Loading...
 Start Page

Αρ.Πρ.:1211/15-11-2016

ΠΡΟΣ ΤΟΝ ΥΠΟΥΡΓΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ ΚΑΙ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ

 

 

Χιλιάδες καταναλωτές της ΔΕΗ κινδυνεύουν να βρεθούν στο...σκοτάδι καθώς χάνουν τη ρύθμιση των 36 δόσεων! Καλούνται να αντιμετωπίσουν ένα πρωτοφανές αλαλούμ στην προσπάθεια τους να ρυθμίσουν τις οφειλές τους, για να αποτρέψουν ενδεχόμενη διακοπή του ρεύματος στο σπίτι τους, ή να κάνουν επανασύνδεση σε περίπτωση που τους έχει κοπεί η ηλεκτροδότηση λόγω συσσωρευμένων απλήρωτων λογαριασμών.

Είναι χαρακτηριστικό ότι τις τελευταίες μέρες του Οκτωβρίου συνέρρεε πλήθος κόσμου στα καταστήματα της ΔΕΗ για να προβεί σε διακανονισμό καθώς έληγε η προθεσμία που είχε δώσει η εταιρεία με αποτέλεσμα να δημιουργηθεί το αδιαχώρητο και να ταλαιπωρηθούν χιλιάδες συμπολίτες μας αλλά και οι εργαζόμενοι.

Πολλοί όμως από τους πολίτες που προσήλθαν στα γκισέ και υπέστησαν αυτή την πρωτοφανή ταλαιπωρία έφυγαν τελικά απογοητευμένοι καθώς διαπίστωσαν ότι για διάφορους λόγους δεν μπορούσαν να μπουν στη ρύθμιση ή είχαν χάσει την προηγούμενη ρύθμιση τους.

Με δυο λόγια αποδεικνύεται ότι το πρόγραμμα το οποίο η ΔΕΗ λάνσαρε στις αρχές Απριλίου και το διαφήμιζε με όλους τους τρόπους σαν ένα φιλολαϊκό μέτρο που θα ανακούφιζε χιλιάδες φτωχά ή μη προνομιούχα νοικοκυριά, τελικά είναι «άπιαστο» όνειρο για πολλά από αυτά.

Και γι’ αυτό ευθύνονται κυρίως οι διάφοροι περιορισμοί και οι προϋποθέσεις που απαιτούνται για να μπει κάποιος στη ρύθμιση αλλά και αρκετές αστοχίες του ίδιου του συστήματος που προκύπτουν από τη μη... αγαστή συνεργασία της ΔΕΗ με τον ΔΕΔΔΗΕ.

Για παράδειγμα, για τους πελάτες της ΔΕΗ στους οποίους έχει γίνει ήδη διακοπή ηλεκτροδότησης, η ρύθμιση μπορεί να γίνει μόνο σε 8 ή ακόμα και σε 4 δόσεις και μόνον εφόσον προηγουμένως εξοφληθεί το 30% τη ληξιπρόθεσμης οφειλής.

Επίσης πολλοί πελάτες διαπιστώνουν εκ των υστέρων ότι χάνουν παλαιότερη ρύθμιση, επειδή έκαναν την πληρωμή τις ρύθμισης όχι στην ακριβή ημερομηνία που ορίζεται στο διακανονισμό, αλλά λίγες ημέρες νωρίτερα ή αργότερα. Κι αυτό γιατί όταν η πληρωμή γίνεται σε διαφορετική ημερομηνία, το ποσό δεν καταλογίζεται στη ρύθμιση των παλαιών οφειλών, αλλά στο νέο λογαριασμό κατανάλωσης που έχει εκδοθεί στο μεταξύ, με αποτέλεσμα η ρύθμιση να εμφανίζεται ότι δεν εξυπηρετείται.

