεχνοκρατούμενη εποχή.

  Οι γρήγορες παραγωγικές και οργανωτικές μεταλλαγές που συντελούνται σήμερα οδηγούν σε γρήγορη απαξίωση της κεκτημένης γνώσης και σε μεγάλες ανακατατάξεις στην αγορά εργασίας. Αυτό σημαίνει ότι  η Μέση Επαγγελματική Εκπαίδευση πρέπει να παρέχει την εκπαίδευση και την μετεκπαίδευση στις νέες τεχνολογίες στους μαθητές.

 

  Η πρόταση που θα έπρεπε να συζητηθεί σήμερα  είναι η αναβάθμιση της Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και όχι η κατάργησή της.

  Στο πλαίσιο αυτό θα πρότεινα:

  1. Να συνεχίσουν να λειτουργούν οι Τομείς που σήμερα λειτουργούν στην Β΄και Γ΄ Τάξη των ΕΠΑ.Λ.
  2. Να λειτουργήσει  το 4ο έτος που υπήρχε ως εισήγηση του Υπουργείου Παιδείας με ειδικότητες που θα ανταποκρίνονται στις σημερινές ανάγκες της αγοράς εργασίας.
  3.  Πρακτική άσκηση των μαθητών με κάλυψη από το Υπουργείο της ασφαλιστικής δαπάνης.

Πιστεύω πως σύντομα θα κλίσει αυτή η επώδυνη παρένθεση για την Επαγγελματική Εκπαίδευση. Γιατί επαναλαμβάνω μια κοινωνία μπορεί να βελτιωθεί με την παιδεία και τη γνώση και όχι με το κλείσιμο των σχολείων.

Πολιτικό Γραφείο Πάτρα:
Διεύθυνση: Μιαούλη 48, Πάτρα
Τηλέφωνο: 2610344700 και 2610344702
 
Επίσημη Ιστοσελίδα Κόμματος:

Ακολουθείστε μας στα Social Media


@ninikolopoulos

© Copyright 2009 - 2024 Νίκος Ι. Νικολόπουλος