Loading...
 Start Page

ΑΡ. ΠΡΩΤ 4723/18-11-2014

ΕΡΩΤΗΣΗ και ΑΚΕ

ΠΡΟΣ ΤΟΝ ΥΠΟΥΡΓΟ ΕΘΝΙΚΗΣ ΑΜΥΝΑΣ

 

Πρόσφατα ήρθαν στην κατοχή μας στοιχεία και πληροφορίες σχετικά με τις θαλάσσιες μεταφορές στρατιωτικών υλικών από τις ΗΠΑ στην Ελλάδα. Διαπιστώνονται "καπελωμένες" χρεώσεις από Αμερικανικές υπηρεσίες, εντέχνως κρυμμένες από τον κρατικό προϋπολογισμό και τον Ελληνικό λαό (και φυσικά και από τους δανειστές- τροϊκανούς). Αξιωματικοί από οικονομικές υπηρεσίες των Ενόπλων Δυνάμεων και κέντρα εφοδιασμού έχουν μείνει εμβρόντητοι από την ανήκουστη και πρωτοφανή ατασθαλία, του να μην γνωρίζει το κάθε Σώμα το κόστος μεταφοράς υλικών, εφοδίων και ανταλλακτικών, αλλά και τον τρόπο ή το «ύφος» των χρεώσεων αυτών .

 

Ερωτάται ο Υπουργός Εθνικής Άμυνας :

1. Μεταφέρονται υλικά των Ενόπλων Δυνάμεων από τις ΗΠΑ στην Ελλάδα με Αμερικανική κρατική ή ημικρατική Υπηρεσία Μεταφορών; Γνωρίζετε ότι υπάρχει σύμβαση του Υπουργείου σας με Ελληνική εταιρεία για τις μεταφορές αυτές;

2. Ποιο ποσοστό των υλικών από τις ΗΠΑ μεταφέρεται τώρα (φέτος) με τις Αμερικανικές υπηρεσίες και ποιο με τον Ελληνικό συμβατικό μεταφορέα;

3. Βάσει ποιας σύμβασης ή ποιας συμφωνίας γίνονται αυτές οι μεταφορές με τον Αμερικανικό κρατικό μεταφορέα;

4. Πότε έγινε η σύμβαση ή συμφωνία για μεταφορά υλικών Ελλάδα με Αμερικανική κρατική ή ημικρατική Υπηρεσία Μεταφορών και με ποια απόφαση;

5. Ακολουθήθηκαν οι διαδικασίες που ορίζει ο Ελληνικός νόμος για συμβάσεις συνεργασίας σαν τις ως άνω;

6. Έγινε ποτέ κάποια μελέτη, ώστε να εξακριβωθεί το κόστος σχετικής σύμβασης ή του συγκεκριμένου τρόπου μεταφοράς με Αμερικανικές κρατικές υπηρεσίες μεταφορών; Συγκεκριμένα, διαπιστώθηκε, άραγε, ποιο είναι το συγκριτικό όφελος ή η ζημία που προκύπτει στο Ελληνικό Δημόσιο, λόγω της επιλογής της Αμερικανικής εταιρείας Μεταφοράς σε σχέση με το κόστος των μεταφορών που έχει συμφωνηθεί από το Υπουργείο σας, κατόπιν σύμβασης με τον κανονικό συμβατικό μεταφορέα των Ενόπλων Δυνάμεων;

7. Μεταφέρονται υλικά από τις ΗΠΑ στην Ελλάδα με ημικρατική Αμερικανική υπηρεσία, δίχως να έχει προϋπολογισθεί το κόστος μεταφοράς?

8. Χρεώνονται τα επιτελεία μας με έξοδα μεταφοράς, τα οποία δεν γνωρίζουν εκ των προτέρων, διότι χρεώνονται με βάση κωδικοποιημένες και αδιαφανείς αναφορές σε άγνωστες στις υπηρεσίες του Υπουργείου σας Αμερικανικές ταρίφες;

9. Κρύβονται από τον κρατικό προϋπολογισμό κόστη με το κόλπο της μετακύλησης των χρεώσεων σε επομένων ετών οικονομικές χρήσεις?

10. Ποιος πήρε την πρωτοβουλία για τις συμφωνίες χρήσης Αμερικανικής εταιρείας μεταφοράς, η πολιτική ηγεσία ή κάποιοι στα επιτελεία;

11. Γνωρίζετε, ότι το ΓΕΝ δεν χρησιμοποιεί τις Αμερικανικές υπηρεσίες για τις μεταφορές του αλλά τηρεί τις υπογεγραμμένες συμβάσεις με Ελληνικές εταιρείες, οι οποίες είναι συμφέρουσες, τόσο από οικονομικής, όσο και από οργανωτικής πλευράς?

