Loading...
 Start Page

ΕΡΩΤΗΣΗ ΚΑΙ ΑΚΕ

ΠΡΟΣ

ΤΟΝ ΠΡΩΘΥΠΟΥΡΓΟ

και τους ΥΠΟΥΡΓΟΥΣ

-          ΕΣΩΤΕΡΙΚΩΝ

-           ΔΗΜΟΣΙΑΣ ΤΑΞΗΣ

-           ΔΙΚΑΙΟΣΥΝΗΣ

1. Όπως είναι γνωστό, ο πρώτος νόμος τον οποίο εισήγαγε στη Βουλή και ψήφισε η Κυβέρνηση του Γ. Παπανδρέου ήταν ο περιβόητος Νόμος Ραγκούση (3838/2010) για την αυτόματη Ελληνοποίηση λαθραίων μεταναστών, μέσω της αυτόματης παροχής ιθαγένειας, με μοναδικό κριτήριο την πάροδο πενταετίας από τη γέννηση του λαθρομετανάστη στην Ελλάδα είτε την εξαετή φοίτησή του ελληνικό σχολείο, ασχέτως τόπου γέννησης.

2. Τον νόμο αυτό η ΝΕΑ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ, μέσω ανακοινώσεων και δηλώσεων των στελεχών της στα ΜΜΕ και εμού ως Τομεάρχη Εργασίας Κοινωνικών Ασφαλίσεων και Πρόνοιας, καταδίκασε καθώς και η κοινοβουλευτική μας ομάδα σε σύσκεψη στη Βουλή καταψήφισε.

Στα πρακτικά της Βουλής αλλά στην επίσημη ιστοσελίδα του κόμματος υπάρχουν οι διατυπωθείσες πολύ σκληρές εκφράσεις πολιτικής αποδοκιμασίας των εμπνευστών του αλλά και πραγματικά εύστοχες  επισημάνσεις, ότι δηλαδή ο νόμος αυτός για την αυτόματη Ελληνοποίηση λαθραίων μεταναστών μετέτρεπε την χώρα σε ξέφραγο αμπέλι και όπως έλεγε ο Α. Σαμαράς : «έστελνε το λάθος μήνυμα στους παράνομους λαθρομετανάστες αλλά και τα κυκλώματα διακίνησης, ότι δηλαδή η Ελλάδα είναι ένας εύκολος τόπος εισόδου, παραμονής και βεβαίως εύκολης νομιμοποίησης».

Σωστά επεσήμανε τότε ο σημερινός Πρωθυπουργός αφού δια της λαθραίας εισόδου και της γέννησης ή της εξασφαλίσεως εγγράφου γέννησης στην Ελλάδα, η Ελληνοποίηση είναι ζήτημα χρόνου. Κορωνίδα των προγραμματικών δεσμεύσεων της ΝΕΑΣ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑΣ από το 2010 έως τις τελευταίες εκλογές αποτέλεσε η άμεση και πλήρης κατάργηση του Νόμου Ραγκούση.

3. Ο ίδιος ο Πρωθυπουργός Αντώνης Σαμαράς ενώπιον πολυπληθούς πολιτικού ακροατηρίου στην πόλη της  Πάτρας, στις 30.4.2012, ανέφερε χαρακτηριστικά: «Πρώτος Νόμος της τελευταίας κυβέρνησης του ΠΑΣΟΚ ήταν ο νόμος Ραγκούση. Που έκανε την Ελλάδα μαγνήτη για τους παράνομους μετανάστες. Με το Νόμο Ραγκούση έστειλαν το μήνυμα ότι εδώ δίνουμε εύκολα και αυτόματα ελληνική ιθαγένεια σε όποιον ξένο περάσει τα σύνορά μας. Πρώτη απόφαση της κυβέρνησής μας θα είναι να καταργήσουμε το νόμο Ραγκούση. Και θα το κάνουμε».

