Loading...
 Start Page

Αρ.πρωτ.:1134/157/30-08-13

ΕΡΩΤΗΣΗ και ΑΚΕ

προς τον ΥΠΟΥΡΓΟ ΥΠΟΔΟΜΩΝ,ΜΕΤΑΦΟΡΩΝ ΚΑΙ ΔΙΚΤΥΩΝ

Κοινοποίηση: εισαγγελέα Διαφθοράς κ. Ε. Ράικου

            Με την ερώτηση και ΑΚΕ με ΑΡ. ΠΡΩΤ. 10411/1043/9-5-2013 με θέμα «Αναπάντητα ερωτήματα για τη σωστή λειτουργία της Επιτροπής Διερευνήσεως Ατυχημάτων και Ασφάλειας Πτήσεων» είχαμε θέσει μία σειρά από ερωτήματα που είχαν να κάνουν με προσλήψεις, αποσπάσεις και μετακινήσεις ημετέρων, φίλων και συγγενών στην ΕΔΑΑΠ.

            Επίσης, είχαμε κάνει εκτενή αναφορά και είχαμε θέση μία σειρά από ερωτήματα και στοιχεία για διπλοθεσίτες και προκλητικά διπλά αμειβόμενους υπαλλήλους της ΥΠΑ που στελεχώνουν την ΕΔΑΑΠ.

Ακόμη, κάναμε λόγω για Δαπάνες που δεν δημοσιοποιούνται γι’ αυτό και αποφεύγουν την ΔΙΑΥΓΕΙΑ και ζητήσαμε τη συνδρομή του αρμοδίου Εισαγγελέα του Αρείου Πάγου για τα «ολισθήματα» του Προέδρου της Επιτροπής και για τις ευθύνες του αρμόδιου Υπουργού Μεταφορών.

            Συμπληρώνονται σχεδόν 3 μήνες από την υποβολή της παραπάνω ερώτησης και ΑΚΕ στο Ελληνικό Κοινοβούλιο και από τον αρμόδιο Υπουργό δεν έχουμε λάβει απάντηση στα «καυτά» ερωτήματα που είχαμε θέσει.

            Η αλλαγή σκυτάλης στο Υπουργείο Μεταφορών λόγω του ανασχηματισμού της Κυβερνήσεως μας υποχρεώνει να επανέλθουμε επί του θέματος και να δούμε, ποιες είναι οι προθέσεις του νέου Υπουργού Μεταφορών για την επίλυση αυτού του θέματος.

            Ασφαλώς, ο νέος Υπουργός Μεταφορών θα γνωρίζει ότι, το «οικοδόμημα» του τουρισμού που τόσο απλά, αλλά και τόσο συχνά ευαγγελίζεται ο Πρωθυπουργός και ο Αντιπρόεδρος της Κυβέρνησης θα πέσει σαν «από τραπουλόχαρτα», εάν και εφόσον συμβεί έστω και ένα ελάσσων αεροπορικό ατύχημα!!

            Επιτροπή εδώ και 3 μήνες δεν υπάρχει και ουσιαστικά είμαστε στα χέρια του φιλέσπλαχνου Θεού μας!! Σε περίπτωση ατυχήματος θα κληθεί η χώρα μας να ενεργοποιήσει την ήδη «ανύπαρκτη» επιτροπή και είναι προφανές ότι, θα εκτεθεί πλήρως όχι μόνο στην ΕΕ, αλλά και στον ICAO, επομένως και στον κόσμο ολόκληρο.

            Επίσης, συνεπεία της προηγούμενης για την ΕΔΑΑΠ ερωτήσεώς μας στο Ελληνικό Κοινοβούλιο ο πρώην Υπουργός Ανάπτυξης και Μεταφορών Κ Χατζηδάκης οδήγησε σε παραίτηση τον Πρόεδρο της Επιτροπής ΕΔΑΑΠ.

Μετά τα ανωτέρω ο κύριος Υπουργός ερωτάται τα εξής:

1)         Με ποια ημερομηνία υποβλήθηκε η επιστολή παραιτήσεως του Προέδρου της ΕΔΑΑΠ;

- Να κατατεθεί το σώμα της επιστολής και η απάντηση – απόφαση της αποδοχής.

2)         Εφόσον η παραίτησή του έχει γίνει αποδεκτή ή τελικά οδηγήθηκε σ’ αυτήν για διαφόρους λόγους, είναι δυνατόν να δημοσιεύονται αποφάσεις στην διαύγεια που ελήφθησαν σε ημερομηνία που εκείνος είχε απομακρυνθεί επ’ ονόματί του;

Ποιοι υπάλληλοι υπογράφουν αυτές τις αποφάσεις και ποιοι εξοφλούν αυτά τα παραστατικά;

-          Να κατατεθούν τα σχετικά έγγραφα με τις υπογραφές τους

3)         Ποιος υπέγραψε αυτές τις αποφάσεις που αναρτήθηκαν στο Διαύγεια;

4)         Σύμφωνα με το άρθρο 5 του ιδρυτικού νόμου της ΕΔΑΑΠ 2912/2001, εφόσον λήξει πρόωρα η θητεία του Προέδρου με όμοια απόφαση, ορίζεται αντικαταστάτης του για το υπόλοιπο της θητείας του.

