Loading...
 Start Page

Αρ.Πρ.:1790 /6-12-2016

ΠΡΟΣ ΤΟΝ ΥΠΟΥΡΓΟ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ

 

 

Διαβάζοντας το αποκαλυπτικό δημοσίευμα της εφημερίδας “Παραπολιτικά”, αρκετοί συμπολίτες μας ,απαίτησαν να φέρουμε το θέμα στη Βουλή μέσω του κοινοβουλευτικού ελέγχου. Τo εν λόγω ρεπορτάζ αναφέρει τα εξής:

 

«Ταφόπλακα» στα σχέδια των κατα¬χραστών του Δη¬μοσίου να ξεγλι¬στρήσουν με τη χαριστική διάτα¬ξη των 35 ημερών που ψηφί¬στηκε τον Απρίλιο του 2014, επί συγκυβέρνησης Σαμαρά-Βενιζέλου, έβαλε η ολομέλεια του Αρείου Πάγου, κρίνοντάς την αντισυνταγματική. Με τον τρό¬πο αυτό, όλοι οι εμπλεκόμενοι στα σκάνδαλα των εξοπλιστι¬κών, της Siemens, της αμυντι¬κής βιομηχανίας, της ΔΕΗ, της ΔΕΠΑΝΟΜ, των τραπεζών, των δήμων, των ασφαλιστικών φο¬ρέων, των Μη Κυβερνητικών Οργανώσεων, των αθλητικών σωματείων και, γενικώς, όλων των Νομικών Προσώπων Ιδιω¬τικού Δικαίου που επιχορηγού¬νται από το κράτος κάθονται ξανά στο σκαμνί με βαρύτατες κατηγορίες, οι οποίες επιφέρουν ποινές έως και ισόβιας κάθειρ¬ξης.

 

Τα «ΠΑΡΑΠΟΛΙΤΙΚΑ» παρου¬σιάζουν την απόφαση-σταθμό 3/2016 του Α' τμήματος της ποι¬νικής ολομέλειας του ανωτάτου δικαστηρίου, η οποία ελήφθη στις 22 Σεπτεμβρίου 2016 (δημοσιεύθηκε στις 10 Νοεμβρίου) και χαρακτηρίζεται κομβική για την πορεία πολύκροτων δικών για οικονομικά σκάνδαλα δισε¬κατομμυρίων ευρώ. Η διάταξη για την απαλλαγή των κρατικών αξιωματούχων από ποινικές ευθύνες ευνοού¬σε, μεταξύ άλλων, τον συνερ¬γάτη του Άκη Τσοχατζόπουλου και πρώην διευθύνοντα σύμβου¬λο της εταιρείας Ελληνικά Ναυ¬πηγεία, Σωτήρη Εμμανουήλ,ο οποίος είχε ζητήσει την αποφυλάκισή του, θεωρώντας ότι κακώς κρατείτο για διακίνηση «μαύρου» χρήματος στην υπό¬θεση των υποβρυχίων.

 

ΤΙ ΕΙΧΕ ΣΥΜΒΕΙ. Ως υπουργός Δικαιοσύνης, ο Χ. Αθανασίου υπέγραψε τον ν. 4254/2014, που προέβλεπε την κατάργη¬ση της περίπτωσης δ του άρ¬θρου 263Α του Ποινικού Κώ¬δικα, στην οποία σημειωνόταν ότι με τις διατάξεις άρθρων που επισείουν βαριές ποινές για διασπάθιση δημοσίου χρήματος τι¬μωρούνται και υπάλληλοι «σε νομι¬κά πρόσωπα ιδιωτικού δικαίου στα οποία κατά τις κείμενες διατάξεις μπορούν να διατεθούν από το Δη¬μόσιο, από νομικά πρόσωπα δημοσί¬ου δικαίου ή από τράπεζες επιχορη¬γήσεις ή χρηματοδοτήσεις». Το άρθρο του Ποινικού Κώδικα, το οποίο είχε καταργήσει προσωρι¬νά, προέβλεπε, δηλαδή, ότι οι ποι¬νές που ισχύουν για τους δημοσίους υπαλλήλους αφορούν και σημαίνο¬ντα πρόσωπα εταιρειών οι οποίες κατά καιρούς έχουν χρηματοδοτηθεί από το Δημόσιο, όπως είναι τα Ελλη¬νικά Ναυπηγεία, η ΔΕΠΑΝΟΜ, η Κα¬τασκευαστική ΘΕΜΙΣ, ο Οργανισμός Σχολικών Κτιρίων, αλλά και αθλη¬τικά σωματεία και πολιτιστικοί σύλ¬λογοι υπάλληλοι και στελέχη των οποίων έχουν κα¬ταδικαστεί ή κα¬τηγορούνται για σοβαρά αδικήμα¬τα, με βάση, πολ¬λές φορές, τις δι¬ατάξεις του νόμου «περί καταχρα¬στών του Δημοσί¬ου».

