Loading...
 Start Page

Προς την Υπουργό Παιδείας, Δια Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων

 

Τον Ιούλιο γίναμε μάρτυρες μιας κακόγουστης κωμωδίας στο χώρο της εκπαίδευσης. Με σκηνοθέτη την πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας και κομπάρσους τα διορισμένα μέλη των Συμβουλίων Επιλογής παίχτηκε μια κακόγουστη παράσταση με τίτλο: «Αξιοκρατικές επιλογές στελεχών της εκπαίδευσης». Οι βαρύγδουπες δηλώσεις της κυρίας Υπουργού περί επιλογής των αρίστων και όχι των αρεστών έμειναν κούφια λόγια χωρίς περιεχόμενο. Οι κομματικοί εγκάθετοι, που απάρτισαν τα Συμβούλια Επιλογής, προχώρησαν σε εκκαθαρίσεις που θα ζήλευαν  και τα απολυταρχικά καθεστώτα. Τα επιστημονικά προσόντα, η διοικητική εμπειρία, η προσωπικότητα και το υπαλληλικό ήθος ήταν «ψιλά» γράμματα για τους εντεταλμένους κριτές, οι οποίοι έβλεπαν τους υποψηφίους με τα πράσινα γυαλιά της εξουσίας.

            Δεν δίστασαν να κουρελιάσουν το νόμο 3848/2010, που η κυβερνητική πλειοψηφία έχει ψηφίσει καθώς και το δημοσιοϋπαλληλικό κώδικα. Συγκεκριμένα:

  • Προχώρησαν, ύστερα από κυβερνητική εντολή, πρώτα σε κρίσεις Διευθυντών Σχολικών Μονάδων και στη συνέχεια σε κρίσεις των Σχολικών Συμβούλων, οι οποίες ακόμα δεν έχουν ολοκληρωθεί, κατά παράβαση της κείμενης νομοθεσίας.
  • Τα Συμβούλια Επιλογής απαρτίζονταν, πέραν των αιρετών του κλάδου, από το Διευθυντή Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, ένα Σχολικό Σύμβουλο και άλλα τρία μέλη που είτε ήταν Διευθυντές Σχολικών Μονάδων και δεν επεδίωκαν την επανάκρισή τους, ή απλοί καθηγητές. Τα Συμβούλια αυτά, τα οποία συνεδρίασαν εντός του μηνός Ιουλίου, έκριναν εν ενεργεία Προϊσταμένους Γραφείων Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, οι οποίοι διεκδικούσαν θέσεις Διευθυντών Σχολικών Μονάδων, δεδομένης της πρόθεσης της πολιτικής ηγεσίας για κατάργηση των Γραφείων Εκπαίδευσης. Στην περίπτωση αυτή κατώτεροι έκριναν ανωτέρους τους, κατά παράβαση του δημοσιοϋπαλληλικού κώδικα.  Η ίδια παρανομία διαπράχθηκε στα Συμβούλια Επιλογής  που είχαν ως μέλη τους απλούς καθηγητές, οι οποίοι έκριναν εν ενεργεία Διευθυντές Σχολικών Μονάδων και Προϊσταμένους Γραφείων. Για να ήταν οι κρίσεις νόμιμες έπρεπε να γίνουν το μήνα Αύγουστο, γιατί η θητεία των Στελεχών της Εκπαίδευσης έληγε στις 31 Ιουλίου, και τα στελέχη της Εκπαίδευσης από 1η Αυγούστου θα ήταν απλοί καθηγητές.
  • Προχώρησαν στη μοριοδότηση της Πιστοποίησης Ηλεκτρονικών Υπολογιστών επιπέδου Β’ (χρήση Η/Υ στη διδασκαλία της εκπαίδευσης), παρά το γεγονός ότι τα σχετικά σεμινάρια και η Πιστοποίηση απευθύνονταν μόνο στους καθηγητές ΠΕ02 (Φιλόλογοι), ΠΕ03 (Μαθηματικοί) και ΠΕ04 (Φυσικοί). Οι υπόλοιποι καθηγητές δε μπορούσαν να παρακολουθήσουν τα σχετικά σεμινάρια, γιατί αποκλείονταν από την Υπηρεσία. Η πριμοδότηση της Πιστοποίησης Η/Υ επιπέδου Β’ είναι παράνομη και αντισυνταγματική, γιατί παραβιάζει τη συνταγματική αρχή της ισότητας των πολιτών.
  • Πριμοδότησαν τους καθηγητές ΠΕ19 και ΠΕ20 (καθηγητές Πληροφορικής) με τα μόρια για την πιστοποίηση Η/Υ επιπέδου Β’, παρά το γεγονός ότι η γνώση αυτή προέρχεται από το πτυχίο που χρησιμοποιήθηκε για το διορισμό τους στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση, κάτι που ρητά απαγορεύεται. Δεν έπραξαν όμως το ίδιο για τους καθηγητές ξένων γλωσσών (Αγγλικής, Γαλλικής, Γερμανικής), οι οποίοι δεν πριμοδοτήθηκαν για τη γνώση ξένης γλώσσας επιπέδου Γ1, γιατί αυτό αποτελούσε προσόν διορισμού. Επίσης, δεν πριμοδοτήθηκαν οι καθηγητές Τεχνικών Ειδικοτήτων για το Παιδαγωγικό Πτυχίο της ΠΑΤΕΣ/ΣΕΛΕΤΕ, το οποίο πήραν υποχρεωτικά για να διοριστούν στην εκπαίδευση, αφού τα πανεπιστημιακά τμήματα ή τα ΤΕΙ στα οποία φοίτησαν δεν χαρακτηρίζονται «καθηγητικές σχολές». Και στην περίπτωση αυτή το παιδαγωγικό πτυχίο χαρακτηρίστηκε προσόν διορισμού. Η διακριτική μεταχείριση των καθηγητών ΠΕ19 και ΠΕ20 σαφέστατα αποτελεί παράνομη και αντισυνταγματική πράξη.
  • Εξέδωσαν είκοσι (20) εγκυκλίους στη μέση της διαδικασίας, οι οποίες άλλαζαν ουσιωδώς τους όρους της διαδικασίας, κάτι που ρητά απαγορεύεται. Μάλιστα, προχώρησαν στην έκδοση εγκυκλίων, οι οποίες ήταν αλληλοσυγκρουόμενες και αλληλοαναιρούμενες.
  • Απαγόρευσαν στους εκπαιδευτικούς που κατέλαβαν θέσεις Διευθυντών Σχολικών Μονάδων να διεκδικήσουν θέσεις Σχολικών Συμβούλων, πράξη προφανέστατα παράνομη και αντίθετη με τη λογική, διότι απαγορεύουν σε δημοσίους υπαλλήλους να καταλάβουν θέση ανώτερη της κατεχομένης. Με τη μεθόδευση αυτή επέτυχαν να εξοβελίσουν εκπαιδευτικούς με προσόντα από τους πίνακες των συμβούλων, οι οποίοι όμως δεν είχαν την «άνωθεν» διαβεβαίωση ότι θα επιλεγούν ως Σύμβουλοι.
  • Μοριοδότησαν με διαφορετικό τρόπο από περιοχή σε περιοχή την προϋπηρεσία στα Σχολεία Δεύτερης Ευκαιρίας, έτσι ώστε να ευνοείται κάθε φορά ο εκλεκτός

 

Στην όλη διαδικασία συνέβησαν μεταξύ άλλων και τα εξής ευτράπελα περιστατικά:

  • Στο Συμβούλιο Επιλογής Δ/θμιας Εκπ/σης Άρτας, πρόεδρος ήταν ο Διευθυντής Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, ο οποίος έχει σοβαρή εμπλοκή με τη δικαιοσύνη για βαρύτατο ποινικό αδίκημα(συμμετοχή σε χορήγηση παράνομων απολυτηρίων από ιδιωτικό εκπαιδευτήριο). Στο ίδιο Συμβούλιο Επιλογής μετείχε ως διορισμένος από τη Διοίκηση εν ενεργεία συνδικαλιστής της ΠΑΣΚ και μέλος του Δ.Σ της οικείας ΕΛΜΕ. Επίσης, ο αιρετός εκπρόσωπος των εργαζομένων, εκλεγμένος με το ψηφοδέλτιο της ΠΑΣΚ, συμμετείχε στη διαδικασία των συνεντεύξεων των υποψηφίων, παρά το γεγονός ότι κρινόταν συγγενικό του πρόσωπο.
  • Στο Συμβούλιο Επιλογής Δ/θμιας Εκπ/σης Κορινθίας, ο οικείος Περιφερειακός Διευθυντής Εκπαίδευσης εξαίρεσε το Διευθυντή Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, προφανώς γιατί δεν ήταν επαρκώς πράσινος, με την αστεία δικαιολογία ότι είχε κώλυμα, γιατί κρινόταν ως Διευθυντής Σχολικής Μονάδας ένας συνυποψήφιός του για τη θέση του Διευθυντή Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης πριν ένα χρόνο!!! Ο αντικαταστάτης του πρωταγωνίστησε στη σφαγή των Στελεχών και φίλων της ΔΑΚΕ στην περιοχή. Επιπροσθέτως, και σε αυτό το Συμβούλιο μετείχε εκλεγμένος στην ΕΛΜΕ συνδικαλιστής της ΠΑΣΚ.
  • Στο Συμβούλιο Επιλογής Δ/θμιας Εκπ/σης Νομού Τρικάλων,  ο Διευθυντής Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης μετείχε κανονικά στις κρίσεις ως πρόεδρος, παρά το γεγονός ότι είχε κώλυμα αφού κρινόταν η γυναίκα του. Αποχώρησε μόνο κατά τη διαδικασία κρίσης της συζύγου του. Όμως, τελεσίδικες δικαστικές αποφάσεις επιβάλλουν τη συνολική εξαίρεση από τη διαδικασία, όσων έχουν κώλυμα. Αυτός ήταν και ο λόγος που έπεσαν οι πίνακες των κρίσεων του 2007 σε συγκεκριμένες περιοχές της χώρας.
  • Στο Συμβούλιο Επιλογής Δ/θμιας Εκπ/σης  Φθιώτιδας,  εν ενεργεία Προϊστάμενος  Γραφείου Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης και τέως Σχολικός Σύμβουλος, κάτοχος διδακτορικού τίτλου, πρώτος στα μετρήσιμα «μόρια», βαθμολογήθηκε στη συνέντευξη με 9,50 και κατατάχτηκε στη συνέντευξη τελευταίος μεταξύ των υποψηφίων, χωρίς να πετύχουν τελικά οι αξιολογητές την καρατόμησή του, λόγω των αυξημένων μετρήσιμων προσόντων που είχε. Ο προτελευταίος συνυποψήφιος του έλαβε στη συνέντευξη δύο βαθμούς παραπάνω. Ο εν λόγω Προϊστάμενος στις κρίσεις του 2007 ήταν επιτυχών και στους δύο γραπτούς διαγωνισμούς (για Προϊσταμένους και Συμβούλους).
  • Στο  Συμβούλιο Επιλογής Γ΄ Αθήνας, μεταξύ άλλων, ο Διευθυντής Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης βαθμολόγησε εν ενεργεία Διευθύντρια σχολικής μονάδας με βαθμό τέσσερα (με άριστα το 15), προφανώς διότι η συγκεκριμένη Διευθύντρια είχε προκαλέσει ΕΔΕ στον προκάτοχο της Διευθυντή και στέλεχος της ΠΑΣΚ, γιατί δεν είχε πληρώσει τις εισφορές προς το ΙΚΑ και το σχολείο είχε κληθεί να πληρώσει πρόστιμο. Η συγκεκριμένη Διευθύντρια είναι κάτοχος δύο μεταπτυχιακών, γνώστρια τριών ξένων γλωσσών και κάτοχος Πιστοποιητικού Η/Υ επιπέδου Β’, που όμως ελάχιστη σημασία έπαιξαν στην κρίση του αξιολογητή.