4. Προσωπικά είχα εδραία την πεποίθηση, επειδή γύρω από την παροχή ιθαγένειας διακυβεύονται ζητήματα ύψιστου εθνικού συμφέροντος, επειδή δεν απαιτείται κάποια ιδιαίτερη νομοτεχνική επεξεργασία, επειδή ο Πρωθυπουργός είχε εμπράκτως στο παρελθόν επιδείξει πολύ μεγάλη ευαισθησία για τα εθνικά ζητήματα αλλά και επειδή υπήρχαν λόγοι πολύ ισχυρής πολιτικής σημειολογίας, ότι το πρώτο νομοσχέδιο της Κυβέρνησης, αμέσως μετά τις εκλογές, θα εισαγόταν στη Βουλή με ένα και μοναδικό άρθρο «την κατάργηση του νόμου Ραγκούση».

 5. Μια ακόμη έκπληξη. Μια ακόμη διάψευση. Μέσα στον καταιγισμό της οικονομικής πραγματικότητας και των επικείμενων μέτρων οικονομικής εξόντωσης, πέρασαν στα ψιλά και δεν έγιναν ευρέως αντιληπτά δημοσιεύματα (τα οποία δεν διαψεύσθηκαν) ότι αμέσως μετά τις εκλογές υπήρξε υπαναχώρηση στις προγραμματικές δεσμεύσεις της Νέας Δημοκρατίας.

Στα δημοσιεύματα αυτά άλλοτε σαφώς υπονοήθηκε και άλλοτε ευθέως γράφτηκε ότι θυσιάστηκε και η προγραμματική αυτή δέσμευση της ΝΕΑΣ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑΣ. Τούτο συνέβη, στο πλαίσιο του πακέτου συμφωνίας με τις ηγεσίες του ΠΑΣΟΚ και της ΔΗΜΑΡ, οι οποίες τάσσονται υπέρ της διατήρησης του νόμου, προκειμένου να στηρίξουν την Πρωθυπουργία του Αντώνη Σαμαρά!!!

Μάλιστα, στα ίδια δημοσιεύματα γράφτηκε, για να χρυσωθεί το χάπι, αντί της άμεσης και ολικής κατάργησής του, θα τροποποιηθεί απλώς ο νόμος αυτός, προβλέποντας, για την αυτόματη παροχή ιθαγένειας, την αύξηση απλά του απαιτούμενου χρόνου παραμονής στην Ελλάδα από τα πέντε έτη που προβλέπει ο νόμος Ραγκούση στα οχτώ ή τα δέκα έτη και την αύξηση του χρόνου  φοίτησης σε ελληνικό σχολείο.

5.Η ηγεσία δηλαδή της ΝΕΑΣ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑΣ, για ακόμη μία φορά, χωρίς διαβούλευση με τους Βουλευτές, χωρίς να απευθυνθεί στους πολίτες, και στα καταστατικά της  όργανα, απεμπολεί μία θεμελιώδη προγραμματική δέσμευσή της, σε ένα ζήτημα υψίστης εθνικής σημασίας και ετοιμάζεται να νομοθετήσει ημίμετρα, αφού η Ελλάδα θα συνεχίζει να αποτελεί την χώρα μαγνήτη για λαθραίους μετανάστες, που τόσο εύστοχα κατήγγειλε μέχρι τις εκλογές ο Αντώνης Σαμαράς.

Ωστόσο, ακόμα αν με ευκολία μπορεί να περιφρονείται η κομματική βάση, τα όργανα και οι ψηφοφόροι, πως είναι δυνατό με την ίδια εξίσου ευκολία να αγνοούνται οι αποφάσεις ανωτάτων δικαστηρίων, οι οποίες στάθηκαν έως τώρα στο θέμα αυτό στο ύψος των περιστάσεων και διέγνωσαν την αντίθεση του νόμου αυτού προς το Σύνταγμα.

6. Το Συμβούλιο της Επικρατείας με την υπ’ αριθμ. 350/2011 παραπεμπτική στην Ολομέλειά του απόφαση-μνημείο του, με συντριπτική πλειοψηφία, έδωσε πραγματικά στοιχειώδη μαθήματα πατριδογνωσίας και εθνικής ευθύνης στην ανεύθυνη και πολιτικά και ιστορικά αναλφάβητη πολιτική ηγεσία των Παπανδρέου-Ραγκούση, η οποία την ιθαγένεια, από νομικό δεσμό κράτους-πολίτη, την είχε αναγορεύσει σε «δικαίωμα ιθαγένειας των αλλοδαπών».Ερμηνεύοντας το Σύνταγμα, με μια συγκλονιστική και παραστατική αναδρομή στην σύγχρονη ιστορία του Έθνους και του ελληνικού Κράτους αλλά και εστιάζοντας στην σύγχρονη ζοφερή κοινωνική πραγματικότητα των τελευταίων ετών, του κατακλυσμού της χώρας από τους λαθραίους μετανάστες, το ανώτατο δικαστήριο αποφάνθηκε ότι :

