Loading...
 Start Page

Αρ.Πρωτ.5241/27-04-2017

ΕΡΩΤΗΣΗ

Προς: τον Υπουργό Οικονομίας και Ανάπτυξης

 

Η Υπουργική Απόφαση Δ22/οικ 37641/1450 (ΦΕΚ. 2712 τ.Β’), για τις "Παιδικές Κατασκηνώσεις" και οι προτάσεις βελτίωσής της.

Την 30/08/2016 δημοσιεύθηκε στο ΦΕΚ 2712/16 τ.β’, η Απόφαση Δ22/οικ 37641/1450, για τον καθορισμό όρων και προϋποθέσεων λειτουργίας "Παιδικών Κατασκηνώσεων", που οργανώνονται με ίδια μέσα, με πληρωμή ή χωρίς πληρωμή, από Φυσικά ή Νομικά Πρόσωπα ή από Δημόσιες Υπηρεσίες ή Οργανισμούς ή Οργανώσεις.

Από καιρό είχαμε διαπιστώσει, πως το νομοθετικό πλαίσιο της λειτουργίας των μονάδων αυτών έπασχε, αφού κατά καιρούς έγιναν παρεμβάσεις νομοτεχνικές, κυρίως για την εξυπηρέτηση συμφερόντων - σκοπιμοτήτων κάποιων επιχειρηματιών του χώρου αυτού.

Έπεσε στα χέρια μου ένα φυλλάδιο κατασκηνωτάρχη συνδικαλιστή, που περιγράφει παραστατικότατα τα φαινόμενα που οδηγούσαν στην δυσλειτουργία, ενός χρησιμότατου θεσμού, ο οποίος θεσμός στοχεύει κυρίως στην εξυπηρέτηση των παιδιών των μεγάλων πόλεων, των σημερινών τσιμεντουπόλεων……..

Όμως με την υπό κρίση Υπ.Απόφαση Δ22/οικ.37641/1450, παρεισέφρισαν βασικά λάθη των εισηγητών σας, που είτε είναι τυπικά, είτε ουσιαστικά, δυσχεραίνουν όμως την αποτελεσματική λειτουργία του εθνοφελούς αυτού θεσμού. Και ένα από τα λάθη είναι ο τίτλος και η ονομασία του θεσμού κατά τους Νόμους, που συμπληρώνει, χωρίς να διορθώνει η Απόφασή σας.

Σύμφωνα με τους ψηφισμένους Νόμους "Κατασκήνωση" είναι η Ελληνική ονομασία του ξενικού ή ξενόφερτου θεσμού των camping. Βέβαια στην καθομιλουμένη, όταν λέμε "τα παιδιά μου είναι στην κατασκήνωση" δεν εννοούμε τα camping, αλλά τις "Παιδικές Εξοχές" που με νόμο και Υ.Α. μετονομάστησαν σε "Παιδικές Κατακηνώσεις" , όμως σε κάποιες προηγούμενες Υπ.Αποφάσεις, όπως και στην δική σας, γίνεται το ίδιο λάθος, το οποίο όμως είναι νομικά μη επιτρεπτό, αφού εγκυμονεί ανυπολόγιστους κινδύνους…

Η "παιδική κατασκήνωση" είναι ένας παμπάλαιος θεσμός, με διαφορετικές κατά καιρούς ονομασίες όπως: Λαϊκά Θέρετρα, Παιδικές Εξοχές και Ειδικές Εστίες σιτίσεως Παίδων, Εξοχές, Εξοχές Παίδων και Ηλικιωμένων, Κατασκηνώσεις, ΠΑΙΔΙΚΕΣ ΚΑΤΑΣΚΗΝΩΣΕΙΣ και ο οποίος θεσμός μάλιστα έφτασε στο απώγειό του, όταν βοήθησε τα αδύναμα παιδιά την περίοδο της Γερμανικής κατοχής, αλλά και μετακατοχικά……

Αν πάμε και λίγο παλιότερα, είναι οι ειδικές μονάδες της αρχαίας Σπάρτης, που ετρέφοντο οι νέοι με τον μέλανα ζωμό, κτλ. και που εγαλουχούντο και εγυμνάζοντο-βελτιώνοντο, αυτοί οι νέοι της εποχής, για να μην τους "πάρει" ο……Καιάδας…..

Η σύγχυση διορθώθηκε με την νομοθετική παρέμβαση της Βουλής και με την μετατροπή της ονομασίας και στην ΥΑ.Π1β/Γ.Π.54338 (ΦΕΚ 366/06 τ.β), όπου η ονομασία "Παιδική Εξοχή" αναγράφεται με το δοκιμότερον πλέον "Παιδικές Κατασκηνώσεις", αφού προηγήθηκε, η δια νόμου αυτή ρύθμιση (Ν.3208/03 ΦΕΚ.303 τ’.Α/03 αρθ.19).

