Loading...
 Start Page

Αρ.Πρωτ.:7305/27-3-14

ΕΡΩΤΗΣΗ

Προς τον Υπουργό

Ανάπτυξης & Ανταγωνιστικότητας

 Ο επιχειρηματικός κόσμος στη χώρα μας έχει καταλήξει στις γενικές αρχές που πρέπει να ισχύσουν έτσι ώστε να επέλθει και πάλι στην αγορά η καλή ΨΥΧΟΛΟΓΙΑ, που χωρίς αυτήν όσα Μνημόνια, όσοι Επίτροποι και όσοι Διεθνείς Παρατηρητές κι αν έλθουν το αποτέλεσμα θα είναι ακριβώς το ίδιο, δηλαδή τίποτα καλύτερο από ένα ολοστρόγγυλο ΜΗΔΕΝ.

Οι επιφανέστεροι εκ των φορέων επιχειρηματικότητας συνυπέγραψαν κείμενο θέσεων προτάσεων στο οποίο επισημαίνουν τα κάτωθι: 

Α.

1. Θεσμοθέτηση ενός πάγιου, απλού φορολογικού συστήματος τόσο για τη φορολογία του εισοδήματος όσο και για τους έμμεσους φόρους.

2. Ενσωμάτωση των αρχών αναδιανεμητικής δικαιοσύνης στο φορολογικό σύστημα ώστε να γίνεται σεβαστή η προβλεπόμενη από το Σύνταγμα αρχή της φοροδοτικής ικανότητας.

3. Μείωση των διοικητικών βαρών που απορρέουν από την υλοποίηση της φορολογικής νομοθεσίας.

4. Επαναφορά του αφορολόγητου αποθεματικού για τις μικρές και μεσαίες επιχειρήσεις ώστε να ενισχυθούν οι επενδύσεις από ίδια κεφάλαια.

5. Εξορθολογισμός των υπερβολικών και παράλογων προστίμων φορολογικών και ασφαλιστικών ακόμα και για μικρές παραβάσεις του Κώδικα Φορολογικής Διαδικασίας.

6. Ελκυστικό φορολογικό και ασφαλιστικό καθεστώς για νέους επιχειρηματίες, καθώς αποτελεί αρνητικό ρεκόρ για την ελληνική οικονομική ιστορία, αλλά και για την Ευρωζώνη, το θλιβερό ποσοστό των ανέργων στο 28% και ότι 6 στους 10 νέους είναι σήμερα άνεργοι.

7. Προσαρμογή της τροπολογίας του Υπουργείου Ανάπτυξης που μειώνει την υποχρεωτική διάρκεια μίσθωσης από 12 σε 3 έτη με τις κατά περίπτωση ισχύουσες φορολογικές και άλλες διατάξεις και όχι με αναδρομική ισχύ.

 Β. Ποινολόγιο Ν.4174/2013 :

Πλήρης και ολοκληρωτική αναδιάρθρωση του άρθρου 19 και των 54 έως 61 άρθρων του 4174/2013.

1. Βασική αρχή που πρέπει να διέπει την επιβολή των προστίμων είναι η αρχή της αναλογικότητας και να λαμβάνεται υπόψη η βαρύτητα της παράβασης σε συνάρτηση με το ύψος της παράβασης.

2. Πρέπει να υπάρχει ένα όριο ανώτατου προστίμου το οποίο να μπορεί να πληρωθεί από τις επιχειρήσεις και φορολογουμένους και όχι να αθροίζει στα δημόσια ταμεία απλώς βεβαιωμένα ληξιπρόθεσμα χρέη τα οποία δεν θα εισπραχθούν ποτέ. Το ποσοστό άλλωστε εισπραξιµότητας είναι ήδη πολύ χαμηλό.

3. Δεν πρέπει να τιμωρείται καμία διορθωτικού χαρακτήρα δήλωση (τροποποιητική) όλων των φορολογιών, είτε οφείλεται σε ανθρώπινο λάθος είτε σε λάθος συστήματος.

4. Στις χρεωστικές αρχικές δηλώσεις να υπάρχει η προβλεπόμενη επιβολή τόκου για κάθε μήνα καθυστέρησης με ανώτατο όριο το 60 % του κυρίου φόρου και χωρίς άλλο πρόστιμο εκπροθέσμου καταβολής Άρα η διάταξη του άρθρου 57, του ν. 4174/2013 πρέπει να καταργηθεί.