*η νομιμοποίηση της κρατικής εξουσίας βασίζεται μεν στη βούληση του λαού, αλλά υπάρχει και ασκείται προς το συμφέρον του έθνους, οντότητας που υπερβαίνει χρονικά την εν ζωή κοινότητα των ανθρώπων και τα γεωγραφικά όρια του ελληνικού κράτους, διότι το έθνος αναφέρεται τόσο στις παρελθούσες όσο και στις μέλλουσες γενεές, τα συμφέροντα των οποίων πρέπει να υπηρετεί η κρατική πολιτική,

* το δίκαιο της ιθαγενείας, με βάση το Σύνταγμα, δεν μπορεί να  επιτρέπει την είσοδο στη λαϊκή κοινότητα (λαός) αλλοδαπών προσώπων, χωρίς ουσιαστικό πραγματικό δεσμό με τη λαϊκή κοινότητα, αφού με την πρόβλεψη αθρόων πολιτογραφήσεων, με τρόπο ώστε να συγκροτείται αυθαιρέτως ο λαός και το εκλογικό σώμα, εν τέλειαποσυντίθεται το έθνος,

*λόγω της παράνομης εισόδου μαζικών μεταναστευτικών ρευμάτων στη χώρα, και της θέσπισης αλλεπαλλήλων διατάξεων, οι οποίες «νομιμοποιούσαν» την παράνομη είσοδο, διαμονή και εργασία των αλλοδαπών, είναι ανέφικτη η διαπίστωση αν υπήρξαν πρόσωπα, ποία και πόσα, τα οποία πράγματι διέμειναν και εργάσθηκαν νομίμως, μέχρι σήμερα στη χώρα,

*η απόδοση ιθαγένειας με βάση το νόμο Ραγκούση, η οποία  γίνεται με βάση τις τυπικές προϋποθέσεις της δήθεν νόμιμης διαμονής ή της φοίτησης σε ελληνικό σχολείο επί ορισμένο χρόνο, χωρίς να έχει προβλέψει ότι θα πρέπει να εξετάζεται εξατομικευμένα και το εάν συντρέχει το πλέον καθοριστικό στοιχείο για την απόδοση της ιθαγένειας, δηλαδή ο δεσμός του αλλοδαπού με το ελληνικό έθνος του και η εκ μέρους του εθελούσια αποδοχή των αξιών που συνάπτονται προς τον ελληνισμό και η απόκτηση ελληνικής εθνικής συνειδήσεως, όταν μάλιστα το Κράτος δεν γνωρίζει τον ακριβή χρόνο παραμονής και εργασίας τους στην Ελλάδα, παραβιάζει το Σύνταγμα.

7. Το ερώτημα λοιπόν που ανακύπτει είναι πως, όταν το Συμβούλιο της Επικρατείας με κριτήριο την επιβίωση του ίδιου του Ελληνικού Έθνους, αποκρούει ως αντίθετη με το Σύνταγμα κάθε μαζική και αυτόματη παροχή ιθαγένειας, χωρίς να αποδεικνύεται ότι ο αιτούμενος την ιθαγένεια έχει αποκτήσει συνάμα και ελληνική εθνική συνείδηση, η Κυβέρνηση μπορεί να προετοιμάζει νομοθετική ρύθμιση, με την οποία απλώς θα αυξήσει  τον ελάχιστο χρόνο παραμονής στην Ελλάδα ή το χρόνο φοίτησης, ως προϋπόθεση για την χορήγηση ιθαγένειας, απεμπολώντας μάλιστα την προγραμματική δέσμευση του Πρωθυπουργού, για ολοκληρωτική κατάργηση του νόμου Ραγκούση. Την ίδια στιγμή μάλιστα που  ομογενείς συμπατριώτες μας ταλαιπωρούνται για την απόκτηση ιθαγένειας επί χρόνια από την ελληνική γραφειοκρατία.

