Loading...
 Start Page
Ομιλία στην Βουλή για το  Ν/Σ ΣΕΠΕ  (Τετάρτη 20 Ιουλίου 2011)
Κύριε πρόεδρε

Κυρίες και κύριοι Συνάδελφοι

Όλοι έχουμε αποδεχθεί στην Αίθουσα αυτή ότι η Τραγική Κατάσταση της Ελληνικής Οικονομίας, τα λουκέτα, οι απολύσεις και η ανεργία επιβάλλουν σαν αναγκαίο Θεσμικό Κοινωνικό Αντίβαρο τον ουσιαστικό και αποτελεσματικό  Έλεγχο της Τήρησης των Κανόνων της Εργατικής Νομοθεσίας.

Γιατί είναι διαπιστωμένο ότι σε Περιόδους Κρίσης η παραβατικότητα αυξάνεται και τα υπαρκτά ή μη υπαρκτά Προβλήματα των Επιχειρήσεων γίνονται άλλοθι για Παραβίαση της Νομιμότητας και καταπάτησης των εργασιακών δικαιωμάτων.

Είναι λοιπόν απολύτως αναγκαία και επιβεβλημένη η Ενίσχυση του Σώματος Επιθεώρησης Εργασίας του κατ΄ εξοχήν Ελεγκτικού Μηχανισμού της Αγοράς Εργασίας.

Όμως η Νομοθετική παρέμβαση για το ΣΕΠΕ όπως ανέδειξε και η συζήτηση αποδεικνύεται κατώτερη των προσδοκιών, χωρίς ουσιαστικό αντίκρισμα στην ικανοποίηση των κριτηρίων της Αποδοτικότητας και της Αποτελεσματικότητας των υπηρεσιών του ΣΕΠΕ.

Αντί να αυξηθεί η Ευελιξία, να περιοριστούν οι γραφειοκρατικές δομές, να απελευθερωθούν οι Επιθεωρητές Εργασίας από διοικητικά βάρη, να υποστηριχθεί το έργο τους, να εξασφαλισθούν οι πόροι για τις μετακινήσεις και τους ελέγχους, έχουμε ρυθμίσεις στην εντελώς αντίθετη κατεύθυνση.

  • Ø Προστίθενται νέες δομές και τμήματα (Άρθρο 11και14).
  • Ø Δημιουργούνται περισσότερες θέσεις ευθύνης.

   2 Γενικοί Επιθεωρητές δηλαδή Γενικοί Διευθυντές όπως προβλέπεται στο (Άρθρο 8).

  • Θεσμοθετούνται αρμοδιότητες που ήδη ασκούνται από διευθύνσεις του Υπουργείου Εργασίας όπως η εκπαίδευση επιθεωρητών στο Άρθρο 6.

Θα το επαναλάβω και σήμερα ότι δημιουργείται ένα νέο μικρό Υπουργείο μέσα στο Υπουργείο Εργασίας.

Στη σημερινή εξαιρετικά δύσκολη και κρίσιμη Οικονομική συγκυρία, η σπατάλη Εθνικών Πόρων και η αύξηση της Γραφειοκρατίας που φέρνει το Ν/Σ του ΣΕΠΕ, δεν έχουν κανένα ουσιαστικό αντίκρισμα και δεν βελτιώνουν την αποδοτικότητα και την αποτελεσματικότητα των Ελεγκτικών Υπηρεσιών του ΣΕΠΕ.

Με Κεντρική Αιτιολόγηση – Πρόσχημα την Λειτουργική Αυτονομία του ΣΕΠΕ , το Ν/Σ διογκώνει τη Γραφειοκρατία των Υπηρεσιών προσθέτει  αντί να αφαιρεί βάρη και εμπόδια.

Πολλαπλασιάζει το κόστος χρόνου και μεγαλώνει το κράτος σε μια εποχή που αίτημα αποτελεί το ακριβώς αντίθετο και η Κυβέρνηση στο πολυνομοσχέδιο του Βενιζέλου δήθεν κόπτεται για την κατάργηση ή τη συγχώνευση οργανισμών και υπηρεσιών.

Η Νέα Δημοκρατία για όλους τους παραπάνω λόγους δεν έδωσε την ψήφο της επί της αρχής.

Εμείς σε αντίθεση με τις γραφειοκρατικές και ατελέσφορες ρυθμίσεις του Ν/Σ προτείνουμε.

