Loading...
 Start Page

Αρ.Πρ.:3166/244/6/02/17

ΠΡΟΣ ΤΟΝ ΠΡΩΘΥΠΟΥΡΓΟ

 

1) Πληθαίνουν οι ενδείξεις και τα δημοσιεύματα, ότι η Κυβέρνηση είναι έτοιμη να ενδώσει στις πιέσεις του «καρτέλ» των εργολάβων και με νομοθετική ρύθμιση, την οποία φέρονται πρόθυμοι να στηρίξουν η ΝΔ και τα λοιπά κόμματα της διαπλοκής, να «ξεπλύνει» τα κακουργήματα των μεγάλων εγχώριων και ξένων κατασκευαστικών εταιριών, που με «καρτελική σύμπραξη», όπως αναφέρει η Επιτροπή Ανταγωνισμού(Ε.Α.) στο δελτίο τύπου(δ.τ.) της 17ης Μαΐου 2016, καταλήστεψαν το δημόσιο, μοιράζοντας με «στημένους» διαγωνισμούς τα δημόσια έργα τα τελευταία 25 χρόνια.

Σύμφωνα με το παραπάνω δ.τ. της Ε.Α., η «καρτελική σύμπραξη» «αφορά σε διαγωνισμούς δημοσίων έργων, στα οποία συγκαταλέγονται μεταξύ άλλων, έργα κατασκευής μεγάλων οδικών αξόνων, έργα ΜΕΤΡΟ, Προαστιακού και σιδηροδρομικών γραμμών/σταθμών, έργα που δημοπρατήθηκαν με το σύστημα της παραχώρησης και έργα μέσω συμπράξεων δημόσιου και ιδιωτικού τομέα(ΣΔΙΤ)».

 

2) Για όλα σχεδόν τα έργα που αναφέρει η Ε.Α. στο παραπάνω δ.τ., εδώ και τόσα χρόνια με επανειλημμένες κοινοβουλευτικές μας παρεμβάσεις καταγγέλλουμε τους «στημένους» διαγωνισμούς, τις υπερτιμολογήσεις, τις πολύ μικρές εκπτώσεις, τις σκανδαλώδεις αποζημιώσεις, τις καθυστερήσεις, τις επαίσχυντες και «ξεπλυματικές» διαιτησίες, την καταλήστευση εθνικών και κοινοτικών πόρων και την απαράδεκτη δικαστική βραδυπορία, που παρατηρείται στις δικογραφίες που έχουν σχηματισθεί για τα σκάνδαλα των εν λόγω έργων.

Όμως, εμείς τα λέγαμε, εμείς τ’ ακούγαμε…

 

Οι Πρωθυπουργοί και οι αρμόδιοι υπουργοί ή δεν απαντούσαν ή «πετούσαν τη μπάλα στην εξέδρα», παραπέμποντάς μας σε απαντητικά σημειώματα των ενεχομένων στα σκάνδαλα υπηρεσιών τους, ενώ οι υπουργοί Δικαιοσύνης οχυρώνονταν πίσω από την ανεξαρτησία της Δικαιοσύνης, αρνούμενοι να ασκήσουν τις αρμοδιότητές τους για την απονομή της Δικαιοσύνης ή να παρέμβουν σε περιπτώσεις δικαστικών λειτουργών, που επιχειρούσαν την ποινική περαίωση τεράστιων σκανδάλων.

 

Αναγκαστήκαμε να καταθέσουμε και μηνυτήριες αναφορές για όλα τα σκάνδαλα που καταγγείλαμε με τις κοινοβουλευτικές μας παρεμβάσεις , αλλά η διερεύνηση των καταγγελιών μας από τη Δικαιοσύνη καρκινοβατεί, όπως συμβαίνει συνήθως με τα σκάνδαλα που αφορούν τους «εθνικούς εργολάβους».

 

Παρακάτω σας αναφέρω ενδεικτικά περιπτώσεις σκανδάλων, στις οποίες η μεν Δικαιοσύνη κινείται με ρυθμούς χελώνας ή με τρόπο που μας βάζει σε σκέψεις όσο αφορά την ανεξαρτησία και την αξιοπιστία της, οι δε αρμόδιοι υπουργοί, αν και οι καταγγελίες μου ήταν συγκεκριμένες και αφορούσαν πράξεις ποινικά κολάσιμες, έκαναν ότι δεν καταλαβαίνουν και με τη στάση τους συγκάλυπταν τα σκάνδαλα και επιπλέον άφηναν στις θέσεις τους επίορκους υπαλλήλους, εναντίον των οποίων είχαν ασκηθεί διώξεις κακουργηματικού χαρακτήρα.