Την σύγχυση του τίτλου πάντως εκμεταλλεύτηκαν σημερινοί κατασκηνωτάρχες και ξεπέρασαν προβλήματα Αδειών, με τον όρο camping - (κατασκήνωση) και λειτουργούν σήμερα και ως "παιδική κατασκήνωση".

Επίσης με το τέχνασμα έκδοσης δύο διαδοχικών Υπ.Αποφάσεων (ΦΕΚ Β’ 996/20-07-06 και ΦΕΚ Β’ 1022/22-06-07) εκάλυψαν το εμπόδιο της απαγόρευσης που όριζε η νομοθεσία, σχετικά με τα 1000μ.απόσταση, που έπρεπε να έχει η νεοϊδρυόμενη κατασκηνωτική μονάδα, από τα όρια οικισμού!!!

Η ονομασία "Παιδικές Κατασκηνώσεις", που τρείς μόνο φορές και εύστοχα αναφέρετε και στην Απόφασή σας, (στο άρθ.7 παρ.στ’), δεν αλλοιώνει το σωστό και ευρηματικό στόχο σας, που καταφέρατε να συμπεριλάβετε στην Υπουργική Απόφασή σας και την επέκταση για ενήλικες.! Σημειώνετε χαρακτηριστικά ως υπότιτλο του άρθρου 7: "Για περίοδο φιλοξενίας ηλικιωμένων ατόμων", ή στην περίπτωση Β’ του άρθ.2 που γίνεται αναφορά: "β) σε ηλικωμένους διαμονή, διατροφή, άθληση και ψυχαγωγία". Και αυτό γιατί τα ηλικιωμένα άτομα, όπως σωστά διείδατε, έχουν την ίδια ανάγκη φιλοξενίας σε Εξοχές, γι’αυτό άλλωστε, χάριν παιδειάς, και οι μεγάλης ηλικίας άτομα αυτοαποκαλούνται "μεγάλα παιδιά".

Ας σημειωθεί ότι η σημαντική σας αυτή πρωτοβουλία, υπάρχει και στον ιδρυτικό μεταπολεμικά Νόμο, ανάπτυξης του θεσμού, τον οποίο εύστοχα επικαλείσθε στην Υπουργική Απόφασή σας προλογικά, δηλ. στον Ν.749/1948.

Η αναφορά όμως στην Απόφασή σας γίνεται δειλά – δειλά, σε λίγες μικρές σειρές, ενώ για τους ενήλικες – ηλικιωμένους, χρειάζεται, καμιά φορά, περισσότερη βοήθεια – αναψυχή, αφού αυτήν δεν μπορούν να την συναντούν οι ηλικιωμένοι, στα πολυσύχναστα ξενοδοχειακά συγκροτήματα. Εκεί δεν μπορούν οι ηλικιωμένοι, ούτε να αθλούνται, ή να κάνουν περιπάτους, ούτε και να ασκηθούν, όπως απαιτεί θεραπευτικά η ηλικία των, όπως δεν μπορούν να κατασκηνώνουν στους χρόνους που καθορίζετε για τα μικρά παιδιά…!

Γι’αυτό στην περίπτωση των ηλικιωμένων, δεν πρέπει να υπάρξει ο περιορισμός του άρθρου 6, της Υπ.Απόφασης, που ορίζει ότι "η κατασκήνωση αρχίζει την 1η Ιουνίου και λήγει την 30η Σεπτεμβρίου", γιατί συνήθως την περίοδο αυτή, οι ηλικιωμένοι στην πλειοψηφία τους, φυλάσσουν τα εγγόνια τους και η εξοχή – κατασκηνωτική ζωή, γι’αυτούς είναι εύκολη, από τον Μάρτιο ή τον Απρίλιο μέχρι τον Ιούνιο και από τον Αύγουστο και τουλάχιστον ως τα Χριστούγεννα.!! Άλλωστε στο επικαλούμενο και στην Απόφασή σας ιδρυτικό ΠΔ της 2/5/1930 (ΦΕΚ 137/1930), για τους πολίτες ενήλικες, η διάρκεια λειτουργίας, με το άρθρο 2§2, ορίζετο από την 1/5 – 31/10, κάθε χρόνου..!!

Επισημαίνω και κάτι ακόμη για τον τίτλο της Υπουργικής Απόφασής σας , που και στο προοίμιό της και στο κείμενο των άρθρων, γίνεται η λαθεμένη αναφορά "Κατασκήνωση" 53 φορές και μόνο τρείς φορές ως "Παιδική κατασκήνωση", με τη σωστή και νόμιμη ονομασία, χωρίς τον κίνδυνο παράνομης εκμετάλευσης της βέβαιης προκαλούμενης σύγχυσης…., από τους ιδιοκτήτες των camping (κατασκηνώσεων)..

