Λίστα αντικειμένων
Ολομέτωπη επίθεση στην Κυβέρνηση για τον κίνδυνο να μην προχωρήσουν τα δημόσια, μεγάλα οδικά έργα, εξαπέλυσε ο Βουλευτής Αχαΐας Νίκος Ι. Νικολόπουλος, προβλέποντας αναπτυξιακό και κοινωνικό τέλμα που θα καθηλώσει τη χώρα και ιδιαίτερα τη δυτική Ελλάδα.
Ο κ. Νικολόπουλος, μιλώντας χθες σε τοπικά μέσα ενημέρωσης για την καθυστέρηση υλοποίησης της Ιόνιας και της Ολυμπίας Οδού, κατηγόρησε την Κυβέρνηση ότι διέλυσε το έργο και τις προοπτικές ανάπτυξης που πέτυχε η Κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας, για να εξυπηρετήσει, υποτελικά, τα συμφέροντα μεγαλοεργολάβων.
«Η στασιμότητα που δείχνει το Υπουργείο Υποδομών στα δημόσια έργα είναι πρωτοφανής και φανερή. Παρ’ ότι πολλές φορές απαντούσαν οι Υπουργοί στα αγωνιώδη ερωτήματά μου ότι «παρά τις καθυστερήσεις πολλά προβλήματα τα έχουμε ξεπεράσει», η αλήθεια είναι τελείως διαφορετική. Όχι μόνον υπάρχουν τεράστιες καθυστερήσεις και κανένα συμβατικό χρονοδιάγραμμα δεν τηρείται πλέον στη σύμβαση παραχώρησης, αλλά σε λίγο δεν θα υπάρχει ούτε ένα εργοτάξιο σε λειτουργία στην Ολυμπία και την Ιονία Οδό» δήλωσε ο κ. Νικολόπουλος.
Απαντώντας για το περιεχόμενο των συμβάσεων που έφερε η Κυβέρνηση Κ. Καραμανλή, που ψήφισε και η Βουλή των Ελλήνων, είπε:
«Οι συμβάσεις παραχώρησης των μεγάλων οδικών αξόνων της χώρας χαρακτηρίζονται ως ιδιαίτερα συμφέρουσες για το ελληνικό δημόσιο, λόγω του φθηνού κόστους κατασκευής των έργων και του φθηνού κόστους δανεισμού χωρίς κρατικές εγγυήσεις.
Το Δημόσιο εισπράττει εγγυημένα το μεγαλύτερο μέρος των διοδίων. Για τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν σήμερα τα έργα, οι ευθύνες του Υπουργείου Υποδομών είναι τεράστιες για τις καθυστερήσεις που παρατηρούνται σε όλους τους μεγάλους οδικούς άξονες.
Για ένα μικρό διάστημα, στην αρχή, η καθυστέρηση στις απαλλοτριώσεις ήταν ίσως μια δικαιολογία. Όμως έχουν περάσει πλέον 18 μήνες από τότε που το ΠΑΣΟΚ ανέλαβε την Κυβέρνηση και δεν υπάρχουν πια δικαιολογίες για την απραξία του Υπουργείου. Κανένα έργο δεν προχωρά.
Κανένα χρονοδιάγραμμα των συμβάσεων δεν τηρείται και οι κύριοι Ρέππας και Μαγκριώτης αρκούνται σε επαναλαμβανόμενες δηλώσεις περί δήθεν μείωσης των διοδίων στο μέλλον».
Επίσης ο κ. Νικολόπουλος, χαρακτήρισε τα δημόσια έργα ως ατμομηχανή της ανάπτυξης και δηκτικά απάντησε:
«Η κατασκευή των πέντε μεγάλων αυτοκινητοδρόμων είναι η μεγαλύτερη αναπτυξιακή επένδυση των τελευταίων δεκαετιών ύψους 8,5 δισεκατομμυρίων ευρώ με ελάχιστη εθνική συμμετοχή της τάξης του 12%.
Αντί η Κυβέρνηση να ψάχνει δήθεν επενδύσεις στα Εμιράτα, ας ασχοληθεί επιτέλους με τις συμβάσεις παραχώρησης των αυτοκινητοδρόμων, στις οποίες έχουν διασφαλισθεί από την Κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας πολύτιμα ιδιωτικά κεφάλαια ύψους 7 δισεκατομμυρίων ευρώ».
Ο κ. Νικολόπουλος χρέωσε την Κυβέρνηση για τα πολλά και σημαντικά προβλήματα, καταγγέλλοντας ότι δεν έχει συνεισφέρει τα χρήματα που αναλογούν στο Δημόσιο για την κατασκευή των έργων, με αποτέλεσμα οι τράπεζες να σταματήσουν τον δανεισμό προς τις κοινοπραξίες, υπογραμμίζοντας την αφερεγγυότητα του Δημοσίου.
