Loading...
 Start Page

Αρ. Πρωτ. 940 / 27-08-2018

 

Ερώτηση προς τον Υπουργό Οικονομικών

Πληροφορούμαστε ότι η Ανεξάρτητη Αρχή Δημοσίων Εσόδων (ΑΑΔΕ) ξεκίνησε κατά μήνα Ιούλιο διαφημιστική καμπάνια με τον ευφάνταστο σύνθημα “Apodixi please”, η οποία απευθύνεται στους ξένους τουρίστες που επισκέπτονται τη χώρα μας με στόχο να τους ευαισθητοποιήσει στο ζήτημα της φοροδιαφυγής και να τους ενθαρρύνει να ζητούν αποδείξεις από τα πάσης φύσεως καταστήματα με τα οποία συναλλάσσονται.

Η καμπάνια διεξάγεται μέσω διαφημιστικών καταχωρήσεων (banners και google ads) σε δημοφιλείς ξένες ιστοσελίδες (sites) τις οποία χρησιμοποιούν οι τουρίστες για τον προγραμματισμό των διακοπών τους.

Η σκέψη είναι κατ’ αρχήν σωστή, αν αναλογιστεί κανείς ότι στους τουριστικούς προορισμούς σημειώνεται, ιδίως κατά τους καλοκαιρινούς μήνες όργιο φοροδιαφυγής. Είναι επίσης γνωστό ότι πολλοί επαγγελματίες και έμποροι αρνούνται να δεχθούν τη χρήση κάρτας και επιμένουν να εισπράττουν μόνο μετρητά, παρά την αντίθετη υποχρέωση που τους επιβάλλει ο νόμος.

Διερωτάται όμως κανείς, γιατί αποφάσισε η ΑΑΔΕ να ξεκινήσει μια τέτοια καμπάνια στη μέση της τουριστικής σαιζόν και βέβαια πολλούς μήνες αφού οι ξένοι τουρίστες έχουν προγραμματίσει τις διακοπές τους χρησιμοποιώντας τους σχετικούς ιστότοπους – sites; Πρόκειται για απλή έλλειψη στοιχειώδους οργάνωσης και προγραμματισμού, ή υποκρύπτεται κάτι διαφορετικό;

Την ίδια ώρα, αποκαλύπτεται σε όλο της το μεγαλείο η κομπίνα που στήνουν επιτήδειοι έμποροι και επαγγελματίες χρησιμοποιώντας τερματικά POS συνδεδεμένα με ξένες τράπεζες με αποτέλεσμα και να φοροδιαφεύγουν και να παρακάμπτουν σκανδαλωδώς τα capital controls, εξάγοντας παράνομα τα χρήματά τους στο εξωτερικό.

Ερωτάται συνεπώς ο Υπουργός Οικονομικών:

1. Γιατί επέλεξε η ΑΑΔΕ, εκτός κάθε λογικής, τη συγκεκριμένη χρονική στιγμή για να ξεκινήσει την διαφημιστική της καμπάνια;

2. Μέσω ποιας διαδικασίας επελέγη η συγκεκριμένη διαφημιστική εταιρεία και ανετέθη το συγκεκριμένο έργο;

3. Ποια εταιρεία επελέγη για την διαφήμιση αυτή και με ποια κριτήρια;

4. Πως πρόκειται η ΑΑΔΕ να αποτιμήσει την αποτελεσματικότητα της καμπάνιας, δεδομένης ιδιαίτερα της ακατάλληλης χρονικής περιόδου που επελέγη;

5. Γιατί η διαφημιστική καμπάνια δεν ευαισθητοποιεί τους τουρίστες ως προς τη χρήση παράνομων τερματικών POS ξένων τραπεζών;

6. Ποιος είναι ο συνολικός προϋπολογισμός του έργου;

Ο Ερωτών Βουλευτής

Νίκος Ι. Νικολόπουλος

Πρόεδρος Χριστιανοδημοκρατικού Κόμματος Ελλάδος

Πολιτικό Γραφείο Πάτρα:
Διεύθυνση: Μιαούλη 48, Πάτρα
Τηλέφωνο: 2610344700 και 2610344702
 
Επίσημη Ιστοσελίδα Κόμματος:

Ακολουθείστε μας στα Social Media


@ninikolopoulos

© Copyright 2009 - 2024 Νίκος Ι. Νικολόπουλος