Loading...
 Start Page

Aρ. Πρωτ.: 9008/25.9.2017

 

ΕΡΩΤΗΣΗ ΠΡΟΣ ΤΟΝ

ΥΠΟΥΡΓΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ, ΕΡΕΥΝΑΣ ΚΑΙ ΘΡΗΣΚΕΥΜΑΤΩΝ

Οι ενδείξεις που παρέχει η σκανδαλώδης υπόθεση της «ομαδικής αντιγραφής» στο Πανεπιστήμιο Πατρών, οδηγούν στο συμπέρασμα μιας διεργασίας περίπου «φυσιολογικής». Η περίπτωση των «106» και της παρασπονδίας τους είναι μια αφορμή για μια καλή αρχή. Δεν φαντάζει και πολύ δύσκολη η αστυνομική πλευρά της ιστορίας. Μιλάμε για 106 άκρες σε ένα νήμα, κάθε μία από τις οποίες μπορεί να οδηγήσει στην αλήθεια, και μέσω αυτής στα παράλληλα δώματα των παρασιτικών μηχανισμών που επιδίδονται σε νόθευση της εκπαιδευτικής- εξεταστικής διαδικασίας, υπονομεύοντας το κύρος του Πανεπιστημίου και της έξωθεν καλής του μαρτυρίας, και μάλιστα σε μια εποχή κατά την οποία αυτό είναι το τελευταίο που χρειάζονται το πανεπιστήμιο, είτε στην Πάτρα είτε οποιοδήποτε άλλο στη χώρα. Πριν φτάσουμε στο «καθιερωμένο», οφείλουμε να τραβήξουμε χειρόφρενο σε γενικεύσεις που αδικούν το Πανεπιστήμιο, αλλά θα πρέπει το ίδιο το Πανεπιστήμιο να φροντίσει ώστε να εξαλειφθούν οι σκιές και οι υποψίες για αθέμιτη διείσδυση της παραπαιδείας στον χώρο.

Το πασίγνωστο προηγούμενο της εξάπλωσης της παραπαιδείας στη μέση εκπαίδευση και οι δημόσιες ανακοινώσεις των φοιτητικών παρατάξεων ΔΑΠ-ΠΑΣΠ διδάσκουν ότι άρθηκαν πύλες και νομιμοποιήθηκαν καταστάσεις στο όνομα της «συναδελφικότητας», αλλά και εξαιτίας της απροθυμίας να εμπλέκεται κανείς με κακώς κείμενα. Θέλουμε να πιστεύουμε ότι το Υπουργείο Παιδείας και το Πανεπιστήμιο Πατρών έχουν και τους λόγους και την αποφασιστικότητα να αντιμετωπίσουν καταστάσεις που λειτουργούν διαβρωτικά.

Όταν μιλάμε, ωστόσο, για Δημόσιο Πανεπιστήμιο, το ζήτημα δεν αφορά μόνο στενά τις αρχές του, αλλά και την Κυβέρνηση και την Βουλή των Ελλήνων και όλους τους θεσμούς της ελληνικής πολιτείας στο σύνολο της πανεπιστημιακής κοινότητας. Είναι υπόθεση του «πρώτου και του τελευταίου» η ανάγκη της προστασίας της δεοντολογίας, του αδιάβλητου, της ισονομίας, αλλά βέβαια και της αυθεντικότητας των τίτλων σπουδών. Είναι εμφανές ότι αυτό που έκαναν οι «106» δεν έγινε πρώτη φορά. Και ότι υπάρχει μια σκοτεινή πλευρά στο ελληνικό πανεπιστήμιο: Αυτή της άλωσης κάποιων περιοχών του από μαύρη παραεκπαιδευτική δραστηριότητα.

Πρέπει να σημειωθεί ότι μιλώντας στην εφημερίδα «Πελοπόννησος» η πρύτανις του Πανεπιστημίου Πατρών Βενετσάνα Κυριαζοπούλου υπογράμμισε καταρχήν ότι «το Πανεπιστήμιο έπραξε τα δέοντα. Επέβαλε την προβλεπόμενη ποινή. Από κει και πέρα εάν συντρέχει λόγος το θέμα παραπέμπεται στη Σύγκλητο».

Η πρύτανις του Πανεπιστημίου Πατρών καταλήγει με την εξής σοκαριστική αποκάλυψη ότι «δεν πρόκειται για πρωτοφανές περιστατικό» και μάλιστα εξέφρασε την απορία της για τις διαστάσεις που έλαβε η υπόθεση καθώς είναι γνωστή εδώ και χρόνια η παραπαιδεία που έχει αναπτυχθεί και στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση.