4α. Για το άρθρο 54 , μη υποβολή ή εκπρόθεσμη υποβολή αρχικής δήλωσης πληροφοριακού χαρακτήρα ή όποιας άλλης δήλωσης να επιβάλλεται πρόστιμο max 50 €.

5. Στις διορθωτικές - τροποποιητικές δηλώσεις να μην επιβάλλεται κανένα πρόστιμο εάν δεν οφείλεται φόρος ή εάν οφείλεται φόρος μόνο ο τόκος του άρθρου 53.

6. Κατάργηση του άρθρου 59 του ΚΦΔ, που προβλέπει 100% ποινή σε περίπτωση καθυστέρησης καταβολής έστω και μία μέρα για παρακρατούμενους φόρους.

7. Πρέπει να υπάρχει, σύνδεση ποινής και απόκρυψης συναλλαγής σε κάθε περίπτωση που αφορά μη έκδοση ή ανακριβή έκδοση στοιχείων, με καθορισμό κατώτερου ορίου και σε κάθε περίπτωση να ελέγχεται το ύψος της απόκρυψης και το ποσοστό ωφέλειας που είχε ο παραβάτης.

8. Για τις διαδικαστικές παραβάσεις οι ποινές να είναι με καθορισμένο ποσό ανάλογα με την κατηγορία των τηρουμένων βιβλίων, και μία ανά έτος . Στην σημερινή οικονομική συγκυρία αυτά τα ποσά είναι μεγάλα.

9. Απεμπλοκή των τρίτων προσώπων του άρθρου 60 από την επιβολή προστίμων από τον ΚΦΔ εκτός εάν αποδεδειγμένα προκύψει δόλος.

 

Γ. Θέματα Φορολογίας εισοδήματος και ΦΠΑ:

1. Άμεση μείωση φορολογικών συντελεστών για Εισοδήματα από Επιχειρηματική δραστηριότητα του Ν.4172/2013 στα όριο των προγραμματικών εξαγγελιών της κυβέρνησης (15%) .

2. Πλήρης συμψηφισμός της ζημίας του φορολογουμένου με τα υπόλοιπα εισοδήματα του ακόμα και με τα τεκμαρτά εισοδήματα και μεταφορά του υπολοίπου στον επόμενο χρόνο, διότι όπως ισχύει τώρα με τον 4172/2013 δεν γίνεται αλγεβρικό άθροισμα των εισοδημάτων. Δηλαδή οι ατομικές επιχειρήσεις χάνουν την ζημία ακόμη και όταν φορολογούνται με τεκμαρτό τρόπο.

3. Το μέτρο των αποδείξεων πρέπει να ισχύσει για το σύνολο των φορολογουμένων και όχι μόνο για τους μισθωτούς. Δεν αναφερόμαστε μόνον στην αντισυνταγματικότητα αλλά κυρίως στο Δημόσιο συμφέρον από απώλεια φόρου και ΦΠΑ. Η ποινή για τη μη συγκέντρωση του οριζόμενου ποσού αποδείξεων, να καθοριστεί στο 10% ίσως και λιγότερο.

4. Η κατάργηση του ορίου απαλλαγής 150.000,00€ και των εξαιρούμενων κατηγοριών που υπήρχαν για την σύνταξη απογραφής από μικρομεσαίες επιχειρήσεις θα προσθέσει μόνο κόστος σε αυτές χωρίς ουσιαστικό φορολογικό αποτέλεσμα. Στα όριο τήρησης των απλογραφικών βιβλίων (πρώην Β΄ κατηγορίας) πρέπει να μπορεί να επιλέγει η επιχείρηση αν θα κάνει απογραφή ή θα έχει ένα τεκμαρτό ποσοστό αγορών σαν απογραφή. Το αποτέλεσμα για τα φορολογικά έσοδα θα είναι θετικότατο (βλ. φορολόγηση φαρμακείων).

5. Η ημερομηνία υποβολής των χρεωστικών δηλώσεων ΦΠΑ πρέπει να επανέλθει στην 26η του μήνα από την 20η.

