Loading...
 Start Page

Αρ. πρ.: 2023/26-8-2014

Ερώτηση

προς τον Υπουργό Οικονομικών

 

Τα τελευταία χρόνια παρατηρείται μια ραγδαία αλλαγή όσον αφορά την παροχή υπηρεσιών των ξενοδοχειακών μονάδων της χώρας μέσω των μεγάλων τουριστικών γραφείων (tour operators).

Έχοντας σαν στόχο την αύξηση των διανυκτερεύσεων σε μία έντονα ανταγωνιστική παγκόσμια τουριστική αγορά, ολοένα και περισσότερες ξενοδοχειακές μονάδες παρέχουν, κυρίως στους αλλοδαπούς πελάτες τους, προπληρωμένα πακέτα διακοπών (all inclusive). Όπως είναι γνωστό, στα οικονομικά αυτά πακέτα συμπεριλαμβάνεται συνήθως πλήρης διατροφή (πρωινό, μεσημεριανό, βραδινό), ελεύθερα ποτά και διάφορα snacks σε απεριόριστες ποσότητες όλη την ημέρα, αλλά και πολλές άλλες υπηρεσίες όπως σπορ κλπ, με ή χωρίς χρέωση, ανάλογα με το πακέτο.

Φέτος, όμως, το πρόβλημα είναι ιδιαίτερα έντονο, καθώς οι πωλήσεις αυτών των πακέτων στις μεγάλες ξενοδοχειακές μονάδες, αγγίζουν το 80% των συνολικών πωλήσεων τους.

Αυτή η μέθοδος προσέλκυσης τουριστών, αν και έχει σαν άμεσο αποτέλεσμα την αύξηση των αφίξεων, μακροπρόθεσμα προκαλεί σοβαρά προβλήματα, όχι μόνο στην εκάστοτε ξενοδοχειακή μονάδα αλλά και στο σύνολο της τουριστικής βιομηχανίας της χώρας καθώς και στις κατά τόπους οικονομίες, γιατί ενώ παρατηρείται αύξηση αφίξεων, που συνεπάγεται και αυξημένα έξοδα του κρατικού μηχανισμού (νοσοκομειακές περιθάλψεις, συντήρηση υποδομών, αστυνόμευση κλπ), τα έσοδα στην τοπική αγορά υστερούν σημαντικά, όπως πολύ σωστά σημειώνει ο γνωστός οικονομολόγος και σύμβουλος επιχειρήσεων, κ. Βασίλης Φωτάκης.

 

Επειδή είναι απολύτως λογικό, ότι το βασικό κριτήριο μέτρησης της επιτυχίας μίας τουριστικής σεζόν είναι τα έσοδα που προκύπτουν κατά τη διάρκειά της και όχι ο αριθμός των αφίξεων (...κάτι που δεν γίνεται σαφές στις εκάστοτε πανηγυρικές υπουργικές δηλώσεις ).

Επειδή οι ξενοδοχειακές επιχειρήσεις προσπαθώντας να είναι ανταγωνιστικές και υποκύπτοντας στην πίεση των τουριστικών πρακτόρων για ολοένα και χαμηλότερες τιμές, προσφέρουν πακέτα “all inclusive” τόσο οικονομικά, ώστε να αναγκάζονται να προβούν σε περικοπές στην ποιότητα των παρεχόμενων υπηρεσιών ή συνθηκών διαμονής για να παραμείνουν βιώσιμες.

Επειδή με τον τρόπο αυτό παρασύρονται κι άλλες ξενοδοχειακές μονάδες σε έναν φαύλο κύκλο ολοένα χαμηλότερων τιμών, με ολοένα χειρότερη ποιότητα, την ώρα που γίνεται απολύτως κατανοητό, ότι ούτε τα τόσο οικονομικά πακέτα, αλλά ούτε και η μείωση της ποιότητας των υπηρεσιών προσφέρουν το οτιδήποτε στην αύξηση του τουριστικού συναλλάγματος της χώρας.

Επειδή το “all inclusive” προσελκύει πρακτικά τουρίστες, που έχοντας προπληρώσει το σύνολο των διακοπών τους (διαμονή, διατροφή, διασκέδαση), δεν έχουν λόγο αλλά ούτε και σκοπό να δαπανήσουν τίποτα παραπάνω στην τοπική αγορά του τόπου φιλοξενίας τους.

 

Κατόπιν των ανωτέρω, ερωτάσθε:

1. Γνωρίζετε ότι ο τομέας του τουριστικού εμπορίου (εστιατόρια, καφετέριες, κοσμηματοπωλεία κλπ) ήδη έχει αρχίσει να βιώνει τις δυσμενείς συνέπειες της κατάστασης που περιγράφεται παραπάνω;

2. Ο ελληνικός τουρισμός κρίνεται από μέρους σας περισσότερο προσοδοφόρος, όταν είναι ποιοτικός ή εξαντλητικά φθηνός και άρα αναπόφευκτα κακός;

3. Σε ποια ύψη βρίσκονται οι εισπράξεις από τα προπληρωμένα πακέτα δαπανών (“all inclusive”);

4. Αυξάνονται, άραγε, κατά τις πληροφορίες σας τα έσοδα των τοπικών αγορών (όπου φιλοξενούνται μαζικά τουρίστες σε καθεστώς “all inclusive”) με ρυθμούς ανάλογους προς τους ρυθμούς αύξησης των αφίξεων;

5. Έχει πιστοποιηθεί οποτεδήποτε από μελέτη έγκυρου ακαδημαϊκού φορέα της Ελληνικής Αγοράς ότι από την επί μιας χρονικής περιόδου εφαρμογή της τουριστικής μεθόδου “all inclusive” τα επί συνόλου εισπρακτικά αποτελέσματα στην Περιφερειακή Αγορά φιλοξενίας τουριστών είναι θετικότερα από αντίστοιχη περίοδο μη εφαρμογής της, ώστε να θεωρείται η εν λόγω μέθοδος “εργαλείο ανάπτυξης” του εγχώριου τουρισμού προς περαιτέρω ενίσχυση;

 

Ο ερωτών βουλευτής

Νίκος Ι. Νικολόπουλος

Πρόεδρος Χριστιανοδημοκρατικού Κόμματος Ανατροπής

Πολιτικό Γραφείο Πάτρα:
Διεύθυνση: Μιαούλη 48, Πάτρα
Τηλέφωνο: 2610344700 και 2610344702
 
Επίσημη Ιστοσελίδα Κόμματος:

Ακολουθείστε μας στα Social Media


@ninikolopoulos

Copyright © 2009 - 2024 Νίκος Ι. Νικολόπουλος