Loading...
 Start Page

Προς τους Υπουργούς
• Οικονομικών
• Οικονομίας, Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας
• Περιβάλλοντος. Κλιματικής Αλλαγής και Ενέργειας

Θέμα: «Προτάσεις αξιοποίησης του νέου λιμανιού της Πάτρας»

Με αφορμή την ολοκλήρωση των έργων κατασκευής του νέου λιμανιού της Πάτρας δεχθήκαμε μια οικονομική μελέτη για την καλύτερη δυνατή αξιοποίηση του νέου λιμανιού και την αποτελεσματικότερη απόσβεση του κόστους κατασκευής του με βαθύτερο μέλημα την οικονομική ανάπτυξη του Νομού Αχαΐας και της ευημερίας των πολιτών του Νομού. Με βάση λοιπόν τις πρόσφατες εξελίξεις στην περιοχή του Αστακού, στον Νομό Αιτωλοακαρνανίας, και την διεθνή ενεργειακή συμφωνία Ελλάδας - Κατάρ αλλά και με γνώμονα την σύσταση του νέου γραφείου του Πρωθυπουργού για την ανάπτυξη και προώθηση των επενδύσεων μεταξύ Ελλάδας και Αραβικού κόσμου καταθέτουμε τις ακόλουθες προτάσεις για την αξιοποίηση του νέου λιμανιού στα πλαίσια της Εθνικής Ενεργειακής Στρατηγικής. Γνώμονας μας είναι η οικονομική ανάπτυξη πρωτίστως του Νομού Αχαΐας και επακόλουθα της Ελληνικής Οικονομίας, επίσης σημαντικός παράγοντας που θα πρέπει να λάβετε υπόψιν σας είναι οι νέες θέσεις εργασίας που θα δημιουργηθούν και θα φέρουν μια πολλαπλασιαστική ανάπτυξη στην τοπική κοινωνία.
ΠΡΩΤΗ ΠΡΟΤΑΣΗ: ΠΡΟΝΟΜΙΑΚΗ ΑΓΟΡΑ ΑΕΡΙΟΥ ΚΑΙ ΕΠΑΝΑΠΩΛΗΣΗ
Η επιχειρηματική εκμετάλλευση του έργου στον Αστακό μπορεί να γίνει και με άλλους πιο επικερδής τρόπους για την χώρα. Ένας τρόπος είναι η προνομιακή αγορά αερίου ενός ποσοστού 10% από το συνολικό που προορίζεται για τον τερματικό σταθμό του Αστακού, αρχικά σε στάδιο διαπραγματεύσεων, από το Κατάρ και η πώληση του στις διεθνής αγορές μέσω του χρηματιστηρίου εμπορευμάτων και διμερών συμφωνιών της Ελλάδας με τις χώρες των Βαλκανίων όπου η χώρα μας έχει ανεπτυγμένες εμπορικές σχέσεις στον τομέα της ενέργειας. Η πρόταση έχει την βασική της ιδέα στο project της Aegean Energy με την διαφοροποίηση ότι το αέριο της Πάτρας θα προορίζεται για εμπορική εκμετάλλευση και όχι για εγχώριο αποθεματικό. Ένα επιχειρηματικό τρικ θα μπορούσε να είναι η προμήθεια του Κατάρ σε ένα ποσοστό 10-20% επί του τζίρου από την εταιρεία την οποία θα προμηθεύει σε προνομιακές τιμές αέριο με σκοπό την πώληση του σε μεγαλύτερες τιμές στην ελεύθερη αγορά. Για ακόμα μεγαλύτερη επιτυχία του σχεδίου θα πρέπει να υπάρξει και ένας τρίτος συνδυασμός. Ο τρίτος παράγοντας είναι η συμμετοχή της Αιγύπτου στο όλο έργο με σκοπό την ελεύθερη διέλευση των πλοίων από την διώρυγα του Σουέζ με ειδικό τέλος διέλευσης.