 

α) Το σκάνδαλο της σύμβασης 994/2005 του Προαστιακού, στο οποίο ο 2ος Ανακριτής κ. Δημ. Οικονόμου επιχείρησε δυο(2) φορές(!!!), το 2009 και 2010, να θέσει στο αρχείο τη δικογραφία και, αν δεν βρισκόταν σαν αρμόδια εισαγγελέας εφετών η σημερινή Εισαγγελέας του Αρείου Πάγου κ. Ξένη Δημητρίου, το μεγάλο αυτό σκάνδαλο θα είχε ενταφιαστεί.

Η Εξεταστική Επιτροπή της Βουλής για την υπόθεση της Siemens διαβίβασε τα πρακτικά της εξέτασης του κ. Δημ. Οικονόμου στα αρμόδια όργανα της Δικαιοσύνης, αλλά ο κ. Οικονόμου, όχι μόνο δεν ελέγχθηκε πειθαρχικά, αλλά προήχθη κιόλας(!!!).

Όμως, η στάση της κ. Δημητρίου, αλλά και ο σάλος που προκλήθηκε από τις καταθέσεις των μαρτύρων στην Εξεταστική Επιτροπή της Βουλής για την υπόθεση της Siemens, είχαν σαν αποτέλεσμα ο Ανακριτής Διαφθοράς του ν. 4022/2011, που πήρε τη σκυτάλη από τον κ. Δημ. Οικονόμου, να φτάσει στο τέλος του 2014 στην άσκηση διώξεων σε βαθμό κακουργήματος κατά των «εθνικών εργολάβων» και κατά των στελεχών του ΟΣΕ που πρωταγωνίστησαν στο μεγάλο αυτό σκάνδαλο.

Μετά την απολογία των κατηγορουμένων, σε αρκετούς από τους οποίους επιβλήθηκαν περιοριστικοί όροι, η δικογραφία διαβιβάστηκε τον Μάϊο του 2015 στην Εισαγγελία Εφετών και το αρμόδιο Συμβούλιο Εφετών θα αποφασίσει για την παραπομπή ή όχι σε δίκη των κατηγορουμένων.

Δεν γνωρίζουμε το λόγο για τον οποίο το αρμόδιο Συμβούλιο Εφετών καθυστερεί για τόσο μεγάλο χρονικό διάστημα να αποφανθεί, αλλά οι πληροφορίες μας μιλούν για «ασφυκτικές πιέσεις» που ασκούνται προς όλες τις κατευθύνσεις, προκειμένου να γίνει συγκάλυψη και να μην παραπεμφθούν σε δίκη οι «εθνικοί εργολάβοι» και οι συνεργάτες τους στον ΟΣΕ…

Αυτό θα ήταν βαρύτατο πλήγμα για το κύρος και την αξιοπιστία της Δικαιοσύνης.

Εκφράζουμε την ελπίδα, ότι τόσο η Εισαγγελική Λειτουργός που χρεώθηκε τη δικογραφία για να εισηγηθεί, όσο και το αρμόδιο Συμβούλιο Εφετών θα σταθούν στο ύψος τους και, όπως η σημερινή Εισαγγελέας του Αρείου Πάγου, όταν ήταν Εισαγγελέας Εφετών και θα διαφυλάξουν το κύρος και την αξιοπρέπεια της Δικαιοσύνης.

 

β) Το σκάνδαλο της σύμβασης της σήραγγας της Παναγοπούλας(Α.Δ. 579 της ΕΡΓΟΣΕ), στην οποία έγινε, όπως καταγγείλαμε, «φούσκωμα» του προϋπολογισμού της τουλάχιστο κατά εξήντα πέντε(65) εκατομμύρια ευρώ και ο διαγωνισμός για την ανάθεση του έργου ήταν εμφανώς «στημένος», με πολύ μικρές εκπτώσεις 1,65% και 5,29%. Όπως καταγγείλαμε με τις υπ’ αρ. πρωτ. 8417/722/13-3-2013, 10071/1016/23-4-2013 και 2951/367/21-10-13 Ερωτήσεις μας & Α.Κ.Ε. αυτά είχαν γίνει γνωστά στον Πρώην Πρωθυπουργό κ. Αντώνη Σαμαρά και στο στενό του συνεργάτη, τότε Υπουργό Επικρατείας, κ. Δημήτρη Σταμάτη, όπως και σε στενό συνεργάτη του αρμόδιου τότε Υπουργού κ. Κωστή Χατζηδάκη, αλλά η σύμβαση υπογράφτηκε τελικά την Παρασκευή 21/6/2013, ενώ ήταν στην κορύφωσή της η κυβερνητική κρίση με την αποχώρηση της ΔΗΜΑΡ από την κυβέρνηση.

Και όπως αναφέρουμε στην τελευταία από τις παραπάνω Ερωτήσεις μας & Α.Κ.Ε, το Μαξίμου δεν είχε ενημερωθεί από τον κ. Χατζηδάκη, ο οποίος, όταν του ζητήθηκαν εξηγήσεις γι αυτό δικαιολογήθηκε «ότι η υπογραφή της σύμβασης ήταν μέρος της συμφωνίας για την επανεκκίνηση των έργων Παραχώρησης των Οδικών Αξόνων»…!!!

