Loading...
 Start Page
Ο θρύλος της υπογειοποίησης του τρένου: Μυστικά, ψέματα και διπλοί ρόλοι
Τις αβάσιμες δεσμεύσεις της προηγούμενης πολιτικής ηγεσίας του υπουργείο Υποδομών περί υπογειοποίησης του τρένου, όπως υποστήριζε εξ αρχής η «Π», ανέδειξε η συνεδρίαση του δημοτικού συμβουλίου. Αναδείχθηκε ακόμα η τακτική της δημοτικής αρχής να κάνει ότι δήθεν εξασφάλισε δέσμευση για υπογειοποίηση, ώστε να εμφανίζεται ως διεκδικητική στα μάτια του κόσμου. Σοβαρή εκκρεμότητα έναντι της Πάτρας συνιστά ότι ο Κώστας Καραμανλής δεν έχει ξεκαθαρίσει επίσημα τις προτάσεις και τις αποφάσεις του Υπουργείου, αλλά αντιθέτως δείχνει να σπρώχνει την επίγεια χάραξη, τουλάχιστον μέχρι την Κανελλοπούλου με το σύστημα των τετελεσμένων γεγονότων και της χρονικής πίεσης.
Σε αυτό το φόντο διοργανώνεται αύριο (11:00 π.μ.) η κινητοποίηση του Δήμου για το τρένο στο σιδηροδρομικό σταθμό του Ρίου. Η δημοτική αρχή θα επιχειρήσει να κεφαλαιοποιήσει πολιτικά τις αντιδράσεις των περίοικων που απαιτούν να περάσει υπόγεια η νέα σιδηροδρομική γραμμή. Στη συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου έγινε φανερός ο ρόλος που διαδραμάτιζε όλο το προηγούμενο διάστημα, όταν τεχνηέντως προήγαγε σε «πολιτική δέσμευση» τις δηλώσεις του προηγούμενου υπουργού για υπογειοποίηση και την προμελέτη που τη συνόδευε (αν και είναι γνωστό ότι μια προμελέτη δεν αρκεί για να αλλάξει ένα ήδη εγκεκριμένο και υπό κατασκευή έργο). Προφανώς και τα γνώριζε όλα αυτά ο πολιτικά υποψιασμένος Δήμος, αλλά τον βόλευε να εμφανίζει το θέμα ως επιτυχημένο αποτέλεσμα των διεκδικήσεών του.
Προσπαθεί πλέον να ασκήσει πολιτική πίεση στο υπουργείο Υποδομών, όταν είναι γνωστό ότι το επίμαχο τμήμα του έργου έχει προθεσμία κατασκευής μέχρι το φθινόπωρο του 2020. Ωστόσο, η εκ των υστέρων και αβάσιμη διεκδίκηση της δημοτικής αρχής δεν δίνει άλλοθι στο Υπουργείο, το οποίο ελέγχεται για κακή διαχείριση της «καυτής» υπόθεσης για την Πάτρα, όπως παρατηρούν σε ιδιωτικές συζητήσεις τους ακόμα και φιλοκυβερνητικοί παράγοντες της πόλης. Αβίαστα είχε υποσχεθεί στις τοπικές αρχές ότι θα παρουσίαζε τις προτάσεις της για τον τρόπο διέλευσης του τρένου μέχρι τον περασμένο Ιανουάριο. Δεν το έκανε ούτε τότε, αλλά δεν το κάνει ούτε τώρα, διευρύνοντας ένα πολιτικοκοινωνικό μέτωπο που δύσκολα θα κλείσει. Αν το Υπουργείο Υποδομών πιστεύει ότι το θέμα θα ξεχαστεί ή θα περάσει χωρίς απώλειες για την κυβέρνηση σε τοπικό επίπεδο, καλά θα κάνει να επανεξετάσει την οπτική αυτή. Αραγε, είναι τυχαίο ότι για το συγκεκριμένο θέμα εμφανίζεται να μην έχει πολιτικούς και αυτοδιοικητικούς συμμάχους ακόμα και από τη Νέα Δημοκρατία;
Δεν έχει καν διατυπωθεί από το υπουργείο Υποδομών ακόμα το διακύβευμα της συνέχισης του έργου με τα εγκεκριμένα σχέδια ή της απώλειας του τρένου για την τρένου, όπως …συνηθίζεται να συμβαίνει σε αυτές τις περιπτώσεις.
Στη μέση βρίσκονται οι περίοικοι, κυρίως του Καστελλόκαμπου, οι οποίοι ζητούν να περάσει υπόγεια η νέα γραμμή και η αναζήτηση υποστηρικτών τους έχει περιοριστεί στον Δήμο. Κάθε πρωτοβουλία για αντίδραση στην υλοποίηση του έργου με τρόπο διαφορετικό από την υπογειοποίηση τους βρίσκει σύμφωνους (αναμενόμενο).
Σημειωτέον ότι σημαντικό τμήμα του πολιτικού προσωπικού της περιοχής δεν εκτιμά ότι είναι εφικτή η πλήρης υπογειοποίηση, αλλά αποφεύγει να το δηλώσει.


