Loading...
 Start Page
Το Κράτος οφείλει να αναλάβει ρόλο Θεματοφύλακα της Ανάπτυξης και της Καταπολέμησης της Ανεργίας

Στη δικαιολογημένη αγανάκτηση και το θυμό όλων όσων βρέθηκαν στο επίκεντρο της πολιτικής πτωχοποίησης που εφάρμοσε το ΠΑΣΟΚ, οφείλουμε να απαντήσουμε με μέτρα που δίνουν αντίκρισμα στις θυσίες τους. Ταυτόχρονα, οφείλουμε να προχωρήσουμε εκεί όπου έλαμψε με την απουσία του το ΠΑΣΟΚ, σε δράσεις δηλαδή που προάγουν την ανάπτυξη και ενισχύουν την υγιή επιχειρηματικότητα. Το Κράτος είναι υποχρεωμένο, πλέον να κινηθεί πέρα από τη μνημονιακή πολιτική και να αναλάβει ρόλο θεματοφύλακα στην καταπολέμηση της ανεργίας και στη χορήγηση ρευστότητας στην Αγορά, μέσω της ανακεφαλαίωσης των Τραπεζών.

Ως Νέα Δημοκρατία έχουμε σταθερά υποστηρίξει ότι, η έξοδος από την οικονομική κρίση βρίσκεται στην ακριβώς αντίθετη κατεύθυνση από αυτή που την αναζητά το ΠΑΣΟΚ, ακόμα και η νεόκοπη ηγεσία του. Έχει δικαιωθεί σε όλα τα επίπεδα, η βασική μας θέση ότι δηλαδή, η προοπτική της ανάπτυξης δεν βρίσκεται έξω από τα σύνορα της Ελλάδας, αλλά βασίζεται στην αξιοποίηση των εγγενών χαρακτηριστικών και της ανταγωνιστικότητας της «εγχώριας» επιχειρηματικότητας, με βασικούς πυλώνες:

  • Την εφαρμογή άμεσων μέτρων εκσυγχρονισμού του Κρατικού μηχανισμού, με έμφαση στην ενίσχυση των εποπτικών και εισπρακτικών λειτουργιών του.
  • Τη θέσπιση διαφανούς πλαισίου συνεργασίας Δημόσιου και Ιδιωτικού τομέα, με στόχο την αποτελεσματικότερη υποστήριξη έργων ανάπτυξης, τόσο στο Κέντρο όσο και στην Περιφέρεια.
  • Την υιοθέτηση σταθερού φορολογικού συστήματος, με κίνητρα για τις επιχειρήσεις που διατηρούν, ή και αυξάνουν το προσωπικό τους, καθώς και
  • Τη χορήγηση ρευστότητας στην Αγορά, με έμφαση στον πρωτογενή τομέα και την Επικράτεια, μέσα από δανειοδοτήσεις που θα δοθούν από τις ανακεφαλαιούμενες τράπεζες, με την εγγύηση του Ελληνικού Δημοσίου.

 

Ξεκινώντας, από το πρώτο βασικό ζητούμενο, που αποτελεί και την διαπραγματευτική μας βάση με το Εξωτερικό, δηλαδή, την ενίσχυση των εποπτικών-εισπρακτικών μηχανισμών και της δημιουργίας μικρότερου και αποτελεσματικότερου Κράτους, έχουμε ήδη θεσπίσει αναλυτικό σχέδιο δράσης που σε στενά χρονικά πλαίσια:

  • Αξιοποιεί την υφιστάμενη εμπειρία και γνώση των κρατικών οργανισμών,
  • Ικανοποιεί τις σύγχρονες τάσεις στην οργάνωση-διοίκηση οργανισμών με τη χρήση της τεχνολογίας και
  • Επαναπροσδιορίζει-ανακατανέμει τις λειτουργίες του Δημοσίου, αναθέτοντας ένα σημαντικό κομμάτι τους σε ιδιώτες, με τη διατήρηση του εποπτικού ρόλου στο Κράτος.