 

Τα παραδείγματα κομματικών κρίσεων σε όλη την Ελλάδα είναι άπειρα.

 

Επειδή η διαδικασία επιλογής Στελεχών στη Δημόσια Εκπαίδευση απέχει πολύ από διαδικασία που ταιριάζει σε ένα ευνομούμενο ευρωπαϊκό κράτος,

 

Ερωτάσθε κυρία Υπουργέ:

  • Γιατί παραβιάστηκε η διαδικασία που ο νόμος 3848/2010 προβλέπει για επιλογή πρώτα Σχολικών Συμβούλων και μετά Διευθυντών Σχολικών Μονάδων;
  • Πως εννοείτε τελικά την έννοια της αξιοκρατίας, δεδομένης της εκτεταμένης χρησιμοποίησης εν ενεργεία συνδικαλιστών του ΠΑΣΟΚ ως αξιολογητών;
  • Γιατί στερήσατε τη δυνατότητα σε εκπαιδευτικούς που επέλεξαν τη θέση του Διευθυντή Σχολείου να διεκδικήσουν την ανώτερη θέση του Σχολικού Συμβούλου, όταν εσείς ευθύνεστε για την όλη διαδικασία  που ακολουθήθηκε;
  • Πως εξηγείτε το γεγονός ότι υπάλληλος που εμπλέκεται με τη δικαιοσύνη για βαρύτατα αδικήματα παραμένει σε θέση ευθύνης, παρά τις επανειλημμένες καταγγελίες της Ομοσπονδίας των Ιδιωτικών Εκπαιδευτικών (Ο.Ι.Ε.Λ.Ε), και προεδρεύει σε Συμβούλιο Επιλογής;
  • Ποια μέτρα σκοπεύετε να λάβετε σε βάρος του Διευθυντή Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Τρικάλων, που καταφανώς παρανόμησε, μετέχοντας στη διαδικασία επιλογής και βαθμολογώντας τους συνυποψήφιους της γυναίκας του;
  • Τι σκοπεύετε να πράξετε σχετικά με τις κρίσεις Διευθυντών Σχολικών Μονάδων στις Περιφερειακές Ενότητες Άρτας και Τρικάλων, που είναι καταφανέστατα παράνομες;
  • Για ποια αξιοπιστία της διαδικασίας μιλάτε, δεδομένης της ύπαρξης είκοσι (20) διευκρινιστικών εγκυκλίων, οι οποίες εκδόθηκαν μεσούσης της διαδικασίας και οι οποίες άλλαζαν τους όρους επιλογής;

 

                                                                                                         Ο

                                                                                                      Ερωτών βουλευτής

 

 

                                                                                        Νικόλαος  Νικολόπουλος

 

                                                                                           

 

 

 

 

 

 

 

Πολιτικό Γραφείο Πάτρα:
Διεύθυνση: Μιαούλη 48, Πάτρα
Τηλέφωνο: 2610344700 και 2610344702
Πολιτικό Γραφείο Αθήνα:
Διεύθυνση: Σέκερη 1, Αθήνα
Τηλέφωνο: 210 3624 992
Επίσημη Ιστοσελίδα Κόμματος:

Ακολουθείστε μας στα Social Media

© Copyright 2009 - 2021 Νίκος Ι. Νικολόπουλος