Loading...
 Start Page

Αρ.Πρ.:4932/452/7.4.2017

ΠΡΟΣ ΤΟΝ ΥΠΟΥΡΓΟ ΥΠΟΔΟΜΩΝ ΚΑΙ ΜΕΤΑΦΟΡΩΝ

 

1) Στα πλαίσια του Κοινοβουλευτικού Ελέγχου προηγούμενων Κοινοβουλευτικών Συνόδων, είχαμε καταθέσει σειρά Ερωτήσεων & Α.Κ.Ε. για την Αναθεώρηση των Αρχικών Σ.Π. των τεσσάρων (4) Οδικών Αξόνων, καταγγέλλοντας σωρεία παρανομιών και αντισυμβατικών συμπεριφορών, τις οποίες η τότε κυβερνητική πλειοψηφία, χρησιμοποιώντας τη Βουλή σαν πλυντήριο σκανδάλων, «νομιμοποίησε» με την ψήφιση τον Δεκέμβριο του 2013 του Ν. 4219/2013-ΦΕΚ Α’ 269/2013, μέσω του οποίου, δόθηκαν σκανδαλωδώς στους κρατικοδίαιτους και διαπλεκόμενους επιχειρηματίες, που κατασκευάζουν τα σχετικά έργα, επί πλέον δισεκατομμύρια ευρώ, την ώρα που περικόπτονταν άγρια οι μισθοί και οι συντάξεις, την ώρα που οι επιχειρήσεις στέναζαν από έλλειψη ρευστότητας, την ώρα που οι απλοί Έλληνες γονάτιζαν από την υπερφορολόγηση και κάθε είδους χαράτσια και την ώρα που κατεδαφιζόταν το κοινωνικό κράτος.

Τον παραπάνω νόμο καταψήφισε σύσσωμη η τότε αντιπολίτευση, πλην ελαχίστων ανεξαρτήτων Βουλευτών, αλλά αυτός τελικά πέρασε από τη Βουλή με την ισχνή πλειοψηφία 148 Βουλευτών και με την επιστράτευση γι αυτό, ακόμη και του προηγούμενου Πρωθυπουργού Αντώνη Σαμαρά και του Αντιπροέδρου της τότε κυβέρνησης, Ευάγγελου Βενιζέλου.

 

2) Μετά τον σχηματισμό της πρώτης κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ και τις δηλώσεις του τότε Αναπληρωτή Υπουργού Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων κ. Σπίρτζη για νέα αναθεώρηση των παραπάνω Σ.Π., κατέθεσα προς τους αρμόδιους υπουργούς τις ιδίου περιεχομένου Ερωτήσεις & Α.Κ.Ε. με αρ. πρωτ. 2870/207/25-5-2015, 2871/208/25-5-2015, 2869/206/25-5-2015, 2872/209/25-5-2015 και 2868/205/25-5-2015, στις οποίες παρέθετα από τα Πρακτικά της Βουλής εκτεταμένα αποσπάσματα των αγορεύσεων στελεχών του ΣΥΡΙΖΑ και των ΑΝΕΛ κατά τη διάρκεια της συζήτησης στη Βουλή για την ψήφιση του παραπάνω νόμου, που σε καμιά περίπτωση δεν συμβάδιζαν με τις κατευθύνσεις της νέας αναθεώρησης των εν λόγω Σ.Π., στην οποία εμφανιζόταν ότι θα προχωρούσε και η νέα κυβερνητική πλειοψηφία.

Από τους ερωτώμενους με τις παραπάνω Ερωτήσεις & Α.Κ.Ε. υπουργούς, μόνο ο υπουργός Δικαιοσύνης, Διαφάνειας & Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων απάντησε επί της ουσίας στα ερωτήματα που τον αφορούσαν. Από τους υπόλοιπους τέσσερις(4), οι τρεις(3) από τους ερωτώμενους υπουργούς δήλωσαν αναρμόδιοι και μας παρέπεμψαν για τα ερωτήματα που τους αφορούσαν στους άλλους δυο(2) ερωτώμενους υπουργούς, ενώ ο κατ’ εξοχή αρμόδιος τότε υπερ-υπουργός Οικονομίας, Υποδομών, Ναυτιλίας & Τουρισμού, κ. Γεώργιος Σταθάκης δεν απάντησε επί της ουσίας στα καυτά ερωτήματά μας, αλλά κρύφτηκε πίσω από απαντητικά έγγραφα των υπηρεσιών του, αν και πολλά από τα ερωτήματά μας τον αφορούσαν και προσωπικά, δεδομένου ότι οι κατευθύνσεις της νέας αναθεώρησης, έρχονταν σε ευθεία αντίθεση με τα όσα είχαν υποστηριχθεί ενώπιον της Βουλής, που παραθέσαμε στην Ερώτηση & Α.Κ.Ε., προς το Υπουργείο Υποδομών. Ήταν προφανές, ότι οι ερωτώμενοι υπουργοί δεν μπορούσαν με κανένα τρόπο να δικαιολογήσουν την ανακολουθία λόγων και πράξεων και κρύφτηκαν οι μεν τρεις(3) πίσω από τον τέταρτο, ο δε τέταρτος πίσω από τις υπηρεσίες του…

