Λίστα αντικειμένων
Α.Π. 2603/15-01-2018
Ερώτηση προς τον Υπουργό Οικονομικών
Στης 12 Δεκεμβρίου 2017 ανατινάχθηκε με "επαγγελματικό" χτύπημα πρατήριο βενζίνης στην Ανάβυσσο, ιδιοκτησίας του προέδρου της ομοσπονδίας βενζινοπωλών. Τα συμπεράσματα από το χτύπημα αυτό δεν πρέπει να περιοριστούν αποκλειστικά στο αστυνομικό δελτίο. Αντίθετα, πρέπει να απασχολήσει τους ιθύνοντες για μια μακρά σειρά αδυναμιών της συντεταγμένης πολιτείας. Ένα από τα ζητήματα που αναδεικνύεται είναι και οι παλινωδίες του κράτους για τα στεγαζόμενα σε ισόγεια κτηρίων βενζινάδικα. Η απαγόρευση δημοσιεύθηκε στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως πριν από ακριβώς 7 χρόνια, Δεκέμβριο του 2010, ωστόσο εκατοντάδες βενζινάδικα συνεχίζουν να λειτουργούν σε στεγασμένους χώρους με απανωτές παρατάσεις που φθάνουν ως και τον Ιούνιο 2018.
Άλλη παράλειψη είναι η χαλαρότητα στη δημιουργία αντιεκρηκτικών ζωνών που θα είχαν γλιτώσει τις περιουσίες περιοίκων μετά τα πάσης φύσεως ατυχήματα.
Το μείζον ωστόσο είναι το λαθρεμπόριο καυσίμων, θέμα με το οποίο σχετίστηκε και το πρόσφατο χτύπημα υπό την έννοια ότι αποφασίστηκε από παράνομο κύκλωμα. Ήταν μόλις έναν μήνα πριν την υπουργοποίησή του στην πρώτη κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ, όταν δημοσιοποιήθηκε η έκθεση του τέως αναπληρωτή υπουργού Οικονομικών Δημήτρη Μάρδα, η οποία εντόπιζε το πρόβλημα και τις δυσκολίες και πρότεινε ενέργειες. Ένα από τα προβλήματα, όσο και αν ακουγόταν υπερβολικό και αβάσιμο (ο "φόβος"), όχι μόνο είναι υπαρκτό, αλλά, σε κάποια από τις πολλές πτυχές του, θυμίζει κεντροαμερικανικές δημοκρατίες. Πριν από μερικά χρόνια, αρμόδιο κυβερνητικό στέλεχος περιέγραφε σε off the record συνομιλία με δημοσιογράφους, την οδυνηρή εμπειρία που είχε, όταν επισκεπτόμενος "ινκόγκνιτο", αιφνιδιαστικά και νύχτα, εγκατάσταση με παράνομη δεξαμενή καυσίμων και παρ’ ότι είχε αφήσει το αυτοκίνητο σε απόσταση, είδε να τον περιμένουν οπλισμένοι φρουροί με προτεταμένα καλάσνικοφ.
Άλλη "μαύρη τρύπα" στη διακίνηση καυσίμων είναι τα χλέπια. Όπως γνωρίζουν οι επαΐοντες περί το θέμα, κινούνται σχεδόν ανεξέλεγκτα, μεταφέροντας καύσιμα, υποτίθεται για ανεφοδιασμό σκαφών, σε παράνομες δεξαμενές, οι οποίες, σημειωτέον, δεν περιορίζονται, όπως πολλοί υποθέτουν, στο Λεκανοπέδιο, αλλά βρίσκονται σε αρκετά μέρη της χώρας.
Το πρόβλημα, μεταφρασμένο ποσοτικά, είναι τεράστιο. Πριν τρεις μήνες η ΕΣΕΕ ανέφερε ότι το λαθρεμπόριο μόνο σε καύσιμα, καπνό και ποτά ανέρχεται σε 1,3 δισ. ευρώ, ποσό σχεδόν διπλάσιο εκείνου που διατέθηκε για κοινωνικό μέρισμα (730,95 εκατ. ευρώ), με τις πιο μετριοπαθείς εκτιμήσεις να αναφέρουν πως μόνο για τα καύσιμα το ποσό ξεπερνά τα 350 εκατ. ευρώ.
Οι προταθείσες λύσεις είναι πολλές. Από εγκατάσταση GPS για την καταμέτρηση χωρητικότητας των δεξαμενών, μέχρι τον ψηφιοποιημένο έλεγχο της διαδικασίας παράδοσης, από τη φόρτωση και τη μεταφορά κιόλας των ναυτιλιακών πετρελαίων. Σε κάθε περίπτωση τα λεφτά είναι και πολλά και απαραίτητα για να ελαφρυνθούν από τα φορολογικά βάρη τα "συνήθη υποζύγια".
Κατόπιν τούτων ερωτάσθε:
1ον Θα συνεχισθεί η μέθοδος των παρατάσεων για πρατήρια βενζίνης που στεγάζονται σε ισόγεια κτιρίων, πολυκατοικιών κλπ;
2ον Θα γίνει εγκατάσταση GPS για την καταμέτρηση της χωρητικότητας των δεξαμενών;
3ον Θα προχωρήσετε σε ψηφιοποιημένο έλεγχο της διαδικασίας παράδοσης καυσίμων;
4ον Προβλέπεται η αντικατάσταση των βυτίων που δεν πληρούν κανόνες ασφαλείας;
Ο Ερωτών Βουλευτής
Νίκος Ι. Νικολόπουλος
Πρόεδρος Χριστιανοδημοκρατικού Κόμματος Ελλάδος
Αρχική Σελίδα | Login | Sitemap | Επικοινωνία |