Λίστα αντικειμένων
«Κατά τη συζήτηση στην Επιτροπή Οικονομικών Υποθέσεων του Πολυνομοσχεδίου για το Μεσοπρόθεσμο πλαίσιο, ο Βουλευτής Αχαΐας και Τομεάρχης Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης της Νέας Δημοκρατίας κ. Νίκος Νικολόπουλος μεταξύ άλλων τόνισε:
«Η Κυβέρνηση με το πολυνομοσχέδιο που κατέθεσε, κινείται στην εντελώς αντίθετη κατεύθυνση από αυτήν που επιβάλλουν οι δημοσιονομικές ανάγκες της χώρας, αλλά και οι προκλήσεις εξόδου από την κρίση.
Η πλήρης αδυναμία της να πετύχει, έστω και έναν από τους στόχους που έθεσε διαδοχικά, σε συνεννόηση και συμφωνία με την Τρόικα, την οδήγησε στη σημερινή τραγικού χαρακτήρα παρέμβαση.
Το πολυνομοσχέδιο είναι μνημείο ωραιοποίησης μιας νομοθετικής πρωτοβουλίας που στοχεύει:
- Στην δραστική μείωση των μισθών των υπαλλήλων του Δημοσίου και του Ευρύτερου Δημόσιου Τομέα.
- Στις ομαδικές Απολύσεις μέσα από την Εργασιακή Εφεδρεία.
- Στην φορολογική αφαίμαξη κυρίως των πολύ χαμηλών και μεσαίων εισοδημάτων, μέσα από τη δραστική μείωση του αφορολόγητου.
- Στην επιδείνωση της λειτουργίας της Αγοράς Εργασίας μέσα από την επέκταση των επιχειρησιακών και αδρανοποίηση των Κλαδικών Συμβάσεων.
Η παρατεινόμενη οικονομική κρίση, τα απανωτά δυσβάστακτα μέτρα, η αγωνία των εργαζομένων για το μέλλον, δεν επιτρέπουν ούτε ωραιοποιήσεις, ούτε λαϊκισμούς, ούτε υποσχεσιολογία.
Απαιτούν υπεύθυνες τοποθετήσεις και ρεαλιστικές δεσμεύσεις, που θα απαντούν θετικά στις προκλήσεις, του περιορισμού του κράτους και των δαπανών του, αλλά θα αντιμετωπίζουν με σεβασμό την αξιοπρέπεια και το δικαίωμα στην εργασία, όλων των εργαζομένων στο Δημόσιο Τομέα.
Όλα αυτά, τα αγνοεί η Κυβέρνηση του Μνημονίου και μετά την παταγώδη αποτυχία της τους τελευταίους 20 μήνες, καταφεύγει σε ληστρικά μέτρα και οργανώνει ομαδικές απολύσεις, μέσα από τη στρέβλωση της εργασιακής εφεδρείας.
Το σχέδιό της για απολύσεις μέσα από την εργασιακή εφεδρεία δεν είναι μόνο αντικοινωνικό, αλλά ταυτόχρονα είναι και αναποτελεσματικό οικονομικά, αφού το όφελος από τις απολύσεις, ισοσκελίζεται από το κόστος των αποζημιώσεων, των επιδομάτων ανεργίας και κυρίως από την απώλεια των πρόσθετων εσόδων, που προκύπτουν από την είσοδο στην αγορά των μισθών των εργαζομένων.
Στις συντάξεις έχουμε νέες περικοπές:
Μειώσεις όλων των συντάξεων κατά 20%, για το πάνω από 1000 ευρώ ποσό.
Μείωση των συντάξεων των συνταξιούχων, που είναι κάτω των 55 ετών, κατά 40% για το πάνω από τα 1000 ευρώ ποσό.
Μειώνεται κατά 30%, το ποσό της Επικουρικής Σύνταξης του ΙΚΑ.
Μειώνονται οι επικουρικές όλων των άλλων Ταμείων, κατά 15%.
Μειώνεται το εφάπαξ βοήθημα των Συνταξιούχων του Δημοσίου και της ΔΕΗ κατά 15% και 25% αντίστοιχα.
Το σύστημα βαθμολογικών προαγωγών και βαθμολογικής εξέλιξης θα έπρεπε να ονομάζεται «Σύστημα για την επανίδρυση του πασοκικού κομματικού κράτους».
Αν κομματισμός είναι κατακριτέος σε κάθε περίπτωση, σε περίοδο τόσο μεγάλης κρίσης είναι έγκλημα.
Το ΠΑΣΟΚ όμως φαίνεται ότι δεν αλλάζει.
Ούτε και μπροστά στην καταστροφή που με ευθύνη του έχει φέρει.
Τώρα όσον αφορά στο πρόγραμμα Κοινωφελούς Εργασίας,
κάτω από τη γενικευμένη Κοινωνική και Πολιτική κατακραυγή και την πίεση της Νέας Δημοκρατίας, η Κυβέρνηση Παπανδρέου αναδιπλώθηκε, κατά το μέρος που αφορά την εποπτεία και τον έλεγχο των διαδικασιών επιλογής και χρησιμοποιεί τον ΑΣΕΠ.