Πιστεύω πάντως ότι, με μία διορθωτική Απόφασή σας, (π.χ όπου εκ παραδρομής ανεγράφη "Κατασκήνωση" να καταχωρισθεί "Παιδική κατασκήνωση") λύνεται το πρόβλημα και αυτό όπως προελέχθη, για να μην υπάρξουν εμπλοκές στους δύο θεσμούς, δηλ. των camping (κατασκηνώσεων) και των Παιδικών Κατασκηνώσεων, πρώην Παιδικών Εξοχών, την στιγμή μάλιστα που αυστηρά από το νόμο, για τα camping (κατασκηνώσεις), απαγορεύεται η φιλοξενία ασυνόδευτων ανηλίκων και αυτό με ρητή, εξ’όσων πληροφορούμαι, αναφορά στις διατάξεις που ορίζουν την λειτουργία τους και βέβαια σωστά, για ευνόητους λόγους, έχει περιορίσει ο συντακτικός νομοθέτης.

Στο όλο ανανεούμενο θεσμικό πλαίσιο, θέλω να παρατηρήσω, (ενόψει βελτιώσεων, που πιστεύω πως άμεσα θα θελήσετε να κάνετε, υπό μορφή διορθωτικών υποδείξεων) και να καταθέσω και τα παρακάτω:

1. Η ανανέωση της Άδειας Λειτουργίας, μιας "παιδικής κατασκήνωσης" έρχεται κόντρα ως προς τους χρόνους υποβολής των Αιτήσεων Επαναλειτουργίας και των ελέγχων των υπηρεσιών. Είναι απαραίτητη η χορήγηση πιστοποιητικού πυροπροστασίας προ του ελέγχου, και για να δοθεί αυτό από την Πυροσβεστική Υπηρεσία, μετά από σωστό έλεγχο, πρέπει να έχουν αποψηλωθεί τα χαμόκλαδα (φρύγανα), αυτά που μπορεί να "εποάσουν" μία έρπουσα πυρκαγιά κτλ.κτλ. Την 15 Απριλίου, χρόνο που ορίζει η Υ.Α., αυτά αρχίζουν να φύονται, συνεπώς ο ελεγκτής της πυρασφάλειας, θα ελέγχξει τι; Αφού η σωστή πυροπροστασία είναι το μεγαλύτερο και ουσιοδέστερο στοιχείο προστασίας των μικρών κατασκηνωτών, η δε άκαιρη ενέργεια ελέγχων της Π.Υ. δεν βοηθάει τον ουσιαστικό στόχο του νομοθέτη…..!!

Πρέπει στην περίπτωση του χρόνου και της ανάγκης σωστού ελέγχου πυρασφάλειας, να σας προβληματίσει και το εξής χαρακτηριστικό γεγονός: Ότι κάθε επιχείρηση όντας άλλης μορφής ακόμη και ξενοδοχειακή, χρειάζεται τον έλεγχο και την βεβαίωση της πυρασφάλειας, με ανανέωση κάθε τρία έως πέντε έτη, ενώ στις κατασκηνώσεις απαιτείται κάθε χρόνο.!!!

2. Καλείτε επίσης με το άρθρο 7, τις κατασκηνωτικές μονάδες, να σας έχουν τρείς μήνες πριν την λειτουργία τους, τα προσληφθέντα στελέχη, αλλά και αυτό είναι ανέφικτο, γιατί προ των δηλώσεων συμμετοχής - διαγωνισμών, καμμία μονάδα κατασκηνωτική, δεν μπορεί να ξέρει την συνολική δύναμή της, για να έχει και τον απαιτούμενο αριθμό στελεχών, εκτός του αρχηγού, του μάγειρα, του βοηθού του, του φύλακα και άλλων μερικών, η πρόσκληση να σας καταθέσουν ονόματα στελεχών, αυτή όχι μόνο θα είναι αναληθής, αλλά σήμερα εγκυμονεί κινδύνους, για τους σεβόμενους κύρια τους νόμους και τις Διατάξεις της Εργατικής - Ασφαλιστικής Νομοθεσίας.(προκύπτει αναγνώρισης, μη πραγματοποιημένης ασφαλιστικής κάλυψης από τις υποβαλλόμενες άκαιρα αναληθείς καταστάσεις…)

3. Η περίπτωση 2Β "δ) Κυλικείο": Αυτό είναι η "κατάρα" στο κατασκηνωτικό πρόγραμμα, αφού με το κυλικείο, το παιδί δεν τρώει αυτό που πρέπει, αλλά αυτό που θέλει, γι’αυτό άλλωστε έχουμε και τα λυπηρά φαινόμενα της πρωτιάς των παχύσαρκων νέων παιδιών σήμερα. Τα κυλικεία είναι για να εισοδεύουν οι επιχειρηματίες, ξοδεύοντας οι γονείς και κάνοντας αντιπαιδαγωγική την διαίτηση των παιδιών, που στην εξοχή μαθαίνουν μία διαφορετική, σωστά ελεγχόμενη, διαίτηση και διαβίωση από την συνήθη. Με το κυλικείο όμως επιτυγχάνεται το αντίθετο και έχουμε μάλιστα και το λυπηρό φαινόμενο, τα παιδιά των έχοντων άφθονο "παραδάκι" δώρο του μπαμπά να τρώνε τα πάσης φύσεως"γλυφιτζούρια" και τα άλλα να "γλύφουν" τα δάχτυλα των χεριών τους…..!!

