Λίστα αντικειμένων
Α.Π. 2528/12-01-2018
Ερώτηση προς τον Υπουργό Υγείας
Σε επιστολή τους που έφτασε στα γραφεία του Χριστιανοδημοκρατικού Κόμματος ο σύλλογος γονέων κηδεμόνων και φίλων ατόμων με ήπιες διαταραχές αυτιστικού φάσματος-Ασπεργκερ νομού Χανίων περιγράφει με τα πιο μελανά σημεία την δύσκολη κατάσταση στην οποία έχουν περιέλθει τα παιδιά αυτά και οι οικογένειές τους.
Μεταξύ άλλων αναφέρουν:
«Γνωρίζετε ότι τα διαφορετικά παιδιά-παιδιά με αυτισμό προκείμενου να διαγνωστούν απ' τις κρατικές δομές (αναπτυξιολογικά - παιδοψυχιατρικά κέντρα) δημοσίων νοσοκομείων χρειάζονται από 6 έως 18 μήνες αναμονή; Για να αξιολογηθούν από τα ΚΕΔΔΥ (Κέντρα Διαφοροδιάγνωσης Διάγνωσης Υποστήριξης) και να αποφασιστεί ποια είναι η κατάλληλη εκπαιδευτική δομή (ειδικό ή τυπικό σχολείο) που πρέπει να ακολουθήσουν και αν δικαιούνται ή όχι παράλληλης στήριξης χρειάζονται 6 έως 12 μήνες; Υπολογίστε μόνοι σας τον χαμένο χρόνο!
Γνωρίζετε ότι υπάρχουν παιδιά που είναι στο φάσμα του αυτισμού και τα ΚΕΔΔΥ τους δίνουν 10-12 ώρες παράλληλης στήριξης, με τη λογική ότι αυτά τα παιδιά είναι, για παράδειγμα τις δύο από τις πέντε ημέρες της εβδομάδας αυτιστικά, ενώ τις υπόλοιπες όχι;
Γνωρίζετε ότι ξεκινώντας η σχολική χρονιά τα διαφορετικά παιδιά μας καλούνται να βρίσκονται στο σχολείο, σε τμήματα 25 μαθητών, με εκπαιδευτικούς που κανένας κρατικός φορέας δεν έχει φροντίσει να τους επιμορφώσει στα θέματα της διαφορετικότητας, ενώ οι δάσκαλοι και καθηγητές της παράλληλης στήριξης που έπρεπε να είναι δίπλα τους απ' τη πρώτη στιγμή, φθάνουν στα σχολεία με 2,3,4 ακόμη και 5 μήνες καθυστέρηση για 6,8,10 ή 12 ώρες εβδομαδιαίως;
Γνωρίζετε ότι , με την τελευταία εγκύκλιο που στείλατε στα σχολεία, με την οποία επιβάλετε να κάθεται δίπλα σε ένα παιδί με αυτισμό για κάθε διδακτική ώρα όποιος δάσκαλος απ' το προσωπικό του σχολείου έχει κενό,τα οποία χρειάζονται συγκεκριμένη ρουτίνα και σταθερά πρόσωπα αναφοράς δίπλα τους, αυτό το μέτρο εκτός από αναποτελεσματικό και αντιπαιδαγωγικό είναι και επικίνδυνο;
Γνωρίζετε ότι οικογένειες και εκπαιδευτικοί δεν έχουμε καμία βοήθεια, ενημέρωση και επιμόρφωση από δημόσιους φορείς και ότι εντελώς μόνοι μας παλεύουμε για τα διαφορετικά παιδιά μας μέσα στο σχολικό πλαίσιο;
Γνωρίζετε ότι τα διαφορετικά παιδιά-παιδιά με αυτισμό, χωρίς το δάσκαλο της παράλληλης στήριξης είναι ανυπεράσπιστα, καταδικασμένα στην αμάθεια, περιθωριοποιημένα, στοχοποιημένα, αποκλεισμένα, ευάλωτα στην ενδοσχολική βία και το ρατσισμό; Και είναι βαθιά υποκριτικό να διοργανώνουν τα υπουργεία σας ημερίδες και σεμινάρια κατά της σχολικής βίας, του σχολικού εκφοβισμού και αποκλεισμού, όταν το σύστημα είναι αυτό που οδηγεί, μέσα από την ανεπάρκεια του τα διαφορετικά παιδιά στο περιθώριο και τη στοχοποίηση.»
Κατόπιν των ανωτέρω ερωτάται ο αρμόδιος Υπουργός:
• Σε ποια συγκεκριμένα μέτρα βελτίωσης της καθημερινότητας των παιδιών αυτών και των οικογενειών τους θα προχωρήσετε ώστε να μπορέσουν τα παιδιά αυτά να έχουν άμεση πρόσβαση στις δημόσιες υπηρεσίες διάγνωσης και αξιολόγησης, καθώς και πλήρη παράλληλη στήριξη για όλα τα παιδιά με αυτισμό, από την έναρξη ως την λήξη του σχολικού έτους;
Ο Ερωτών Βουλευτής
Νίκος Ι. Νικολόπουλος
Πρόεδρος Χριστιανοδημοκρατικού Κόμματος Ελλάδος
Αρχική Σελίδα | Login | Sitemap | Επικοινωνία |