 

3) Δυστυχώς, όλες οι προβλέψεις που κάναμε με την προηγούμενη Ερώτησή μας & Α.Κ.Ε. επαληθεύτηκαν πλήρως, αφού πάλι τα έργα δεν τέλειωσαν μέχρι 31-12-2015, που προέβλεπαν οι αναθεωρημένες Σ.Π. του 2013, πάλι δόθηκαν στους εργολάβους νέες αποζημιώσεις για τις καθυστερήσεις που σημειώθηκαν και πάλι η Κυβέρνηση, υπέκυψε στους εκβιασμούς των μεγαλοεργολάβων, υπογράφοντας μαζί τους «Πλαίσια Συναντίληψης» και μυστικές «Συμφωνίες Επανεκκίνησης», που περιλαμβάνουν τον τρόπο καθορισμού νέων αποζημιώσεων και ενός πριμ για την επιτάχυνση των εργασιών(!!!), το νέο χρονοδιάγραμμα ολοκλήρωσης των έργων, την εξασφάλιση των απαραίτητων πόρων από το Δημόσιο, προκειμένου να καταστεί εφικτός ο στόχος της ολοκλήρωσης των έργων έως τον Μάρτιο του 2017, οπότε και κλείνει και τυπικά το ΕΣΠΑ 2007-2013, από το οποίο συγχρηματοδοτούνται τα έργα, μετά την αναθεώρηση των αρχικών Σ.Π. το 2013.

Και όλα αυτά, χωρίς τη νέα αναθεώρηση των Συμβάσεων και χωρίς να αναθεωρηθούν όλες εκείνες οι σκανδαλώδεις πτυχές των Συμβάσεων, που προώθησε η προηγούμενη Κυβέρνηση και κατήγγελλαν στη Βουλή οι σημερινοί Υπουργοί και Κυβερνητικοί Βουλευτές, αλλά εφαρμόζοντας(!!!) τις αναθεωρημένες Σ.Π. μόνο στα σημεία που συνέφεραν τους Παραχωρησιούχους, οι οποίοι για μια ακόμη φορά επέβαλαν εκβιαστικά τις απαιτήσεις τους, αν και ήσαν και πάλι ανακόλουθοι όσο αφορά τις συμβατικές τους υποχρεώσεις, για την αθέτηση των οποίων βρήκαν ξανά κάλυψη από τις καθυστερήσεις των υποχρεώσεων του Δημοσίου, που εξακολουθούν να ελέγχουν πλήρως, όσο αφορά τις εναπομένουσες απαλλοτριώσεις και αρχαιολογικές εργασίες …

 

4) Μετά τα παραπάνω, δεν είχα άλλη επιλογή από το να καταθέσω προς τους αρμόδιους υπουργούς τις ιδίου περιεχομένου νέες Ερωτήσεις & Α.Κ.Ε. με αρ. πρωτ. α)2352/172/3/01/17 β)2353/173/3/01/17 γ)2354/174/3/01/17 και δ) 2370/177/ 4.1.2017, στις οποίες απάντησαν μόνο ο αναπληρωτής υπουργός Δικαιοσύνης, Διαφάνειας & Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων κ. Παπαγγελόπουλος και ο υπουργός Οικονομίας και Ανάπτυξης κ. Παπαδημητρίου, ενώ ο υπουργός Οικονομικών κ. Τσακαλώτος και ο κατ’ εξοχή αρμόδιος υπουργός Υποδομών και Μεταφορών κ. Σπίρτζης, δυστυχώς δεν απάντησαν, όπως το Σύνταγμα οι Νόμοι και το άρθρο 127 του Κανονισμού της Βουλής επιβάλλουν.