Το κυλικείο να το επιτρέψετε μόνο όταν φιλοξενούνται μεγάλης ηλικίας άτομα!! Κάποια μονάδα ιδιωτική που σήμερα έχει κλείσει, είχε ως γεύμα ή δείπνο τρία - τέσσερα φαγητά επιλογής του κατασκηνωτή!! και ο νοών νοείτο, γιατί!!!να συμβαίνει αυτό…!!

4. Με την αναφορά σας στις ηλικίες του άρθρ.2 Α, φρονώ ότι πρέπει να το επανεξετάσετε, ορίζοντας ή αφήνοντας την ηλικία 5 εώς 12 ετών , αφού τα παιδιά μεγαλύτερων ηλικιών 13-16, που διαβιούν στον ίδιο χώρο με τα μικρότερα, αποτελούν ένα μεγάλο κίνδυνο, που δεν ελέγχεται εύκολα με την παρουσία στελεχών ενηλίκων…. Ίσως η "επικίνδυνη αύξηση" των ηλικιών των συμμετεχόντων παιδιών, να ζητήθηκε από τους Ιδιώτες και "περάστηκε" στην ΥΑ, είναι όμως ένας εν δυνάμει κίνδυνος, αφού 16 ετών κατασκηνωτής, για την Υ.Α. είναι και εκείνος ακόμη που σε μια μέρα γίνεται 17 ετών! και φαντάζεστε τον κατασκηνωτή ενήλικο, συμβιούντα 15 ημέρες με μικρά και μάλιστα μικρότερα κορίτσια……;;!! Δεν αναφέρω πράγματα που δεν παρατηρήθηκαν τα προηγούμενα χρόνια.

5. Ο περιορισμός της χρονικής λειτουργίας των κατασκηνωτικών μονάδων του άρθρου 6, που αναφέρεται η 1/6 έως την 30/9, πρέπει νομίζω να ανασκευασθεί και να αναφερθεί με έναρξη την 1 Μαρτίου έως την 31 Οκτωβρίου ή και 30 Δεκεμβρίου και μόνο στο διάστημα, που δεν λειτουργεί η μονάδα να δέχεται την διαμονή ηλικιωμένων, καθώς επίσης και το εμβόλιμο της επίσκεψης παιδιών των μαθητικών εκδρομών.

Στη τελευταία περίπτωση των σχολικών εκδρομών βέβαια αναφέρεται ρητά η Υ.Α.: "με την προϋπόθεση ότι ταυτόχρονα δεν φιλοξενούνται κατασκηνωτές". Και βέβαια οι σχολικές εκδρομές γίνονται από τον Μάρτιο μέχρι την 15 Ιουνίου, δηλαδή σε χρόνο μη λειτουργίας των μονάδων για κατασκηνωτές, συνεπώς κατά το διάστημα μη θεσμοθετημένης νόμιμης λειτουργίας, αφού η λειτουργία και η Άδεια, χορηγείται αργότερα. Χρήζει λοιπόν αναδιατύπωσης και η Διάταξη αυτή, γιατί και πάλι εγκυμονεί, όπως καταχωρείται, κινδύνους. Άλλωστε για τις σχολικές εκδρομές, χωρίς λειτουργία κουζίνας κτλ. δεν υπάρχει ανάγκη κάποιου περιορισμού.

6. Στο προοίμιο της Υπουργικής Απόφασης, λείπει η λεπτομερέστερη αναφορά, ότι αυτή ρυθμίζει και τα της σχέσης των "παιδικών κατασκηνώσεων", των Σωματείων, των Δήμων κτλ., η αναφορά και αυτών συμπληρώνει την κεφαλίδα στο προοίμιο (Δήμοι, Πρόσκοποι, Σωματεία - Εκκλησία)

7. Στο άρθρο 5 παρ.γ. υπάρχει η αδόκιμη λέξη "Νοσοκόμου", υπάρχει και η λέξη "Νοσηλευτής", όπως σωστά αναφέρεται στην παρακάτω περίπτωση β’ της πιο κάτω καταχώρησης «β) ενός "Νοσηλευτή" για κάθε 50 κατασκηνωτές». Το "νοσοκόμος" επαναλαμβάνεται και στην στ’ περίπτωση, που γίνεται αναφορά για τα ηλικωμένα άτομα.!! Νοσοκόμος και νοσηλευτής για τις "παιδικές κατασκηνώσεις" δεν είναι, δεν αναφερόμαστε στο ίδιο άτομο; γιατί τόση προχειρότητα των εισηγητών σας; Τα λεξικά έχουν "αντιρρήσεις";