Σύμφωνα, τώρα, με το σκεπτικό των δικαστών, η κατάργηση της πα¬ραγράφου δ' του νόμου 263Α του Ποινικού Κώδικα, που ορίζει ότι «υπάλληλοι θεωρούνται και όσοι υπηρετούν μόνιμα ή πρόσκαιρα και με οποιαδήποτε ιδιότητα σε νομι¬κά πρόσωπα ιδιωτικού δικαίου στα οποία διατίθενται επιχορηγήσεις από το Δημόσιο ή τις τράπεζες... εί¬ναι αντισυνταγματική και ανεφάρ¬μοστη». Επίσης, η απάλειψή της 35 μέρες μετά, «που έχει ως αποτέλε¬σμα αναδρομικά την άρση του αξι¬όποινου της πράξης μιας ειδικής κατηγορίας κρατικών υπαλλήλων, ακόμη και για σοβαρές εκκρεμείς σε οποιοδήποτε στάδιο κακουργηματικές πράξεις, και η αιτιολόγηση για αυτήν ότι οφείλεται σε απλή "παρα¬δρομή" του νομοθέτη δεν αντέχουν στη λογική και υποκρύπτουν συγκε¬καλυμμένη αμνηστία, ώστε να αρθεί η ποινική ευθύνη προσώπων αυτής της κατηγορίας... κατά των οποίων υπάρχει εκκρεμές κατηγορητήριο ή και καταδίκη, μολονότι κατά το Σύ¬νταγμα αμνηστία για κοινά εγκλή¬ματα δεν παρέχεται ούτε με νόμο».

ΕΚ ΠΑΡΑΔΡΟΜΗΣ. Με αυτόν τον τρόπο το ανώτατο δικαστήριο όχι μόνον «έκοψε τα χέρια» των συνη-γόρων των υποδίκων, αλλά επέκρι¬νε στην ουσία τον τρόπο άσκησης της νομοθετικής εξουσίας για τις εξόφθαλμα χαριστικές ρυθμίσεις που θεσπίζονται και αποσύρονται εν ριπή οφθαλμού προς εξυπηρέτη¬ση συμφερόντων. Η διάταξη αυτή σημειώνεται ότι κατά το μέρος που αφορά τα εν λόγω νομικά πρόσω¬πα ιδιωτικού δι¬καίου καταργήθη¬κε με άρθρο του ν. 4254/2014 στις 7 Απριλίου 2014 και επαναφέρθη¬κε στις 10 Μαΐ¬ου 2014 σε άρ¬θρο άλλου νόμου (ν.4262/2014), με την αιτιολογία ότι «παραλείφθη¬κε εκ παραδρομής»! Νομικοί κύκλοι σχολίαζαν σκωπτικά στα «Π» ότι η παραδρομή είναι ανεκτή όταν πρό¬κειται για συντακτικά λάθη, γραμ¬ματικές ή ορθογραφικές παρα¬λείψεις και όχι σε τέτοιου είδους περιπτώσεις, όπου αποσύρεται μια τόσο σοβαρή παράγραφος από τον Ποινικό Κώδικα και επαναφέρεται λίγες εβδομάδες αργότερα. Η εκδικασθείσα υπόθεση για την οποία εκ¬δόθηκε η απόφαση αυτή αφορούσε στελέχη αγροτικού συνεταιρισμού τα οποία κατηγορούνταν για παρά¬βαση καθήκοντος κατ' εξακολού¬θηση και ζητούσαν να απαλλαγούν κάνοντας χρήση της εν λόγω διά¬ταξης.

 