12. Γιατί το ΓΕΣ και το ΓΕΑ επέλεξαν την πρωτόγνωρη και ανορθόδοξη μέθοδο μεταφοράς με βάση την αξία των υλικών, αντί με το σύνηθες στις μεταφορές μέτρο του όγκου ή βάρους, γεγονός που διαμορφώνει κόστος 2,5%-12,5% επί της αξίας των μεταφερόμενων υλικών ?

13. Γνωρίζετε ότι αξιωματικοί του ΚΕΦΑ υπολόγισαν ότι με βάση τα απολογιστικά στατιστικά της τελευταίας πενταετίας, αν μεταφερόταν με τις Αμερικανικές υπηρεσίες τα ανταλλακτικά, υλικά και εφόδια του ΓΕΑ, θα καπελωνόντουσαν με πρόσθετο κόστος μεταφοράς, που κυμαίνεται από 30% στη καλύτερη περίπτωση, έως 110% σε σχέση με τις συμβάσεις Ελληνικών εταιρειών Μεταφοράς; Τι απαντάτε στους ένστολους αξιωματικούς που πασχίζουν να επιβιώσουν μετά τις μνημονιακές περικοπές για την αβροφροσύνη αυτή προς Αμερικανικές κρατικές μεταφορικές εταιρείες;

14. Γνωρίζετε ότι υπάρχουν υπογεγραμμένες μεταφορικές συμβάσεις με Ελληνικές εταιρείες για το ίδιο αντικείμενο, με χαμηλότερο κόστος, ανώτερες προδιαγραφές και αυξημένες υπηρεσίες, οι οποίες δεν τηρούνται ?

15. Γνωρίζετε ότι οι Αμερικανικές αυτές υπηρεσίες μεταφοράς δεν πραγματοποιούν μεταφορές διαβαθμισμένων ή επικινδύνων υλικών και τις αντίστροφες μεταφορές από Ελλάδα προς ΗΠΑ (συνήθως υλικά προς επισκευή), διότι είναι ιδιαίτερα δύσκολες και γι αυτό ακριβές και ασύμφορες, έτσι ώστε να μπορούμε να ισχυριστούμε ότι «παίρνουν το φιλέτο του μεταφορικού έργου», αφήνοντας τα ασύμφορα κομμάτια του εκτός;

16. Αληθεύει, ότι οι Αμερικάνοι δεν ασφαλίζουν τα υλικά μας κατά τη μεταφορά, ενώ στις συμβάσεις με Ελληνικές μεταφορικές εταιρείες προβλέπεται υποχρεωτική ασφάλιση για ζημιές ή απώλεια στο 110% της αξίας των υλικών ? Εάν χαθούν η καταστραφούν υλικά κατά την μεταφορά με Αμερικανική εταιρεία, ποιος θα καλύπτει το κόστος? Είναι όντως τα υλικά μας ΑΝΑΣΦΑΛΙΣΤΑ κατά την μεταφορά με τις Αμερικανικές υπηρεσίες μεταφοράς;

17. Τηρούν οι Αμερικάνοι τις αυστηρές τεχνικές υποχρεώσεις που οι Έλληνες μεταφορείς είναι υποχρεωμένοι να ακολουθούν? (Σφιχτά χρονοδιαγράμματα παραδόσεων με οικονομικές ποινικές ρήτρες εάν υπερβούν τις προθεσμίες, υποχρεωτική μηχανογραφική παρακολούθηση και έγγραφη υποστήριξη όλων των φορτίων κλπ).

18. Καταβάλουν οι Αμερικανικές κρατικές μεταφορικές εταιρείες στις Ελληνικές Ένοπλες Δυνάμεις τους ποσοστιαίους φόρους υπέρ των ταμείων των Ελληνικών Ενόπλων Δυνάμεων, κρατήσεις που υποχρεωτικά καταβάλουν οι Ελληνικές μεταφορικές εταιρείες για τις ίδιες μεταφορές, οι οποίες κυμαίνονται έως 6,3% επί της αξίας των μεταφορών αυτών και παρακρατούνται από τον ναύλο;

19. Πληρώνουν οι Αμερικανοί ΦΠΑ και φόρο παρακράτησης εισοδήματος 8%, φόρος που παρακρατάται από όλες τις Ελληνικές μεταφορικές εταιρείες όταν εκτελούν κρατικές μεταφορές?