Επιπλέον, αναφορικά με το κεντρικό ζητούμενο της αντιμετώπισης της εκρηκτικής αύξησης της ανεργίας, που άφησε πίσω του το ΠΑΣΟΚ,  το εύρος των συνεργειών δημόσιου και ιδιωτικού τομέα παίζει καθοριστικό ρόλο στην ανάσχεση της τάσης αυτής. Μόνο με στενή συνεργασία των κοινωνικών εταίρων είναι δυνατή η δημιουργία ελκυστικού περιβάλλοντος για νέες επενδύσεις, τόσο από την Ελλάδα όσο και από το εξωτερικό. Στο σημείο αυτό, οφείλουμε να τονίσουμε ότι, ο μύθος της αυτό-ρύθμισης των Αγορών είναι μία παγίδα που κοστίζει πολλαπλά, δεδομένου ότι, πίσω από την αναμονή της αυτόματης εναρμόνισης των οικονομικών μεγεθών, βρίσκονται ανθρώπινες ζωές. Ειδικά στην περίπτωση της Ελλάδας, η εφαρμοζόμενη μνημονιακή πολιτική των αδιεξόδων, που η κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ δέχτηκε άνευ όρων να εφαρμόσει προσομοιάζει με την έκφραση: «ζέστανέ με σόμπα, να σου βάλω ξύλα». Καθίσταται λοιπόν βασική προτεραιότητα η άμεση ενεργοποίηση των μηχανισμών απορρόφησης Ευρωπαϊκών κονδυλίων ώστε να δημιουργηθούν προϋποθέσεις επανεκκίνησης της πραγματικής οικονομίας και ειδικά του πρωτογενούς τομέα, που έχει χαρακτηριστεί ως η βασικότερη αδυναμία της χώρας μας. Παρέχοντας ρευστότητα στον πρωτογενή τομέα και ενισχύοντας την ανταγωνιστικότητά του, όχι μόνο τονώνονται οι εξαγωγές, αλλά ταυτόχρονα δημιουργούνται οι προϋποθέσεις δημιουργίας νέων θέσεων και ανάπτυξης στην Περιφέρεια. Η επιτυχημένη υλοποίηση της δράσης αυτής απαιτεί την άμεση εμπλοκή ενός τραπεζικού φορέα που θα προάγει την επιχειρηματικότητα στην βάση της οικονομικής δραστηριότητας, στις μικρομεσαίες δηλαδή επιχειρήσεις της πρωτογενούς παραγωγής.

Στο πλαίσιο αυτό, είναι κανείς να απορεί με την εγκληματική αδράνεια της Κυβέρνησης του ΠΑΣΟΚ, που δεν ενεργοποίησε τη δημιουργία ενός κρατικού τραπεζικού πυλώνα ενεργοποιώντας τις συμμετοχές του Δημοσίου σε συγκεκριμένους τραπεζικούς οργανισμούς. Είναι σαφές ότι, ένας ενδεχόμενος μετασχηματισμός της Αγροτικής Τράπεζας σε όχημα συνένωσης των δράσεων όλων των Συνεταιριστικών ή μικρών Τραπεζών της Χώρας μας, καθώς και του Ταμείου Παρακαταθηκών και Δανείων, με φιλοσοφία: «Τραπεζική, Δημιουργίας Ανταγωνιστικού Πλεονεκτήματος», θα μπορούσε να λύσει το πρόβλημα στη βάση του, επιτυγχάνοντας τους ακόλουθους δύο στόχους:

  1. υλοποίηση της απαίτησης του Δημοσίου για την παροχή ρευστότητας στην πραγματική οικονομία με έμφαση στις μικρομεσαίες επιχειρήσεις της Περιφέρειας και
  2. παροχή ενεργητικής συμβουλευτικής ώστε να εξασφαλιστεί η βιωσιμότητα των χρηματοδοτούμενων επιχειρήσεων.