Προκύπτει ευθέως ότι οι παρεμβάσεις στη νομοθεσία ίου τότε υπουργού Δικαιοσύνης Χ. Αθανασίου προκάλεσαν τεράστια ζημιά στο δημόσιο συμφέρον, αφού κατά το χρονικό διάστημα από 7/4/2014 έως και 9/5/2014 δεν περιλαμβάνονταν στο σχετικό άρθρο του Ποινι¬κού Κώδικα με την έννοια του υπαλλήλου οι υπηρετούντες σε: «νομι¬κά πρόσωπα ιδιωτικού δικαίου στα οποία κατά τις κείμενες διατάξεις μπορούν να διατεθούν από το Δημόσιο από νομικά πρόσωπα δημο¬σίου δικαίου ή από τις τράπεζες επιχορηγήσεις ή χρηματοδοτήσεις». Το... εκ παραδρομής λάθος προσέφερε το ακαταδίωκτο σε κατηγο¬ρούμενους για κακοδιαχείριση, θίγοντας παράλληλα ευθέως την αρχή της διάκρισης των εξουσιών, όπως είχε επισημάνει νωρίτερα (Απρίλι¬ος 2015) το Συμβούλιο Πλημμελειοδικών Αθηνών, αναφέροντας με¬ταξύ άλλων: «Ο νόμος είναι αντισυνταγματικός και ασυμβίβαστος προς τη διάκριση των λειτουργιών. Σημειωτέον ότι με την κρίση του αυτή (να μην εφαρμόσει τον πιο πάνω νόμο) το Συμβούλιο λειτουργεί στο πλαίσιο του διάχυτου ελέγχου της συνταγματικότητας των νόμων από τα δικαστήρια, που πραγματοποιείται με βάση το περιεχόμενο του (νόμου) και μόνον και με αποκλειστικά νομικά κριτήρια, χωρίς να υπο¬καθιστά στον ρόλο του τον νομοθέτη, επεμβαίνοντας στην επιλογή του σκοπού που επιδιώκει με την ψήφιση ενός νόμου και των μέσων που για τον σκοπό αυτό θεσπίζει και ελέγχοντας τη νομοθετική επιλο¬γή με κριτήρια πολιτικά. Η αποδοχή της αντίθετης εκδοχής θα είχε ως αποτέλεσμα να καταστούν ανέγκλητες οι πράξεις που βρίσκονται στο στάδιο της προδικασίας και όχι μόνο...».

 

Κατόπιν όλων των ανωτέρω , όπως αυτά παρουσιάζονται στην εφημερίδα “Παραπολιτικά” στις 19.11.2016, ερωτάσθε:

 

1ον Αληθεύει το ως άνω δημοσίευμα και ποιες είναι οι «καυτές» υποθέσεις για δάνεια και μίζες που θα έμπαιναν στο αρχείο;

2ον Όλες οι «καυτές» υποθέσεις, από τα δάνεια των δισεκατομμυρίων ευρώ της κρατικής Αγροτικής Τράπεζας προς κόμματα και διαπλεκόμενους μιντιάρχες μέχρι τις μίζες της Siemens στον ΟΤΕ και σε διοικήσεις δεκάδων ακόμη οργανισμών, κινδύνευαν να τεθούν στο αρχείο;

 

3ον Στη ΔΕΗ, στα ΕΛ.ΠΕ., σε δήμους, σε αυτοδιοίκητα ασφαλιστικά ταμεία που επιχορηγούνται από τον τακτικό προϋπολογισμό, ακόμη και σε «ευαγή φιλανθρωπικά ιδρύματα» οι υπόλογοι για μίζες επιτελείς τους έχουν ήδη ζητήσει την απαλλαγή τους;

 

4ον Εάν αληθεύει ποια πρόσωπα έχουν ζητήσει απαλλαγή;

 

5ον Στο πόρισμα του οικονομικού εισαγγελέα Γ. Καλούδη για τις χορηγήσεις θαλασσοδανείων σε κόμματα ύψους 272,5 εκατ. ευρώ την περίοδο 2000-2011 που είχαν αποδοθεί ευθύνες σε 10 πολιτικά πρόσωπα, ταμίες διευθυντές του ΠΑΣΟΚ και της Νέας Δημοκρατίας, θα μπορούσαν να κάνουν χρήση της ευεργετικής διάταξης πέραν των τραπεζικών στελεχών, τα οποία έχουν εξαιρεθεί ευθυνών με άλλο νόμο του 2013, που ψηφίστηκε πάλι επί κυβέρνησης Σαμαρά-Βενιζέλου;

 

6ον Στους δήμους, τους δημοτικούς οργανισμούς και τους συνεταιρισμούς γιατί δεκάδες (σ.σ.: αν όχι εκατοντάδες) δικογραφίες για διασπάθιση δημοσίου χρήματος εκκρεμούν;

 

7ον Στις ΜΚΟ, οι οποίες την περίοδο 1997-2005 είχαν επισήμως διαχειριστεί κρατικά ή κοινοτικά κονδύλια άνω των 130 εκατ. ευρώ και οι υπεύθυνοι αυτών θεωρούνται, κατά τον νόμο, κρατικοί υπάλληλοι;

 

8ον Στα εξοπλιστικά προγράμματα δεν θα μπορούσαν να κινηθούν δικαστικές έρευνες λόγω των νομοθετικών περιορισμών που κατέρριψε με την πρόσφατη απόφασή του ο Άρειος Πάγος;

Ο ερωτών βουλευτής

 

Νίκος Ι. Νικολόπουλος

Πρόεδρος του Χριστιανοδημοκρατικού Κόμματος Ελλάδος

 

 
Πολιτικό Γραφείο Πάτρα:
Διεύθυνση: Μιαούλη 48, Πάτρα
Τηλέφωνο: 2610344700 και 2610344702
 
Επίσημη Ιστοσελίδα Κόμματος:

Ακολουθείστε μας στα Social Media


@ninikolopoulos

© Copyright 2009 - 2024 Νίκος Ι. Νικολόπουλος