Loading...
 Start Page

Α.Π. 1968/11-12-17

 

ΕΡΩΤΗΣΗ ΠΡΟΣ ΥΠΟΥΡΓΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ΚΑΙ ΚΟΙΝ. ΑΣΦΑΛΙΣΗΣ ΚΑΙ ΚΟΙΝ. ΑΛΛΗΛΕΓΓΥΗΣ

 

Επικαλούμενη τη «Χαρά της Δημοκρατίας», η εταιρεία Jumbo προκαλεί την κοινή γνώμη δημιουργώντας πολλά σχόλια και συζητήσεις με τη νέα διαφήμισή της, καθώς σε αυτήν πρωταγωνιστεί ένα ομόφυλο ζευγάρι.

Οι αντιδράσεις που ξεσήκωσε το συγκεκριμένο σποτ -η εταιρεία απευθύνεται κυρίως σε μικρά παιδιά, λόγω των προϊόντων της, καθώς έχει καθιερωθεί στη συνείδηση του καταναλωτικού κοινού ως πολυεθνική με είδη παιχνιδιού- δεν αντιστοιχούν στον σκοπό της αρνητικής διαφήμισης, στρατηγική που συχνά ακολουθεί η εταιρεία. Όπως έχει αποδειχθεί και στο παρελθόν, τα Jumbo επιλέγουν να προβάλλονται μέσω τηλεοπτικών σποτ και διαφημίσεων που προκαλούν αντιδράσεις και στη συνέχεια αναγκάζονται, είτε να τα αποσύρουν από την τηλεόραση, είτε να αφαιρέσουν επίμαχα πλάνα που ενοχλούν χωρίς καμία ποινή – πρόστιμο από τον θεσμικό θεματοφύλακα…δηλαδή το ΕΣΡ .

Ωστόσο, η εν λόγω επιλογή του ομόφυλου ζευγαριού δημιούργησε συζητήσεις και αντιδράσεις στο μεγαλύτερο μέρος του καταναλωτικού κοινού των Jumbo, και όχι μόνο, που στην πλειονότητά του είναι συντηρητικό και δεν θέλει να ταυτιστεί με τα πρότυπα που προβάλλει η εταιρεία, άσχετα αν η επιλογή αυτή είναι αδιάφορη για κάποιους άλλους καταναλωτές.

Είναι άξιο προβληματισμού το θέαμα που παρουσιάζει η διαφήμιση αυτή και προσκρούει και στα όσα ο αντιρατσιστικός νόμος θέλει να αποφεύγονται. Αντί να ενώνει, διχάζει. Αντί να ομογενοποιεί, διαχωρίζει. Και όλα αυτά με μόνο σκοπό την διαφημιστική «πρόκληση» και όχι βεβαίως την προώθηση των αρχών της ισότητας και την μάχη κατά των διακρίσεων.

Το παιχνίδι του κέρδους με κάθε μέσο και τρόπο είναι το παιχνίδι που… ξέρει καλύτερα η Jumbo, των εξαντλητικών εργασιακών συνθηκών, προκλητικών διαφημίσεων και των δυσφημιστικών δηλώσεων. Κανείς δεν ξεχνά ότι ο ιδρυτής των Jumbo και μέτοχος του 27% της εταιρείας Απ. Βακάκης, δεν δίστασε να αποκαλέσει τους Έλληνες «κακομαθημένο λαό» και την ελληνική οικονομία «τρύπια σαμπρέλα» και προσθέτει ότι… προτιμά να επενδύει στη Ρουμανία. Αλλά ζητάει τα ελληνικά ευρώ.

Επειδή, συμβάλει αποφασιστικά αν όχι καταλυτικά η τηλεόραση στη διαμόρφωση της προσωπικότητα ενός παιδιού είναι η τηλεόραση.

Επειδή, τα παιδιά παίρνουν παράδειγμα από τη ζωή των γονέων τους και η συγκεκριμένη διαφήμιση συνέγειρε αρνητικά συναισθήματα και προκάλεσε ρατσιστικά σχόλια.

Επειδή, μέχρι τώρα τα διαφημιστικά των Jumbo μπορούσαν να χωριστούν σε κατηγορίες, όπως αστεία, πρωτότυπα, κιτς, εκνευριστικά, προκλητικά, η τελευταία καμπάνια ανοίγει μια νέα κατηγορία, αυτή με…κοινωνικό μήνυμα που προκαλεί τους γονείς με το ομόφυλο ζευγάρι που προβάλει για τσάμπα δημοσιότητα βάζοντας κενά δαιμόνια, προβάλλοντας τύπους που οδηγούν σε κοινωνική ένταση και ρατσισμό.

Κατόπιν όλων αυτών ερωτάσθε οι αρμόδιοι Υπουργοί:

1ον Έχουν γίνει καταγγελίες στο ΕΣΡ για τα ρατσιστικά διαφημιστικά σποτ του Jumbo, που προσβάλουν τον συνταγματικά κατοχυρωμένο θεσμό της οικογένειας και την αγωγή των νέων;

2ον Θα κοινοποιήσετε την παρούσα στο ΕΣΡ, προκειμένου εκείνο να εξετάσει το συγκεκριμένο περιεχόμενο του διαφημιστικού σποτ των JUMPO και να πράξει τα δέοντα, εάν πράγματι παραβιάζεται η κείμενη νομοθεσία;

Ο ερωτών βουλευτής

 

Νίκος Ι. Νικολόπουλος

Πρόεδρος Χριστιανοδημοκρατικού Κόμματος Ελλάδος

ΚΟΙΝΟΠΟΙΗΣΗ :Εισαγγελέα Αρείου Πάγου, ΕΣΡ

Πολιτικό Γραφείο Πάτρα:
Διεύθυνση: Μιαούλη 48, Πάτρα
Τηλέφωνο: 2610344700 και 2610344702
 
Επίσημη Ιστοσελίδα Κόμματος:

Ακολουθείστε μας στα Social Media

© Copyright 2009 - 2023 Νίκος Ι. Νικολόπουλος