6. Ενιαία ημερομηνία υποβολής περιοδικών δηλώσεων ΦΠΑ για απλογραφικά και διπλογραφικά βιβλία σε επίπεδο τριμήνου για όλους.

7. Επαναπροσδιορισμός φετινών καταληκτικών ημερομηνιών δηλώσεων και μετάθεση προθεσμιών κατά ίσο χρόνο σε περίπτωση μη έγκαιρης λειτουργίας του συστήματος.

8. Πρόβλεψη με νομοθετική ρύθμιση παράτασης προθεσμιών παντός είδους για λόγους ανωτέρας βίας ή άλλης αιτίας (π.χ. ασθένεια) τόσο στις επιχειρήσεις όσο σε Πιστοποιημένους Λογιστές-Φοροτεχνικούς και Λογιστικά Γραφεία.

9. Άμεση καθιέρωση της ηλεκτρονικής υπογραφής των Λογιστών –Φοροτεχνικών είναι θέμα ασφάλειας διενεργείας συναλλαγών όλου του Υπουργείου Οικονομικών και όχι ένα απλό κλαδικό αίτημα.

10. Θεσμοθέτηση του ορίου των 250 € για την δήλωση των τόκων στην φορολογική δήλωση για να μην οδηγηθούν πολλά προστατευόμενα μέλη σε υποχρέωση υποβολής δήλωσης και υπαγωγή στην φορολόγηση των τεκμηρίων, αλλά και στην υποχρέωση κατοίκων εξωτερικού για φορολόγηση στην Ελλάδα λόγω εσόδων από τόκους από μικρούς καταθετικούς λογαριασμούς που διατηρούν, ακόμη, στην Ελλάδα.

11. Κατάργηση των διατάξεων για την υποβολή φακέλου τεκμηρίωσης συναλλαγών των επιχειρήσεων με απλογραφικά βιβλία.

12. Μη υπαγωγή των επιχειρήσεων που φορολογούντο στο παρελθόν τεκμαρτώς στις διατάξεις επαύξησης περιουσίας του ν. 3888/2010 μέχρι και την χρήση του 2013 διότι η φορολόγηση τους ήταν τεκμαρτή και μέσω αφορολόγητων επιδοτήσεων οπότε η λειτουργία της διάταξης αυτής θα οδηγήσει σε στρεβλές καταστάσεις καθώς δεν τηρούσαν στοιχεία εσόδων – εξόδων.

 Δ. Υπεραξία μεταβίβασης ακινήτων και μεριδίων:

1. Απαλλαγή από το φόρο υπεραξίας των ακίνητων που διακρατήθηκαν από τον ιδιοκτήτη τους για διάστημα μεγαλύτερο των 5 ετών, όπως ισχύει στις περισσότερες ευρωπαϊκές χώρες. Η σημερινή συγκυρία που ΥΠΟΧΡΕΩΝΕΙ κάποιους να εκποιήσουν ακίνητη περιουσία δεν πρέπει να γίνει αντικείμενο εκμετάλλευσης από κανέναν.

2. Για τα ακίνητα που αποκτώνται από 1-1-2013 και μετά να λειτουργεί ο φόρος υπεραξίας, όπου θα υπάρχουν πλέον τιμές σε κάθε περίπτωση.

3. Οι δηλώσεις, το Ε9 και η καταβολή του φόρου να γίνεται με την μεταβίβαση αυτόματα και ηλεκτρονικά.

4. Κατάργηση της υπεραξίας μεταβίβασης όλων των επιχειρήσεων ανεξαρτήτου μορφής και διατήρηση του φόρου μόνο των επιχειρήσεων που ελέγχονται από ορκωτούς ελεγκτές και είναι εισηγμένες στο χρηματιστήριο. Η παραμονή στην επιχειρηματικότητα είναι άθλος πλέον με τις σημερινές συνθήκες και δεν πρέπει η μεταβίβαση στην «επόμενη γενιά» να φορολογείται , άλλωστε είναι ο μόνος πλέον λόγος μεταβίβασης επιχειρήσεων. Οι επιχειρήσεις «γράφουν» ζημιές πλέον και όχι υπεραξίες.

