Loading...
 Start Page

Ερώτηση του ΝΙΚΟΥ Ι. ΝΙΚΟΛΟΠΟΥΛΟΥ Ανεξάρτητου Βουλευτή και Γ.Γ. του ΧΡΙΣΤΙΑΝΟΔΗΜΟΚΡΑΤΙΚΟΥ Κόμματος Ελλάδος

Προς τον Αντιπρόεδρο της Κυβέρνησης και Υπουργό Εξωτερικών

Μπορεί για τον ΤΑΡ η κυβέρνηση να πανηγύρισε (πρωτίστως για επικοινωνιακούς λόγους), η πραγματικότητα είναι, όμως, ότι η Ελλάδα τουλάχιστον στον ενεργειακό τομέα υποβιβάζεται σε δορυφόρο της Τουρκίας. Πρωτίστως η δικομματική πλέον ελληνική κυβέρνηση θα πρέπει να εξηγήσει πειστικά στον ελληνικό λαό, πώς η χώρα μετατρέπεται σε ενεργειακό κόμβο, όταν από τον ΤΑΡ θα περνά μόνο το 1,5% των ετήσιων αναγκών της Ε.Ε. σε φυσικό αέριο; Ποια ελληνική εταιρία είναι αυτή που θα ελέγχει τον αγωγό; Όπως πληροφορήθηκε το ΧΡΙΣΤΙΑΝΟΔΗΜΟΚΡΑΤΙΚΟ ΚΟΜΜΑ ΕΛΛΑΔΟΣ, το 66% του ΤΑΡ ουσιαστικά ανήκει ήδη στη SOCAR δηλαδή στην Κρατική Εταιρεία Πετρελαίων του Αζερμπαϊτζάν, ενώ και η Τουρκία θα έχει σημαντικό μερίδιο ως άμεσος συνεταίρος της SOCAR. Ακόμα και η ευθύνη λειτουργίας και συντήρησης των 550 χιλιομέτρων του ελληνικού τμήματος του αγωγού δεν ανήκει σε ελληνική εταιρεία, αλλά στη «Trans Adriatic Pipeline» (ΤΑΡ), δηλαδή αυτή των Αζέρων.

Ο ελέω τρόικας πρωθυπουργός A. Σαμαράς βεβαιώνει: «Τώρα η Ελλάδα γίνεται ενεργειακός κόμβος, (για 5η φορά την τελευταία εικοσαετία!!!). Αύριο θα γίνει και παραγωγός ενέργειας.»

Η Ελλάδα έχει ξαναγίνει «ενεργειακός κόμβος». Το 1993 από τον Σημίτη, εν μέσω διάλυσης της Γιουγκοσλαβίας. Το 1999 από τον Βενιζέλο, με την απελευθέρωση των αγορών ηλεκτρισμού και φυσικού αερίου. Το 2003 από τον Τσοχατζόπουλο, με σχέδια για τρεις(!) αγωγούς. Το 2008 από τον Φώλια, με την οριστική υπογραφή του αγωγού Μπουργκάς – Αλεξανδρούπολη, που δύο χρόνια μετά οριστικά ματαιώθηκε…

Θα αρκούσαν αυτά για να συμπεράνει κάθε νοήμων άνθρωπος, ότι ο ΤΑΡ και ο «ενεργειακός κόμβος» δεν είναι παρά χάντρες και καθρεφτάκια προς ένα λαό που χειμάζεται έξι χρόνια τώρα.

Όμως στη ρημαγμένη χώρα μας υπάρχουν τα ΜΜE που βλέπουν «μπουλντόζες» το 2014.

Το κοίτασμα που θα τροφοδοτήσει τον ΤΑΡ είναι το Σαχ-Ντενίζ 2, η μοναδική πηγή φυσικού αερίου του Αζερμπαϊτζάν. Σύμφωνα με τις πλέον αισιόδοξες εκτιμήσεις για την ολοκλήρωση των έργων εξόρυξης, η εκμετάλλευσή του δεν θα αρχίσει πριν το 2020!

Τα σχέδια για τον ΤΑΡ προβλέπουν τη δυνατότητα μεταφοράς 10 δις κ.μ. αερίου ετησίως, το μεγαλύτερο μέρος αυτής της ποσότητας προορίζεται για την Ιταλία, με έναρξη εμπορικής λειτουργίας το νωρίτερο το 2022!!!

Για να γίνει ο αγωγός πρέπει να «βγαίνει» οικονομικά. Πρέπει να βρει τόσους πελάτες, που να αποσβέσουν τη διαδρομή του από την Ελλάδα στην Νότιο Ιταλία. Με την ύφεση στη χώρα μας να ξεπερνά το 5% για τέταρτη χρονιά και στην Ιταλία το 2%. Με τη βιομηχανική παραγωγή να συρρικνώνεται στην Ελλάδα τον Μάιο του 2013 κατά 4,6% και ομοίως στην Ιταλία 4,6% σε σχέση με τον Απρίλη του 2012. Με πτώση το 2012 της ζήτησης φυσικού αερίου 17% στην Ελλάδα και 7,5% στην Ιταλία και με τιμή φυσικού αερίου κατά 30% ακριβότερη στην Ελλάδα απ’ ότι σ’ όλα τα κράτη μέλη της Ε.Ε!