Κι αν ο κ. Τσακαλώτος ήταν απασχολημένος με τις διαπραγματεύσεις για την ολοκλήρωση της 2ης Αξιολόγησης, το Υπουργείο Υποδομών γιατί σιώπησε;

 

Αλλά πώς να δοθούν απαντήσεις, όταν:

 

α) Όχι μόνο δεν αναθεωρήθηκαν, όπως έλεγαν τα σημερινά κυβερνητικά στελέχη σαν Βουλευτές της Αντιπολίτευσης, οι σκανδαλώδεις πτυχές των συμβάσεων, που ψήφισε η προηγούμενη κυβερνητική πλειοψηφία και κατήγγειλε η σημερινή κυβερνητική πλειοψηφία, αλλά νομιμοποιήθηκαν οι νέες καθυστερήσεις στην ολοκλήρωση των έργων και υπέκυψε το Υπουργείο σε όλες τις παράλογες απαιτήσεις των Παραχωρησιούχων, υπογράφοντας μαζί τους «Πλαίσια Συναντίληψης» και μυστικές «Συμφωνίες Επανεκκίνησης» και δίνοντάς τους μέχρι και «πριμ για την επιτάχυνση των εργασιών», που έπρεπε να ολοκληρώσουν μέχρι τις 31-12-2015, για να παραδώσουν «λειτουργικά» και όχι ολοκληρωμένα έργα μέχρι τις 31-3-2017, προκειμένου να αποφευχθεί η επιστροφή της κοινοτικής συνδρομής στη χρηματοδότηση των έργων;

 

β) Όταν προχωρήσατε, όπως είχε δρομολογήσει η προηγούμενη κυβέρνηση, στην αναθεώρηση και της Σ.Π. του «Μορέα», που εστάλη στο Ελεγκτικό Συνέδριο για Γνωμοδότηση από τον πρώην υπουργό Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων κ. Χρυσοχοΐδη και είχε «κολλήσει» στον έλεγχο νομιμότητας του Ε’ Κλιμακίου του Ε.Σ., για να δοθεί τελικά η έγκρισή του υπό τους όρους που αναφέρονται στην υπ’ αριθμό 0177/2016 Πράξη του, αφού καλύψατε, ως άλλος Χρυσοχοΐδης, με έγγραφα που δόθηκαν επί των ημερών σας, όλες τις ενστάσεις και αντιρρήσεις του για την υπογραφή της σύμβασης;

 

γ) Όταν φέρνετε προς ψήφιση εκπρόθεσμη (ν)τροπολογία, με την οποία κάνετε δώρο 300 εκατομμυρίων € στον Παραχωρησιούχο του «Μορέα», μεγαλύτερος μέτοχος του οποίου είναι ο όμιλος ΕΛΛΑΚΤΩΡ, συμφερόντων Μπόμπολα;

 

δ) Όταν θέλατε να χρησιμοποιήσετε σαν άλλοθι για την παραπάνω (ν)τροπολογία τις Αρχικές και τις Αναθεωρημένες Σ.Π. που προώθησαν οι προηγούμενες κυβερνήσεις και ως Πόντιοι Πιλάτοι νίψατε τας χείρας σας και επιρρίψατε τις ευθύνες στην κυβέρνηση Νέας Δημοκρατίας την περίοδο του 2007 και στη συγκυβέρνηση Ν.Δ. - ΠΑΣΟΚ το 2013, λέγοντας ότι «στους εργολάβους πληρώνουμε αυτά που συμφώνησε η Ν.Δ.» και ότι «δεν μας καλύπτουν πολιτικά οι συμβάσεις που είχε υπογράψει» ; Αλλά, κύριοι της Κυβέρνησης, ο ΣΥΡΙΖΑ εξελέγη για να διορθώσει τα κακώς κείμενα και όχι για να τα συντηρήσει…