Απομένει όμως το μεγάλο αγκάθι, ο ρόλος των ΜΚΟ, που θα εκτελέσουν όλο το πρόγραμμα επιλογής του προσωπικού.
Σχετικά με τις φορολογικές ρυθμίσεις, η Ελλάδα διαθέτει πια την παγκόσμια πρωτοτυπία να φορολογεί όχι απλά τους φτωχούς, αλλά και τους ακραία φτωχούς. Με το όριο της φτώχειας να είναι γύρω στα 7000 ευρώ, ο φτωχός θα πρέπει να πληρώσει 200€ στον ταγό της κοινωνικής δικαιοσύνης κ. Βενιζέλο, (υπενθυμίζεται ότι το όριο 7000 είναι εάν ο φτωχός ζει μόνος του).
Εξάλλου, ειδική αναφορά έκανε ο Νίκος Νικολόπουλος για τα προβλήματα που δημιουργεί το Ν/Σ, στα άτομα με αναπηρία και στις οικογένειές τους.
Τόνισε εμφαντικά ότι είναι αδιαμφισβήτητο γεγονός, ότι δεν έχει εξαντληθεί μόνο η φοροδοτική ικανότητα, αλλά και η ικανότητά της ίδιας της επιβίωσής τους.
Για τούτο είπε πρέπει στις εξαιρέσεις της παρ. 10 του άρθρου 1 να ενταχθούν και όσοι εμπίπτουν στις διατάξεις του άρθρου 16 της παρ.2 του Ν. 3865/2010, που αφορά ένα πολύ μικρό αριθμό συνταξιούχων.
Υπογράμμισε την άνιση φορολογική μεταχείριση για τους συνταξιούχους αναπήρους ασφαλιστικών φορέων αρμοδιότητας του Υπουργείου Εργασίας. Σημειώστε ότι υπάρχουν βαρύτατες κατηγορίες αναπηρίας, που δεν λαμβάνουν το εξωιδρυματικό επίδομα απολύτου αναπηρίας και απαίτησε από τους παριστάμενους Υπουργούς, για λόγους φορολογικής ισότητας και δικαιοσύνης θα πρέπει να ενταχθούν στην εξαίρεση του νομοσχεδίου, όλοι όσοι έχουν συνταξιοδοτηθεί με τις ευνοϊκές διατάξεις του ν. 612/1977 που δυστυχώς δεν καλύπτονται όπως οι συνταξιούχοι βαριών κατηγοριών αναπηρίας, για παράδειγμα οι νεφροπαθείς τελικού σταδίου, οι αιμορροφιλικοί, πάσχοντες από σκλήρυνση κατά πλάκας, η μεταμοσχευθέντες μυελού των οστών, οι οποίοι έχουν συνταξιοδοτηθεί με συμπληρωματικές διατάξεις.
Ακόμα είπε είναι ντροπή από τις μειώσεις των συντάξεων του δημοσίου να μην εξαιρούνται οι φορολογούμενοι που βαρύνονται φορολογικά από άτομα με αναπηρία.
Ενώ ουδεμία εξαίρεση δεν προβλέπεται, για τους συνταξιούχους που έχουν οι ίδιοι αναπηρία ή επιβαρύνονται φορολογικά με άτομα, με βαριά αναπηρία από τις μειώσεις που σημειώνονται στις επικουρικές συντάξεις.
Εμφαντικά τόνισε ότι είναι άνιση η μεταχείριση των προσώπων, που βαρύνονται φορολογικά από άτομα με αναπηρία καθώς επίσης των ατόμων με βαριές κατηγορίες αναπηρίας με ποσοστό 80% άνω, ή τα ορφανά και από δυο γονείς.
Περαιτέρω είπε η εισαγωγή του νέου συστήματος βαθμολογικής εξέλιξης και η σύνδεση του μισθού με την αξιολόγηση της απόδοσης, εγείρει αυτομάτως ζητήματα άνισης μεταχείρισης των υπαλλήλων με αναπηρία.
Πως θα μετρηθεί η ικανότητα, ή η απόδοση σε σχέση με τους προβλεπόμενους στόχους παραδείγματος χάρη εργαζόμενου ατόμου με κώφωση, με τύφλωση ή με βαριά κινητική αναπηρία; Πως θα μετρηθεί εάν δεν έχουν προβλεφθεί εύλογες προσαρμογές;
Ευχήθηκε δε να μην είναι ακόμη ένα κραυγαλέο μέτρο άνισης και διακριτικής μεταχείρισης των ατόμων με αναπηρία, που θα βρίσκεται ενάντια σε Ευρωπαϊκές Οδηγίες που μάλιστα έχουν ενταχθεί στο εθνικό δίκαιο.
Θα θέλαμε όμως να καταστεί σαφές και με διακριτό τρόπο είπε ο Αχαιός Βουλευτής ότι από το καθεστώς της εργασιακής εφεδρείας, θα εξαιρούνται και όσοι προστατεύονται με τις διατάξεις των νόμων 1648/86 και 2643/98.
