Loading...
 Start Page

ΕΡΩΤΗΣΗ
ΠΡΟΣ ΤΟΥΣ ΥΠΟΥΡΓΟΥΣ
• ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ
• ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΣ, ΑΝΤΑΓΩΝΙΣΤΙΚΟΤΗΤΑΣ και ΝΑΥΤΙΛΙΑΣ
• ΕΠΙΚΡΑΤΕΙΑΣ
• ΥΠΟΔΟΜΩΝ, ΜΕΤΑΦΟΡΩΝ και ΔΙΚΤΥΩΝ
• ΠΡΟΣΤΑΣΙΑΣ ΤΟΥ ΠΟΛΙΤΗ

Πρόσφατα, και μετά από συνάντηση της κ. Υπουργού με τον Δήμαρχο της Πάτρας γνωστοποιήθηκε η πρόθεση του Υπουργείου για επαναπροσδιορισμό της χερσαίας ζώνης του λιμανιού κατά τρόπο ώστε η πόλη να αποκτήσει «έξοδο» προς την θάλασσα. Οι προεκλογικές εξαγγελίες και οι "δεσμεύσεις" των στελεχών του κυβερνώντος κόμματος βεβαίως μιλούσαν για παραχώρηση με κυριότητα.
Ωριμότερες προσεγγίσεις ίσως δημιούργησαν απόσταση από την δέσμευση αυτή, ενδεχομένως και εγκατάλειψη κάθε σκέψης για τον πλήρη έλεγχο από το Δήμο Πατρέων.
Πέραν τούτου, η προαναφερόμενη εξέλιξη δημιούργησε θετικό κατ' αρχήν αντίκτυπο στην τοπική κοινωνία, αλλά δημιουργεί και ερωτηματικά στα οποία πρέπει να δοθούν συγκεκριμένες διευκρινιστικές προκειμένου να μην αποδειχθεί επί της ουσίας μία εξαγγελία «κενού περιεχομένου» ή να οδηγήσει σε μία βιαστική απόφαση που θα καταστήσει δώρο - άδωρο την χερσαία ζώνη για την Πάτρα.
Στο σημείο αυτό αξίζει να σημειωθεί πως η ανακοίνωση της Υπουργού κ. Λ. Κατσέλη μετά τη συνάντηση με τον Δήμαρχο της Πάτρας κ. Αν. Φούρα, αναφέρει μεταξύ άλλων:
«Τα υπόλοιπα τμήματα του παραλιακού μετώπου θα επανέλθουν στο Ελληνικό Δημόσιο ως ανοιχτή παραλιακή ζώνη με στόχο την έξοδο της πόλης προς τη θάλασσα».
Από την άλλη πλευρά όμως, την ίδια μέρα, ο Δήμαρχος σε ανακοίνωσή του ανέφερε μεταξύ άλλων τα εξής: «Όλη η υπόλοιπη χερσαία ζώνη (στην οποία αργότερα θα προστεθεί και το προαναφερθέν τμήμα που ορίζεται μεταξύ των οδών Αράτου και Θεσσαλονίκης) επιστρέφει στη κυριότητα του ελληνικού Δημοσίου με ρητή την πρόθεση για σύνταξη μελετών με σκοπό την ανάπλαση των χώρων της και την παραχώρησή της στο Δήμο Πατρέων».
Να προστεθεί επίσης πως από τις 23 Απριλίου 2009 ο τότε Υπουργός Εμπορικής Ναυτιλίας, κ. Αναστάσης Παπαληγούρας, είχε αναφερθεί σε συνέντευξή του σε περιορισμό της λιμενικής ζώνης της πόλης, σε 3 από 6,5 χιλιόμετρα, ενώ και ο Οργανισμός Λιμένος της Πάτρας δια του απερχόμενου διευθύνοντος συμβούλου, κ. Σωτήρη Μαμμάση, είχε εκφράσει την απόφαση του ΟΛΠΑ να «ανοίξει» το παλιό λιμάνι στην πόλη, από την στιγμή που θα ξεκινήσει η λειτουργία του νέου και μάλιστα, είχε εξαγγείλει διεθνή αρχιτεκτονικό διαγωνισμό για την ανάπλαση και την αξιοποίηση της ελεύθερης ζώνης που θα προέκυπτε.

