Loading...
 Start Page

Αρ.Πρ.:4315/20-3-2017

ΠΡΟΣ ΤΟΝ ΥΠΟΥΡΓΟ ΥΠΟΔΟΜΩΝ ΚΑΙ ΜΕΤΑΦΟΡΩΝ

 

Σύμφωνα με δημοσίευμα της εφημερίδας «ΠτΚ», η πορεία υλοποίησης του έργου επέκτασης και αναβάθμισης του Προαστιακού σιδηρόδρομου στο τμήμα Πάτρα – Κάτω Αχαΐα βρέθηκε στο επίκεντρο της συνεδρίασης του παραρτήματος Αχαΐας του Συλλόγου Σιδηροδρομικών Πελοποννήσου(ΣΣΠ), όπου και διατυπώθηκαν έντονες ανησυχίες για τις σημαντικές καθυστερήσεις που παρατηρούνται.

Συγκεκριμένα ο σύλλογος αναδεικνύει τα εξής μελανά σημεία:

-Υπάρχει μεγάλη καθυστέρηση στη δημοπράτηση των Αυτόματων Μηχανισμών Ισόπεδων Διαβάσεων, η οποία έπρεπε να είχε γίνει το Σεπτέμβριο του 2016 και δεν έχει γίνει ακόμα. Έτσι, δεν έχει ξεκινήσει η ανακαίνιση των ισόπεδων διαβάσεων με νέα συστήματα όπως προβλέπονται από τη μελέτη (τύπου S rail).

-Παρόλο που τα έργα έχουν ξεκινήσει εδώ και έξι (6) μήνες, εκτός από τις στάσεις και μερικούς στρωτήρες -που αλλάχθηκαν κατά τη βούληση του εργολάβου, χωρίς να λαμβάνει υπόψη του τις υποδείξεις της επίβλεψης και της διευθύνουσας υπηρεσίας – όλες οι υπόλοιπες σιδηροδρομικές εργασίες δεν έχουν αρχίσει καν.

Το παράρτημα Αχαΐας του Συλλόγου Σιδηροδρομικών Πελοποννήσου καλεί τη διοίκηση του ΟΣΕ και τους υπευθύνους «να σταματήσουν την αυθαιρεσία του εργολάβου και να τον υποχρεώσουν να ακολουθήσει άμεσα τις εντολές των Υπηρεσιών του ΟΣΕ και όχι να φροντίζουν να τον ανταμείβουν με πανωπροίκια, δίνοντάς του χιλιάδες ευρώ για την εργασία καθαρισμού της γραμμής από τα χόρτα».

Ο ΣΣΠ τονίζει ακόμα, ότι θα παρακολουθεί τις εργασίες που γίνονται στον Προαστιακό Πάτρα- Κάτω Αχαΐα και μαζί με το σωματείο της Αχαΐας θα παρεμβαίνει, ώστε να δοθεί όσο πιο γρήγορα γίνεται το έργο στους κατοίκους της Δυτικής Αχαΐας που το έχουν ανάγκη.

Φορέας υλοποίησης του έργου είναι ο ΟΣΕ, αλλά με πόρους που αντλούνται από το Περιφερειακό Επιχειρησιακό Πρόγραμμα Δυτικής Ελλάδας.

Η επέκταση του Προαστιακού, αφορά στην ουσία δύο υποέργα:

- Την υφιστάμενη εργολαβία που έχει ως αντικείμενο την αναβάθμιση της σιδηροδρομικής γραμμής και των τεχνικών στη μετρική γραμμή Προαστιακού Σιδηροδρόμου Πατρών στο τμήμα από Άγιο Ανδρέα μέχρι Κάτω Αχαΐα, η οποία έχει ανατεθεί από τα τέλη περασμένου καλοκαιριού.