8. Το ακόμη χειρότερο είναι ότι αν και η απόφαση του Συμβουλίου Επικρατείας έκρινε το νόμο Ραγκούση αντισυνταγματικό, καμία πολιτική ηγεσία δεν είχε ούτε την πολιτική αλλά ούτε και την νομική ευαισθησία τουλάχιστον να αναστείλει την διαδικασία έκδοσης αποφάσεων παροχής ιθαγένειας, αναμένοντας την κρίση της Ολομέλειας. Αποτέλεσμα τούτου είναι στο μεσοδιάστημα εκδόθηκαν αλλά και συνεχίζουν να εκδίδονται καθημερινά, κατά βιομηχανία, με συνοπτικές διαδικασίες, πολλές χιλιάδες αποφάσεις χορήγησης ιθαγένειας σε μετανάστες με βάση τον νόμο Ραγκούση, αφού μετανάστες σπεύδουν κατά χιλιάδες να υποβάλουν σχετικές αιτήσεις, υπό το φόβο αυστηροποίησης των διαδικασιών, σε συμμόρφωση με την απόφαση του Συμβουλίου της Επικρατείας. 

Οι αποφάσεις αυτές οι οποίες εύκολα μπορούν να αναζητηθούν, αφού δημοσιεύονται στο  Φύλλο της Εφημερίδας της Κυβερνήσεως, επιχειρούν να δημιουργήσουν τετελεσμένα και έμμεση πολιτική πίεση στους δικαστές της Ολομέλειας του Συμβουλίου της Επικρατείας, οι οποίοι θα πρέπει να σταθμίσουν το  διοικητικό και κοινωνικό πρόβλημα που θα προκύψει για χιλιάδες περιπτώσεις που υπάρχει πλέον διοικητικό προηγούμενο παροχής ιθαγένειας.

Επειδή κορωνίδα των προγραμματικών δεσμεύσεων της ΝΕΑΣ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑΣ από το 2010 έως τις τελευταίες εκλογές υπήρξε η άμεση και πλήρης κατάργηση του Νόμου Ραγκούση.

Επειδή ο ίδιος Πρωθυπουργός δεσμεύθηκε ότι πρώτη απόφαση της κυβέρνησής του θα είναι να η κατάργηση του νόμου Ραγκούση.

Επειδή με δημοσιεύματα, τα οποία δεν διαψεύσθηκαν, φέρεται ότι αμέσως μετά τις εκλογές  αναιρέθηκαν και πάλι οι προγραμματικές αυτές δεσμεύσεις της Νέας Δημοκρατίας.

Επειδή με δημοσιεύματα, τα οποία δεν διαψεύσθηκαν, φέρεται ότι θα τροποποιηθεί απλώς από την Κυβέρνηση ο νόμος αυτός, προβλέποντας αυτόματη Ελληνοποίηση με αύξηση του απαιτούμενου χρόνου παραμονής στην Ελλάδα ή φοίτησης σε ελληνικό σχολείο.

Επειδή σύμφωνα με το Συμβούλιο της Επικρατείας ιθαγένεια με βάση τη φιλοσοφία του νόμου Ραγκούση, δηλαδή με βάση τις τυπικές προϋποθέσεις της δήθεν νόμιμης διαμονής ή της φοίτησης σε ελληνικό σχολείο επί ορισμένο χρόνο, χωρίς να υπάρχει το καθοριστικό στοιχείο του δεσμού του αλλοδαπού μετανάστη με το ελληνικό έθνος δεν είναι συνταγματικά ανεκτή.

Επειδή όλο αυτό το χρονικό διάστημα οι αρμόδιες υπηρεσίες συνεχίζουν να εκδίδουν με αυτόματες διαδικασίες και υπό μορφή βιομηχανίας, καθημερινά, χιλιάδες αποφάσεις αυτόματης χορήγησης ιθαγένειας σε μετανάστες με βάση τον νόμο Ραγκούση, χωρίς ακόμη η Κυβέρνηση να έχει αναστείλει την διαδικασία χορήγησης ιθαγένειας.   