Ξεκίνησε στις 5:30 μ. μ. και ολοκληρώθηκε λίγο πριν λαλήσει…ο κόκορας. Τα μέλη του δημοτικού συμβουλίου έζησαν μια πρωτόγνωρη (όσο και πολύωρη) συνεδρίαση, επιβεβαιώνοντας την «Π» που προέβλεψε σκοπιμότητα εκ μέρους της δημοτικής αρχής. Για αντιδημοκρατική συμπεριφορά κατηγόρησε τη δημοτική αρχή η «Ώρα Πατρών».
Η δημοτική αρχή συνεχίζει από το σημείο που σταμάτησε στην προηγούμενη θητεία της. Αντί να διευκολύνει την κάλυψη των συνεδριάσεων του δημοτικού συμβουλίου από τα Μέσα Μαζικής Ενημέρωσης σταδιακά οδηγεί τη λειτουργία του οργάνου στην ανυποληψία και τη θεσμική εκτροπή.
Στην τρέχουσα περίοδο έχει λόγο να το κάνει, καθώς η απλή αναλογική στέρησε από τη δημοτική αρχή το ευνοϊκό προνόμιο να έχει την πλειοψηφία των μελών του σώματος, με αποτέλεσμα να υφίσταται διαδοχικές ήττες σε ψηφοφορίες του δημοτικού συμβουλίου. Είναι τουλάχιστον τραγικό την εποχή που ο άνθρωπος έχει φτάσει στο φεγγάρι, όπως συχνά επαναλαμβάνει η δημοτική αρχή, να μην αναμεταδίδονται ηλεκτρονικά οι εργασίες του σώματος…
Το ζήτημα προκάλεσε την παρέμβαση του Γιώργου Ρώρου, επικεφαλής της «Ωρα Πατρών». Εστειλε επιστολή στο προεδρείο του σώματος, στην οποία αναφέρει ότι έγινε «επιλεκτική προβολή μονομερώς των τοποθετήσεων της Λαϊκής Συσπείρωσης δηλαδή του δημάρχου και αντιδημάρχου κ. Πλέσσα», χαρακτηρίζοντας αντιδεοντολογική την ενέργεια. Καλεί τον Πρόεδρο, Παναγιώτη Μελά, να τηρήσει το νόμο και να σταθεί στο ύψος που επιβάλλουν οι περιστάσεις. Ο Γ. Ρώρος επισημαίνει ότι είχε ζητηθεί η μετάδοση της συνεδρίασης, αλλά έγινε επίκληση τεχνικών προβλημάτων και αδυναμίας εκ μέρους του Δήμου. Η αντιπολίτευση εκτιμά ότι επρόκειτο για πρόφαση και ότι η δημοτική αρχή ήθελε να κρύψει τη συνεδρίαση.