 Ε. Ασφαλιστικά θέματα:

1. Να καταργηθεί το πρόστιμο των 10.550 € του άρθρου 2 του Ν.4225/2014, που επιβάλει το ΙΚΑ, όταν δεν συμπεριλαμβάνεται εργαζόμενος στις ΑΠΔ/ΙΚΑ διότι υπάρχει δήλωση στο σύστημα για την πρόσληψη, το οποίο πρέπει επιτέλους να ενοποιηθεί το έντυπο της πρόσληψης με την κατάσταση Εργασίας, καθώς μπορεί από παραδρομή ή λόγω ασθένειας ή τεχνικού λάθους να κλείσουν επιχειρήσεις.

2. Εξορθολογισμός των υπερβολικών και παράλογων προστίμων της τήρησης ασφαλιστικής και εργατικής νομοθεσίας για μικρές και τυπικές παραβάσεις και ανθρώπινα λάθη που εύλογα αποδεικνύονται από τον καλόπιστο τρίτο.

3. Κατάργηση ΑΜΕΣΑ του βιβλίου των νεοπροσλαμβανομένων του ΙΚΑ διότι δεν χρειάζεται πλέον εφόσον η πρόσληψη στέλνεται ΠΡΙΝ την ανάληψη εργασίας.

4. Να παρέχεται η δυνατότητα εφαρμογής του «Εργόσημου» για έκτακτη απασχόληση για περιορισμένο αριθμό ημερών στα επισιτιστικά επαγγέλματα.

Σ.Τ. Δημιουργία νέας Επιχειρηματικότητας

Μέσα στο ζόφο και στην καταχνιά της οικονομικής ύφεσης και του κοινωνικού ολέθρου των 4 τελευταίων ετών με την ανεργία στο 35% και στους νέους κάτω των 30 ετών στο 60%, είναι αναγκαίο το αρμόδιο υπουργείο να δημιουργήσει Πρόγραμμα Νέας Επιχειρηματικότητας όπου άνεργοι θα επιδοτούνται και πολίτες θα δανειοδοτούνται με Μικρό-δάνεια για το 100% της ίδρυσης, αγοράς εξοπλισμού και πρώτων υλών έτσι ώστε να δοθεί διέξοδος στα 2,5 και πλέον εκατομμύρια ανέργων. Επισημαίνεται ότι ΔΕΝ πρόκειται ΠΟΤΕ αυτό το ασύλληπτο νούμερο ανέργων να απασχοληθεί μέσω προσλήψεων από μεγάλες εταιρίες. Ακόμη και αν 100 τεράστιες επενδύσεις γίνουν με 1.000 θέσεις εργασίας η κάθε μια τότε θα δημιουργηθούν 100.000 θέσεις εργασίας. Δεν υπάρχει λοιπόν καμιά περίπτωση γιατρειάς στην ανεργία παρά μόνο αν βοηθηθούν οι 500.000 υφιστάμενες μικρές επιχειρήσεις της χώρας μας και ταυτόχρονα αν δεν δανειοδοτηθούν νέες μικρές επιχειρήσεις. Μόνον έτσι θα υπάρξει λύση στο ζήτημα της ανεργίας αλλά και της ανάπτυξης εν γένει.      

 

Κατόπιν των ανωτέρω ερωτάσθε:

  1. Τι θα πράξετε σχετικώς με τα άνωθεν τιθέμενα θέματα Α, Β,Γ,Δ, Ε, ΣΤ;
  2. Ποιο είναι το σχέδιο της Κυβέρνησης για τη δημιουργία νέων επιχειρήσεων;
  3. Προτίθεστε να δημιουργήσετε πρόγραμμα μικροχρηματοδοτήσεων για τη δημιουργία νέας επιχειρηματικότητας και αν ναι με τι χρονοδιάγραμμα;

Ο ερωτών Βουλευτής

Νίκος Ι. Νικολόπουλος

Πολιτικό Γραφείο Πάτρα:
Διεύθυνση: Μιαούλη 48, Πάτρα
Τηλέφωνο: 2610344700 και 2610344702
 
Επίσημη Ιστοσελίδα Κόμματος:

Ακολουθείστε μας στα Social Media


@ninikolopoulos

© Copyright 2009 - 2024 Νίκος Ι. Νικολόπουλος