- Να κατατεθεί η Υπουργική Απόφαση τοποθέτησης του αντικαταστάτη του Προέδρου της Επιτροπής.

5)         Έχει εκδοθεί σχετική απόφαση; Εάν ναι, γιατί δεν υπογράφει αυτός στις αποφάσεις που αναρτώνται στη Διαύγεια;

6)         Ποιοι είναι οι επίορκοι που δεν φοβούνται ούτε την απόλυση, ούτε την Δικαιοσύνη για τις τυχόν κολάσιμες πράξεις τους;

7)         Μήπως έχουν την κάλυψη των πολιτικών τους;

8)         Στην περίπτωση που τέτοια απόφαση δεν έχει εκδοθεί, γνωρίζετε πως ουσιαστικά η Μονάδα δεν διοικείται από κανέναν και τελικά δημιουργείται θέμα συνέχειας διοικήσεως τόσο για ενέργειες της εναπομείνασας Επιτροπής για χειρισμούς σχετικά με ατυχήματα των οποίων η διερεύνηση εκκρεμεί, αλλά και για οικονομικής φύσεως αποφάσεις;

9)         Ποιοι θα έπρεπε να έχουν εγγράφως ενημερώσει τον Υπουργό;

10)       Σε ενδεχόμενο ατύχημα ποιος ορίζει τη σύνθεση της ομάδας διερευνήσεως, μετά την κατάσταση που έχει διαμορφωθεί σήμερα;

- Να κατατεθεί κάθε σχετική εισήγηση και κάθε νομική γνωμάτευση

11)       Με ποιον τρόπο αυτός ο ορισμός θα δεσμεύει τον επόμενο Πρόεδρο που θα προκύψει από την επιτροπή της Βουλής με βάση τον κανονισμό λειτουργίας της ΕΔΑΑΠ;

- Να κατατεθεί το έγγραφο ορισμού της ομάδος διερεύνησης του ατυχήματος ελικοπτέρου με στοιχεία νηολογίου N101YS που έγινε στο αεροδρόμιο Ελευθέριος Βενιζέλος την 2 Ιουνίου 2013.

13) Να κατατεθεί λίστα με τους πιστοποιημένους διερευνητές αεροπορικών ατυχημάτων που υπηρετούν σήμερα στη Μονάδα Διερευνήσεως της ΕΔΑΑΠ.

14)       Αυτοί αρκούν για την συγκρότηση μιας, έστω και υποτυπώδους Ομάδας Διερευνήσεως για τη διενέργεια των διερευνήσεων;

15)       Πόσο σύννομο είναι, να ορίζεται, το ίδιο πρόσωπο ως εμπειρογνώμων λαμβάνοντας συμπληρωματικές αμοιβές, το οποίο έχει ήδη συνταξιοδοτηθεί από την ΕΔΑΑΠ;

-  Να κατατεθεί η άποψη της Νομικής Υπηρεσίας ή του Νομικού Συμβουλίου του Κράτους

16)       Πότε επιτέλους ο Υπουργός Μεταφορών θα ασχοληθεί σοβαρά με μια Ανεξάρτητη Αρχή που στοιχίζει στον ελληνικό λαό περίπου 1.000.000€ ετησίως; Θα αποδώσει ποτέ ευθύνες (ποινικές ή ό,τι άλλο) σ’ αυτούς που οδήγησαν την ΕΔΑΑΠ σ’ αυτό το σημείο διαφθοράς και κατάπτωσης;

Εάν ναι, έχει στείλει το φάκελο στον Εισαγγελέα, στον Επιθεωρητή Δημόσιας Διοίκησης και σε όποιες ακόμα αρχές ελέγχουν της νομιμότητας;

-          Να κατατεθούν σχετικές έγγραφες παραγγελίες και αναφορές

Ο ερωτών Βουλευτής

Νίκος Ι. Νικολόπουλος

ΓΓ Χριστιανοδημοκρατικού Κόμματος Ελλάδος 

Πολιτικό Γραφείο Πάτρα:
Διεύθυνση: Μιαούλη 48, Πάτρα
Τηλέφωνο: 2610344700 και 2610344702
 
Επίσημη Ιστοσελίδα Κόμματος:

Ακολουθείστε μας στα Social Media


@ninikolopoulos

© Copyright 2009 - 2024 Νίκος Ι. Νικολόπουλος