8. Είναι πολύ θετικό ότι δεν ζητάτε, όπως οι προϋπύρξασες Υπ.Αποφάσεις, να σας έχουν "τα WC, τουλάχιστον 40μ. μακριά από τις σκηνές", θα ήταν όμως καλό να έχετε τους περιορισμούς της χρήσης των WC , την νύχτα, (μόνο σ’αυτά που είναι δίπλα ή μέσα στη σκηνή διαμονής, όχι όμως το ίδιο και για την ημέρα), διότι ποτέ δεν θα υπάρξει υγιεινή – καθαριότης στα WC, αφού όλα τα παιδιά δεν θα χρησιμοποιούν μία συγκεκριμένη ώρα τα WC των σκηνών και συνεπώς, ο κατασκηνωτάρχης, έχων πολλές σκηνές, θα πρέπει να έχει πάμπολες καθαρίστριες και μόνο για τα wc!! Για σκεφτείτε λίγο, οι παλαιοί ήθελαν 40μ. μακριά, από την διαμονή, τα WC.!!

9. Ζητάτε :"Βεβαίωση στατικής επάρκειας κτλ., ανά διετία", με την αναφορά αυτή στο άρθρο 5 παρ.3, μάλλον οι εισηγητές – μηχανικοί, σκέφτονται την προστασία - ανάπτυξη του κλάδου των….Για όσους ξέρουν τους σχετικούς όρους μόνο γνωρίζουν, πως οι μηχανικοί θα χορηγούν απλώς αντίγραφα του φακέλου που έχουν καταθέσει στις Υπηρεσίες…,αποζημιούμενοι για την ανύπαρκτη ουσιαστικά ευθύνη τους…., επιβαρύνοντας το κόστος των μονάδων αντιπαραγωγικά και σε λαθεμένη βάση και όχι δαπάνες στις επόμενες υποδείξεις μου , που είναι φρονώ και σωτήριες για τα παιδιά…

10. Η διατύπωση του άρθρου 1 παρ.8, πρέπει να καταχωρισθεί το "ΦΕΚ 200 τ.Α", μετά την λέξη "παίδων" αφού αφορά τον Ν.749/1948 και όχι τις πιθανές τροποποιήσεις αυτού, προβληματίστηκα ψάχνοντας ….!!το ίδιο και στο προοίμιο και δη στην παρ.2, δίδεται η εκτύπωση ότι η Απόφαση 1277/89 είναι στο ΦΕΚ 199/89 και στο ΦΕΚ 1022/07 χρήζει ορθότερης διατύπωσης…

11. Στα λεξικά πάντως δεν ερμηνεύεται η πρόταση "δε επιτρέπεται η ανάπτυξη και χρήση μηχανοκίνητου και ηλεκτροκίνητου αθλητισμού", υποψιάζομαι πως εννοεί το flying fox κτλ. και τις υδροτσουλήθρες, που περιέργως κατήργησαν, σε μία μονάδα που λειτουργεί 40 χρόνια με επιτυχία και χωρίς το παραμικρό συμβάν (αρθ.3§ζ).

12. Στο άρθρο 10, που αναφέρονται οι κυρώσεις και μάλιστα γίνεται αναφορά σ’αυτές και που επιβάλλονται για την μη (έγκαιρη) χορήγηση Άδειας Λειτουργίας, εκδίδεται Απόφαση διακοπής, που εκτελείται από την οικεία Αστυνομική Αρχή….Υποψιάζεσθε τι μπορεί να κρίνει η αυστηρή και μη σύνομη διατύπωση; Έχουμε ένα περσινό λυπηρό δείγμα μηχανικού που αυτενέργησε ως διδακτορίσκος, εκθέτοντας όχι μόνο τον εαυτό της….!! Μη ξεχνάτε ότι η Επιτροπή Ελέγχου, προτείνει συνήθως την ανανέωση ή μη της Άδειας Λειτουργίας κάθε χρόνο, των μονάδων που εντέλλεται να ελέγχξει και όχι να γίνεται φορέας εκτελεστικός από συμβουλευτικός, όπως συνέβη πρόσφατα…..

Με ένα λόγο και ένα συμπέρασμα αν θέλει ένας ή μία μηχανικός, υποκαθιστά και τον Υπουργό με καταστροφικές ενέργειες, ενίοτε βεβιασμένες και πολλές φορές άδικες και το αποτέλεσμα; Έχω τρανταχτό παράδειγμα υπέρβασης εξουσίας που οδήγησε στο χείλος της καταστροφής ευδόκιμα λειτουργούσα μονάδος επί 35 χρόνια, για προσωπικούς και μόνο λόγους, που δεν απέχουν από την ιδιοτέλεια, όπως με αποδείξεις μου διαμηνύθηκα αλλά και μου καταμηνύθηκε.

Αλλά αυτά θα σας τα εξηγήσω αναλυτικότερα , ευθετότερα και συγκεκριμένα!! αφού την αυθαιρεσία μηχανικού «θεράπευσε» μερικώς με Πράξη του ο αντιπεριφερειάρχης Α.Αττικής κ.Πέτρος Φιλίππου.