  • Ø Μεγαλύτερη ευελιξία για τους Επιθεωρητές Εργασίας.
  • Ø Κάθε Επιθεώρηση Εργασίας και ένας φορητός υπολογιστής που θα τον συνδέει με τη βάση δεδομένων του Υπουργείου, του ΣΕΠΕ και του ΙΚΑ και θα μπορεί σε πραγματικό χρόνο να ελέγχει και να επιβάλλει ποινές.
  • Ø Στήριξη Νομική, Διοικητική και Επιστημονική των Επιθεωρητών Εργασίας.
  • Ø Να συνεχισθεί και να ολοκληρωθεί η Κωδικοποίηση και απλοποίηση της Εργατικής Νομοθεσίας που ξεκίνησε από την Κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας.
  • Ø Να αξιοποιηθεί παραγωγικά το υπάρχον δυναμικό του ΣΕΠΕ αλλά και του Υπουργείου Εργασίας που μετά τη Νομοθέτηση από την Κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας, έχει πάρει εκπαίδευση Επιθεωρητών Εργασίας και μπορεί να συμβάλλει στην ποσοτική αλλά και ποιοτική αύξηση των ελέγχων.
  • Ø Τέλος να απλουστευθούν οι διαδικασίες του ΣΕΠΕ.

Κυρίες και κύριοι συνάδελφοι θα πω και δυο λόγια για τις δήθεν «καινοτομίες» :

Συμφιλιωτής. Αυτό έπρεπε να κάνει διαχρονικά ο επιθεωρητής κι ας μην είχε τον τίτλο του Συμφιλιωτή. Επίσης γιατί να υπάρχει εμπλοκή αρμοδιοτήτων και αλληλοκάλυψη, μεταξύ Τεχνικής – Υγειονομικής  και Κοινωνικής Επιθεώρησης;

Τώρα ειδικότερα για τις Ασφαλιστικές Διατάξεις, θα μου επιτρέψετε δυο παρατηρήσεις.

Η πρώτη αφορά στις ρυθμίσεις των άρθρων 51 και 53.

 

Στο άρθρο 51 η καθιέρωση ορίου μετοχικής συμμετοχής 10% για τους συνιδιοκτήτες για την υποχρεωτική ασφάλιση στον ΟΑΕΕ θα προκαλέσει μεγάλη αναστάτωση στον κλάδο των αυτοκινητιστών  σ΄ όλη τη Χώρα.

 Η διάταξη πρέπει να αποσυρθεί, να μελετηθεί ξανά να γίνει διάλογος με τους ενδιαφερόμενους και να επανέλθει στη Βουλή, σ΄ άλλο Νομοσχέδιο. Γιατί το 10% είναι αυθαίρετο.

Αλήθεια πως απαντάτε σ΄ όσους ρωτούν:

Γιατί το 10% και όχι το 5%.

Γιατί το 10% και όχι 15%.

Πρέπει να υπάρξει τεκμηρίωση και όχι μελέτη.

Όχι προχειρότητες.

 

Επίσης στο άρθρο 53.

Η υποχρέωση για ασφαλιστική ενημερότητα όλων των συνιδιοκτητών και συνεκμεταλλευτών προκειμένου να γίνει τεχνικός έλεγχος στα οχήματα Δημόσιας Χρήσης είναι αψυχολόγητη και μη λειτουργική. Πιθανή αντιδικία μπορεί να οδηγήσει τις μικρές αυτές εκμεταλλεύσεις σε κινδύνους.

Οι  Ασφαλιστικές Ρυθμίσεις για τους δραστηριοποιούμενους σε Κοινωνικές Επιχειρήσεις είναι αυθαίρετη δεν συνοδεύεται από μελέτη και χρήζει περαιτέρω επεξεργασίας.

Να αποσυρθεί και να επανέλθει μετά από διάλογο με τους ενδιαφερόμενους.

Και αυτό το άρθρο πρέπει να αποσυρθεί γιατί δημιουργεί περισσότερη αναστάτωση παρά όφελος στα Ασφαλιστικά Ταμεία.

Μια σωστή θέση είναι να αναζητείται η ασφαλιστική ενημερότητα του πλειοψηφικού Μετόχου και όχι όλων των μικρομετόχων.

