Loading...
 Start Page

αρ. πρωτ 4415/2911/13

Ερώτηση προς τους Υπουργούς:

α. Παιδείας & Θρησκευμάτων

β. Διοικητικής Μεταρρύθμισης & Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης

γ. Οικονομικών

Οι απολύσεις διοικητικών υπαλλήλων αναδεικνύουν την αναντιστοιχία μεταξύ δεσμεύσεων και πράξεων της Κυβέρνησης, όπως αποδεικνύεται και από τις ακόλουθες παλαιότερες δηλώσεις κυβερνητικών στελεχών:

Γιάννης Στουρνάρας (1η Μαρτίου 2013), απαντώντας σε ερώτηση για το αν θα γίνουν απολύσεις: «Είπαμε όχι, ό,τι έχουμε πει ισχύει».

Αντώνης Σαμαράς (13 Μαϊου2013): «Το 2013 τελειώνουν τα δύσκολα, δεν θα υπάρχει μνημόνιο σε 2-3 χρόνια. Ήδη, για φέτος προγραμματίζονται απολύσεις δημοσίων υπαλλήλων απόλυτα συμβατές με το Σύνταγμα και το υφιστάμενο νομικό καθεστώς. Απομάκρυνση επίορκων, κοπανατζήδων, ανθρώπων που προσλήφθηκαν με πλαστά δικαιολογητικά ή που καταργούνται οι θέσεις τους, ή που συγχωνεύονται ή καταργούνται δημόσιοι οργανισμοί. Δεν αφορά αυτό τη μείωση του προσωπικού στο Δημόσιο».

Σίμος Κεδίκογλου (4 Ιουλίου 2012): «... θα μπορέσουν να καταλάβουν οι εταίροι μας ότι ορισμένα μέτρα δεν έχουν νόημα να προχωρήσουν. Άλλωστε το οικονομικό όφελος από την απόλυση 15.000 ανθρώπων νομίζω ότι είναι μηδαμινό».

Πιο συγκεκριμένα, όσον αφορά την διαθεσιμότητα και τις απολύσεις των διοικητικών υπαλλήλων των ΑΕΙ, η απόφαση της Κυβέρνησης βασίστηκε σε συγκεντρωτικό πίνακα που συνέταξε η συσταθείσα από το Υπουργείο Παιδείας Ομάδα Διοίκησης Έργου. Σε αυτό τον πίνακα διαπιστώθηκε σωρεία λαθών (5 λανθασμένες αθροίσεις, 2 λανθασμένοι πολλαπλασιασμοί, 11 λανθασμένες στρογγυλοποιήσεις και 2 παραλείψεις ιδρυμάτων). Ωστόσο, αντί να αποσυρθεί, όπως θα ήταν αναμενόμενο, αποτέλεσε τη βάση για τον υπολογισμό των προς διαθεσιμότητα υπαλλήλων κάθε πανεπιστημιακού Ιδρύματος, συνολικά 1.349 εργαζομένων, εκ των οποίων οι 498 μόνο από το Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο.

Επιπρόσθετα, καταγγελίες της Ομοσπονδίας Διοικητικών Υπαλλήλων, αλλά και μεμονωμένων ατόμων, αναδεικνύουν λάθη και ελλείψεις στις λίστες μοριοδότησης. Για παράδειγμα, δεν συμπεριλαμβάνονται υπάλληλοι οι οποίοι έχουν ηλεκτρονικό πρωτόκολλο απογραφής, υπάλληλοι ΔΕ παρουσιάζονται ως ΠΕ, υπάλληλοι με ίδια τυπικά προσόντα και προϋπηρεσία λαμβάνουν διαφορετική μοριοδότηση κοκ. Οι προαναφερόμενοι υπάλληλοι, χωρίς δική τους υπαιτιότητα, κινδυνεύουν με απόλυση ή διαθεσιμότητα. Επίσης, δεν έχουν δοθεί στη δημοσιότητα στοιχεία περί των μη εγγεγραμμένων στην ηλεκτρονική πλατφόρμα μοριοδότησης του Υπουργείου και άρα μη μοριοδοτούμενων υπαλλήλων.

Σύμφωνα με τα στατιστικά δεδομένα, η αναλογία διοικητικών υπαλλήλων προς φοιτητές στο Ελληνικό πανεπιστήμιο είναι κατώτερη από άλλες αναπτυγμένες χώρες εφόσον στις ΗΠΑ ένας διοικητικός υπάλληλος αντιστοιχεί σε 11 φοιτητές, στο Ηνωμένο Βασίλειο σε 12,5, στο Πανεπιστήμιο της Μαδρίτης σε 37,7 φοιτητές, ενώ στο ΕΚΠΑ αναλογεί ένας υπάλληλος σε 42,3 φοιτητές!