 

 

 

Το Χριστιανοδημοκρατικό Κόμμα Ελλάδος πιστεύει πως θα ήταν καλύτερο αντί των υπερβολικών επαπειλούμενων προστίμων – κυρώσεων του άρθρου 10, να υποχρεώσετε τις μονάδες να τηρήσουν και να τιμήσουν 15 ακόμη εφαρμόσιμες υποχρεώσεις, που βοηθούν και τον στόχο του Υπουργείου σας και τον χρησιμότατο θεσμό, αλλά και που η δαπάνη γι’αυτά και γι’αυτούς είναι ευκαταφρόνητη, όχι όμως και μη αποτελεσματική.

1. Έλεγχος δυναμικότητας μονάδος

Το σοβαρότερο όλων είναι η υπέρβαση της προβλεπομένης αντοχής -δυναμικότητος. Είναι μια σοβαρή υποχρέωση να μη ξεπερνούν την εγκεκριμένη δυναμικότητά των, γιατί εκτός ότι τεχνιέντως νοθεύεται ο σωστός ανταγωνισμός, εγκυμονεί και μια σειρά πολλών άλλων κινδύνων, που συνδέονται με την ασφαλή διαμονή των κατασκηνωτών. Δώσατε λ.γ με την εν λόγω Υ.Α. μάλιστα 20% υπέρβαση δύναμης γιατί; γιατί; (Υ.Α.άρθ.3§1β). Αντίθετα πρέπει να βάλετε περιορισμούς στις μεγάλες μονάδες, να ορίσετε π.χ. όχι φιλοξενία άνω των 1000 παιδιών, γιατί δεν εξυπηρετούνται εύκολα και μάλιστα σε ώρα κάποιου κινδύνου, είτε φωτιάς είτε μεταδοτικής νόσου, που το καλοκαίρι είναι συνηθισμένες και οι πυρκαγιές και οι ιώσεις!! Τότε ποιος λύνει το επικίνδυνο κομφούζιο; Τα τελευταία χρόνια είχε προκύψει θέμα Σαλμονέλλας, σε κατασκηνωτική μονάδα του Καπανδριτίου (ευτυχώς σήμερα αυτή έχει κλείσει). Η Ένωση των Κατασκηνωταρχών φυσικά έψαξε τον Ιδιοκτήτη για να δώσει την κατάσταση των κατασκηνωτών ώστε να γίνει προληπτικός έλεγχος των παιδιών που ήταν μαζί με τον νέο τον ασθενήσαντα στην μονάδα…..

2. Απαγόρευση καντίνας.

Είναι άδικο να αφήνουμε το παιδί, να τρώει αυτό που συνήθως θέλει και που είναι σίγουρα μη υγιεινό (συνήθως πατατάκια κλπ.) και όχι εκείνο που πρέπει, δηλαδή το πλούσιο και εγκεκριμένο πρόγραμμα διατροφής κάθε μονάδας. Οι τηγανητές πατάτες είναι καταγγελμένες ως ανθυγιεινές, επειδή συνήθως τηγανίζονται με μη ανανεούμενο λάδι και συνεπώς είναι κινητή βόμβα, γι’αυτό και στις "παιδικές κατασκηνώσεις", έχει από την διεύθυνση υγείας με οδηγία καταργηθεί η τηγανητή πατάτα! Όμως τα "πατατοτσιπς" είναι ελεύθερα στα κυλικεία!!!

 

3. Ύπαρξη πυροσβεστικού οχήματος

Στις περιοχές που οι μονάδες είναι μέσα ή κοντά σε δάση και δασικές εκτάσεις, ένα αυτοκινούμενο όχημα, έχει λιγότερο από 10.000€, όμως ή επέμβαση ή άμεση, στην περιοχή είναι σωτήρια με ανυπολόγιστη αξία για όλους, αλλά και για τους ίδιους. Τι το όφελος αν καταστραφεί ο εκτός της κατασκήνωσης χώρος και μείνουν άθικτα τα λιγοστά δέντρα εντός της μονάδος;!!

Σας αντιγράφω ένα Γαλλικό φθέγμα, που ερμηνεύεται και στην καθομιλουμένη "η φωτιά τα πρώτα λεπτά σβήνει με ένα μπουγέλο νερό, μετά δεν σβήνει και μία θάλασσα…."και το μήνυμα πάνω σε ένα μικρό πυροσβεστικό στον Κάλαμο έγραφε:

 

 

4. Ύπαρξη Νοσοκομειακού Οχήματος

Μία μονάδα με μικρά παιδιά, τι το σοβαρότερο να υποχρεωθεί να έχει ένα μικρό νοσοκομειακό αυτοκίνητο, μάλιστα στην ίδια περιοχή που είναι περισσότερες της μιας μονάδας, μπορεί να επιμερίσουν το μικρό άλλωστε κόστος, σε σχέση με την μεγάλη του λειτουργική αξία, γίνεται εύκολο το σχέδιο της πρότασης αυτής με δύο – τρείς γειτονικές μονάδες. Ένας χώρος με 500 παιδιά, σημαίνει ότι έχουμε μία μικρή πόλη των 5000 κατοίκων….Σκεφτείτε τα προβλήματα ενός τέτοιου χώρου και τις ανάγκες του για να νομοθετίσετε ανάλογα…

