Loading...
 Start Page

ΑΡ. ΠΡΩΤ. 4543/413/30-11-2012

ΕΡΩΤΗΣΗ ΚΑΙ ΑΚΕ

Προς τον Υπουργό

Ανάπτυξης Ανταγωνιστικότητας Υποδομών Μεταφορών και Δικτύων

Σύμφωνα με τις πρόσφατες κανονιστικές ρυθμίσεις για το ΕΤΕΑΝ, παρέχεται η δυνατότητα παράτασης των δανείων ΤΕΜΠΜΕ μέχρι το 2014, ενώ το υποτιμημένο στο ¼ της αξίας του ομόλογο εγγυοδοσίας, το οποίο παρήγαγε 4πλασιο δημόσιο χρέος (σε κάθε κατάπτωση δανείου οι τράπεζες εισέπρατταν 4πλασια ποσότητα ομολόγου), αποσύρεται και έναντι αυτού όλες οι καταπτώσεις θα πληρωθούν με ρευστά διαθέσιμα.

Παρότι αρχικά κρίνονται θετικά οι πιο πάνω αποφάσεις, η συμπληρωματική απόφαση να εξαρτάται κάθε παράταση δανείων ΤΕΜΠΜΕ από την συμφωνία που θα καταλήξει κάθε δανειολήπτης με την τράπεζά του, δεν διασφαλίζει την επίτευξη της παρερχόμενης παράτασης των δανείων.

Αντίθετα μάλιστα, στην παρούσα ύφεση, στο αέναο κλείσιμο των επιχειρήσεων και στην διάχυτη αβεβαιότητα, οι τράπεζες θα προτιμήσουν να εξυπηρετήσουν πρώτα την δική τους έλλειψη ρευστότητας.

Επειδή εκτιμάται πως οι τράπεζες θα αποφύγουν να δώσουν παράταση στα δάνεια των επιχειρήσεων που αδυνατούν να εξυπηρετήσουν τις υποχρεώσεις των, για να εισπράξουν τώρα το 80% από κάθε δάνειο που βρίσκεται σε καθυστέρηση.

Επειδή επίσης εκτιμάται θα προτιμήσουν το άμεσο ρευστό, έναντι μιας έωλης μεταγενέστερης είσπραξης το 2014, είτε από την ενδεχόμενη αποπληρωμή του δανείου, είτε από την εγγύησή του σε περίπτωση μη αποπληρωμής του.

 

Κατόπιν τούτων ερωτάται ο αρμόδιος Υπουργός:

 

  1. 1.      Πως διασφαλίζεται η δυνατότητα παροχής παράτασης των δανείων στις επιχειρήσεις που την επιδιώκουν;
  2. 2.      Γιατί το μέτρο δεν προσέλαβε οριζόντιο χαρακτήρα, για όσες τις επιχειρήσεις επιθυμούν την παράταση του δανείου τους, δεδομένου πως αυτές στο σύνολό τους ήταν οι πιο υγιείς επιχειρήσεις στην χώρα;
  3. 3.      Πως αποτρέπεται η ροπή των τραπεζών για την εξυπηρέτηση της ρευστότητάς των εις βάρος της επιχειρηματικότητας;
  4. 4.      Με τι επιτόκιο θα αποπληρώνονται όσα δάνεια πάρουν παράταση;
  5. 5.      Γιατί το μέτρο της παράτασης δεν είχε υλοποιηθεί εδώ και 2 έτη και εφαρμόζεται στην λήξη του προγράμματος;
  6. 6.      Πόσες χιλιάδες επιχειρήσεις καταστράφηκαν απ’ την καθυστέρηση της παράτασης των δανείων;

Να κατατεθεί σχετικός πίνακας.

  1. 7.      Γιατί υποτιμήθηκε το ομόλογο στο ¼ της αξίας του, μέσω ποιας διαδικασίας και εάν τούτη ήταν νόμιμη;

Να κατατεθεί κάθε σχετικό έγγραφο.

  1. 8.      Ποιος ωφελείτο απ’ την υποτίμηση του ομολόγου, το κράτος και η επιχειρηματικότητα ή οι τράπεζες.

Να κατατεθούν όποια στοιχεία τεκμηριώνουν την απάντησή σας.

  1. 9.      Πόσα αναπτυξιακά κεφαλαία ΕΣΠΑ χειρίστηκε μέχρι σήμερα το ΕΤΕΑΝ και πόσα απ’ αυτά διοχετευτήκαν στην πραγματική οικονομία και που βρίσκονται αυτά σήμερα;

Να κατατεθεί πίνακας που να εμφανίζει αναλυτικά τα στοιχεία.

10.  Μέχρι σήμερα πόσα αναπτυξιακά κεφαλαία ΕΣΠΑ συνδιαχειρίστηκε το ΕΤΕΑΝ με τις τράπεζες και πόσα απ’ αυτά διοχετευτήκαν στην πραγματική οικονομία;

11.  Ποιοι ευθύνονται για την καθυστέρηση παροχής παράτασης, την υποτίμηση του ομολόγου και το παρκάρισμα κεφαλαίων ΕΣΠΑ μηδενικής συμβολής μέχρι σήμερα στην ανάπτυξη και εάν κατέχουν ακόμα θέσεις ευθύνης στο ΕΤΕΑΝ;

12.   Έχει διαταχθεί ΕΔΕ; Εάν όχι θα διαταχθεί;

13.  Ποιος πληρώνει «το μάρμαρο» ρωτά ο Λαός, εννοώντας τη ζημιά;

 

Ο ερωτών Βουλευτής

 

Νίκος Ι. Νικολόπουλος

Πολιτικό Γραφείο Πάτρα:
Διεύθυνση: Μιαούλη 48, Πάτρα
Τηλέφωνο: 2610344700 και 2610344702
 
Επίσημη Ιστοσελίδα Κόμματος:

Ακολουθείστε μας στα Social Media


@ninikolopoulos

© Copyright 2009 - 2024 Νίκος Ι. Νικολόπουλος