Τις αντιδράσεις της αντιπολίτευσης προκάλεσαν οι χειρισμοί της δημοτικής αρχής στην υπόθεση της νέας σιδηροδρομικής γραμμής στο Δημοτικό Συμβούλιο.
Ο επικεφαλής της παράταξης «Πάτρα Ενωμένη» Νίκος Παπαδημάτος έκανε λόγο για προσπάθεια του Κώστα Πελετίδη και των «συν αυτόν» να υφαρπάξουν απόφαση του δημοτικού συμβουλίου για την αυριανή κινητοποίηση, «με στόχο να επιδείξουν στην τοπική κοινωνία τα λάβαρα και τις σημαίες του ΚΚΕ που είχαν προκατασκευάσει, μιας και η εκδήλωση-διαμαρτυρία ήταν προαποφασισμένη…». Υποστήριξε ότι ήταν μια αχαρακτήριστη και παλαιοκομματική προσπάθεια. «Προφανώς, η επικινδυνότητα του κορονοϊού από τις συναθροίσεις δεν λέει τίποτα στον κ. Πελετίδη που είναι και γιατρός» αναφέρει ο Ν. Παπαδημάτος και επανέλαβε ότι η θέση της παράταξής του είναι υπέρ της υπογειοποίησης του τρένου από το Ρίο έως το νέο λιμάνι, και θεωρεί ιδιαίτερα ύποπτη τη συμπεριφορά του δημάρχου.
Ο Ν. Νικολόπουλος
Επίθεση κατά της δημοτικής αρχή εξαπέλυσε ο επικεφαλής της «Νέας Πάτρας» Νίκος Νικολόπουλος. Σε ανάρτησή του υποστήριξε ότι ο Δήμαρχος επιβεβαίωσε στη συνεδρίαση του σώματος «την εκτίμηση των Πατρινών ότι δεν επιδιώκει λύσεις για τα προβλήματα, για να μπορεί μετά να παριστάνει τον λαϊκό αγωνιστή» και στο ερώτημα που έκανε αν συνομίλησε με τον υπουργό Κώστα Καραμανλή, έλαβε αρνητική απάντηση με το επιχείρημα ότι το κυβερνητικό στέλεχος εμπαίζει την Πάτρα.
 
Η Κ. Σολωμού
Η αντιπρόεδρος του σώματος Κατερίνα Σολωμού τάχθηκε υπέρ της υπογειοποίησης αλλά διαφώνησε με την αυριανή συγκέντρωση διαμαρτυρίας λόγω του κορονοϊού. «Δεν είναι δυνατόν πριν αρθούν τα μέτρα να γίνονται συγκεντρώσεις διαμαρτυρίας αλλά και μετά την άρση αυτών πρέπει να είμαστε ιδιαίτερα προσεκτικοί και επιφυλακτικοί.
Απορώ πως η δημοτική αρχή πρότεινε μια τέτοια ανεύθυνη πρόταση για τη Δημόσια Yγεία στο βωμό πολιτικών και κομματικών επιδιώξεων» αναφέρει και εκτιμά ότι πρέπει να αναζητηθούν άλλοι τρόποι διαμαρτυρίας.