Για λόγους κοινωνικής δικαιοσύνης και για την προστασία των ατόμων με αναπηρία και των οικογενειών ζητούμε να υπερισχύσει το αίσθημα του κοινωνικού δικαίου και να συμπληρωθεί διάταξη με την οποία θα εξαιρούνται, από την ειδική εισφορά αλληλεγγύης και από το ειδικό τέλος ακινήτων.
Τέλος για να προβλεφθούν αδικίες που έχουν σημειωθεί λόγω παρερμηνείας να ενταχθεί διάταξη με την οποία θα γίνεται σαφές ότι, οποιοδήποτε επίδομα αφορά σε θέματα αναπηρίας είτε πρόκειται για προνοιακό είτε για εξωιδρυματικό επίδομα είναι αφορολόγητο.
Ο κ. Νίκος Νικολόπουλος ως μέλος της μεγάλης οικογένειας των πολυτέκνων τόνισε ότι η Κυβέρνηση, στη 18η κατά σειρά φορολογική μεταρρύθμιση σε διάστημα 24 μηνών, και που αφορά στα αφορολόγητα όρια και στα κλιμάκια του φόρου εισοδήματος, επιχειρεί μια άνευ προηγουμένου φορο-εξοντωτική επιδρομή κατά των πολυτέκνων με σκοπό να τους οδηγήσει στην εξαθλίωση και να αποτρέψει κάθε νέο ζευγάρι από την απόκτηση παιδιών, αλλά και να φέρει σε πλήρη απόγνωση όσους τα τελευταία χρόνια έγιναν πολύτεκνοι.
Ο Τομεάρχης της Νέας Δημοκρατίας επικαλέστηκε χαρακτηριστικά τα δημοσιεύματα του Αθηναϊκού Τύπου εφημερίδων και διάβασε μερικά: πολύτεκνοι πλήττονται περισσότερο από τις νέες φορολογικές ρυθμίσεις» (Καθημερινή), «Παιδοκτόνο το πολυνομοσχέδιο», (Πρώτο Θέμα), «Χαμένοι οι πολύτεκνοι», (Ναυτεμπορική), «Είσαι πολύτεκνος; Ας πρόσεχες…» (Ελευθεροτυπία), «Απίστευτο θράσος επιδεικνύει για τους πολυτέκνους», (Ελεύθερος Τύπος).
Τέλος υπενθύμισε στην Εθνική αντιπροσωπεία ότι ο Υπουργός των Οικονομικών τον Ιούλιο του 2011, καθιέρωνε φορολογική απαλλαγή για τον πολύτεκνο με 4 προστατευόμενα τέκνα τις 27.500 ευρώ, τώρα τον υποχρεώνει να πληρώσει φόρο 3.030 ευρώ, για τον ίδιο εισόδημα αλληλεγγύης.
Είναι πρωτοφανής αυτή η καθαρά αντι-πολυτεκνική και αντι-οικογενειακή επίθεση που καταστρέφει τον πυρήνα του κοινωνικού ιστού είπε ο πολύτεκνος Βουλευτής και κατέληξε.
Ο κ. υπουργός μιλάει για αναλογικότητα και εσωτερική δικαιοσύνη που επέρχεται με το παρόν ν/σ, αυτή μόνο από την πρόταση της ΑΣΠΕ:
Το οικογενειακό εισόδημα να διαιρείται διά του αριθμού των μελών της οικογένειας και το προκύπτον εισόδημα να φορολογείται ατομικώς.
Ο Βουλευτής κ. Νίκος Νικολόπουλος μετέφερε θέσεις και αιτήματα πολλών κοινωνικών ομάδων και επαγγελματικών κλάδων που θίγονται βάναυσα επέμεινε όμως στο νοσηλευτικό προσωπικό των δημοσίων νοσοκομείων που αντιμετωπίζεται χωρίς να αναγνωρίζεται η ιδιαιτερότητα του χώρου, του έργου αλλά και του ρόλου που επιτελεί.
Ο Τομεάρχης Εργασίας και Κοινωνικών Ασφαλίσεων δήλωσε από του βήματος της Βουλής ότι το Νοσηλευτικό Προσωπικό αποτελεί το δεύτερο πυλώνα – μαζί με τους Ιατρούς – που στηρίζει το ΕΣΥ.
Σήμερα όμως, πλήττεται διπλά.
Επειδή η ένταξη στο καθεστώς των βαρέων και ανθυγιεινών επαγγελμάτων (Β.Α.Ε.) διαρκώς μετατίθεται χρονικά.
Οι προσλήψεις νοσηλευτικού προσωπικού έχουν καθηλωθεί και επιπλέον χαρακτηρίζονται ως ρετιρέ.
Οι νοσηλευτές σας ζητούν να αποκαταστήσετε τουλάχιστον ηθικά το αίσθημα αδικίας, όχι με διαφορετική μισθολογική αντιμετώπιση, αλλά με χαρακτηρισμό του μισθολογίου τους ως «Ειδικού Νοσηλευτικού» όπως συμβαίνει με το ιατρικό ή με το μισθολόγιο των ένστολων».
Αρχική Σελίδα | Login | Sitemap | Επικοινωνία |