Loading...
 Start Page

Αρ.Πρ.:1140/11-11-2016

ΠΡΟΣ ΤΟΝ ΥΠΟΥΡΓΟ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ

 

 

Χιλιάδες φορολογικές υποθέσεις πλουσίων φυσικών προσώπων προερχόμενες από τις γνωστές πλέον λίστες «υπόπτων» για φοροδιαφυγή – οι οποίες εστάλησαν από το εξωτερικό ή έχουν σχηματιστεί από τις ελληνικές φορολογικές αρχές – καθώς και πολλές άλλες υποθέσεις μεγάλης φοροδιαφυγής που βρίσκονται σε εκκρεμότητα οδεύουν πλέον προς παραγραφή.

Το χρονικό περιθώριο που έχει το Δημόσιο να ολοκληρώσει τους ελέγχους στις υποθέσεις αυτές λήγει την 31η-12-2016 και δεν υπάρχει δυνατότητα να δοθεί νέα παράταση στην προθεσμία παραγραφής, έστω και για μερικούς μήνες, καθώς οι εκπρόσωποι των δανειστών έχουν απαγορεύσει ρητά στην ελληνική κυβέρνηση να δίνει παρατάσεις στις προθεσμίες παραγραφής φορολογικών υποθέσεων.

Έτσι, το Ελληνικό Δημόσιο κινδυνεύει να χάσει οριστικά το δικαίωμα να καταλογίσει φόρους και πρόστιμα κυρίως σε χιλιάδες οικονομικά ισχυρούς Έλληνες φορολογούμενους που έχουν διαπράξει φοροδιαφυγή μεγάλης έκτασης, αποκρύπτοντας εισοδήματα εκατοντάδων χιλιάδων ή και εκατομμυρίων ευρώ.

Κατόπιν όλων των ανωτέρω, ερωτάσθε :

1ον Υπάρχουν υποθέσεις που οι έλεγχοι δεν έχουν καν ξεκινήσει ή βρίσκονται σε εξέλιξη;

2ον Τι θα κάνετε αφού ήδη δηλώνουν ξεκάθαρα ότι δεν προλαβαίνουν πια να ελέγξουν τόσες σημαντικές εκκρεμείς υποθέσεις, αφού ο χρόνος που απομένει, μέχρι το τέλος του 2016, δεν επαρκεί;

3ον Ποιες είναι οι παραγραφόμενες υποθέσεις που προέρχονται από τη λίστα των 65 CD με τα στοιχεία 1,3 εκατ. φορολογουμένων οι οποίοι έχουν πραγματοποιήσει καταθέσεις και αναλήψεις άνω των 300.000 ευρώ στους τραπεζικούς τους λογαριασμούς την περίοδο 2000-2012; Ποιους αφορούν επίσης υποθέσεις από τη λίστα Λανγκάρντ και από τη λίστα Μπόργιανς;

4ον Γιατί η ΓΓΔΕ δεν προχώρησε εγκαίρως στη μείζονος σημασίας διαδικασία της ‘’προτεραιοποίησης’’ των πιο σημαντικών φορολογικών υποθέσεων, ώστε ο φοροελεγκτικός μηχανισμός να ρίξει από την αρχή το κύριο βάρος των προσπαθειών του στις υποθέσεις αυτές πολλούς μήνες πριν από τη λήξη του τρέχοντος έτους και να προλάβει εντός του 2016 να ολοκληρώσει τους ελέγχους και να καταλογίσει τους φόρους και τα πρόστιμα;

5ον Μήπως δεν προχώρησαν σε προτεραιοποίηση αφού με την ισχύουσα νομοθεσία, οι φοροελεγκτές επέχουν πειθαρχικές και ποινικές ευθύνες μόνο σε περίπτωση που παραγράφουν ‘’προτεραιοποιημένες’’ υποθέσεις που έχουν αναλάβει να ελέγξουν. Αντιθέτως, αν παραγραφούν μη ‘’προτεραιοποιημένες’’ υποθέσεις τις οποίες είχαν αναλάβει να ελέγξουν, δεν έχουν πλέον καμία πειθαρχική ή ποινική ευθύνη;