Μία άλλη ομάδα καταναλωτών δεν μπορεί να μπει στη ρύθμιση λόγω του φαινομένου των «εικονικών διακοπών». Δηλαδή παρατηρούνται περιστατικά κατά τα οποία η ΔΕΗ δίνει μεν εντολή διακοπής, αλλά ο ΔΕΔΔΗΕ δεν διακόπτει τη σύνδεση, παρότι ενημερώνει το σύστημα της ΔΕΗ ότι έχει γίνει διακοπή, με αποτέλεσμα ο πελάτης να μην μπορεί να κάνει ρύθμιση των οφειλών του.

 

Το πρόβλημα αυτό προκύπτει επειδή ο ΔΕΔΔΗΕ ο οποίος είναι επιφορτισμένος να διακόπτει το ρεύμα, διαχειρίζεται το δίκτυο για λογαριασμό όλων των εταιρειών εμπορίας ηλεκτρικού ρεύματος, και όχι μόνο της ΔΕΗ τις οποίες χρεώνει για κάθε διακοπή και για κάθε επανασύνδεση. Έτσι έχει κίνητρο να παρουσιάζει μεγάλο αριθμό διακοπών τις οποίες σε πολλές περιπτώσεις λόγω φόρτου δεν προλαβαίνει να κάνει. Οι καταναλωτές αυτοί όμως που φαίνονται στα χαρτιά ότι έχουν διακοπή αλλά συνεχίζουν να ηλεκτροδοτούνται θεωρούνται από τη ΔΕΗ ότι «κλέβουν» κι έτσι χάνουν το δικαίωμα στη ρύθμιση.

Όλα τα παραπάνω έχουν οδηγήσει στο να υπάρχουν αυτή τη στιγμή δύο κατηγορίες πελατών: Αυτοί που έχουν δυνατότητα ρύθμισης των 36 δόσεων και αυτοί που δεν έχουν, γεγονός που δημιουργεί συνθήκες διαφορετικής μεταχείρισης και αδικίας.

Γιατί όταν το μόνο κριτήριο για την ένταξη στον διακανονισμό είναι η διακοπή της σύνδεσης μια απόφαση που το κάθε κατάστημα παίρνει με αόριστα κριτήρια και σε χρόνους διαφορετικούς για τον κάθε πελάτη, αυτό δημιουργεί συνθήκες άνισης μεταχείρισης για όλους.

Βέβαια από τη ΔΕΗ υποστηρίζουν ότι η διακοπή γίνεται ύστερα από δύο ειδοποιήσεις ή δύο απλήρωτους λογαριασμούς, αλλά αυτό δεν εφαρμόζεται με απόλυτο τρόπο και δεν υπάρχει πουθενά καταγεγραμμένο το χρονικό όριο στο οποίο κόβεται το ρεύμα αφού λήξουν οι δύο απλήρωτοι λογαριασμοί.

Θα πρέπει, τέλος, να σημειωθεί ότι η ΓΕΝΟΠ ανεβάζει το ύψος των ανεξόφλητων οφειλών από τα 2,5 δισ. ευρώ στα 3 δισ. ευρώ. Ένας από τους μεγαλύτερους οφειλέτες πάντως είναι το Δημόσιο και ο ευρύτερος δημόσιος τομέας, με συνολικά χρέη περί τα 200 εκατ. ευρώ.

Κατόπιν όλων των ανωτέρω ερωτάσθε:

1. Τι προτίθεσθε να κάνετε με τις 4-5 προαναφερθείσες δυσλειτουργίες που «γεννάνε» αδικίες και ταυτόχρονα δεν εξυπηρετούνται οι καταναλωτές, που κατά βάση είναι φτωχοί άνθρωποι και δύσκολα τα φέρνουν «βόλτα»;

 

Ο ερωτών βουλευτής

Νίκος Ι. Νικολόπουλος

Πρόεδρος του Χριστιανοδημοκρατικού Κόμματος Ελλάδος

 
Πολιτικό Γραφείο Πάτρα:
Διεύθυνση: Μιαούλη 48, Πάτρα
Τηλέφωνο: 2610344700 και 2610344702
 
Επίσημη Ιστοσελίδα Κόμματος:

Ακολουθείστε μας στα Social Media


@ninikolopoulos

© Copyright 2009 - 2024 Νίκος Ι. Νικολόπουλος