Κατόπιν τούτων, ερωτώνται οι κ.κ. Υπουργοί:

1. Ο λιμενικός χώρος που θα απελευθερωθεί στο θαλάσσιο μέτωπο της Πάτρας, σε ποιο φορέα του ελληνικού δημοσίου θα περιέλθει;


2. Υπάρχει πρόβλεψη παραχώρησης του απελευθερωμένου χώρου στον Δήμο της Πάτρας, κατά ιδιοκτησία ή κατά χρήση, και αν ναι, μέσω ποιας νομικής φόρμουλας;


3. Οι υπουργοί Οικονομικών, Υποδομών και Προστασίας του Πολίτη, συναρμόδιοι για την λειτουργία και τις υποδομές των λιμενικών χώρων, έχουν εκφράσει την ίδια βούληση και συμφωνούν με την Υπουργό Οικονομίας, Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας;


4. Συντρέχει κίνδυνος για τον έλεγχο και την ασφάλεια του λιμένος κατά τις διεθνείς συμβάσεις ή έχουν εξετασθεί και αντιμετωπισθεί αυτού του είδους τα ζητήματα με την αναθεώρηση της λιμενικής ζωής από την απόφαση της Υπουργού κ. Λ. Κατσέλη;


5. Το ενδεχόμενο της οικονομικής αξιοποίησης από τον ΟΛΠΑ ΑΕ με την σημερινή κρατική μορφή ή με την πιθανή αυριανή ιδιωτικοποίηση του έχει εξετασθεί και εάν απεκλείσθη;


6. Θα χρειασθεί νομοθετική ρύθμιση όπως στο παρελθόν είχε διευκρινισθεί από υπηρεσιακούς παράγοντες των Υπουργείων;


7. Οι πρόσφατες εξαγγελίες αποτελούν συνέχεια (ή στηρίζονται) στις αποφάσεις που ήδη είχαν ληφθεί από την προηγούμενη ηγεσία του υπουργείου και την διοίκηση του ΟΛΠΑ;
- Παρακαλώ να κατατεθούν όλα τα σχετικά έγγραφα, καθώς και η σχετική αλληλογραφία μεταξύ υπουργείου, ΟΛΠΑ και Δήμου, την τελευταία 5ετία.


8. Έχει ανατεθεί ή υπάρχει απόφαση για την εκπόνηση οικονομικοτεχνικής μελέτης, προκειμένου να διαφανεί ποια είναι ορθότερη και οικονομικότερη επιλογή του φορέα διαχείρισης των 400 στρεμμάτων του ελεύθερου τμήματος της λιμενικής ζώνης;


9. Εφόσον ο χώρος παραχωρηθεί στον Δήμο, θα υπάρξει πρόβλεψη οικονομικής ενίσχυσής του, ώστε αφενός να μπορεί να συντηρήσει τις ήδη ελεύθερες ζώνες που έχει δημιουργήσει ο ΟΛΠΑ (πάρκο φάρου, μαρίνα, θεατράκι, κλπ) και αφετέρου, να αναπλάσει τον χώρο όπου μέχρι σήμερα χρησιμοποιείται για λιμενικές δραστηριότητες;


10. Την φροντίδα και επιμέλεια των χώρων που μέχρι σήμερα συντηρεί ο ΟΛΠΑ με δαπάνες του, θα αναλάβει ο Δήμος Πατρέων;


11. Ποιος φορέας θα εισπράττει τα πάσης μορφής έσοδα - μισθώματα από την εκμετάλλευση των υπαρχόντων αλλά και των μελλοντικών χώρων εμπορικής εκμετάλλευσης ποιος θα τα εισπράττει;


12. Θα συνεργασθούν τα συναρμόδια Υπουργεία για να καταστήσουν λειτουργικό το τεράστιο αυτό χώρο αναψυχής και εκμετάλλευσης ή θα ακολουθήσουν την ίδια τακτική που έκαναν και στο Παμπελοποννησιακό Στάδιο; (Η Πάτρα κληρονόμησε ένα σπουδαίο χώρο αθλητικών εγκαταστάσεων αλλά και τις μεγάλες οικονομικές υποχρεώσεις που το συνοδεύουν, αποτέλεσμα ένα χρόνο μετά παραμένει κλειστό και εξαιρετικά δύσκολο το εγχείρημα να καταστεί βιώσιμη η αθλητική υποδομή.)


13. Ο ΟΛΠΑ έλαβε εντολή να μελετήσει και να υπολογίσει αν προκύψουν ζημιές ή ωφέλειες από την μεταβίβαση των ελευθέρων τμημάτων;


14. Από ποιον φορέα, (υπουργείο, ΟΛΠΑ, Δήμο) θα προκηρυχθεί ο διεθνής αρχιτεκτονικός διαγωνισμός για το θαλάσσιο μέτωπο της Πάτρας και βάσει ποιων γενικών κατευθύνσεων και προδιαγραφών;


15. Δεδομένου πως η Γ' φάση του νέου λιμένα της Πάτρας δεν έχει ακόμα προκηρυχθεί, πότε θα γίνει αυτό και ποιο είναι το ακριβές χρονοδιάγραμμα απελευθέρωσης του θαλασσίου μετώπου της πόλης;

Ο ερωτών Βουλευτής

Νίκος Ι. Νικολόπουλος

 

Πολιτικό Γραφείο Πάτρα:
Διεύθυνση: Μιαούλη 48, Πάτρα
Τηλέφωνο: 2610344700 και 2610344702
 
Επίσημη Ιστοσελίδα Κόμματος:

Ακολουθείστε μας στα Social Media


@ninikolopoulos

Copyright © 2009 - 2024 Νίκος Ι. Νικολόπουλος