5) Αλλά το θράσος του σάπιου και διαπλεκόμενου συστήματος εξουσίας βλέπουμε, κ. Σπίρτζη, ότι περισσεύει, αφού την Μεγάλη Εβδομάδα, που κορυφώνεται το Θείο δράμα, αλλά και το δράμα του Ελληνικού λαού με τους δανειστές του, έχετε προγραμματίσει με τους νταβατζήδες Παραχωρησιούχους φιέστες(!!!) για την παράδοση «λειτουργικών» και όχι ολοκληρωμένων έργων. Τα έργα αυτά, έπρεπε να παραδοθούν ολοκληρωμένα, σύμφωνα με τις Αναθεωρημένες συμβάσεις, στις 31-12-2015 και σεις, με τα «Πλαίσια Συναντίληψης» και τις μυστικές «Συμφωνίες Επανεκκίνησης» που υπογράψατε, νομιμοποιήσατε τις νέες καθυστερήσεις στην ολοκλήρωση των έργων και υποκύψατε σε όλες τις παράλογες απαιτήσεις των Παραχωρησιούχων, προκειμένου να αποφευχθεί η επιστροφή της κοινοτικής συνδρομής στη χρηματοδότηση των έργων. Τα έργα αυτά, στοίχισαν και στοιχίζουν υπέρμετρα στον Ελληνικό λαό, γιατί εσείς και οι προκάτοχοί σας δεν προασπίσατε το Δημόσιο συμφέρον, αλλά το συμφέρον των Παραχωρησιούχων, στους οποίους έχετε το θράσος να δίνετε και δώρα εκατοντάδων εκατομμυρίων € σαν «Πρόσθετη Επιδότηση Λειτουργίας», αφού η αναθεωρημένη σύμβαση που έχετε περάσει από τη Βουλή τον Δεκέμβριο του 2015, προβλέπει πως το κρατικό ταμείο θα επιβαρυνθεί, επειδή η κυκλοφορία είναι χαμηλότερη από τις αρχικές προβλέψεις.. Δηλαδή, τα κέρδη ο ιδιώτης και τη ζημιά το Δημόσιο(!!!). Και βέβαια, αυτά τα δώρα των εκατοντάδων εκατομμυρίων €, όπως αναφέρεται στην εκπρόθεσμη (ν)τροπολογία σας, είναι σε βάρος του Προγράμματος Δημοσίων Επενδύσεων του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, αφού οι δαπάνες αυτές δεν είναι επιλέξιμες για συγχρηματοδότηση από το ΕΣΠΑ. Δηλαδή, το κράτος μας περικόπτει τις συντάξεις, για να καλυφθούν οι ζημιές των ασφαλιστικών μας ταμείων από τις καταστροφικές πολιτικές των τελευταίων χρόνων, αλλά καλύπτει τις υποτιθέμενες ζημιές των Παραχωρησιούχων, επειδή «σύμφωνα με τις αναθεωρημένες προβλέψεις του κυκλοφοριακού μοντέλου, οι τρέχουσες εκτιμήσεις για τα έσοδα του έργου είναι 53% χαμηλότερες από τη βασική πρόβλεψη και 41% χαμηλότερες από την περισσότερο συντηρητική χαμηλή πρόβλεψη των δανειστών»…

 

Κατόπιν των ανωτέρω, ερωτάσθε:

 

1) Γιατί δεν αναθεωρήσατε, σύμφωνα με όσα λέγατε προεκλογικά, τις «σκανδαλώδεις» Συμβάσεις Παραχώρησης που υπέγραψε η Ν.Δ. το 2007 και αναθεώρησε η συγκυβέρνηση Ν.Δ. - ΠΑΣΟΚ το 2013;

 

2) Γιατί κι εσείς, όπως και οι προκάτοχοί σας, νομιμοποιήσατε τις νέες καθυστερήσεις στην ολοκλήρωση των έργων και υποκύψατε σε όλες τις παράλογες απαιτήσεις των Παραχωρησιούχων, υπογράφοντας μαζί τους «Πλαίσια Συναντίληψης» και μυστικές «Συμφωνίες Επανεκκίνησης», βάσει των οποίων τους δώσατε μέχρι και «πριμ για την επιτάχυνση των εργασιών», που έπρεπε συμβατικά να ολοκληρώσουν μέχρι τις 31-12-2015;

 

- Να κατατεθούν όλα τα «Πλαίσια Συναντίληψης» και όλες οι μυστικές «Συμφωνίες Επανεκκίνησης», που υπογράφτηκαν με τους Παραχωρησιούχους.

 

3) Οι νέες αποζημιώσεις και τα «πριμ για την επιτάχυνση των εργασιών» που δόθηκαν στους Παραχωρησιούχους είναι συμβατά με τις αρχικές ή τις Αναθεωρημένες Σ.Π., ή συνιστούν ουσιώδεις τροποποιήσεις των Σ.Π. , που έπρεπε να εγκριθούν από τη Βουλή; Η τροποποίηση των χρονοδιαγραμμάτων και οι αποζημιώσεις που συμφωνήθηκαν να δοθούν το 2013 στους Παραχωρησιούχους, γιατί έπρεπε να εγκριθούν από τη Βουλή, αφού μπορούσαν να γίνουν και χωρίς αυτό;

 

- Να κατατεθούν όλες οι αποφάσεις αποζημιώσεων και των «πριμ για την επιτάχυνση των εργασιών» που δόθηκαν στους Παραχωρησιούχους, σε εφαρμογή των «Συμφωνιών Επανεκκίνησης», που υπογράφτηκαν με τους Παραχωρησιούχους.

