Λίστα αντικειμένων
Ο γενικός γραμματέας του ΧΡΙΣΤΙΑΝΟΔΗΜΟΚΡΑΤΙΚΟΥ ΚΟΜΜΑΤΟΣ ΕΛΛΑΔΟΣ και Ανεξάρτητος Βουλευτής Νίκος Νικολόπουλος, είχε συνάντηση με αντιπροσωπεία των εργαζομένων στα Ελληνικά Ναυπηγεία ΑΕ (ΕΝΑΕ), όπου οι τελευταίοι του ανέπτυξαν διεξοδικά τα προβλήματα που έχουν οι Συμβάσεις, που έχουν υπογραφεί, καθώς τα οικονομικά προβλήματα που αντιμετωπίζουν οι εργαζόμενοι. Επίσης, συζήτησαν μαζί του, τις αναπτυξιακές δυνατότητες που θα μπορούσαν να έχουν τα ΕΝΑΕ με τη συμφωνία που υπέγραψε ο Ι. Σάφα με την Κυβέρνηση της Μοζαμβίκης, εάν λειτουργούσαν κανονικά τα ΕΝΑΕ. Μετά την εκτενή συζήτηση που είχαν οι δύο πλευρές, ο γγ. του ΧΡΙ.Κ.Ε και Ανεξάρτητος Βουλευτής Ν. Νικολόπουλος δήλωσε τα εξής:
«Στις αρχές Σεπτεμβρίου ο όμιλος Privinvest/Abu Dhabi Mar (ADM), όπου επικεφαλής είναι ο περιβόητος ιδιοκτήτης των Ναυπηγείων Σκαραμαγκά Ισκαντάρ Σάφα γνωστοποίησε την υπογραφή Σύμβασης με την Κυβέρνηση της Μοζαμβίκης για την κατασκευή πολεμικών πλοίων.
Τα ΕΝΑΕ αποτελούν ιδιοκτησία της Privinvest/Abu Dhabi Mar (ADM) και ΑΝ βρισκόταν σε λειτουργία και ΑΝ δεν είχαν αποκλειστεί παντελώς από οποιαδήποτε εξαγωγική δραστηριότητα λόγω της γνωστής απαγόρευσης της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, προφανώς θα συμμετείχαν στην υλοποίηση της συγκεκριμένης σύμβασης στο πλαίσιο του εσωτερικού καταμερισμού του βιομηχανικού έργου που εφαρμόζει ο όμιλος Privinvest/Abu Dhabi Mar (ADM).»
Για την ενημέρωση του κοινού, η σύμβαση είναι ύψους 200 εκατ. ευρώ και αφορά τη ναυπήγηση 24 αλιευτικών σκαφών (μηχανότρατες) και τριών περιπολικών των 32 μέτρων τύπου HSI 32 Interceptor και τριών τριμαράν περιπολικών των 43 μέτρων τύπου OCEAN EAGLE 43 για το Ναυτικό της Μοζαμβίκης.
Εξάλλου, όπως έγραψε η γαλλική εφημερίδα «Liberation», ο Iskandar Safa σημείωσε, ότι η συγκεκριμένη σύμβαση αποτελεί μέρος μίας ευρύτερης συμφωνίας που υπέγραψε ο όμιλος με την αφρικανική χώρα και η οποία περιλαμβάνει τη ναυπήγηση επιπλέον άλλων 30 πλοίων διαφόρων τύπων που θα αναληφθεί από τα υπόλοιπα ναυπηγεία του ομίλου, κυρίως στη Γερμανία και το Αμπού Ντάμπι.
Σύμφωνα με τον Iskandar Safa η συγκεκριμένη σύμβαση θα εξασφαλίσει στη CMN, που σήμερα απασχολεί στο ναυπηγείο της στο Χερβούργο 350 εργαζόμενους, βιομηχανικό έργο για τα επόμενα δύο χρόνια!!! Σύμφωνα με τη διοίκηση των ναυπηγείων της CMN ο ετήσιος κύκλος εργασιών των ναυπηγείων ανέρχεται σε 50 ως 100 εκατ. ευρώ.
Ο γγ. του ΧΡΙ.Κ.Ε Νίκος Νικολόπουλος επιπλέον τόνισε στη δήλωσή του τα εξής:
«Την ίδια στιγμή τα ΕΝΑΕ οδηγούνται στον οικονομικό, τεχνολογικό και ψυχικό μαρασμό, ενώ οι ιθύνοντες πολύ απλά δεν κάνουν τίποτα!!!
Τα ΕΝΑΕ, το μεγαλύτερο ναυπηγείο της χώρας και μία από τις μεγαλύτερες εθνικές βιομηχανικές υποδομές, απαξιώνονται, οι εργαζόμενοι έχουν προ πολλού περάσει το στάδιο της εξαθλίωσης, τα τρία σχεδόν ολοκληρωμένα υποβρύχια Type 214 και το εκσυγχρονισμένο «ΩΚΕΑΝΟΣ» S118 για τα οποία έχουν ήδη καταβληθεί περισσότερα από 2 δις ευρώ απλώς… φθείρονται και το κυριότερο όλων το μέλλον των ΕΝΑΕ συνεχίζει να είναι άδηλο.
Όμως το χειρότερο είναι ότι, παρά τις κατά καιρούς κυβερνητικές εξαγγελίες, δεν έχει γίνει μέχρι σήμερα καμία επαφή μεταξύ του ομίλου Privinvest/Abu Dhabi Mar (ADM) που είναι ο ιδιοκτήτης των ναυπηγείων και του ελληνικού δημοσίου προς άρση του αδιεξόδου και εξεύρεση μίας συμβιβαστικής λύσης (ή έστω και διαπίστωση οριστικής ρήξης).»
Στο τέλος της συνάντησης με την αντιπροσωπεία των εργαζομένων στα ΕΝΑΕ, ο γγ. του ΧΡΙ.Κ.Ε δήλωσε:
«Όλος αυτός ο χρόνος που έχει μεσολαβήσει και έχει περάσει ανεκμετάλλευτος (αφού δεν έχει συμφωνηθεί κάποια λύση ή σημειωθεί οριστική ρήξη μεταξύ των δύο πλευρών), δημιουργεί συνθήκες παρόμοιες μ’ αυτές που η κυβέρνηση αντιμετωπίζει σήμερα με τις τρεις κρατικά ελεγχόμενες βιομηχανίες (ΕΑΣ, ΕΛΒΟ και ΛΑΡΚΟ), που ελέω Τρόικας βρίσκονται άμεσα αντιμέτωπες με το φάσμα της εκκαθάρισης.
Φυσικά, στο χείλος του γκρεμού αρχίζουν οι μεγαλόστομες εξαγγελίες περί «κόκκινων γραμμών», που αφειδώς δίνει ο Πρωθυπουργός και οι Υπουργοί του, απλώς αποδεικνύουν τον πανικό που καταλαμβάνει όσους θα έπρεπε να είχαν ασχοληθεί σοβαρά με την επίλυση των προβλημάτων, με τον άλφα ή βήτα τρόπο, όσο υπήρχε η πολυτέλεια του χρόνου.
Όμως, η πολιτική των «κόκκινων γραμμών», προϋποθέτει και ισχυρή βούληση για την εφαρμογή της!!! Διαφορετικά αποτελεί κενό γράμμα για εσωτερική κατανάλωση και διαδικασία που οδηγεί σε περιπλοκές».
Αρχική Σελίδα | Login | Sitemap | Επικοινωνία |