Τον Ιούλιο του 2013, όπως αναφέραμε και στην Ερώτηση & Α.Κ.Ε. με αρ. πρωτ. 10071/1016/23-4-2013, καταθέσαμε προς την Εισαγγελέα για θέματα Διαφθοράς κ. Ελένη Ράϊκου σχετική μηνυτήρια αναφορά, η τύχη της οποίας αγνοείται, παρά το ότι πέρασε τόσο μεγάλο χρονικό διάστημα.

 

γ) Στις συμβάσεις των αμαρτωλών έργων της Τιθορέας-Δομοκού(Σήραγγα της Όθρυος και σήραγγα Καλλιδρόμου), όπως καταγγείλαμε στις επανειλημμένες κοινοβουλευτικές μας παρεμβάσεις, έγιναν «τέρατα και σημεία».

Και για τα δυο(2) αυτά αμαρτωλά έργα ασκήθηκαν ποινικές διώξεις σε βαθμό κακουργήματος, αλλά οι σχετικές δικογραφίες καθυστερούν υπέρμετρα και αδικαιολόγητα.

Ειδικότερα, όσο αφορά το έργο της σήραγγας της Όθρυος(σύμβαση 470/2007), όπως καταγγείλαμε με την αρ. πρωτ. 4740/331/12-4-2016 Ερώτησή μας & Α.Κ.Ε. και τεκμηριώσαμε αναλυτικά στις Ερωτήσεις μας με αρ. πρωτ. 6191/15.06.2016 και 6192/15.06.2016, καθώς και στην Επίκαιρη Ερώτησή μας με αρ. πρωτ. 1027/21-6-2016, για να «ξεπλυθούν» τα κακουργήματα των «εθνικών εργολάβων», που καταγράφει στη σχετική Έκθεσή του τον Σεπτέμβριο του 2012 ο πρώην Επιθεωρητής Δημόσιας Διοίκησης κ. Ρακιντζής, ο Υπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων κ. Χρυσοχοΐδης, με απόφαση εκπρόθεσμη και επομένως άκυρη, αποφάσισε την υπαγωγή στη «διαιτησία» των διαφορών που προέκυψαν κατά την εκτέλεση της εν λόγω σύμβασης, οι οποίες ήδη εκκρεμούσαν στη Δικαιοσύνη, μετά τις σχετικές προσφυγές που είχε ασκήσει η ανάδοχος του έργου εταιρία «ΑΚΤΩΡ».

Της απόφασης αυτής του κ. Χρυσοχοΐδη προηγήθηκε «φωτογραφική» τροποποίηση της νομοθεσίας των δημοσίων έργων(Ν 4155/2013 άρθρο 64 και N 4177 άρθρο 25Α), με την οποία, αν συμφωνήσουν ο κύριος του έργου και ο ανάδοχος, μπορούν να παραπεμφθούν στη «διαιτησία», ακόμη και οι διαφορές που εκκρεμούσαν, όπως οι συγκεκριμένες, ενώπιον της τακτικής δικαιοσύνης.

Στη συνέχεια, το τριμελές «Διαιτητικό Δικαστήριο», στο οποίο συμμετέχουν ο πρώην Πρωθυπουργός κ. Παναγιώτης Πικραμένος ως «επιδιαιτητής» και ο πρώην υπουργός Δικαιοσύνης κ. Μιχάλης Σταθόπουλος ως «διαιτητής» εκ μέρους της ΕΡΓΟΣΕ, με τις σκανδαλώδεις και προκλητικές αποφάσεις του, όχι μόνο δεν είδε ότι η απόφαση του κ. Χρυσοχοΐδη ήταν, λόγω του εκπροθέσμου της, άκυρη, αλλά επιδόθηκε στην έκδοση μεροληπτικών αποφάσεων, με τις οποίες, όχι μόνο επιβάρυνε το Ελληνικό Δημόσιο με πολλά δεκάδες εκατομμύρια ευρώ, αλλά «αθώωσε» τους εμπλεκόμενους από τις ποινικώς κολάσιμες ενέργειές τους, τις οποίες τους καταλογίζει, όπως αναφέρουμε παραπάνω, στη σχετική Έκθεσή του ο πρώην Επιθεωρητής Δημόσιας Διοίκησης κ. Ρακιντζής.