Επειδή κρίσιμα εθνικά θέματα επιβίωσης του έθνους δεν είναι νοητό να μπαίνουν στην λογική των κομματικών συμψηφισμών και των προσωπικών στρατηγικών.

Επειδή η ελληνική κοινωνία πιθανότατα δεν γνωρίζει, αν και έχει περάσει ενάμισι έτος, την απόφαση της Ολομέλειας του Συμβουλίου της Επικρατείας.

 

Κατόπιν όλων των ανωτέρω ερωτάσθε:

1. Γιατί αμέσως μετά τις εκλογές  αναιρέθηκαν οι προγραμματικές αυτές δεσμεύσεις της Νέας Δημοκρατίας για το θέμα της κατάργησης του Νόμου Ραγκούση;

2. Γιατί ειδικότερα δεν εφαρμόστηκε η δέσμευση του ίδιου του Πρωθυπουργού ότι «πρώτη απόφαση της κυβέρνησής του θα είναι η κατάργηση του νόμου Ραγκούση».

3. Αληθεύει ότι η Κυβέρνηση προσανατολίζεται στην τροποποίηση του νόμου Ραγκούση, προβλέποντας την αύξηση του απαιτούμενου χρόνου παραμονής στην Ελλάδα ή της φοίτησης σε ελληνικά σχολεία, δηλαδή χωρίς να αλλάζει η φιλοσοφία του νόμου Ραγκούση, που χορηγεί αδιακρίτως, αυτομάτως και «με το τσουβάλι» ιθαγένεια σε μετανάστες, την ίδια στιγμή που το Συμβούλιο της Επικρατείας έχει αποφανθεί ότι ελληνοποίηση με βάση τη φιλοσοφία του νόμου Ραγκούση, χωρίς δηλαδή να υπάρχει το καθοριστικό στοιχείο του δεσμού του προσώπου με το ελληνικό έθνος, δεν είναι συνταγματικά ανεκτή; 

4. Γιατί οι αρμόδιες υπηρεσίες εξακολουθούν να εκδίδουν καθημερινά, υπό μορφή βιομηχανίας, χιλιάδες αποφάσεις Ελληνοποίησης μεταναστών, με βάση τον κριθέντα ως αντισυνταγματικό νόμο Ραγκούση;

 

5. Γιατί η Κυβέρνηση δεν έχει λάβει ΠΟΛΙΤΙΚΗ απόφαση αναστολής της διαδικασίας χορήγησης ιθαγένειας-Ελληνοποίησης με βάση το νόμο Ραγκούση, μέχρι να αποφανθεί οριστικώς το Συμβούλιο της Επικρατείας, το οποίο έχει ήδη κρίνει περί της αντισυνταγματικότητας του νόμου ή μέχρι να νομοθετήσει η ίδια τα υπεσχημένα, με αποτέλεσμα να δημιουργούνται αμετάκλητα διοικητικά τετελεσμένα, αφού εκδίδονται μέχρι και σήμερα καθημερινά κατά εκατοντάδες αποφάσεις Ελληνοποίησης; 

Θα ζητήσει την αναστολή των διαδικασιών αυτών μετά από την παρούσα ερώτηση και τι θα πράξει για τις περιπτώσεις που άκριτα με βάση το νόμο Ραγκούση έχει χορηγηθεί ιθαγένεια; Θα ανακαλέσει τις σχετικές αποφάσεις Ελληνοποίησης;

6. Πόσες αιτήσεις αλλοδαπών για αυτόματη ιθαγένεια με βάση το Νόμο Ραγκούση έχουν υποβληθεί μέχρι σήμερα;

7. Πόσες από αυτές βασίζονται στο κριτήριο της γέννησης στην Ελλάδα και πόσες στο κριτήριο της φοίτησης στην Ελλάδα; Ποια η χώρα καταγωγής των αιτούντων;

- Να κατατεθεί σχετικός πίνακας με το συνολικό αριθμό των αιτούντων και την χώρα καταγωγής.