6ον Γιατί ενώ η διαδικασία της ‘’προτεραιοποίησης’’ είχε προετοιμαστεί ήδη από τις αρχές του 2016 από τα υπηρετούντα τότε αρμόδια υπηρεσιακά στελέχη, η σχετική όμως απόφαση δεν υπεγράφη άμεσα, ώστε η διαδικασία της διενέργειας των ελέγχων στις ‘’προτεραιοποιημένες’’ υποθέσεις να ξεκινήσει από νωρίς μέσα στο 2016;

7ον Γιατί οι λίστες των ‘’προτεραιοποιημένων’’ υποθέσεων που επιλέχθηκαν για άμεσο έλεγχο, με βάση την απόφαση αυτή, να χρεωθούν στους αρμόδιους ελεγκτές πολύ αργά, τον Σεπτέμβριο, δηλαδή τρείς μήνες προτού πολλές από τις υποθέσεις αυτές παραγράφουν;

8ον Επιτέλους γιατί δεν έχουν βρεθεί αντιμέτωποι με πειθαρχικές και ποινικές κυρώσεις επειδή δεν θα προλάβουν να ολοκληρώσουν τους ελέγχους των συγκεκριμένων υποθέσεων πριν από τις 31.12.2016 και αυτές θα παραγραφούν;

9ον Γιατί το Κέντρο Ελέγχου Φορολογουμένων Μεγάλου Πλούτου (ΚΕΦΟΜΕΠ) έχει μείνει ‘’ακέφαλο’’ για πάνω από έναν μήνα μετά την ξαφνική αποπομπή του Δημήτρη Μασίνα από τη θέση του διευθυντή στο τέλος Σεπτεμβρίου; Γιατί μάλιστα υπέβαλε την παραίτησή του και ο υποδιευθυντής της υπηρεσίας Σταύρος Γαρδέρης, ο οποίος εκτελούσε εκτάκτως χρέη αναπληρωτή διευθυντή;

10ον Αληθεύει η αφορμή της παραίτησης ήταν η απόφαση της ηγεσίας της ΓΓΔΕ για μετάθεση μιας υπαλλήλου που είχε κοινοποιήσει σημείωμα διαπιστώσεων σε φορολογούμενο καταλογίζοντας φόρους και πρόστιμα 5 εκατ. ευρώ, καθώς και το γεγονός ότι η έγγραφη προειδοποίησή του για τις συνέπειες τις ενέργειας αυτής που θα ήταν η παραγραφή της συγκεκριμένης υπόθεσης;

11ον Γιατί αυτή η απουσία αντίδρασης και αποτελεσματικών πρωτοβουλιών άρσης του αδιεξόδου που έχει δημιουργηθεί από την ηγεσία του υπουργείου Οικονομικών, η οποία φαίνεται ότι παρακολουθεί αμήχανη και αμέτοχη την όλη κατάσταση; Γιατί η πολιτική ηγεσία του υπουργείου Οικονομικών έχει αποδεχθεί ότι όλα περνούν από τους δανειστές και δεν αναλαμβάνει πρωτοβουλίες προς όφελος του δημοσίου συμφέροντος;

12ον Γιατί ο υπουργός Οικονομικών κ.Ευ. Τσακαλώτος αποφεύγει να προχωρήσει στη νομοθέτηση διάταξης που θα προβλέπει την παράταση της προθεσμίας παραγραφής τουλάχιστον για έξι μήνες ώστε να δοθεί χρονικό περιθώριο στις αρμόδιες υπηρεσίες να ολοκληρώσουν όσο το δυνατό περισσότερους ελέγχους και να βεβαιώσουν σημαντικού ύψους φόρους και πρόστιμα σε πολλές υποθέσεις μεγάλης φοροδιαφυγής;

Ο ερωτών βουλευτής

Νίκος Ι. Νικολόπουλος

Πρόεδρος του Χριστιανοδημοκρατικού Κόμματος Ελλάδος

 

 
Πολιτικό Γραφείο Πάτρα:
Διεύθυνση: Μιαούλη 48, Πάτρα
Τηλέφωνο: 2610344700 και 2610344702
 
Επίσημη Ιστοσελίδα Κόμματος:

Ακολουθείστε μας στα Social Media

© Copyright 2009 - 2022 Νίκος Ι. Νικολόπουλος