Δηλαδή, το «Διαιτητικό Δικαστήριο» λειτούργησε σαν «πλυντήριο» των κακουργημάτων των επίορκων υπαλλήλων της ΕΡΓΟΣΕ και των «εθνικών εργολάβων», οι οποίοι, όχι μόνο δεν επέστρεψαν τα τεράστια ποσά που, όπως διαπίστωσε ο Επιθεωρητής Δημόσιας Διοίκησης κ. Ρακιντζής στη σχετική ΕΚΘΕΣΗ του, είχαν πληρωθεί παρανόμως, αλλά κατάφεραν αφενός να εισπράξουν δεκάδες εκατομμύρια ευρώ ακόμη ως αποζημιώσεις και αφετέρου να αποκτήσουν ισχυρό έρεισμα για την απαλλαγή τους από τις κακουργηματικού χαρακτήρα κατηγορίες που διερευνώνται από τον Ανακριτή του ν. 4022/2011 κ. Νικ. Τσιρώνη, όπως ενημερωθήκαμε από το με αρ. πρωτ. 87/2015/27-4-2015 έγγραφο του Πρωτοδικείου Αθηνών, που μας διαβίβασε ο πρώην υπουργός Δικαιοσύνης, Διαφάνειας και Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων κ. Παρασκευόπουλος.

Επί του προκειμένου πρέπει να επισημάνουμε, ότι είναι βαριά η ευθύνη του ερωτώμενου υπουργού Υποδομών και Μεταφορών, αλλά και του προηγούμενου υπουργού Δικαιοσύνης, Διαφάνειας και Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων, οι οποίοι δεν έκαναν τίποτα:

Ο μεν πρώτος :

i) Για την ανάκληση της προφανώς παράνομης και συνεπώς άκυρης Απόφασης του προκατόχου του υπουργού

ii) Για να επανορθωθούν οι συνέπειες της άκυρης αυτής απόφασης, που με τις αποφάσεις του Διαιτητικού

Δικαστηρίου στοίχισαν στο Ελληνικό Δημόσιο δεκάδες εκατομμύρια €.

iii) Για την παραπομπή στη Δικαιοσύνη όσων ευθύνονται για την απάτη που του καταγγείλαμε με την παραπάνω

Ερώτησή μας & Α.Κ.Ε. με αρ. πρωτ. 6191/15.06.2016.

Ο δε δεύτερος:

i) Για την παραπομπή στη Δικαιοσύνη όσων ευθύνονται για την απάτη που του καταγγείλαμε με την παραπάνω

Ερώτησή μας & Α.Κ.Ε. με αρ. πρωτ. 6192/15.06.2016, αλλά μας παρέπεμψε στο συνερωτώμενο υπουργείο

Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, απαντώντας μας πως θεωρεί βέβαιο «ότι εφόσον από το αρμόδιο

Υπουργείο, στο πλαίσιο σχετικών ερευνών, εντοπισθούν στοιχεία από τα οποία προκύπτουν αξιόποινες

πράξεις αυτά θα τεθούν στη διάθεση των δικαστικών αρχών».

ii) Για την ενημέρωση επί των καταγγελιών μας του Ανακριτή του ν. 4022/2011 κ. Νικ. Τσιρώνη, ο οποίος

διεξάγει την κύρια ανάκριση της δύσοσμης αυτής υπόθεσης και είναι βέβαιο, ότι με τις αποφάσεις του

Διαιτητικού Δικαστηρίου που συστάθηκε μετά την άκυρη απόφαση του κ. Χρυσοχοΐδη, δεν έχει άλλη επιλογή, από το να αποφανθεί, ότι οι κατηγορίες που αποδόθηκαν στους κατηγορουμένους, βάσει της παραπάνω

έκθεσης του κ. Ρακιντζή, δεν ευσταθούν και έτσι θα φτάσουμε στο ποινικό «ξέπλυμα» και του μεγάλου αυτού σκανδάλου.

 

 

δ) Στις Συμβάσεις επίσης Παραχώρησης των μεγάλων Οδικών Αξόνων, με επανειλημμένες κοινοβουλευτικές μας παρεμβάσεις καταγγείλαμε:

 

i) Τις τεράστιες αποζημιώσεις προς τους Παραχωρησιούχους των έργων, αν και αυτοί σταμάτησαν το 2010 μονομερώς τα έργα

 

ii) Τη σκανδαλώδη αναθεώρηση των αρχικών συμβάσεων το Δεκέμβριο του 2013, με την οποία το κράτος αύξησε τη συμμετοχή του στην κατασκευή των έργων από 15%-20% περίπου, που ήταν, ανάλογα με τη Σύμβαση Παραχώρησης, στις αρχικές Συμβάσεις Παραχώρησης, σε περίπου 55%, με χρηματοδότηση από το ΕΣΠΑ 2007-2013, ενώ το κράτος εγγυήθηκε ακόμη και για τα δάνεια των Παραχωρησιούχων προς τις τράπεζες και παραιτήθηκε υπέρ των παραχωρησιούχων από περίπου επτάμιση (7,5) δισεκατομμύρια ευρώ, που θα εισέπραττε από διόδια κατά το διάστημα λειτουργίας, μετά το πέρας των έργων και μέχρι το τέλος της Παραχώρησης.

