Loading...
 Start Page

Προς τον Υπουργό:

  • Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων

 

Θέμα: «Και πάλι στον αέρα η κάλυψη του χειμάρρου Διακονιάρη»

Ο φονικός χείμαρρος «Διακονιάρης» που στοίχειωσε την πόλη, δείχνει ακόμη… σημάδια ανάκαμψης και… ανθίσταται σε κάθε ενέργεια κάλυψής του, διότι ποτέ δεν αντιμετωπίστηκε με συνέπεια και συνέχεια η προσπάθεια τερματισμού της εκκρεμότητας.

Τα πράγματα με το Διακονιάρη και τις Παραγλαύκειες δεν είναι απλά, καθώς πέρα από τα προβλήματα με την ανάδοχο εταιρεία των δύο έργων, τίθενται πλέον και ζητήματα χρηματοδότησης. Επ’ αυτού, επαναδημοπράτηση και εξασφάλιση της χρηματοδότησης είναι οι δύο βασικές προϋποθέσεις που απαιτούνται για να ολοκληρωθούν το συντομότερο δυνατό οι υπολειπόμενες εργασίες στο Διακονιάρη και τις Παραγλαύκειες. Για να γίνει όμως αυτό απαιτείται και απρόσκοπτη χρηματοδότηση. Προς αυτήν την κατεύθυνση  θα πρέπει να παρέμβει το Υπουργείο.

Το ΕΣΠΑ θεωρείται μια από τις πλέον ασφαλείς πηγές χρηματοδότησης, η ένταξη όμως, η δημοπράτηση και οι διαδικασίες παίρνουν χρόνο. Θα πρέπει τα υπολειπόμενα έργα σε Διακονιάρη και Παραγλαύκειες να αποτελέσουν μια εργολαβία που θα δημοπρατηθεί, εφόσον εξασφαλιστεί χρηματοδότηση από το ΕΣΠΑ.

Σοβαρές επιπτώσεις και στη λειτουργία του νέου λιμανιού της Πάτρας, όπως και στο παραλιακό οδικό σύστημα, θα έχει η διάλυση της εργολαβίας – τόσο στο Διακονιάρη όσο και στις Παραγλαύκιες αρτηρίες. Οι τελευταίες εξελίξεις αναμένεται να επηρεάσουν σημαντικά τη ζωή στην πόλη, καθώς από τη στιγμή που δεν θα υπάρχουν δρόμοι διαφυγής για τα οχήματα που συνδέονται με το λιμάνι της Ακτής Δυμαίων, τα κυκλοφοριακά  βάρη θα πέσουν στο ήδη βεβαρημένο οδικό δίκτυο, διότι τόσο ο Διακονιάρης όσο και οι Παραγλαύκειες αρτηρίες θα χρησίμευαν ώστε να διοχετεύουν την κυκλοφορία του λιμανιού στην Ευρεία Παράκαμψη.

Παράλληλα, κάτοικοι και επαγγελματίες που δραστηριοποιούνται στην περιοχή του Διακονιάρη έχουν χάσει την υπομονή τους και αποφάσισαν να φτάσουν μέχρι και στον Υφυπουργό κ. Γιάννη Μαγκριώτη, θεωρώντας ότι για την περιοχή τους είναι εξαιρετικά επιζήμιο να γίνει επαναδημοπράτηση, γιατί οι διαδικασίες θα καθυστερήσουν, το έργο θα μείνει στη μέση κι εκείνοι θα συνεχίσουν να ζουν με τα χαντάκια μπροστά στις πόρτες τους.

Πέρα όμως από τα τυπικά ζητήματα, η όλη υπόθεση ενέχει και σοβαρούς κινδύνους σε σχέση με τις «ανοιχτές πληγές» που αφήνουν πίσω τους τα έργα. Αρκετά σημεία παγίδες υπάρχουν στις Παραγλαύκειες, όπου έστω και στο «παρά πέντε» γίνονται προσπάθειες μήπως εγκατασταθεί ηλεκτροφωτισμός, ώστε να αμβλυνθεί η επικινδυνότητα, δεδομένου ότι έστω κι αν τα έργα δεν έχουν ολοκληρωθεί, τοπικοί χρήστες μπαίνουν συχνά στους ημιτελείς δρόμους, επιλέγοντας πιο εύκολες προσβάσεις, όχι όμως και τόσο ασφαλείς.

Πρέπει να γίνει κατανοητό από την πολιτική ηγεσία του Υπουργείου, ότι δεν θα δεχθούμε ως πολίτες, άκριτα τις απαράδεκτες καθυστερήσεις του εργολάβου, ο οποίος

προχωρούσε σε στάση πληρωμών και αναστολή εργασιών. Μέχρι και καταγγελίες διάλυσης της υπηρεσίας ελέγχου, προκειμένου να διευκολυνθεί ο κατασκευαστής υπήρξαν!

Το αποτέλεσμα ήταν αντί να είχε κηρυχθεί έκπτωτος προ διετίας, να το ζητάμε τώρα. Για να υποστούν άλλα τόσα χρόνια ταλαιπωρία οι κάτοικοι...

 

Κατόπιν των ανωτέρω, ερωτάται ο κ. Υπουργός:

 

·                     Ποιος είναι ο καλύτερος τρόπος να προχωρήσουν ο Διακονιάρης και οι Παραγλαύκειες;

·                     Ποιος θα ήταν ο ενδεδειγμένος τρόπος για άμεση ολοκλήρωση των εργασιών;

·                     Ποιες λύσεις προτείνουν οι Υπηρεσίες; Επεξεργάζονται πολλά σενάρια για να προχωρήσουν τα έργα και να μείνουν για καιρό στη μέση; Ποια είναι η επικρατέστερη λύση;

·                     Τον Οκτώβριο που είχε έρθει στην Πάτρα ο κ. Μαγκριώτης έλεγε ότι ο Διακονιάρης θα τελειώσει στο τέλος του 2010. Τώρα τι λέει; Επαναδημοπράτηση του έργου και ποιος ξέρει πότε θα ολοκληρωθούν οι εργασίες;

 

 

Ο ερωτών Βουλευτής

 

Νίκος Ι. Νικολόπουλος

 

Πολιτικό Γραφείο Πάτρα:
Διεύθυνση: Μιαούλη 48, Πάτρα
Τηλέφωνο: 2610344700 και 2610344702
 
Επίσημη Ιστοσελίδα Κόμματος:

Ακολουθείστε μας στα Social Media


@ninikolopoulos

© Copyright 2009 - 2024 Νίκος Ι. Νικολόπουλος