Loading...
 Start Page

Αρ.Πρ.:1901/9/12/16

ΠΡΟΣ ΤΟΝ ΠΡΩΘΥΠΟΥΡΓΟ

 

 

Το μήνυμα που έχει εκπέμψει εδώ και καιρό το Συμβούλιο Επικρατείας (με απόφαση του Β’ Τμήματος αλλά και της 7μελούς σύνθεσης στη συνέχεια για την υπόθεση του καθηγητή Αλ. Μητρόπουλου) είναι πως η παράταση των προθεσμιών παραγραφής που επήλθε με νόμους του ΥΠ.ΟΙΚ. αντιβαίνει στις αρχές της ασφάλειας Δικαίου και της προστατευόμενης εμπιστοσύνης, που επιβάλλουν τη σαφή διατύπωση των κανόνων Δικαίου.

Εν ολίγοις, θα πρέπει να ξεχάσουμε τις έρευνες για την παρελθούσα φοροδιαφυγή, πέραν της δεκαετίας, κάτι που σημαίνει χάρισμα εκατομμυρίων ευρώ σε φοροφυγάδες και απώλεια εκατομμυρίων για το Δημόσιο. Με αυτόν τον ξεκάθαρο τρόπο, χιλιάδες (αλλά όχι όλες) φορολογικές υποθέσεις πλούσιων φυσικών προσώπων, προερχόμενες από τις γνωστές, πλέον, λίστες, καθώς και πολλές άλλες υποθέσεις μεγάλης φοροδιαφυγής που βρίσκονται σε εκκρεμότητα οδεύουν πλέον προς παραγραφή.

Το χρονικό περιθώριο που έχει το Δημόσιο να ολοκληρώσει τους ελέγχους στις υποθέσεις αυτές λήγει στις 31/12/2016 και, απ’ ό,τι φαίνεται, δεν υπάρχει δυνατότητα να δοθεί νέα παράταση στην προθεσμία παραγραφής, όπως έχει γίνει ήδη δύο φορές. Τι σημαίνει αυτό; Αυτό πρακτικά σημαίνει πως οι αξιώσεις του Δημοσίου από τις πολλές περιπτώσεις φοροδιαφυγής που αποτυπώνονται στις λίστες έχουν καταληκτική ημερομηνία τις 31/12/16. Τότε παραγράφεται το δικαίωμα του Δημοσίου να εισπράξει τα χρήματα από βεβαιωμένη φοροδιαφυγή, ώστε να μπουν χρήματα στο δημόσιο ταμείο. Αυτό δεν σημαίνει, βέβαια, και ποινική παραγραφή, αλλά προφανώς το ζήτημα είναι ότι το δημόσιο ταμείο θα χάσει πολλά χρήματα.

Παράλληλα, θα χάσει οριστικά το δικαίωμα να καταλογίσει φόρους και πρόστιμα σε χιλιάδες οικονομικά ισχυρούς Έλληνες φορολογουμένους που έχουν διαπράξει φοροδιαφυγή μεγάλης έκτασης, αποκρύπτοντας εισοδήματα εκατοντάδων χιλιάδων ή και εκατομμυρίων ευρώ. Οι περισσότερες από τις παραγραφόμενες υποθέσεις προέρχονται από τη λίστα των 65 CDs με τα στοιχεία 1,3 εκατ. φορολογουμένων οι οποίοι έχουν πραγματοποιήσει καταθέσεις και αναλήψεις άνω των 300.000 ευρώ στους τραπεζικούς τους λογαριασμούς την περίοδο 2000- 2012.

Υπάρχουν, επίσης, υποθέσεις από τη Λίστα Λαγκάρντ και τη Λίστα Μπόργιανς. Πρόκειται για περιπτώσεις στις οποίες οι έλεγχοι πρέπει να γίνουν κατόπιν εισαγγελικών παραγγελιών. Υπάρχουν, όμως, και πολλές άλλες υποθέσεις –κυρίως επιχειρήσεων– που εκκρεμούν για έλεγχο στις αρμόδιες υπηρεσίες, χωρίς να έχουν προηγηθεί εισαγγελικές παραγγελίες.

Κατόπιν όλων των παραπάνω αναφερόμενων ,ερωτάσθε:

1ον Γιατί η Γενική Γραμματεία Δημοσίων Εσόδων δεν προχώρησε εγκαίρως στη μείζονος σημασίας διαδικασία της «προτεραιοποίησης» των πιο σημαντικών φορολογικών υποθέσεων ενώ η διαδικασία της «προτεραιοποίησης» είχε προετοιμαστεί ήδη από τις αρχές του 2016;

2ον Γιατί η απόφαση για την «προτεραιοποίηση» των ελεγκτέων υποθέσεων υπογράφηκε και εκδόθηκε τον Αύγουστο, με καθυστέρηση 8 μηνών;

3ον Οι ελεγκτές που χειρίζονται «προτεραιοποιημένες» υποθέσεις που θα παραγράφουν θα βρεθούν αντιμέτωποι με πειθαρχικές και ποινικές κυρώσεις;

4ον Γιατί το Κέντρο Ελέγχου Φορολογουμένων Μεγάλου Πλούτου (ΚΕΦΟΜΕΠ) έχει μείνει «ακέφαλο» για πάνω από έναν μήνα ενώ υπέβαλε την παραίτησή του και ο υποδιευθυντής της υπηρεσίας Σταύρος Γαρδέρης, ο οποίος εκτελούσε εκτάκτως χρέη αναπληρωτή διευθυντή, καθώς διαπίστωσε ότι είναι αδύνατο να γλιτώσουν την παραγραφή πάρα πολλές υποθέσεις;

 

Ο ερωτών βουλευτής

Νίκος Ι. Νικολόπουλος

Πρόεδρος του Χριστιανοδημοκρατικού Κόμματος Ελλάδος

 
Πολιτικό Γραφείο Πάτρα:
Διεύθυνση: Μιαούλη 48, Πάτρα
Τηλέφωνο: 2610344700 και 2610344702
 
Επίσημη Ιστοσελίδα Κόμματος:

Ακολουθείστε μας στα Social Media


@ninikolopoulos

© Copyright 2009 - 2024 Νίκος Ι. Νικολόπουλος