Loading...
 Start Page

Αρ.Πρωτ.2283/08-10-2018

 

Ερώτηση προς τον Υπουργό Υποδομών και Μεταφορών

Κι ενώ οι φορείς της περιοχής συζητούσαν, στο πλαίσιο των εργασιών του 2ου Αναπτυξιακού Συνεδρίου του Δήμου Δυτικής Αχαΐας, την αναγκαιότητα του έργου της Πατρών - Πύργου την ίδια στιγμή, λίγα χιλιόμετρα πιο πέρα, στα φανάρια της Βιομηχανικής περιοχής, δύο Πατρινοί έχαναν τη ζωή τους. Η σύγκρουση τριών ΙΧ και μιας νταλίκας ήταν μοιραία για τον Δημήτρη Σταθόπουλο και τον Ανδρέα Γεωργούρα, ενώ σε κρίσιμη κατάσταση μεταφέρθηκαν στο ΠΓΝΠ μία γυναίκα κι ένα παιδί.

Ο γγ Υποδομών Γ. Δέδες σχεδόν ταυτόχρονα λίγα χιλιόμετρα μακρύτερα από τον Πύργο, από το βήμα του συνεδρίου, που γινόταν στην Κάτω Αχαΐα είπε: ότι «η Πατρών- Πύργου ίσως ξεκινήσει πριν το 2019, αν εγκριθούν- συμπληρωθούν οι εργολαβίες».

Υπογραμμίζουμε επαναλαμβάνοντας ότι την ώρα που το συνέδριο αφιέρωνε χρόνο στην Πατρών-Πύργου, χυνόταν κι άλλο αίμα στην άσφαλτο, πέντε λεπτά μακριά από το Α’ Δημοτικό Σχολείο της Κάτω Αχαΐας που φιλοξενούσε τη συζήτηση.

Η σύμπτωση ήταν θλιβερή, αλλά και παρήγαγε έναν ισχυρό συμβολισμό.

Μια πίεση για να αρχίσει επί τέλους το έργο.

Αλλά θα αρχίσει; Ο γγ Υποδομών Γιώργος Δέδες δεν μπορούσε να είναι κατηγορηματικός για χρονοδιαγράμματα. Ολοι ξέρουμε ότι η υπόθεση εξαρτάται από την ταχύτητα αντικατάστασης του «Τοξότη» στις εργολαβίες που είχε «χτυπήσει» αλλά δεν μπορεί να αναλάβει.

Ο κ. Δέδες είπε ότι «μπορεί» το έργο να ξεκινήσει πριν μπει το 2018, αλλά δεν το είπε με ύφος που δήλωνε πως παίρνει και όρκο.

Είχε ενδιαφέρον, πάντως, ότι ο κ. Δέδες υπογράμμισε με έμφαση ότι οι εκπτώσεις που δόθηκαν ήταν αναγκαίες προκειμένου να αποσπάσει το έργο ευρωπαϊκή χρηματοδότηση ως αυτοκινητόδρομος πλήρων προδιαγραφών.

Σε αντίθετη περίπτωση θα ελπίζαμε μόνο σε μερική αναβάθμιση, με μία λωρίδα ανά ρεύμα. Η έμφαση του κ. Δέδε επέτρεψε την εικασία ότι η έκπτωση δεν έγινε χωρίς η κυβέρνηση να έχει γνώση του ύψους της.

Τονίστηκε επίσης ότι ήταν σφάλμα η απένταξη του τμήματος Πάτρα- Πύργος από τον συνολικό έργο της Ολυμπίας, που έγινε το 2013. Πέρα όμως από το παρελθόν, υπάρχει και το μέλλον. Υπάρχουν διαθέσιμα αδρανή υλικά για να γίνει το έργο; Προβληματισμό προκάλεσε η εισήγηση του Νίκου Ροπόκη της «Λατομικής»: Παρέθεσε τα μεγέθη των ποσοτήτων που θα απαιτήσει η Πατρών- Πύργου και είπε ότι η λατομική ζώνη του Αράξου δεν μπορεί να καλύψει τις ανάγκες αυτές.

Η δυναμική της εκτείνεται σε ορίζοντα μιας διετίας. Συνεπώς, θα πρέπει να επεκταθεί.

Μάλιστα, η εταιρεία έχει έτοιμη πρόταση με προβλέψεις που θα σέβονται τον οικολογικό παράγοντα. Ο δήμαρχος Δυτικής Αχαΐας Χ. Νικολάου φάνηκε να γνωρίζει και να ευνοεί την πρόταση αυτή, η οποία σύντομα θα απασχολήσει τους φορείς της Πολιτείας και την τοπική κοινωνία.