 

iii) Τις νέες αποζημιώσεις και τα «πριμ για την επιτάχυνση των εργασιών» που δόθηκαν ξανά στους παραχωρησιούχους, παρά το ότι και πάλι δεν ήταν συνεπείς προς τις συμβατικές τους υποχρεώσεις για αποπεράτωση των έργων μέχρι 31-12-2015.

 

iv) Την ένταξη στο νέο ΕΣΠΑ 2014-2020 της αποπεράτωσης των έργων, με συνέπεια τη δέσμευση ποσού 3,4 δισεκατομμυρίων ευρώ από το νέο ΕΣΠΑ, τα οποία θα διατίθεντο για την κατασκευή άλλων έργων, αν τα έργα είχαν αποπερατωθεί εντός των συμβατικών τους ημερομηνιών.

 

Εκτός από τις κοινοβουλευτικές μας παρεμβάσεις, στις 4/6/2014 καταθέσαμε «ΥΠΟΜΝΗΜΑ» στην 26η ΠΤΑΙΣΜΑΤΟΔΙΚΗ ΑΘΗΝΩΝ, που μας κάλεσε να καταθέσουμε για το μεγάλο αυτό σκάνδαλο, ενώ στις 27/1/2014 υποβάλαμε και σχετική «Καταγγελία» στα αρμόδια όργανα της Ευρωπαϊκής Επιτροπής(Γενική Διεύθυνση Εσωτερικής Αγοράς και Γενική Διεύθυνση Ανταγωνισμού) για παραβίαση από την Ελληνική Δημοκρατία σειράς άρθρων των Ευρωπαϊκών Συνθηκών.

 

3) Χρειάστηκαν ακριβώς τρία χρόνια για να συνταχθεί η απόρρητη έκθεση-καταπέλτης της Επιτροπής Ανταγωνισμού(Ε.Α.) για το «καρτέλ» των εργολάβων, που έφερε στη δημοσιότητα η εφημερίδα «κυριακάτικη δημοκρατία» στις 15/1/2017. Αθέμιτες συμπράξεις, στημένες προσφορές, προσυνεννοημένες εκπτώσεις και πολλές άλλες μεθοδεύσεις, που παραπέμπουν στις «εναρμονισμένες πρακτικές» ενός πανίσχυρου καρτέλ, συνθέτουν τον μαγικό κόσμο των δημόσιων έργων στην Ελλάδα της Μεταπολίτευσης.

Στο ειδικό οκτασέλιδο ένθετο της «κυριακάτικης δημοκρατίας» ξεδιπλώθηκαν με λεπτομέρειες όλες οι βρόμικες μέθοδοι για τους στημένους διαγωνισμούς από τεχνικές εταιρίες, οι συμβιβασμοί, τα πρόστιμα και το παρασκήνιο για να αποφευχθούν ποινικές διώξεις. Εν ολίγοις, το πόρισμα της Επιτροπής Ανταγωνισμού αποκαλύπτει τους πρωταγωνιστές, τον «αρχιερέα» και το «βαθύ λαρύγγι» μιας σκοτεινής υπόθεσης διαπλοκής που ζημίωνε βαρύτατα το Δημόσιο για δεκαετίες.

 

Με βάση, βέβαια, τον Ποινικό Κώδικα θα έπρεπε να επισκεφθεί τον… Κορυδαλλό όλη η αφρόκρεμα των κατασκευαστών της χώρας.

Ήδη, σύμφωνα με δημοσιεύματα, έχει ασκηθεί κακουργηματική ποινική δίωξη σε βάρος των εταιριών ΑΚΤΩΡ ΑΤΕ και ΜΟΧΛΟΣ ΑΕ, για πρακτικές τύπου καρτέλ κατά τη δημοπράτηση του έργου επέκτασης κρηπιδώματος στο σταθμό εμπορευματοκιβωτίων προβλήτας του ΟΛΘ και του έργου της ανακαίνισης της υποδομής της γραμμής του ΗΣΑΠ Ομόνοια-Μοναστηράκι.

Η έρευνα για την υπόθεση αυτήν, που διενεργήθηκε από την εισαγγελέα Πρωτοδικών Βαρβάρα Γνεσούλη, αποτελεί την κορυφή του παγόβουνου, αφού, σύμφωνα με νομικούς κύκλους, αφορά μόνο ένα μικρό κομμάτι μιας μεγαλύτερης έρευνας, η οποία διεξάγεται εδώ και μήνες υπό συνθήκες άκρας μυστικότητας.