 

4) Ειδικότερα, όσο αφορά τα «πριμ για την επιτάχυνση των εργασιών», βάσει ποιων άρθρων των αρχικών ή των αναθεωρημένων Σ.Π. δόθηκαν;

 

5) Ποια τμήματα των έργων ανά Σ.Π. δεν παραδόθηκαν στις 31-3-2017 και πρέπει να ολοκληρωθούν μέχρι 31/8/2017;

 

6) Έχει επιτευχθεί «λειτουργική ολοκλήρωση» των έργων, που αποτελεί προϋπόθεση για να αποφευχθεί η επιστροφή της κοινοτικής συνδρομής στη χρηματοδότηση των έργων, δεδομένου ότι απομένουν προς ολοκλήρωση σημαντικά τμήματα των έργων, οι εργασίες των οποίων δεν μπορούν σε καμιά περίπτωση να θεωρηθούν, όπως αναφέρεται στο υπ’ αρ. πρωτ, 153/16-1-2017 έγγραφο της ΕΥΔ/ΕΠ-ΥΜΕΠΕΡΑΑ, που μας δόθηκε με την απάντηση του κ. Παπαδημητρίου στην παραπάνω Ερώτησή μας & Α.Κ.Ε., σαν εργασίες «μικρής κλίμακας», και μερικές από αυτές μάλιστα, όπως ο υπερ-κόμβος Ρίου, θα παραδοθεί μετά τις 31/8/2017; Έχει συμφωνήσει η Ευρωπαϊκή Επιτροπή σ’ αυτή τη μεθόδευση;

 

7) Έχει εξασφαλισθεί η συναίνεση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για την αποπεράτωση τμημάτων των έργων μετά τις 31-8-2017, όπως διατείνεται ο υπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, χωρίς να ζητηθεί η επιστροφή της κοινοτικής συνδρομής;

 

- Να κατατεθεί η τυχόν υπάρχουσα σχετική αλληλογραφία και η έγγραφη συναίνεση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για την αποπεράτωση τμημάτων των έργων μετά τις 31-8-2017.

 

8) Γιατί προχωρήσατε, όπως είχε δρομολογήσει η προηγούμενη κυβέρνηση, στην αναθεώρηση και της Σ.Π. του «Μορέα», που εστάλη στο Ελεγκτικό Συνέδριο για Γνωμοδότηση από τον πρώην υπουργό Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων κ. Χρυσοχοΐδη και είχε «κολλήσει» στον έλεγχο νομιμότητας του Ε’ Κλιμακίου του Ε.Σ., για να δοθεί τελικά η έγκρισή του υπό τους όρους που αναφέρονται στην υπ’ αριθμό 0177/2016 Πράξη του, αφού καλύψατε, ως άλλος Χρυσοχοΐδης, με έγγραφα που δόθηκαν επί των ημερών σας, όλες τις ενστάσεις και αντιρρήσεις του για την υπογραφή της σύμβασης;

 

9) Γιατί, αφού είστε τουλάχιστο συνυπεύθυνος με τους προκατόχους σας, για το δώρο των 300 εκατομμυρίων € στον Παραχωρησιούχο του «Μορέα» ρίχνετε τις ευθύνες στην κυβέρνηση Νέας Δημοκρατίας την περίοδο του 2007 και στη συγκυβέρνηση Ν.Δ. - ΠΑΣΟΚ το 2013;

 

10) Δεν αποτελούν πρόκληση για τον σκληρά δοκιμαζόμενο Ελληνικό λαό οι φιέστες «παράδοσης σε λειτουργία» των Αυτοκινητοδρόμων, όταν είναι γνωστά το υπέρμετρο κόστος των έργων και οι σκανδαλώδεις κάθε είδους αποζημιώσεις και πρόσθετες επιδοτήσεις προς τους Παραχωρησιούχους;

 

Ο ερωτών βουλευτής

Νίκος Ι. Νικολόπουλος

Πρόεδρος του Χριστιανοδημοκρατικού Κόμματος Ελλάδος

Πολιτικό Γραφείο Πάτρα:
Διεύθυνση: Μιαούλη 48, Πάτρα
Τηλέφωνο: 2610344700 και 2610344702
 
Επίσημη Ιστοσελίδα Κόμματος:

Ακολουθείστε μας στα Social Media


@ninikolopoulos

© Copyright 2009 - 2024 Νίκος Ι. Νικολόπουλος