Loading...
 Start Page
Οι καταγγελίες και οι αποκαλύψεις για το μεγάλο σκάνδαλο έφτασαν στο Ευρωπαϊκό δικαστήριο. Ζητά να κατέβουν οι λαθρεπιβάτες του ΜΕΤΡΟ

Ο Νικολόπουλος έδωσε στη δημοσιότητα την απόφαση

 του Ευρωπαϊκού δικαστηρίου

 

Ο Χριστιανοδημοκράτης βουλευτής Νίκος Νικολόπουλος μιλώντας σήμερα στα ΜΜΕ έδωσε την απόφαση του Ευρωπαϊκού δικαστηρίου για τα καρτέλ των εργολάβων:

Ειδικότερα, δήλωσε:

«Όπως γνωρίζετε στα πλαίσια του κοινοβουλευτικού ελέγχου κατέθεσα πολλές ερωτήσεις σχετικά με το καρτέλ των εργολάβων.

Είναι ξεκάθαρο μετά από αυτή την εξέλιξη ότι πρέπει να φύγουν από τα Δ.Σ. όλοι εκείνοι οι νταβαντζήδες που πιάστηκαν να κλέβουν το δημόσιο.

Το Ευρωπαϊκό δικαστήριο με την απόφαση του της προηγούμενης Πέμπτης ήρθε και επικύρωσε όσα «εκραύγαζα» μέσα και έξω από την Βουλή για τις έμμεσες υπεξαιρέσεις δημόσιας περιουσίας που έχουν κάνει οι γνωστοί «εθνικοί εργολάβοι».

Οι πολίτες ζητούν να μπουν φυλακή όσοι μαζί τα έφαγαν .

Ζητούν ταυτόχρονα όμως και να επιστραφούν στα δημόσια ταμεία τα κλεμμένα.

Στην περίπτωση των Εθνικών Εργολάβων -των αποκληθέντων από τον Κώστα Καραμανλή και νταβατζήδων-, η πρόσφατη απόφαση του Ευρωπαϊκού Δικαστηρίου ανοίγει το δρόμο.

Επιτέλους τα κλαπέντα δις ευρώ λόγω καρτέλ και διαπλοκής τώρα μπορούν και πρέπει να αναζητηθούν και ακόμα η απόφαση θα γίνει εμπόδιο ώστε από εδώ και εμπρός καμία δημόσια σύμβαση,  να μην είναι συμβατή με βάση τις διατάξεις και τις γενικές αρχές δικαίου και  ειδικότερα, την αρχή της οικονομικά πλέον συμφέρουσας  προσφοράς, όπως αυτή έχει θεσπιστεί με βάση την νομολογία της Ευρωπαϊκής Ένωσης και της Ελλάδος, αλλά και την πρακτική που επικρατεί σε όλα τα προηγμένα κράτη, δηλαδή του υγιούς και καθαρού ανταγωνισμού και όχι με κανόνες Κόζα Νόστρα, δηλαδή εναρμονισμένης παραβατικής προσφοράς .

Αυτή η συμπεριφορά κατοχυρώνει κέρδη μόνο για τους εργολάβους και ζημία για το κράτος και τους πολίτες».

 Συνεχίζοντας τις δηλώσεις του, ο Νίκος Νικολόπουλος τόνισε:

«Είναι ανάγκη να αποτελέσουν αντικείμενο ενδελεχούς εξέτασης  όλα τα καταγγελλόμενα  από την δικαιοσύνη ώστε να διαπιστωθεί εάν όντως έχει ζημιωθεί το δημόσιο από τις  τεχνικές εταιρείες,  που είχαν εμπλακεί στο καρτέλ των δημοσίων έργων. Δεν πρέπει επίσης  να μας διαφεύγει ότι την ίδια ώρα που άλλες συμβάσεις παραχώρησης κατασκευής αυτοκινητοδρόμων ανατέθηκαν από το ελληνικό Δημόσιο μέσω διαγωνιστικών διαδικασιών και εξασφάλισαν μείωση τιμών της τάξης του 50%, όπως έχει ήδη διαπιστωθεί από τις εκθέσεις των οργάνων της ευρωπαϊκής ένωσης,  δεν είναι δυνατόν επαναλαμβάνω,  να έχουν δοθεί έργα με  έκπτωση  3,75% ή και πολύ χειρότερα να δίδονται σήμερα έργα με ανάθεση, όπως ακριβώς συμβαίνει αυτές τις μέρες για ένα τμήμα του Ε65. Η παραβίαση των κανόνων περί δημόσιων συμβάσεων και κρατικών ενισχύσεων και η βλάβη του δημοσίου συμφέροντος,  προκύπτει όπως φαίνεται από τέτοιες υπουργικές αποφάσεις, ή  από τέτοιες συμφωνίες που επιτείνουν τις ζημιογόνες συνέπειες.

Είμαι βέβαιος ότι η ελληνική δικαιοσύνη και οι έλληνες εισαγγελείς εκτιμούν απόλυτα την έντονη ανησυχία που εκφράζεται και που διακατέχει όλους τους φορολογούμενους και ως εκτούτου θα καταβάλουν φιλότιμη προσπάθεια, ώστε ο νόμος να εφαρμοστεί και να υπάρξει διαύγεια και πλήρης διαφύλαξη του δημοσίου συμφέροντος και των δημοσίων πόρων, ιδίως  με δεδομένη την σημερινή δημοσιονομική κατάσταση της χώρας μας.

Γιατί δεν μπορεί από την μία να περικόπτονται οι συντάξεις πείνας και από την άλλη οι υπηρεσίες και οι φορείς του Δημοσίου να αποδέχονται προσφορές του 3%και 5%.

Και τέλος, δεν μπορεί ανά την επικράτεια να υλοποιούνται έργα με εκπτώσεις της τάξης του 50% και οι προσφορές να γίνονται αποδεκτές από το κράτος, ενώ ταυτόχρονα το ίδιο το κράτος να αναθέτει στους λίγους και εκλεκτούς έργα με έκπτωση 5%.

 

Ενδεικτικά αναφέρω ότι σε ένα πακέτο έργων προϋπολογισμού ενός δις ευρώ αν γίνει καθαρός διαγωνισμός, χωρίς προσυνεννοήσεις των εργολάβων, η πολιτεία θα εξασφαλίσει έκπτωση στα επίπεδα του 50 % και θα κληθεί να πληρώσει 500 εκατομμύρια. Αν το ίδιο πακέτο έργο αξίας ενός δις αφεθεί και επιτραπεί να ανατεθεί σε εργολάβους μετά από μεταξύ τους συνεννόηση, με έκπτωση της τάξης του 5%, τότε το κράτος θα κληθεί να πληρώσει 950 εκατομμύρια. Δηλαδή το κράτος θα έχει ζημιά 450 εκατομμύρια €. Υπολογίστε πόσα δισεκατομμύρια ευρώ, είναι οι προϋπολογισμοί των έργων που επιτράπηκε να δοθούν σε εργολάβους μετά από μεταξύ τους προσυνεννόηση για να καταλάβετε το τεράστιο ύψος της ζημιάς – σκανδάλου.

Ούτε στα εξοπλιστικά προγράμματα εντοπίστηκαν τέτοια μεγέθη»!

Πολιτικό Γραφείο Πάτρα:
Διεύθυνση: Μιαούλη 48, Πάτρα
Τηλέφωνο: 2610344700 και 2610344702
 
Επίσημη Ιστοσελίδα Κόμματος:

Ακολουθείστε μας στα Social Media


@ninikolopoulos

Copyright © 2009 - 2024 Νίκος Ι. Νικολόπουλος