- Στο δεύτερο υποέργο που αφορά την προμήθεια και εγκατάσταση 30 νέων αυτομάτων συστημάτων ισόπεδων διαβάσεων (ΑΣΙΔ) και την αποκατάσταση λειτουργιάς δύο υφιστάμενων στο υπό αναβάθμιση τμήμα γραμμής του Προαστιακού Πατρών από Αγ. Ανδρέα έως Κ. Αχαΐα, έγινε ένας διαγωνισμός τον περασμένο Σεπτέμβριο, αλλά δεν προέκυψε μειοδότης, με αποτέλεσμα μέχρι σήμερα να μην υπάρχει ακόμα εργολάβος.

 

Η «ΠτΚ», όπως αναφέρεται στο δημοσίευμα, επικοινώνησε με τον Περιφερειάρχη Απόστολο Κατσιφάρα, ο οποίος τόνισε ότι η επέκταση του Προαστιακού είναι ένα έργο μείζονος σημασίας για την Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας, γιατί θα αποτελέσει ένα οικονομικό, γρήγορο και εναλλακτικό μέσο μετακίνησης και διασύνδεσης των κατοίκων της Πάτρας, των νότιων συνοικιών και της Κάτω Αχαΐας.

Όπως εξήγησε ο Περιφερειάρχης, το έργο είναι ενταγμένο στο ΠΕΠ Δυτικής Ελλάδας με προϋπολογισμό άνω των 5 εκατ. ευρώ, με φορέα υλοποίησης τον ΟΣΕ και με συγκεκριμένο συμβατικό χρόνο υλοποίησης, εννοώντας ότι τα χρονικά περιθώρια δεν είναι ανεξάντλητα.

 

Κατόπιν των ανωτέρω, ερωτάσθε:

1) Αληθεύουν οι παραπάνω καταγγελίες του ΣΣΠ για τα «μελανά» σημεία του παραπάνω έργου;

2) Ποιος είναι ο συμβατικός χρόνος υλοποίησης της υφιστάμενης εργολαβίας, η οποία έχει ανατεθεί από τα τέλη περασμένου καλοκαιριού; Γιατί καθυστερούν οι εργασίες και γιατί ο εργολάβος δεν λαμβάνει υπόψη του τις υποδείξεις της επίβλεψης και της διευθύνουσας υπηρεσίας του έργου; Ποιες είναι οι αποκλίσεις από το εγκεκριμένο χρονοδιάγραμμα του έργου και που οφείλονται αυτές;

3) Γιατί καθυστερεί η ανάθεση του δεύτερου υποέργου, που αφορά την προμήθεια και εγκατάσταση 30 νέων αυτομάτων συστημάτων ισόπεδων διαβάσεων (ΑΣΙΔ) και την αποκατάσταση λειτουργιάς δύο υφιστάμενων στο υπό αναβάθμιση τμήμα γραμμής του Προαστιακού Πατρών από Αγ. Ανδρέα έως Κ. Αχαΐα; Πότε προβλέπεται αυτό να ανατεθεί και ποιος θα είναι ο χρόνος υλοποίησής του;

4) Μέχρι πότε πρέπει να υλοποιηθεί το σύνολο του έργου επέκτασης και αναβάθμισης του Προαστιακού σιδηρόδρομου στο τμήμα Πάτρα – Κάτω Αχαΐα, που είναι ενταγμένο στο ΠΕΠ Δυτικής Ελλάδας, προκειμένου να μη γίνει υπέρβαση των χρονικών περιθωρίων που υπονόησε ο Περιφερειάρχης κ. Κατσιφάρας στην «ΠτΚ»;

 

Ο ερωτών βουλευτής

Νίκος Ι. Νικολόπουλος

 

Πρόεδρος του Χριστιανοδημοκρατικού Κόμματος Ελλάδος

 

Πολιτικό Γραφείο Πάτρα:
Διεύθυνση: Μιαούλη 48, Πάτρα
Τηλέφωνο: 2610344700 και 2610344702
 
Επίσημη Ιστοσελίδα Κόμματος:

Ακολουθείστε μας στα Social Media


@ninikolopoulos

© Copyright 2009 - 2024 Νίκος Ι. Νικολόπουλος