20. Έχουν καταθέσει οι Αμερικανικές κρατικές μεταφορικές εταιρείες εγγυητική επιστολή καλής εκτελέσεως των μεταφορών αυτών, αντίστοιχη με αυτή που καλούνται να καταθέσουν οι Ελληνικές μεταφορικές εταιρείες για τις αντίστοιχες μεταφορές?

21. Έχει υπολογισθεί το άμεσο κόστος που ζημιώνεται το Ελληνικό Δημόσιο από τη χρήση Αμερικανικής εταιρείας μεταφοράς;

22. Έχει υπολογισθεί το έμμεσο κόστος για την χώρα μας και από την μη πληρωμή των προαναφερόμενων φόρων?

23. Έχει υπολογισθεί το εργασιακό κόστος ελληνικού υπαλληλικού προσωπικού που εργάζεται στις μεταφορές από την δοσίλογη αυτή απόφαση για χρήση Αμερικανικών Μεταφορικών εταιρειών αντί ελληνικών;

24. Ποιος ο ρόλος της "ΔΙΑΥΓΕΙΑΣ", όταν με τέτοιες μεθόδους καταστρατηγείται κάθε νόμος και σύμβαση και πρυτανεύει η αδιαφάνεια?

25. Εάν εγείρουν αγωγές εναντίον του Ελληνικού Δημοσίου οι Ελληνικές μεταφορικές εταιρείες, ποιος παίρνει την τεράστια αυτή νομική και οικονομική ευθύνη;

26. Εάν στους μελλοντικούς διαγωνισμούς δεν προσέλθει ουδεμία Ελληνική εταιρεία να αναλάβει τις μεταφορές αυτές, εξαιτίας της ανήκουστης πρωτοφανούς και ανθελληνικής αυτής συμπεριφοράς, ποιος θα πάρει την ευθύνη; Γνωρίζετε, ότι σε τέτοια περίπτωση το κόστος θα εκτοξευθεί και δεν θα μπορούν οι Ε.Δ. να διασαφήσουν και να μεταφέρουν επικίνδυνα και διαβαθμισμένα υλικά?

27. Γιατί ενώ εδώ και 20 έτη, οι διαγωνισμοί για την ανάδειξη θαλάσσιου μεταφορέα από και προς τις ΗΠΑ αφορούσαν πάντοτε περίοδο υπηρεσιών 2 έως 4 έτη με προϋπολογισμό αρκετών εκατομμυρίων δολαρίων, ο τελευταίος ήταν ετήσιος με προϋπολογισμό 990.000 ευρώ;

28. Αληθεύει ότι το ως άνω έγινε, γιατί δεν προνόησαν κάποιοι να στείλουν έγκαιρα το σχετικό αίτημα στο Ελεγκτικό συνέδριο ?

29. Αληθεύει, ότι πρόσφατα παραδόθηκαν στο ΓΕΣ μεταχειρισμένα τανκς από τις ΗΠΑ στον Πειραιά και την Θεσσαλονίκη με ναύλο 178 δολ. ανά κυβ. μέτρο, χωρίς να δοθεί δυνατότητα σε Ελληνικές εταιρείες μεταφοράς στρατιωτικών υλικών να δώσουν καν προσφορά; Πόσο κόστισε η μεταφορά αυτή; Είχε το ΓΕΣ ζητήσει προσφορά από Έλληνες μεταφορείς στρατιωτικών υλικών?

Παρακαλείται ο κύριος Υπουργός :

- Να καταθέσει όλα τα σχετικά έγγραφα με τις συμφωνίες με τις Αμερικανικές αρχές, από όπου να τεκμαίρεται το ακριβές τελικό κόστος μεταφοράς κατά περίπτωση.

- Να καταθέσει συγκριτικό πίνακα του υφιστάμενου κόστους Μεταφοράς με Αμερικανικές εταιρείες σε σχέση με τον συμβατικό έλληνα μεταφορέα.

- Να καταθέσει όλα τα εσωτερικά έγγραφα πρότασης αξιολόγησης, βάσει της οποίας λήφθηκε η απόφαση να εκτελούνται οι μεταφορές από τους Αμερικάνους.

Πολιτικό Γραφείο Πάτρα:
Διεύθυνση: Μιαούλη 48, Πάτρα
Τηλέφωνο: 2610344700 και 2610344702
 
Επίσημη Ιστοσελίδα Κόμματος:

Ακολουθείστε μας στα Social Media


@ninikolopoulos

Copyright © 2009 - 2024 Νίκος Ι. Νικολόπουλος