Loading...
 Start Page

Αρ.Πρ.:4843/5/04/17

ΠΡΟΣ ΤΟΝ ΥΠΟΥΡΓΟ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ

 

“Διάτρητο και εν πολλοίς ανενεργό έχει καταστεί, πλέον, το πληροφοριακό σύστημα ελέγχου εισροών-εκροών των ποσοτήτων υγρών καυσίμων, που εισέρχονται και διακινούνται στην ελληνική αγορά. Το σύστημα δεν έχει επεκταθεί σε όλη την αλυσίδα διακίνησης και πώλησης καυσίμων, ενώ παράλληλα υπάρχουν «τρύπες» στη λειτουργία του, με αποτέλεσμα να μην μπορεί να συμβάλει, πραγματικά, στον πλήρη έλεγχο όλων των ποσοτήτων πετρελαιοειδών που διακινούνται στην ελληνική επικράτεια.

Ως αποτέλεσμα, παραμένουν στο απυρόβλητο τα κυκλώματα του λαθρεμπορίου καυσίμων, που εκτιμάται ότι με τη δράση τους προκαλούν απώλεια φορολογικών εσόδων ύψους 1 δις ευρώ ετησίως.

Το σύστημα ελέγχου εισροών- εκροών στη φάση υλοποίησης που βρίσκεται αυτή τη στιγμή, οκτώ χρόνια μετά την πρώτη νομοθέτησή του, δεν καλύπτει όλο το κύκλωμα της αγοράς πετρελαιοειδών, καθώς δεν έχει επεκταθεί σε όλες τις εγκαταστάσεις των διυλιστηρίων, ούτε στα πλοία και τα βυτιοφόρα που διακινούν καύσιμα.

Ταυτόχρονα είναι ευάλωτο σε παρεμβάσεις, ενώ, ακόμη και εκεί που λειτουργεί, δεν προσφέρει, ουσιαστικά, τίποτα στην αντιμετώπιση του λαθρεμπορίου καυσίμων αφού δεν πραγματοποιείται καμία διασταύρωση δεδομένων, ούτε γίνεται πλήρης παρακολούθηση και καταγραφή των ποσοτήτων καυσίμων, που διατίθενται στην τελική κατανάλωση!”.

Ερωτάσθε, αν ισχύουν ειδικότερα, όσα η έρευνα της F & M Voice αποκαλύπτει:

1. Το σύστημα εισροών- εκροών δεν έχει εγκατασταθεί στα πλωτά και χερσαία μέσα μεταφοράς καυσίμων, δηλαδή στα πλοία και στα βυτιοφόρα;

2. Δεν έχει ξεκινήσει καμία διαδικασία εγκατάστασής του στα συγκεκριμένα μέσα;

3. Το σύστημα δεν έχει εγκατασταθεί καν στις αποθήκες καυσίμων των ενόπλων δυνάμεων, ούτε στα πρατήρια των αφορολόγητων καυσίμων;

4. Το σύστημα εισροών- εκροών υπολειτουργεί, καθώς οι επιχειρήσεις στις οποίες αυτό έχει εγκατασταθεί, κυρίως τα πρατήρια υγρών καυσίμων, στέλνουν μεν στη Γενική Γραμματεία Πληροφοριακών Συστημάτων του υπουργείου Οικονομικών στοιχεία για τις εισροές και τις εκροές των ποσοτήτων καυσίμων, προς και από τους δικούς τους χώρους, αλλά τα στοιχεία αυτά απλώς συσσωρεύονται και δεν υπόκεινται σε επεξεργασία, ούτε διασταυρώνονται;

5. Το σύστημα εισροών-εκροών δεν έχει ακόμη επεκταθεί σε όλους τους χώρους των διυλιστηρίων;

6. Αλλά και όπου έχει εγκατασταθεί, καταγράφει μόνο τις ποσότητες που βγαίνουν από τις εγκαταστάσεις;

7. Δεν έχουν σύστημα εισροών- εκροών και έτσι δεν είναι δυνατό να ελεγχθεί που διατέθηκαν οι ποσότητες που διακινούνται από αυτά;

8. Ο έλεγχος δεν είναι πλήρης σε όλη την αλυσίδα διακίνησης και εμπορίας καυσίμων, με αποτέλεσμα να είναι αδύνατο να διασταυρωθούν τα δεδομένα των ποσοτήτων που πωλήθηκαν χονδρικώς με τα δεδομένα των ποσοτήτων που, τελικά, πωλήθηκαν λιανικώς, στους τελικούς καταναλωτές;

9. Ο υπεύθυνος διαχειριστής του συστήματος έχει τη δυνατότητα να παρεμβαίνει και να αλλάξει τα δεδομένα, για τις ποσότητες εισροών και εκροών σε φορολογικές αποθήκες;

10. Έχει διαπιστωθεί από εμπειρογνώμονες ότι το σύστημα δεν είναι απόλυτα διασφαλισμένο;

11. Το μείζον αυτό ζήτημα το γνωρίζουν οι αρμόδιοι σύμβουλοι της πολιτικής ηγεσίας του υπουργείου Οικονομικών, αλλά μέχρι στιγμής δεν έχουν κάνει τίποτα για να αντιμετωπίσουν;

 

 

Ο ερωτών βουλευτής

Νίκος Ι. Νικολόπουλος

Πρόεδρος του Χριστιανοδημοκρατικού Κόμματος Ελλάδος

Πολιτικό Γραφείο Πάτρα:
Διεύθυνση: Μιαούλη 48, Πάτρα
Τηλέφωνο: 2610344700 και 2610344702
 
Επίσημη Ιστοσελίδα Κόμματος:

Ακολουθείστε μας στα Social Media


@ninikolopoulos

Copyright © 2009 - 2024 Νίκος Ι. Νικολόπουλος