Παρά τις προαναφερόμενες διαπιστώσεις και τις δεσμεύσεις της, η Κυβέρνηση απολύει χωρίς ουσιαστική αξιολόγηση, χωρίς μεταρρυθμιστικό σχέδιο, αλλά με αποσπασματικές ενέργειες, οι οποίες επιφέρουν διάλυση του κοινωνικού κράτους, ειδικά στον τομέα της παιδείας. Στο πλαίσιο ενός πρόχειρου σχεδιασμού, στις 18/11/2013, δόθηκαν στην δημοσιότητα από τον ΑΣΕΠ «προσωρινές» λίστες μοριοδότησης των υπαλλήλων προς διαθεσιμότητα σε πρώτο χρόνο και προς απόλυση, σε δεύτερο. Το υλικό για την παραγωγή της λίστας είναι μόνο χαρτί και μελάνι, το περιεχόμενο όμως αφορά ανθρώπους, που σε σύντομο χρονικό διάστημα θα προστεθούν στο 1,5 εκ. ανέργους. Συνεπώς, ελαχιστότατη απαίτηση είναι οι λίστες αυτές να είναι σωστές με βάση τα οριζόμενα κριτήρια.

Η κατάσταση αυτή δημιουργεί ερωτήματα για τη σωστή λειτουργία του ΑΣΕΠ, αλλά πρωτίστως για την αξιοπιστία της κυβέρνησης. Με δεδομένη την κρίσιμη κατάσταση στην ανώτατη εκπαίδευση, τα κλειστά πανεπιστήμια, την παραίτηση της Συγκλήτου, τις δηλώσεις του Πρύτανη του Πανεπιστημίου Αθηνών, ερωτάται ο Υπουργός:

1. Πως τα ΑΕΙ θα λειτουργήσουν (αποτελεσματικότερα μάλιστα, σύμφωνα με κυβερνητικές δηλώσεις) με την απομάκρυνση 1349 διοικητικών υπαλλήλων, 498 εξ’ αυτών από το ΕΚΠΑ, όταν ήδη η αναλογία διοικητικών υπαλλήλων-φοιτητών είναι η μικρότερη στην Ευρώπη και τις ΗΠΑ;

2. Με ποιό τρόπο θα διορθώσει τα παραπάνω λάθη στη μοριοδότηση προκειμένου να αποφευχθούν διαθεσιμότητα και απολύσεις βασιζόμενες σε αναξιόπιστα στοιχεία και τι μέτρα θα λάβει σχετικά με την προχειρότητα της πλατφόρμας απογραφής;

3. Γιατί το Υπουργείο προχώρησε στη δημοσίευση της «προσωρινής λίστας» με λαθεμένα στοιχεία και δεν περίμενε να προβεί στη δημοσιοποίηση της ολοκληρωμένης οριστικής λίστας του ΑΣΕΠ; Η οριστική λίστα έχει ελεγχθεί από το ΑΣΕΠ και έχουν διορθωθεί τα προαναφερόμενα λάθη;

4. Με ποιό τρόπο προτίθεται να αντιμετωπίσει τους μη εγγεγραμμένους στην ηλεκτρονική Πλατφόρμα μοριοδότησης;

5. Ποιο συνεκτικό σχέδιο μεταρρυθμίσεων θα εφαρμόσει, «χωρίς απολύσεις μόνιμου προσωπικού, αλλά σοβαρές οικονομίες από μη μισθολογικό λειτουργικό κόστος και μείωση γραφειοκρατίας», όπως είχε δεσμευτεί στην Προγραμματική Συμφωνία, τον Ιούνιο 2012;

Οι ερωτώντες Βουλευτές:

Βουδούρης Οδυσσέας

Μουτσινάς Πάρις

Μπόλαρης Μάρκος

Νικολόπουλος Νίκος

Παραστατίδης Θεόδωρος

Σταυρογιάννης Νίκος

Πολιτικό Γραφείο Πάτρα:
Διεύθυνση: Μιαούλη 48, Πάτρα
Τηλέφωνο: 2610344700 και 2610344702
 
Επίσημη Ιστοσελίδα Κόμματος:

Ακολουθείστε μας στα Social Media


@ninikolopoulos

Copyright © 2009 - 2024 Νίκος Ι. Νικολόπουλος