 

Σχετικά με το άρθρο 40 για το οποίο έχουμε θετική στάση (αναγνώριση χρόνων ασφάλισης στην παράγραφο ιβ), ο χρόνος που μεσολαβεί από την απόκτηση του πτυχίου μέχρι και την απόκτηση της άδειας άσκησης επαγγέλματος στους ασφαλισμένους, στον τομέα σύνταξης μηχανικών και εργοληπτών δημοσίων έργων:

 

Τα χρόνια αυτά θα πρέπει να είναι πλέον των τεσσάρων πλασματικών που όριζε ήδη για το έτος 2011 ο Νόμος 3863/2010, και όπως αρχικά προβλεπόταν και από το προσχέδιο Νόμου που είχε δοθεί σε διαβούλευση, δηλαδή 4 μέχρι και 3 χρόνια (από την απόκτηση πτυχίου έως και την απόκτηση της άδειας άσκησης επαγγέλματος), ώστε αυτοί που έχουν συμπληρώσει το εξηκοστό έτος της ηλικίας, συνυπολογιζομένων και των νέων αυτών χρόνων, να μπορούν να συνταξιοδοτηθούν  το έτος 2011.

Αν η διατύπωση του άρθρου παραμείνει ως έχει, στην πραγματικότητα, δεν έχει κανένα νόημα, μιας και τα 4 πλασματικά χρόνια μπορούν να αναγνωρισθούν με τον ήδη ισχύοντα Νόμο 3863/2010, άρα η προσθήκη της παραγράφου ιβ δεν λύνει το πρόβλημα των μηχανικών που δεν μπορούσαν λόγω εξετάσεων να λάβουν την άδεια άσκησης επαγγέλματος και να ασφαλιστούν στο Τ.Σ.Μ.Ε.Δ.Ε.

 

Τέλος η τροπολογία που κατατέθηκε χθες στη Βουλή από την Πολιτική Ηγεσία του Υπουργείου Εργασίας – Κοινωνικής Ασφάλισης, στο άρθρο 80 του σχεδίου νόμου «Αναμόρφωση του Σώματος Επιθεώρησης Εργασίας και Άλλες Διατάξεις» αφορά στην αφαίρεση της δυνατότητας συνταγογράφησης των γιατρών που υπηρετούν σήμερα στο ΙΚΑ ΕΤΑΜ και μελλοντικά στον Ε.Ο.Π.Υ.Υ. με απόφαση του Διοικητή του ΙΚΑ ΕΤΑΜ ή του Προέδρου του Ε.Ο.Π.Υ.Υ.

Η παραπάνω τροπολογία διασύρει και προσβάλλει τον ιατρικό κόσμο, με το αιτιολογικό των υπερβολών που παρατηρούνται από ορισμένους «ενδεχόμενα» επίορκους λειτουργούς.

Ο ευτελισμός της ιατρικής λειτουργίας, που επιφέρεται με την επίμαχη τροπολογία, γίνεται σε μια συντονισμένη προσπάθεια οριζόντιας περικοπής της φαρμακευτικής δαπάνης και εκφοβισμού του ιατρικού σώματος.

Ο τρόπος λειτουργίας των πολυιατρείων του ΙΚΑ ΕΤΑΜ και ο μεγάλος αριθμός επισκέψεων που δέχονται πολλοί γιατροί (40-50 κατά τη διάρκεια του ωραρίου) δημιουργεί λανθασμένη εικόνα για πάρα πολλούς γιατρούς, όσον αφορά τη συνταγογράφηση μέσα από μια προσπάθεια εξυπηρέτησης των ασθενών.

Σε καμία περίπτωση δεν συνδέεται η προσπάθεια εξυπηρέτησης ασθενών, ιδιαίτερα ορισμένων ειδικοτήτων που δέχονται μεγάλο όγκο ασθενών, ή είναι μοναδικές, με αντικοινωνικές συμπεριφορές ή διαδικασίες συναλλαγής όπως θέλουν κάποιοι να τις εμφανίζουν.

Ο εκφοβισμός και η τρομοκράτηση κάθε θεράποντα γιατρού, θα δημιουργήσει εμπόδια στη λειτουργία του, σύμφωνα με τους κανόνες της ιατρικής και της δεοντολογίας.

Η αφαίρεση συνταγολογίου, χωρίς να έχει προηγηθεί σε βάθος έρευνα της υποτιθέμενης υπερσυνταγογράφησης, οδηγεί στον εξευτελισμό του γιατρού και στην προσβολή της επιστημονικής του οντότητας.