8. Πόσες αποφάσεις χορήγησης ιθαγένειας αλλοδαπών για αυτόματη ιθαγένεια με βάση το Νόμο Ραγκούση έχουν εκδοθεί έως σήμερα από τον χρόνο ισχύος του νόμου; Πόσες από τις αποφάσεις αυτές βασίζονται στο κριτήριο της γέννησης στην Ελλάδα και πόσες στο κριτήριο της φοίτησης στην Ελλάδα;

9. Ποιες υπηρεσίες έχουν εκδόσεις τις σχετικές αποφάσεις χορήγησης ιθαγένειας;

- Να κατατεθεί πίνακας στον οποίο να αναφέρεται ο αριθμός των συνολικών αποφάσεων χορήγησης ιθαγένειας, ο αριθμός των αποφάσεων  που βασίζονται στο κριτήριο της γέννησης, ο αριθμός των αποφάσεων  που βασίζονται στο κριτήριο της φοίτησης και ο ανά υπηρεσία αριθμός εκδοθεισών αποφάσεων.

10. Ποια είναι η καταγωγή και η χώρα προέλευσης των αλλοδαπών στους οποίους χορηγήθηκε αυτόματη ιθαγένεια με βάση το Νόμο Ραγκούση;

- Να κατατεθεί  πίνακας με τον αριθμό των προσώπων που έλαβαν ιθαγένεια και την χώρα καταγωγής και προέλευσης.

11. Πόσες αποφάσεις χορήγησης ιθαγένειας αλλοδαπών για αυτόματη ιθαγένεια με βάση το Νόμο Ραγκούση έχουν εκδοθεί από τις 22.6.2012 έως σήμερα και ποια η χώρα καταγωγής των αλλοδαπών;

- Να κατατεθεί  πίνακας με τον αριθμό των προσώπων που έλαβαν ιθαγένεια από τις 22.6.2012 έως σήμερα και την χώρα καταγωγής τους.

12. Ποιος είναι ο αριθμός των συνολικά διαμενόντων στη χώρα αλλοδαπών;

13. Πόσοι από αυτούς έχουν λάβει οριστικές ή προσωρινές άδειες διαμονής και ποια η χώρα καταγωγής τους;

- Να κατατεθεί  πίνακας με τον αριθμό των αλλοδαπών που έχουν λάβει άδεια παραμονής σε αντιστοίχηση με την χώρα καταγωγής τους.

14. Ποιος ο αριθμός των αλλοδαπών των οποίων αιτήματα παραμονής τελούν σε εκκρεμότητα ή έχουν εκδώσει προσωρινή διαταγή ή δικαστική απόφαση αναστολής και παραμένουν στην Ελλάδα και ποια η χώρα καταγωγής τους;

- Να κατατεθεί  πίνακας με τον αριθμό των αλλοδαπών των οποίων αιτήματα παραμονής τελούν σε εκκρεμότητα ή έχουν εκδώσει προσωρινή διαταγή ή δικαστική απόφαση αναστολής και παραμένουν στην Ελλάδα, με αντιστοίχηση με την χώρα καταγωγής τους.

15. Πόσες αποφάσεις απέλασης ή εθελούσιου επαναπροώθησης με την συνδρομή της χώρας έχουν εκτελεστεί από την 1.1.2012 έως σήμερα και ποιες οι χώρες επαναπατρισμού;

- Να κατατεθεί  πίνακας με τον αριθμό των απελαθέντων ή επαναπροωθηθέντων σε αντιστοίχηση με την χώρα επαναπατρισμού τους.

16. Έχει γίνει η διάσκεψη στην Ολομέλεια του Συμβουλίου της Επικρατείας;

17. Πότε θα δημοσιευθεί η απόφαση της Ολομέλειας;

 

Ο ερωτών Βουλευτής

Εκλεγείς με το ψηφοδέλτιο της ΝΔ

 

Νίκος Ι. Νικολόπουλος

 

 

 

Πολιτικό Γραφείο Πάτρα:
Διεύθυνση: Μιαούλη 48, Πάτρα
Τηλέφωνο: 2610344700 και 2610344702
 
Επίσημη Ιστοσελίδα Κόμματος:

Ακολουθείστε μας στα Social Media


@ninikolopoulos

© Copyright 2009 - 2024 Νίκος Ι. Νικολόπουλος