ΔΕΥΤΕΡΗ ΠΡΟΤΑΣΗ: ΠΡΟΝΟΜΙΑΚΗ ΑΓΟΡΑ ΠΕΤΡΕΛΑΙΟΥ ΚΑΙ ΕΠΑΝΑΠΩΛΗΣΗ
Προτείνεται η δημιουργία αποθηκευτικών εγκαταστάσεων στο λιμάνι της Πάτρας (με προοπτική δημιουργίας μιας ακόμα μονάδας διύλισης μελλοντικά) με σκοπό την αγορά πετρελαίου από την Λιβύη σε προνομιακές τιμές μέσω διμερούς συμφωνίας Ελλάδας - Λιβύης και την πώληση του πετρελαίου στην διεθνή αγορά μέσω του χρηματιστηρίου εμπορευμάτων. Έχει παρατηρηθεί πως η μέση τιμή αύξησης του αργού πετρελαίου είναι $10 ετήσια. Το πετρέλαιο αυτό θα μπορεί να γίνει εξαγωγή και στις χώρες των Βαλκανίων όπου υπάρχει συνεργασία με την Ελλάδα στον τομέα της ενέργειας. Άλλος τρόπος είναι η ίδια εγχώρια κατανάλωση του πετρελαίου. Παράδειγμα αποτελεί η Νορβηγική ναυτιλιακή εταιρεία τάνκερ, Frontline, η οποία με την πρόσφατη κρίση στις θαλάσσιες μεταφορές μετέτρεψε τον παροπλισμένο στόλο της σε αποθηκευτικούς χώρους πετρελαίου. Οι λόγοι που προτιμάται η Λιβύη από κάποια άλλη χώρα είναι πέντε: Πρώτον η Λιβύη διαθέτει «καλής» ποιότητας πετρέλαιο το οποίο χρειάζεται χαμηλό βαθμό διύλισης για την παραγωγή βενζίνης. Δεύτερον η Λιβύη είναι πολύ κοντά γεωγραφικά με την Ελλάδα και μειώνεται έτσι η μεταφορική δαπάνη που μπορεί να κάνει πιο ανταγωνιστική την εταιρεία. Τρίτον με εισαγωγή πετρελαίου από την Λιβύη παρακάμπτεται η διέλευση του Σουέζ. Τέταρτον, Λιβύη και Ιράν διαθέτουν ίδιας ποιότητας πετρέλαιο με συνέπεια μια προμήθεια πετρελαίου από την Λιβύη να «γλιτώνει» την Ελλάδα από πιθανές προστριβές του Ιράν με την Διεθνή Κοινότητα. Πέμπτον, η έναρξη των διαπραγματεύσεων με την Λιβύη μπορεί να γίνει μέσω του νέου γραφείου του Πρωθυπουργού για θέματα οικονομίας και ανάπτυξης με τον Αραβικό κόσμο.

Κατόπιν των ανωτέρω ερωτάται η κ. Υπουργός:

• Τι ενέργειες θα κάνετε για την απλοποίηση της απόκτησης αδειών από την ΡΑΕ για την δημιουργία του συγκεκριμένου έργου ώστε να μειωθεί το κόστος επένδυσης και να προσελκυστούν ξένα κεφάλαια;
• Τι ενέργειες θα κάνετε για την επαναδιαπραγμάτευση με το Κατάρ με σκοπό την προνομιακή αγορά συγκεκριμένου ποσοστού αερίου που προορίζεται για τον Αστακό;
• Θα αναλάβετε πρωτοβουλία έναρξης διαπραγματεύσεων με την Λιβύη για την προνομιακή αγορά πετρελαίου;
Ο ερωτών Βουλευτής


Νίκος Ι. Νικολόπουλος

 

Πολιτικό Γραφείο Πάτρα:
Διεύθυνση: Μιαούλη 48, Πάτρα
Τηλέφωνο: 2610344700 και 2610344702
 
Επίσημη Ιστοσελίδα Κόμματος:

Ακολουθείστε μας στα Social Media


@ninikolopoulos

© Copyright 2009 - 2024 Νίκος Ι. Νικολόπουλος