Πέραν όμως όλων των ανωτέρω που δημοσιεύθηκαν στην εφημερίδα «Πελοππόννησος» πολλά ακόμα άρθρα, σχόλια, επιστολές είδαν το φως της δημοσιότητας ενώ τελευταία υπήρξε και δημοσίευμα της «Καθημερινής» που ανέφερε ότι ο «συγγραφέας της επίμαχης εργασίας φέρεται να είναι φοιτητής του Πανεπιστημίου με καλή γνώση των Μαθηματικών».

Επειδή, το ότι υπάρχουν παιδιά στα οποία κάποιοι πωλούν εργασίες, σημαίνει και ότι κάτι δεν γίνεται καλά και πρέπει να αναζητήσουμε τα αίτια.

Επειδή, με την επιβολή της ποινής από τη γενική συνέλευση του τμήματος Διοίκησης Επιχειρήσεων του Πανεπιστημίου Πατρών στους 106 φοιτητές, οι οποίοι κατέθεσαν την ίδια εργασία στο μάθημα «Δυναμικά Μαθηματικά Υποδείγματα», δεν μπορεί να λήξει μια υπόθεση που έχει και ποινικό χαρακτήρα.

Επειδή τέλος, μέσω παρέμβασής της στην εφημερίδα «Η Αυγή» η βουλευτής Αχαΐας και πρώην αναπληρώτρια υπουργός Παιδείας, Σία Αναγνωστοπούλου, με αφορμή το περιστατικό της υποβολής της ίδιας εργασίας από τους 106 φοιτητές του Πανεπιστημίου Πατρών αναγνωρίζει ότι ο πανεπιστημιακός χώρος «έχει και τις σκοτεινές του πλευρές». Μεταξύ άλλων, η κ. Αναγνωστοπούλου, αναφέρει:

Ας αρχίσουμε να μιλάμε γι’ αυτή τη «σκοτεινή πλευρά» του Πανεπιστημίου με αφορμή το περιστατικό, που, θα πρέπει να τονίσουμε, αντανακλά ποιοτικά μια διαφορετική κατάσταση από τις αντιγραφές σε ατομική βάση και ad hoc στις εξεταστικές περιόδους της δεκαετίας του ογδόντα. Πρόκειται για ένα οργανωμένο κύκλωμα με χρονική διάρκεια, όπως εξάλλου δήλωσε και ο αντιπρόεδρος της ΠΑΣΠ Πάτρας, Ν. Καλύβας, στον «Real FM»:

«Μην κρυβόμαστε πίσω από το δάκτυλό μας. Αυτό εδώ και χρόνια γίνεται». Αυτό που γίνεται «εδώ και χρόνια» έχει λάβει τέτοιες διαστάσεις, ώστε να είναι ήδη γνωστό σε πρωτοετείς φοιτητές με εμπειρία μερικών μηνών στο πανεπιστήμιο. Για πολλούς, στους οποίους σαφώς συγκαταλέγεται και ο αντιπρόεδρος της ΠΑΣΠ, αυτού του είδους η συναλλαγή είναι μέρος της πανεπιστημιακής ζωής. Σύμφωνα με τον γραμματέα της ΔΑΠ, Μένιο Κορομηλά, στον ίδιο ραδιοσταθμό, θα περνούσε απαρατήρητη, εάν δεν επρόκειτο για μάθημα του προέδρου του τμήματος και ήταν ενός «παρακατιανού», ενός λέκτορα ή επίκουρου καθηγητή. Αυτό που γίνεται εδώ και χρόνια με την κάλυψη των δύο μεγάλων φοιτητικών παρατάξεων στο Πανεπιστήμιο της Πάτρας είναι δύσκολο να πιστέψουμε ότι αφορά μόνο το μάθημα των «Δυναμικών Μαθηματικών Υποδειγμάτων» και είναι επίσης δύσκολο να πιστέψουμε ότι αφορά μόνο το Πανεπιστήμιο της Πάτρας. Τι είδους συναλλαγές τροφοδοτούν τη λειτουργία και διαχρονική παρουσία αυτών των κυκλωμάτων για τα οποία γνωρίζουν και τα οποία δεν αποκαλύπτουν η ΔΑΠ - ΝΔΦΚ και η ΠΑΣΠ, η ΝΔ και το ΠΑΣΟΚ;

Κατόπιν όλων αυτών καλείσθε να απαντήσετε στα εξής:

1. Έχετε τη βούληση να βρεθεί και να εξαρθρωθεί και να τιμωρηθεί παραδειγματικά το κύκλωμα που εξαγοράζει συνειδήσεις, διαβρώνει μηχανισμούς, ευτελίζει την εκπαιδευτική διαδικασία και αναπτύσσεται δίκην ιστού αράχνης μεταξύ φοιτητών, καθηγητών, φοιτητικών παρατάξεων σε ένα θλιβερό, ανήθικο και βέβαια παραοικονομικό αλισβερίσι;

2. Το παράνομο γεγονός της εξαπάτησης των δημοσίων αρχών και ιδιαίτερα των πρυτανικών αρχών πρέπει ή όχι να ερευνηθεί αρμοδίως όπως από τους Επιθεωρητές της Δημόσιας Διοίκησης κ.α. ελεγκτικούς φορείς σε βάθος με γενναιότητα και διάθεση να βρεθεί άκρη, αφού είναι τόσοι πολλοί οι εμπλεκόμενοι που είναι δύσκολο να μην μαθευτούν αλήθειες;

3. Ο Υπουργός Παιδείας ήλεγξε εάν έχουν εφαρμοσθεί οι κανονισμοί της σχολής και εάν έχουν επιβληθεί οι προβλεπόμενες ποινές;

4. Στη συγκεκριμένη περίπτωση, η έρευνα τι έδειξε; Οι επίμαχες ασκήσεις στη Διοίκηση Επιχειρήσεων αποκτήθηκαν –προφανώς με αντίτιμο- από μια συγκεκριμένη ομάδα φοιτητών και στη συνέχεια διανεμήθηκαν και σε άλλους;

5. Στην έρευνα της Σχολής φάνηκε αν οι ασκήσεις είχαν περιέλθει στην κατοχή τους από φροντιστήριο η από καθηγητές του ΑΕΙ;

6. Η έρευνα κατέγραψε ενδείξεις για σχέσεις, προσωπικές, μήπως διέκρινε και διαδρομές ανάμεσα σε φροντιστήρια και μέλη της πανεπιστημιακής κοινότητας που οδηγούν σε πελατειακές σχέσεις οι οποίες απέφεραν και οικονομικό όφελος;

7. Αναλήφθηκαν πρωτοβουλίες από Σχολές και Τμήματα για την συγκρότηση επιτροπών διερεύνησης αυτών των σχέσεων;

8. Τα ευρήματα της διερεύνησης οδήγησαν κάπου ή σε γενικόλογα συμπεράσματα;

9. Έστειλε ο Υπουργός Παιδείας καθώς και η πρυτανεία την υπόθεση στη Δικαιοσύνη; Καθότι η υπόθεση δεν έχει στενά πειθαρχικά χαρακτηριστικά, έχει και δικαστικά και αστυνομικά.

10. Μήπως μετά το σάλο και το πλήθος των δημοσιευμάτων ασχολήθηκε αυτοβούλως ο Εισαγγελέας Πρωτοδικών Πατρών ή μήπως η Εισαγγελέα του Αρείου Πάγου διέταξε προανάκριση ώστε να εντοπισθούν τα πρόσωπα που διακίνησαν τις εργασίες, με ποιους συνεργούς, με ποιο μηχανισμό και με ποια ανταλλάγματα; Ο Υπουργός της Δικαιοσύνης ζήτησε να ασχοληθεί επίσης η αρμόδια εισαγγελέας κατά της Διαφθοράς προτείνοντας να εξετασθούν και οι 106 φοιτητές που συμμετείχαν στην παράνομη «παρασπονδία»;

11. Μετά τις δηλώσεις της Πρυτάνεως, ο Υπουργός Παιδείας καλείται να απαντήσει εάν έχει αυτό ξανασυμβεί στο ΑΕΙ της Πάτρας ή σε όποιο άλλο κρατικό της χώρας.

Ο ερωτών Βουλευτής

Νίκος Ι. Νικολόπουλος

Πρόεδρος Χριστιανοδημοκρατικού Κόμματος Ελλάδος

 

ΚΟΙΝ.: Εισαγγελέα Αρείου Πάγου

Εισαγγελέα Διαφθοράς

Γενική Επιθεωρήτρια Δημόσιας Διοίκησης

Σώμα Επιθεωρητών Ελεγκτών Δημόσιας Διοίκησης

Πολιτικό Γραφείο Πάτρα:
Διεύθυνση: Μιαούλη 48, Πάτρα
Τηλέφωνο: 2610344700 και 2610344702
 
Επίσημη Ιστοσελίδα Κόμματος:

Ακολουθείστε μας στα Social Media


@ninikolopoulos

© Copyright 2009 - 2024 Νίκος Ι. Νικολόπουλος