Τη στιγμή που δεν υπάρχουν μέχρι σήμερα διαγνωστικά και θεραπευτικά πρωτόκολλα ο κάθε γιατρός οφείλει να ενεργεί με βάση τους κανόνες της επιστήμης και δεν πρέπει να αφήνεται όμηρος στα χέρια κάθε Διοικητού ή Προέδρου κάποιου Οργανισμού.

Ήδη με την έλλειψη γιατρών πολλών ειδικοτήτων, τις οργανωτικές αδυναμίες και την εν γένει κακή λειτουργία του ΙΚΑ ΕΤΑΜ, η περίθαλψη έχει καταστεί προβληματική με τις τεράστιες αναμονές.

Η εφαρμογή ενός αστυνομικού μέτρου, θα δυσκολέψει ακόμα περισσότερο τη λειτουργία της περίθαλψης, με δυσμενείς επιπτώσεις για γιατρούς και ασφαλισμένους.

Είμαστε αντίθετοι σε κάθε επίορκο γιατρό που εκμεταλλεύεται οργανωτικές αδυναμίες, για ίδιο όφελος, αλλά είμαστε κάθετα αντίθετοι σε προσπάθειες της Πολιτείας να επιρρίπτει  συνολικές ευθύνες στο ιατρικό σώμα, ευτελίζοντάς το με τέτοια τροπολογία.

Υπάρχει δυνατότητα, μέσα από την κείμενη νομοθεσία, να τιμωρείται άμεσα, τιθέμενος ακόμα και σε αργία κάθε γιατρός που αποδεδειγμένα παραβαίνει τον όρκο του και παρανομεί.

Η Πολιτεία με λογιστική προσέγγιση περικοπών των δαπανών υγείας, δημιουργεί αναστάτωση σε γιατρούς και ασφαλισμένους και για αυτούς τους λόγους ζητούμε την απόσυρση της απαράδεκτης αυτής τροπολογίας».

Στο σημείο αυτό κύριε πρόεδρε θέλω να αναφέρω στο Σώμα ότι οι υποχρεώσεις των Ελληνικών Επιχειρήσεων στους Οργανισμούς του Υπουργείου Εργασίας δηλαδή στο ΙΚΑ, στον ΟΑΕΔ και στο ΣΕΠΕ καταλαμβάνουν 7 σελίδες και όλες αυτές οι υποχρεώσεις είναι πέραν των ουσιαστικών που έχουν έναντι των Εργαζομένων που αφορούν στην καταβολή μισθών, χορήγηση αδειών κλπ.

4 σελίδες από αυτές αφορούν στις υποχρεώσεις των εργοδοτών προς το ΣΕΠΕ.

Σημειώστε:

  • Αναγγελία Πρόσληψης
  • Κατάσταση Προσωπικού
  • Πρόγραμμα Εργασίας
  • Σύναψη Σύμβασης Εργασίας
  • Τήρηση Βιβλίου Αδειών
  • Τήρηση Βιβλίου Υπερωριών
  • Έκδοση Εκκαθαριστικού Αποδοχών
  • Σε περίπτωση αλλαγής ωραρίου γνωστοποίηση
  • Σε περίπτωση αλλαγής νόμιμης εκπροσώπησης γνωστοποίηση κλπ.

Καταθέτω στα πρακτικά της Βουλής το σύνολο των Εργοδοτικών Υποχρεώσεων για τους Φορείς μόνο του Υπουργείου Εργασίας.

Από την ώρα κυρίες και κύριοι Συνάδελφοι που καμία από τις υπάρχουσες γραφειοκρατικές ρυθμίσεις και εμπόδια δεν καταργείται και δεν διευκολύνεται, δεν μπορεί αυτό το Ν/Σ να διεκδικεί την αποδοχή μας και την ψήφο μας.

Σήμερα η Χώρα μας έχει σημαντικές επείγουσες ανάγκες τις οποίες το  συγκεκριμένο Ν/Σ δεν ικανοποιεί.

Για τους λόγους αυτούς δεν μπορούμε να το ψηφίσουμε.

 

                                                             Σας Ευχαριστώ

Πολιτικό Γραφείο Πάτρα:
Διεύθυνση: Μιαούλη 48, Πάτρα
Τηλέφωνο: 2610344700 και 2610344702
 
Επίσημη Ιστοσελίδα Κόμματος:

Ακολουθείστε μας στα Social Media


@ninikolopoulos

© Copyright 2009 - 2024 Νίκος Ι. Νικολόπουλος