Με διπλή επιστολή που έχει αποδέκτες τον υπουργό Κώστα Καραμανλή και τον πρόεδρο της «Μηχανικής», Πρόδρομο Εμφιετζόγλου, ο δήμαρχος Πατρέων Κώστας Πελετίδης ενημέρωσε ότι θα υπάρξει σθεναρή αντίσταση από την πόλη εάν ξεκινήσουν οι εργασίες για τη νέα σιδηροδρομική γραμμή στο τμήμα Ρίου-Κανελλοπούλου.
Οι εργασίες στην εν λόγω εργολαβία είναι προγραμματισμένες να ξεκινήσουν κανονικά από σήμερα. «Αυτό σημαίνει ότι η Κυβέρνηση επιλέγει να ανοίξει πόλεμο με τον πατραϊκό λαό, σε μία μάλιστα δύσκολη περίοδο λόγω της πανδημίας και των επιπτώσεών της. Η Κυβέρνηση γνωρίζει πάρα πολύ καλά την αντίθεση στους συγκεκριμένους σχεδιασμούς, του Δημοτικού Συμβουλίου, των φορέων και των συλλόγων της πόλης μας, του συνόλου του πατραϊκού λαού, καθώς και τους αγώνες του.» αναφέρει ο Κ. Πελετίδης στην επιστολή του προς τον Υπουργό Υποδομών που κοινοποιείται στον πρωθυπουργό Κυριάκο Μητσοτάκη. "Τη στιγμή μάλιστα που η διπλή σιδηροδρομική γραμμή στη διαδρομή από την Ειδομένη έως την Πάτρα, με εκατοντάδες χιλιόμετρα υπόγειων τούνελ ή γεφυρών, διέρχεται υπόγεια ή περιμετρικά απ' όλες τις πόλεις και τα χωριά. Μόνο στο ακροτελεύτιο κομμάτι της γραμμής, από Ρίο μέχρι Πάτρα και μέσα από πυκνοδομημένο πολεοδομικό ιστό, επιχειρείται να περάσει επιφανειακά...".
Ο δήμαρχος προσθέτει ότι περιμένει από τον Κ. Καραμανλή να αναλάβει πρωτοβουλίες, «έστω και τώρα», ξεκινώντας από την επαναλειτουργία του προαστιακού, και του ζητάει να ανακαλέσει την απόφασή του, υιοθετώντας την υπογειοποίηση της σιδηροδρομικής γραμμής και τη δημιουργία γραμμικού πάρκου στην επιφάνεια. Αναφέρει ακόμα ότι είναι δίκαιο το αίτημα των Πατρινών για υπόγεια διέλευση, και χαρακτηρίζει «εκ του πονηρού» και αβάσιμους τους ισχυρισμούς περί «δήθεν δυσβάστακτου κόστους του έργου».
Στην επιστολή του προς τον Πρ. Εμφιετζόγλου ο δήμαρχος ενημερώνει ότι δεν θα επιτραπεί η έναρξη εργασιών στο τμήμα της σιδηροδρομικής γραμμής μεταξύ Ρίου και οδού Κανελλοπούλου. «Για αποφυγή επικίνδυνων καταστάσεων, σας παρακαλούμε να σεβαστείτε την απόφασή μας» καταλήγει.

To άμεσο ξεμπλοκάρισμα των έργων στο τμήμα Ρίο - Πάτρα (οδός Κανελλοπούλου) ζητούν δέκα βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ με επίκαιρη ερώτησή τους στον υπουργό Μεταφορών Κ. Καραμανλή.
Σύμφωνα με την ερώτηση που υπογράφουν και οι αχαιοί Σία Αναγνωστοπούλου και Κώστας Μάρκου: «Παρά το γεγονός ότι έχει κατ΄ επανάληψη ζητηθεί από την ανάδοχο- η εταιρεία ΕΡΓΑ ΟΣΕ ΑΕ, δεν έχει προχωρήσει στην έγκριση του 2ου ΑΠΕ (Αναθεωρημένου Προϋπολογισμού) του έργου και στην καταβολή των οφειλόμενων εκτελεσμένων και εγκεκριμένων εργασιών ύψους 4.200.000 ευρώ. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα την αδυναμία τακτοποίησης των οικονομικών υποχρεώσεων της αναδόχου απέναντι στους υπεργολάβους, η συνολική οφειλή των οποίων ανέρχεται περίπου στο ποσό του 1.100.000 ευρώ. Η διένεξη του υπουργείου Μεταφορών με την ανάδοχο εταιρεία, έχει οδηγήσει τους υπεργολάβους, το προσωπικό τους και τους συνεργάτες τους στο χείλος της οικονομικής καταστροφής».
Πολιτικό Γραφείο Πάτρα:
Διεύθυνση: Μιαούλη 48, Πάτρα
Τηλέφωνο: 2610344700 και 2610344702
 
Επίσημη Ιστοσελίδα Κόμματος:

Ακολουθείστε μας στα Social Media


@ninikolopoulos

© Copyright 2009 - 2024 Νίκος Ι. Νικολόπουλος