Πόσο «οικονομικός» προβλέπεται ο αγωγός; Εν μέσω τέτοιας κρίσης, ποιος σοβαρός οικονομολόγος – πλην των «αλάνθαστων» φωστήρων του ΔΝΤ - θα αποτολμούσε εικασίες για τα οικονομικά μεγέθη του 2022; Και ποιος σοβαρός επιχειρηματίας – πλην Αζέρων «επενδυτών», που έχουν ίδιον συμφέρον - θα κατασκεύαζε αγωγό βάσει εικασιών;

Σύμφωνα με τη μελέτη του ΙΟΒΕ (το «επιστημονικό» ινστιτούτο του ΣΕΒ, που α) κάθε χρόνο προβλέπει ότι η ανάπτυξη θα έρθει τον επόμενο και β) κάθε επόμενο διαπιστώνει, ότι η ύφεση είναι μεγαλύτερη από τον προηγούμενο):

«Ο ΤΑΡ αποτελεί τη μεγαλύτερη επένδυση στην Ελλάδα, εδώ και πολλά χρόνια, ύψους 1,5 δις €. Κατά την περίοδο κατασκευής του (2014 – 2019) το όφελος για το ελληνικό ΑΕΠ θα είναι 320 εκ. €.».

Στα προβλεπόμενα 50 χρόνια λειτουργίας του αγωγού (2019 – 2069), το άμεσο όφελος εκτιμάται σε 4,9 δις €. Θα δημιουργήσει 4.300 ως 4.800 θέσεις εργασίας μέσα στα επόμενα 55(!) χρόνια, μόνο όμως «στην περίπτωση που η προμήθεια των σωλήνων του αγωγού γίνει από εγχώριους παραγωγούς»!! Αλλιώς, θα αρκεστούμε στις 100(!), που απαιτεί η λειτουργία του επί 50 έτη…

Τέλος, σύμφωνα πάντα με πληροφορίες που έφθασαν στα γραφεία του ΧΡΙΣΤΙΑΝΟΔΗΜΟΚΡΑΤΙΚΟΥ ΚΟΜΜΑΤΟΣ ΕΛΛΑΔΟΣ, οι εκτάσεις γης, απ’ όπου θα περάσει ο αγωγός ΤΑΡ και που θα δημοπρατηθούν, έχουν ήδη και μήνες αγορασθεί από Έλληνες πολιτικούς και συγγενικά τους πρόσωπα!!! Σύμφωνα με τις πληροφορίες, οι εκτάσεις που ανήκαν σε απλούς Έλληνες πολίτες αγοράσθηκαν από συγγενικά πρόσωπα πολιτικών της δικομματικής Κυβέρνησης, έναντι πινακίου φακής και τώρα που θα αρχίσει το έργο, αυτοί ως δια μαγείας θα πλουτίσουν!!!! Οι καταγγελίες κάνουν λόγο για τον ίδιο τον Πρωθυπουργό, τον Αντιπρόεδρο της Κυβέρνησης αλλά και αρκετούς Μακεδόνες Υπουργούς!!! Επίσης, σύμφωνα με τις ίδιες πηγές, ο λόγος που «έδιωξε» η δυάδα Σαμαρά – Βενιζέλου τον Κουβέλη από την Κυβέρνηση ήταν ουσιαστικά αυτός! Εξάλλου, να θυμίσουμε ότι, πρώτα εδιώχθη ο «αριστερός» και μετά υπεγράφη η τελική συμφωνία!!!!

Κατόπιν των ανωτέρω ερωτάτε ο πρωθυπουργός:

1) Είναι αλήθεια ότι, η Ελλάδα ΔΕΝ έχει δικαίωμα να καταναλώνει ΟΥΤΕ ΕΝΑ κυβικό μέτρο φυσικού αερίου από τα 16 εκατ. που υπολογίζεται να «φεύγουν» από το Αζερμπαϊτζάν.

2) Είναι αλήθεια ότι, τα 6 εκατ. θα απορροφούνται από την Τουρκία και τα υπόλοιπα θα πηγαίνουν στην Ευρώπη.

3) Τι ποσό θα εισπράττει η Ελλάδα ως τέλη διέλευσης; Αληθεύει ότι, σύμφωνα με τα μέχρι στιγμής συμφωνηθέντα, δεν προβλέπεται ΟΥΤΕ ΕΝΑ ευρώ;

4) Ισχύει κάτι αντίστοιχο για τις υπόλοιπες χώρες (Τουρκία-Αλβανία) που θα διέλθει ο αγωγός ΤΑΡ;

5) Σύμφωνα με τον ΙΟΒΕ «Στα προβλεπόμενα 50 χρόνια λειτουργίας του αγωγού (2019 – 2069), το άμεσο όφελος εκτιμάται σε 4,9 δις €. Θα δημιουργήσει 4.300 ως 4.800 θέσεις εργασίας μέσα στα επόμενα 55(!) χρόνια, μόνο όμως «στην περίπτωση που η προμήθεια των σωλήνων του αγωγού γίνει από εγχώριους παραγωγούς»!!

Έχει προβλεφθεί στην συμφωνία μεταξύ των Κρατών κάτι τέτοιο, δηλαδή η προμήθεια σωλήνων, αλλά και οτιδήποτε άλλου χρειαστεί να γίνεται από εγχώριους παραγωγούς;

6) Αληθεύουν οι καταγγελίες περί αγοράς μεγάλων εκτάσεων γης από συγγενής δικούς σας, του Αντιπροέδρου και αρκετών Μακεδόνων Υπουργών (πρώην και νυν) της δικομματικής σας κυβέρνησης;

Ο ερωτών Βουλευτής

Νίκος Ι. Νικολόπουλος

Πολιτικό Γραφείο Πάτρα:
Διεύθυνση: Μιαούλη 48, Πάτρα
Τηλέφωνο: 2610344700 και 2610344702
 
Επίσημη Ιστοσελίδα Κόμματος:

Ακολουθείστε μας στα Social Media


@ninikolopoulos

© Copyright 2009 - 2024 Νίκος Ι. Νικολόπουλος