Οι Εισαγγελίες Διαφθοράς και Οικονομικού Εγκλήματος, λένε οι ίδιοι κύκλοι, έχουν συγκεντρώσει υλικό –έγγραφα και μαρτυρικές καταθέσεις– από το οποίο προκύπτουν ενδείξεις «καρτελικών» συμπράξεων μεταξύ μεγάλων κατασκευαστικών εταιρειών, που εκμηδενίζουν ακόμα και την υποψία του ελεύθερου ανταγωνισμού στον χώρο των δημοσίων έργων, με άμεση συνέπεια την πρόκληση τεράστιας ζημιάς στο ελληνικό Δημόσιο.

Στο υλικό που χειρίζονται οι εισαγγελικές Αρχές υπάρχει και ο φάκελος της Επιτροπής Ανταγωνισμού, ο οποίος περιέχει ντοκουμέντα για πολλές εταιρείες και δεκάδες έργα που δημοπρατήθηκαν από τα τέλη της δεκαετίας του 1980 μέχρι και σήμερα.

Σύμφωνα με την απόρρητη έκθεση-καταπέλτη της Επιτροπής Ανταγωνισμού(Ε.Α.) για το «καρτέλ» των εργολάβων, που έφερε στη δημοσιότητα η εφημερίδα «κυριακάτικη δημοκρατία», ως «αρχιερέας» και «ιθύνων νους» στη χειραγώγηση των διαγωνισμών «κατονομάζεται το «δεξί χέρι» του Γιώργου Μπόμπολα» κ. Δημ. Κούτρας.

 

4) Μοιραίο ήταν, μετά τα παραπάνω, να επιχειρηθεί μια… εξομάλυνση και με «φωτογραφική» νομοθετική ρύθμιση, όπως και στην περίπτωση της σύμβασης 470/2007 της σήραγγας της Όθρυος, που αναφέρουμε παραπάνω, να απαλλαγούν από τις κακουργηματικές πράξεις τους, που διαπίστωσε η Ε.Α.

Οι «κατασκευαστές της χρεωκοπίας» πιέζουν με διάφορους τρόπους το πολιτικό σύστημα, με το οποίο «μαζί τα φάγανε», να ξεπλύνει τα εγκλήματά τους και να τη βγάλουν καθαρή με την καταβολή ενός μικρού μόνο προστίμου, που είναι ψίχουλα μπροστά στα δισεκατομμύρια δημόσιου χρήματος, που αυτός ο σύγχρονος Μινώταυρος έχει καταβροχθίσει.

Το επιχείρησαν μια φορά, με το Πολυνομοσχέδιο (άρθρο 106) του περασμένου Μαΐου, αλλά, μετά τη γενική κατακραυγή, υποχρεώθηκε η κυβέρνηση σε αναδίπλωση.

Όπως αναφέρει, όμως, η «κυριακάτικη δημοκρατία», ετοιμάζονται να επανέλθουν, με πρόσχημα μάλιστα υποτιθέμενες πιέσεις των δανειστών μας, για να κλείσει η 2η αξιολόγηση, αφού στο καρτέλ των εργολάβων συμμετείχαν και μεγάλες κατασκευαστικές εταιρίες των δανειστών μας(π.χ. οι γερμανικές Hochtief και Siemens και η γαλλική Vinci).

Δεν γνωρίζουμε, αν η κυβέρνηση θα ενδώσει στις πιέσεις, από όπου κι αν προέρχονται. Είναι όμως βέβαιο, ότι η υπόθεση αυτή, όπως αναφέρει δημοσίευμα της εφημερίδας «Καθημερινή» στις 27.11.2016, θα στοιχίσει στο Ελληνικό Δημόσιο την επιστροφή Κοινοτικής συνδρομής 250 εκατ. ευρώ τουλάχιστο, αφού ο προϋπολογισμός των 29 «αμαρτωλών» συμβάσεων, σύμφωνα με τα ευρήματα της Επιτροπής Ανταγωνισμού, ανέρχεται σε 2,5 δισ. ευρώ και η κυβέρνηση θα επιδιώξει η οριζόντια δημοσιονομική διόρθωση που θα συνομολογηθεί με την Ε.Ε. να μην ξεπεράσει το 10% του παραπάνω προϋπολογισμού των «αμαρτωλών» συμβάσεων που λειτούργησε το καρτέλ των κατασκευαστών, τη στιγμή που υπάρχουν φωνές σε ευρωπαϊκό επίπεδο που ζητούν μεγαλύτερη δημοσιονομική διόρθωση.