Ο Αχαιός πολιτικός επιτέθηκε σκληρά στο ΠΑΣΟΚ λέγοντας ότι:
«Ανέλαβε την εξουσία διατυμπανίζοντας πως θα φέρει την κάθαρση και θα επιβάλλει διαφάνεια, κυρίως στα δημόσια έργα. Τώρα όμως υποχωρεί και διολισθαίνει στην αδιαφάνεια και την υποστήριξη των μεγαλοεργολάβων.
Αντί να προσμετρήσει την επιβάρυνση των πολιτών-χρηστών οδηγών από την κρίση και τα οικονομικά μέτρα «κόπτεται» να κατοχυρώσει τα θηριώδη κέρδη των μεγαλοεργολάβων», είπε ο κ. Νικολόπουλος και συνέχισε:
«Υπάρχει όμως εξήγηση. Η Κυβέρνηση Γ. Παπανδρέου έκανε άλλη επιλογή.
Να εξυπηρετεί επιχειρηματικά συμφέροντα επιβαρύνοντας με δισεκατομμύρια ευρώ τους πολίτες. Άφησε σκόπιμα την υπόθεση στα χέρια ιδιωτικών συμφερόντων, που χρόνια τώρα «οργανώνονται και διεκδικούν» την μεγιστοποίηση των κερδών τους σε βάρος των πολιτών. Το «επιχειρηματικό κέρδος» θεωρείται αποδεκτό. Αυτονόητο όμως πρέπει να θεωρείται και το καθήκον της εκάστοτε πολιτικής εξουσίας να προασπίζει το δημόσιο συμφέρον, τα κοινωνικά αγαθά το περιβάλλον, τον οικογενειακό προϋπολογισμό αντί υποτελικά να τάσσεται στο πλευρό των μεγάλων ντόπιων και ξένων συμφερόντων».
Ο Βουλευτής, τόνισε ότι οι επιλογές του σήμερα θα δεσμεύσουν και θα δρομολογήσουν τις εξελίξεις για τα επόμενα 30 χρόνια.
«Οι αποφάσεις δεν μπορεί να λαμβάνονται πίσω από ερμητικά κλειστές πόρτες, σε καθεστώς περίεργων μεθοδεύσεων και αδιαφανών διαδικασιών. Οι προειλημμένες αποφάσεις που με «στημένες» διαδικασίες έχουν ληφθεί, θα επιφέρουν ανεπανόρθωτες επιπτώσεις. Η συζήτηση για την επαναδιαπραγμάτευση που άνοιξαν οι Ρέππας-Μαγκριώτης είναι ύποπτη και επιζήμια», κατήγγειλε ο Βουλευτής.
«Καταστρέφουν την κοινωνία!»
Αναφερόμενος στην Ολυμπία Οδό, ο κ. Νικολόπουλος επικαλέσθηκε την δημόσια παραδοχή του Υπουργού Υποδομών Δ. Ρέππα στις 24 Μαρτίου, κατά την συνάντησή του με εκπροσώπους από το Δήμο και την Περιφέρεια της Αχαΐας ότι.«υπάρχει σοβαρό ενδεχόμενο η Ολυμπία Οδός να μην προχωρήσει, να παγώσει»!!
Ο σχολιασμός του Βουλευτή υπήρξε καυστικός και αυστηρός:
«Οι απαντήσεις που έδωσε ο Υπουργός, όχι μόνο δεν έπεισαν, αλλά ενίσχυσαν ακόμη περαιτέρω την ανησυχία για την τύχη του δυτικού οδικού άξονα
Η Ολυμπία Οδός είναι ένα έργο στρατηγικής σημασίας για την ανάπτυξη της Πελοποννήσου, το οποίο μετά την ολοκλήρωσή του θα είναι ένας υπερσύγχρονος αυτοκινητόδρομος ευρωπαϊκών προδιαγραφών, με άμεσες, ουσιαστικές και θετικές επιπτώσεις στην ευρύτερη περιοχή και την ζωή των κατοίκων».
Συνέχισε μάλιστα αναδεικνύοντας το ρόλο του μεγάλου αυτού αναπτυξιακού έργου:
«Ο νέος αυτοκινητόδρομος Ελευσίνα-Κόρινθος-Πάτρα-Πύργος-Τσακώνα, είναι πάνω απ’ όλα ένα έργο στρατηγικής σημασίας για την ανάπτυξη της Πελοποννήσου, της Δυτικής Ελλάδος και της Ηπείρου, που το περίμενε ολόκληρη η νοτιοδυτική Ελλάδα δεκαετίες τώρα.
Τώρα, αντί να στρώνουν το δρόμο της προόδου, στρώνουν το δρόμο μας με τα αποκαϊδια της πολιτικής του Μνημονίου και καταστρέφουν την κοινωνία» κατέληξε ο κ. Νικολόπουλος.
Αρχική Σελίδα | Login | Sitemap | Επικοινωνία |