Υπάρχει όμως και μια ακόμα ενδιαφέρουσα εξέλιξη. Έγινε γνωστή η απόφαση να διεκδικήσει μέχρι τέλους και τις δύο εργολαβίες υπ. αριθμ. «2» και «3» της εταιρείας «Τοξότης» του ομίλου Καλογρίτσα στο έργο της Πατρών- Πύργου, τα τμήματα που δεν έχουν δηλαδή πλέον προσωρινό ανάδοχο τον κ. Πρόδρομο Εμφιετζόγλου, ισχυρός άνδρας της κατασκευαστικής εταιρείας GD Infrastrutture («Μηχανική).

Επειδή, και για τα δύο αυτά τμήματα, από Δουνέικα προς Αμαλιάδα αλλά και από Αμαλιάδα προς Κυλλήνη, οι φάκελοι του «Τοξότη» με τις αιτιολογήσεις για τις υπερβολικές εκπτώσεις που προσέφερε αρχικά ο όμιλος, απορρίφθηκαν πρόσφατα από την επιτροπή ελέγχου στο Υπουργείο Υποδομών.

Επειδή, η συγκεκριμένη εκκρεμότητα απειλεί να… τινάξει στον αέρα το έργο, καθώς φορείς της Ηλείας αλλά και η Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας έχουν ήδη συμπτύξει μέτωπο διεκδικώντας την ταυτόχρονη έναρξη και των οκτώ εργολαβιών, ζητώντας παράλληλα να λυθεί «εδώ και τώρα» η εκκρεμότητα στα τμήματα «2» και «3».

Επειδή, τέλος το έργο όμως χρειάζεται και αδρανή υλικά είναι αναγκαίος ο επανακαθαρισμός της λατομικής ζώνης του Αράξου, γιατί δεν θα φτάσουν τα υλικά που βγάζει πέραν της διετίας.

Ερωτάσθε:

1. Γιατί αφήσατε να περάσει τόσος χρόνος χωρίς να απαντήσει ο κ. Καλογρίτσας εάν θα ανανεώσει τις εγγυητικές επιστολές του, ενώ ήταν γνωστά τα προβλήματα που αντιμετωπίζει η εταιρεία του;

2. Αληθεύει ότι εκλήθη στο Υπουργείο Πολιτισμού ο Πρόεδρος Εμφιετζόγλου πρόσφατα να αιτιολογήσει τις προσφορές του για τα τμήματα 2 και 3 ενώ ήδη είχε καταθέσει τους φακέλους που πρόσφατα εγκρίθηκαν για τα τμήματα 6 και 8;

3. Αληθεύει ότι ο κ. Πρόδρομος Εμφιετζόγλου κατέθεσε την αιτιολόγηση και έτσι εσείς αν θέλετε μπορείτε να προχωρήσετε ώστε να λήξει γρήγορα η εκκρεμότητα;

4. Έχει δικαίωμα να πάρει τα εν λόγω δυο κομμάτια ο κ. Πρόδρομος Εφιετζόγλου;

5. Εσείς το επιβεβαιώνεται ότι η Πατρών- Πύργου μπορεί να ξεκινήσει πριν τελειώσει το έτος, υπό τον όρο να έχει κλείσει το θέμα της έγκρισης των εργολάβων και της αντικατάστασης των εργολαβιών του «Τοξότη», σύμφωνα με τον γγ Υποδομών Γ. Δέδε;

6. Το έργο, ως γνωστόν, χρειάζεται και αδρανή υλικά και ως εκ τούτου είναι αναγκαίος ο επανακαθαρισμός λατομικής ζώνης του Αράξου ώστε να φτάσουν τα υλικά που βγάζει πέραν της διετίας;

 

Ο Ερωτών Βουλευτής

Νίκος Ι. Νικολόπουλος

Πρόεδρος Χριστιανοδημοκρατικού Κόμματος Ελλάδος

Πολιτικό Γραφείο Πάτρα:
Διεύθυνση: Μιαούλη 48, Πάτρα
Τηλέφωνο: 2610344700 και 2610344702
Πολιτικό Γραφείο Αθήνα:
Διεύθυνση: Σέκερη 1, Αθήνα
Τηλέφωνο: 210 3624 992
Επίσημη Ιστοσελίδα Κόμματος:

Ακολουθείστε μας στα Social Media

© Copyright 2009 - 2022 Νίκος Ι. Νικολόπουλος