 

Κατόπιν των ανωτέρω , ερωτάσθε :

1) Θα ενδώσει η Κυβέρνηση στις πιέσεις του «καρτέλ» των εργολάβων να νομοθετήσει το ποινικό ξέπλυμα των κακουργημάτων τους, που διαπίστωσε η Ε.Α. και να τη βγάλουν καθαρή με την καταβολή ενός μικρού μόνο προστίμου, που είναι ψίχουλα μπροστά στα δισεκατομμύρια δημόσιου χρήματος που αυτός ο σύγχρονος Μινώταυρος έχει καταβροχθίσει;

2) Αληθεύουν οι πληροφορίες, ότι, έχοντας εξασφαλίσει την ποινική ασυλία τους, όλες σχεδόν οι μεγάλες ελληνικές κατασκευαστικές εταιρίες έχουν ενταχθεί στη διαδικασία διευθέτησης, ώστε να περιορίσουν το ύψος των προστίμων, που θα τους επιβληθεί από την Ε.Α;

3) Αληθεύουν οι πληροφορίες, ότι οι μεγάλες ξένες κατασκευαστικές εταιρίες(η γαλλική Vinci, οι γερμανικές Hochtief και Siemens κ.λπ.), που κατηγορούνται επίσης από την Ε.Α. για «καρτελική σύμπραξη», δεν έχουν ενταχθεί στη διαδικασία διευθέτησης (να παραδεχθούν δηλαδή την ενοχή τους, με στόχο τα μικρότερα πρόστιμα), φοβούμενες ότι θα αντιμετώπιζαν στην περίπτωση αυτή ποινικές ευθύνες στις χώρες από τις οποίες προέρχονται; Δεν δείχνει αυτό, ότι οι μεγάλες ελληνικές κατασκευαστικές εταιρίες δεν φοβούνται για τις ποινικές συνέπειες των πράξεών τους, είτε γιατί έχουν τον τρόπο να επηρεάζουν τις αποφάσεις της Δικαιοσύνης, είτε γιατί, στην εσχάτη των περιπτώσεων, θα βρεθούν πολιτικοί που θα νομοθετήσουν την ποινική τους ασυλία;

4) Σε ποιο στάδιο βρίσκεται η δικαστική διερεύνηση της υπόθεσης, μετά την κακουργηματική ποινική δίωξη σε βάρος των εταιριών ΑΚΤΩΡ ΑΤΕ και ΜΟΧΛΟΣ ΑΕ, για πρακτικές τύπου καρτέλ κατά τη δημοπράτηση του έργου επέκτασης κρηπιδώματος στο σταθμό εμπορευματοκιβωτίων προβλήτας του ΟΛΘ και του έργου της ανακαίνισης της υποδομής της γραμμής του ΗΣΑΠ Ομόνοια-Μοναστηράκι.

5) Υπάρχει σε εξέλιξη δικαστική έρευνα από τις Εισαγγελίες Διαφθοράς και Οικονομικού Εγκλήματος για την υπόθεση του καρτέλ των εργολάβων και σε ποιο στάδιο βρίσκεται; Δεν αναλογίζεται η κυβέρνηση, ότι στην περίπτωση που ενδώσει στις πιέσεις των εργολάβων και νομοθετήσει την ποινική ασυλία τους η έρευνα των δικαστικών αρχών θα τεθεί στο αρχείο;

 

6) Αληθεύει ότι η υπόθεση του «καρτέλ» των εργολάβων , όπως αναφέρει το δημοσίευμα της εφημερίδας «Καθημερινή» στις 27.11.2016, θα στοιχίσει στο Ελληνικό Δημόσιο την επιστροφή Κοινοτικής συνδρομής 250 εκατ. ευρώ τουλάχιστον, αφού ο προϋπολογισμός των 29 «αμαρτωλών» συμβάσεων, σύμφωνα με τα ευρήματα της Επιτροπής Ανταγωνισμού, ανέρχεται σε 2,5 δισ. ευρώ και η κυβέρνηση θα επιδιώξει η οριζόντια δημοσιονομική διόρθωση που θα συνομολογηθεί με την Ε.Ε. να μην ξεπεράσει το 10% του παραπάνω προϋπολογισμού των «αμαρτωλών» συμβάσεων, τη στιγμή που υπάρχουν φωνές σε ευρωπαϊκό επίπεδο που ζητούν μεγαλύτερη δημοσιονομική διόρθωση;

- Να κατατεθεί η υπάρχουσα αλληλογραφία με την Ε.Ε. για την υπόθεση αυτή.

7) Γιατί το αρμόδιο Συμβούλιο Εφετών καθυστερεί για τόσο μεγάλο χρονικό διάστημα να αποφανθεί για την τύχη της δικογραφίας της αμαρτωλής σύμβασης 994/2005 του Προαστιακού; Αληθεύουν οι πληροφορίες μας, ότι αυτό οφείλεται στις «ασφυκτικές πιέσεις» που ασκούνται προς όλες τις κατευθύνσεις, προκειμένου να γίνει συγκάλυψη και να μην παραπεμφθούν σε δίκη οι «εθνικοί εργολάβοι» και οι συνεργάτες τους στον ΟΣΕ;