Σήμερα που συνέτασα τις υποδείξεις μου αυτές, άκουσα από τα ΜΜΕ, την προσφορά του Ιδρύματος Σταύρος Νιάρχος, που προσέφερε στο ΕΚΑΒ, 30 καινούργια νοσοκομειακά αυτοκίνητα, σε αντικατάσταση ισάριθμων παροπλισμένων…. και σκέφτηκα το πώς μπορεί να γίνει άμεσα υλοποιήσιμη, στα χέρια των ιδιωτών κατασκηνωταρχών, μία χρυσή και σωτήρια πρωτοβουλία. Να δοθούν δηλ. αυτά τα παροπλισμένα σε ισάριθμους κατασκηνωτάρχες, να τα επισκευάσουν και να χρησιμοποιούνται από τις "Παιδικές Κατασκηνώσεις", που έχουν ως προανέφερα το δυναμικό σε παιδιά, το αντίστοιχο τουλάχιστον μιας πόλης των 5.000 κατοίκων. Ικανοποιείτε έτσι πολλούς εθνικούς στόχους, της δονούμενης πανταχόθεν Ελλάδας μας.

Τολμήστε, λίγη "ανδρεία" χρειάζεται να επιδείξετε και για την περίπτωση αυτή και να ξέρετε ότι η λέξη "ανδρεία", δεν αφορά ερμηνευτικά μόνο τους άνδρες…ούτε είναι μοναδικό μας προνόμιο…..

5. Πούλμαν σε αναμονή για την περίπτωση πυρκαγιάς και άμεσης μετακίνησης ιδίως των ανήμπορων να κινηθούν γρήγορα μικρών παιδιών:

Αυτό το πούλμαν συνήθως το έχουν, οι μονάδες, που απέχουν από την θάλασσα, για την μεταφορά των κατασκηνωτών τους, για θαλάσσια μπάνια. Ας είναι στο χώρο τους μόνιμο το πούλμαν αυτό και σαν όπλο, κάθε μονάδος κατά των επίδοξων οικοπεδοφάγων – Πυρομανών….

6. ΟΧΙ Δάπεδα με μοκέτες ή Ελενίτ πάνω στις σκεπές ή στα κτίρια

Αδιανόητη η χρήση στους χώρους ύπνου τέτοιων δαπέδων, όταν μάλιστα πάνω σ’αυτά πατούν ξυπόλητα τα κατασκηνωτόπουλα, είναι αθεράπευτη εστία μικροοργανισμών.Εξάλλου εδώ και 20 χρόνια έχει καταγγελθεί και διεθνώς ως καρκονογόνο, το υλικό από αμίαντοστιμέντο (ΕΛΕΝΙΤ), είναι όμως οικονομικότερο από τα κεραμίδια ή τα διπλά πανιά!! και μερικοί το έχουν πάνω από τα κεφάλια των παιδιών ακόμη και όταν αυτά κοιμούνται!!

7. Όχι στρώματα με βαμβακερή - ρακών, γέμιση

Το περιεχόμενο των στρωμάτων χωρίς μολύνσεις είναι "τα με κοκοφοίνικα", τα στρώματα από ράκη, δεν είναι μόνο ανθυγιεινά, αλλά και κοινούμενες βόμβες, ιδίως στα μικρότερα παιδιά, που συχνά έχουν την νυκτερινή ενούριση, πάνω σ’αυτά.

8. Βιολογικός καθαρισμός

Είναι το σωστότερο αντί του συπτικού βόθρου και μάλιστα σε μονάδες που είναι κοντά σε θέρετρα τουριστικά, πρέπει να γίνει υποχρεωτικός στην Υ.Α.και να γίνει εκτενής αναφορά.

9. Ηλεκτροπαραγωγό ζεύγος

Πρέπει να υποχρεώνονται και από την Υ.Α, οι μονάδες όπως από τη Πυροσβεστική Υπηρεσία. Ποιος αγνοεί πόσο απαραίτητο είναι, στην περίπτωση διακοπών ηλεκτρικού ρεύματος, λόγω απεργιών κτλ., για τις τροφές στα ψυγεία κτλ., για τις αντιδράσεις των παιδιών στους κινδύνους, όπως στις πυρκαγιές!! και μάλιστα σ’αυτές που προκαλούνται την νύχτα;

10. Ασκήσεις πυρόσβεσης, μία αιφνίδια άσκηση ετοιμότητας σε κάθε κατασκηνωτική περίοδο, για εξοικείωση και γνώση πρακτικά του τρόπου αντίδρασης, στην ανεπιθύμητη περίπτωση, κύρια για την θέση συγκέντρωσης και τη σειρά εκκένωσης του χώρου:

Παρότι υποδεικνύεται χωρίς να προβλέπεται από τις οδηγίες της Πυροσβεστικής, όμως αυτό καλό είναι και να υπάρξει και στη νομοθετική ρύθμισή σας, αφού δεν υπάρχει τίποτα το οδυνηρότερο από μία ακατάστατη αντίδραση των παιδιών, στην πύρινη λαίλαπα. Ασκήσεις λοιπόν πυρασφάλειας και τρόπος ετοιμασίας διαφυγής, σύμφωνα με πρόγραμμα συγκέντρωσης, για την περίπτωση πυρκαγιάς. Γιατί να μην το ορίζει η Υπουργική Απόφασή σας. Κάνετε μάλιστα έτσι κύρια υπεύθυνους τους αρμόδιους, οι οποίοι δεν πρέπει να αναμένουν αμήχανα, την έλευση σωτήρα εξ ουρανού, σε μια τέτοια καταστροφή!!;;

11. "Δαπανώ βελτιώνοντας την ασφάλεια, την υγιεινή και την σωστή διαβίωση των κατασκηνωτών μου". Αυτό πρέπει να είναι το δόγμα και οι επιδιώξεις – κάθε έντιμου επιχειρηματία κατασκηνωτάρχη ή δημοσίου λειτουργού. Έτσι και η δουλειά του προβάλλεται και ο θεσμός θριαμβεύει εποικοδομητικά…..

12. Η Άδεια Πυρασφάλειας από την κατά τόπους Πυροσβεστική Υπηρεσία.

Η βεβαίωση λήψης όρων πυρασφάλειας να δίδεται από τα κατά τόπους γραφεία Πυρασφάλειας, τα οποία να υποχρεούνται να ελέγχουν συχνότερα την λήψη των προστατευτικών μέσων πυροπροστασίας και κατά την διάρκεια της λειτουργίας, όπως τα γραφεία αυτά να επιβλέπουν την δοκιμαστική άσκηση ετοιμότητας κάθε περίοδο, ώστε τα παιδιά να είναι εξοικειωμένα στην ετοιμότητα, στην περίπτωση κινδύνου πραγματικού………

13. Κάλυψη των γκολπόστ – κολωνών που μπορεί να χτυπήσουν τα αθλούμενα παιδιά

Μη ξεχνάτε ότι και στα επαγγελματικά γήπεδα τα γκόλποστ είναι ακάλυπτα, γι’αυτό και έμεινε προ ετών, ανάπηρος ο αθλητής, Μπόμπαν Γιάνκοβιτς, που διαμαρτυρόμενος, χτύπησε με το κεφάλι του στο γκόλποστ. Προσοχή λοιπόν όπου σιδεροκολώνες, που μπορεί να χτυπήσουν τα ανέμελα τρέχοντα ή τα αθλούμενα παιδιά, να καλύπτονται με υλικό τύπου αφρολέξ - Και όπου υπάρχουν σκάλες ειδικά προστατευτικά (αντιολισθητικά) και πουθενά σφηνοειδείς σκάλες…..Ο κίνδυνος είναι εμφανής στις περιπτώσεις που τα παιδιά κινούνται ομαδικά από το ένα μέρος στο άλλο….!! Αυτά όλα καμιά οδηγία δεν τα προβλέπει και πρέπει να πρωτοτυπήσετε με μία σωτήρια πρωτοβουλία, σκεπτόμενοι και ως γονείς..!!

14. Να δεχθείτε τις μεταβολές σε μια κωδικοποίηση των αρχών λειτουργίας των "παιδικών κατασκηνώσεων" και να συζητήσετε τις βασικές μεταβολές, με εκπροσώπους των ενδιαφερομένων ενώσεων που και υπεύθυνα σκέπτονται και σωστά λειτουργούν.

Κατόπιν όλων των ανωτέρω ερωτάσθε θα δημοσιεύσετε ένα εφαρμόσιμο διάταγμα, με ένα σχέδιο – κανονισμό, φυσικά με την συνεργασία όλων των εμπλεκόμενων και άμεσα μάλιστα και να αναστείλετε προσωρινά, μερικές από τις μη εφαρμόσιμες Διατάξεις, ακόμη και με απλή εντολή σας στις ελεγκτικές επιτροπές των Περιφερειών;

Συν.(3)Τρία

Ο ερωτών βουλευτής

Νίκος Ι. Νικολόπουλος

Πρόεδρος του Χριστιανοδημοκρατικού Κόμματος Ελλάδος

 

Πολιτικό Γραφείο Πάτρα:
Διεύθυνση: Μιαούλη 48, Πάτρα
Τηλέφωνο: 2610344700 και 2610344702
 
Επίσημη Ιστοσελίδα Κόμματος:

Ακολουθείστε μας στα Social Media


@ninikolopoulos

© Copyright 2009 - 2024 Νίκος Ι. Νικολόπουλος