Όμως, το ζητούμενο της χορήγησης ρευστότητας στην πραγματική οικονομία απαιτεί και τη λήψη από τις Τράπεζες που εντάσσονται στο Ταμείο Χρηματοπιστωτικής Σταθερότητας, εγγυήσεων ενίσχυσης της επιχειρηματικότητας. Είναι ανεπίτρεπτο, σε μία χώρα που οι παραγωγικές της ηλικίες είτε έχουν χάσει τη δουλειά τους, είτε έχουν χάσει το μισό τους εισόδημα να περιοριζόμαστε στη διασφάλιση της βιωσιμότητας των Τραπεζών. Είναι ανεπίτρεπτο δηλαδή, να παρέχονται κεφάλαια στις τράπεζες, χωρίς να διασφαλίζεται η ανακύκλωσή τους σε έργα και επενδύσεις ανάπτυξης. Αυτός είναι και ο λόγος που ως Νέα Δημοκρατία θέτουμε προϋποθέσεις και δικλείδες ασφαλείας στους τρόπους με τους οποίους αξιοποιούνται τα χρήματα που ο Ελληνικός λαός ματώνει για να δώσει.

Από την άλλη, ο ρόλος του Κράτους είναι καθοριστικός και στη λήψη μέτρων που διασφαλίζουν ή δημιουργούν νέες θέσεις εργασίας. Είναι σημαντικό να τονίσουμε ότι,  την πρόθεσή μας, ως Νέα Δημοκρατία να δημιουργήσουμε θεσμικό πλαίσιο που συνδέει τους φορολογικούς συντελεστές μίας επιχείρησης με τις θέσεις εργασίας που διατηρεί ή δημιουργεί. Παράλληλα, ειδικά για τις θέσεις που ενδέχεται να χαθούν από οργανισμούς του Δημοσίου, με την ανάθεση αντίστοιχων λειτουργιών σε ιδιώτες, αποτελεί θέση μας, οι επιχειρήσεις που αναλαμβάνουν τα εν λόγω έργα να απορροφούν και το αντίστοιχο προσωπικό. 

Είναι λοιπόν σαφές ότι, όταν σήμερα, η Νέα Δημοκρατία ζητά από τον Ελληνικό λαό ισχυρή εντολή και αυτοδυναμία, το κάνει διότι γνωρίζει πολύ καλά ότι, στο περιβάλλον της πλήρους απορρύθμισης που παραδίδει το ΠΑΣΟΚ, δεν είναι δυνατή η συνεργασία, με τους ίδιους ανθρώπους που οδήγησαν την χώρα στο μη περαιτέρω.

Το ΠΑΣΟΚ οφείλει πολύ περισσότερα από την απλή συγνώμη δια στόματος του νέου του αρχηγού. Τι νόημα έχει άλλωστε για το συμπολίτη μας, που έχασε τη δουλεία του ή που βρέθηκε στο επίκεντρο άδικων φοροεισπρακτικών μέτρων, ο εν γένει αφορισμός της μέχρι σήμερα πολιτικής του ΠΑΣΟΚ, από τον κο Βενιζέλο, που μέχρι χτες πιστά την υπηρετούσε και την προάσπιζε.

Αν θέλουμε να συνεχίσουμε σε ένα δρόμο προοπτικής, οφείλουμε να αφήσουμε πίσω μας, όλους αυτούς που εμποδίζουν με την αναβλητικότητά τους, ή δυναμιτίζουν τον ευρωπαϊκό προσανατολισμό της Ελλάδας. Οφείλουμε να στηρίξουμε την πρόταση της Νέας Δημοκρατίας και να λάβουμε άμεσα τα μέτρα που απαιτούνται ώστε να επιστρέψουμε στην ανάπτυξη και να μπορέσουμε να εξέλθουμε από την οικονομική κρίση βγαίνοντας νικητές από τον ακήρυχτο οικονομικό πόλεμο που υφίσταται η πατρίδα μας. 

Πολιτικό Γραφείο Πάτρα:
Διεύθυνση: Μιαούλη 48, Πάτρα
Τηλέφωνο: 2610344700 και 2610344702
 
Επίσημη Ιστοσελίδα Κόμματος:

Ακολουθείστε μας στα Social Media


@ninikolopoulos

© Copyright 2009 - 2024 Νίκος Ι. Νικολόπουλος