8) Θα αφήσουν οι αρμόδιοι υπουργοί να μείνει ατιμώρητο το τεράστιο σκάνδαλο της σύμβασης 470/2007 της σήραγγας της Όθρυος; Θα ενημερωθεί για τις καταγγελίες μας, που αναφέρουμε στις Ερωτήσεις μας & Α.Κ.Ε με αρ. πρωτ. 6191/15.06.2016 και 6192/15.06.2016, ο Ανακριτής του ν. 4022/2011 κ. Νικ. Τσιρώνης, προκειμένου τουλάχιστο να διερευνήσει τη βασιμότητά τους, πριν περατώσει την κύρια ανάκριση που διεξάγει για τη δύσοσμη αυτή υπόθεση;

9) Θα προβείτε για λόγους ασφαλείας Δικαίου στην έκδοση Αποφάσεων με την οποία ρητά ανακαλείται η παραπάνω προφανώς παράνομη και συνεπώς άκυρη Απόφαση του προκατόχου σας υπουργού; Τι προτίθεστε να κάνετε, έστω και τώρα, για να επανορθωθούν οι συνέπειες της άκυρης αυτής απόφασης, που με τις αποφάσεις του Διαιτητικού Δικαστηρίου στοίχισαν στο Ελληνικό Δημόσιο δεκάδες εκατομμύρια €;

10) Σε τι ενέργειες θα προβείτε για την παραπομπή στη Δικαιοσύνη όσων ευθύνονται για την απάτη που σας αναφέρουμε στις Ερωτήσεις μας & Α.Κ.Ε με αρ. πρωτ. 6191/15.06.2016 και 6192/15.06.2016 ότι διαπράχθηκε, προκειμένου να καλυφθεί η εκπρόθεσμη έκδοση της παραπάνω απόφασης του κ. Χρυσοχοΐδη για την υπαγωγή στη διαδικασία της διαιτησίας των διαφορών που έχουν ανακύψει κατά την εκτέλεση της σύμβασης 470/2007 της ΕΡΓΟΣΕ;

11) Γιατί δεν απαντήσατε στο υπ’ αριθμό 5 ερώτημα της Ερώτησης & Α.Κ.Ε. με αρ. πρωτ. 6191/15.06.2016, με το οποίο σας ζητήσαμε και πάλι να απαντήσετε στα με αριθμούς 4,5,7,8,9,10 ερωτήματα της υπ’ αρ. πρωτ. 4740/331/12-4-2016 Ερώτησής μας & Α.Κ.Ε; Θα μας απαντήσετε αυτή τη φορά ή θα μας αγνοήσετε και πάλι, δείχνοντας, εκτός από τη περιφρόνηση των αρχών που διέπουν τον Κοινοβουλευτικό Έλεγχο, και τη αδυναμία σας να δώσετε πειστικές απαντήσεις;

12) Σε ποιο στάδιο βρίσκεται η διερεύνηση των καταγγελιών μας, που περιλαμβάνονται στις μηνυτήριες αναφορές μας για τα σκάνδαλα της σύμβασης 994/2005 του Προαστιακού και της σύμβασης της σήραγγας της Παναγοπούλας(Α.Δ. 579 της ΕΡΓΟΣΕ);

13) Σε ποιο στάδιο βρίσκεται η διερεύνηση των καταγγελιών μας, που περιλαμβάνονται στο «ΥΠΟΜΝΗΜΑ» που καταθέσαμε στις 4/6/2014 στην 26η ΠΤΑΙΣΜΑΤΟΔΙΚΗ ΑΘΗΝΩΝ, που μας κάλεσε να καταθέσουμε για το μεγάλο σκάνδαλο Συμβάσεων Παραχώρησης των Οδικών Αξόνων, και στο «ΥΠΟΜΝΗΜΑ» που καταθέσαμε στις 13 Σεπτεμβρίου 2012 στον Οικονομικό Εισαγγελέα κ. Σπύρο Μουζακίτη, που μας κάλεσε να καταθέσουμε για τα σκάνδαλα που έχουν συντελεσθεί στον πολύπαθο ΟΣΕ ;

Κοινοποίηση: Πρόεδρο του Αρείου Πάγου, Εισαγγελέα του Αρείου Πάγου, Οικονομικούς Εισαγγελείς, Εισαγγελέα Εγκλημάτων Διαφθοράς, Επιθεωρητή Δημόσιας Διοίκησης και Επιτροπή Ανταγωνισμού

Ο ερωτών βουλευτής

Νίκος Ι. Νικολόπουλος

Πρόεδρος του Χριστιανοδημοκρατικού Κόμματος Ελλάδος

Πολιτικό Γραφείο Πάτρα:
Διεύθυνση: Μιαούλη 48, Πάτρα
Τηλέφωνο: 2610344700 και 2610344702
Πολιτικό Γραφείο Αθήνα:
Διεύθυνση: Σέκερη 1, Αθήνα
Τηλέφωνο: 210 3624 992
Επίσημη Ιστοσελίδα Κόμματος:

Ακολουθείστε μας στα Social Media

© Copyright 2009 - 2021 Νίκος Ι. Νικολόπουλος