Loading...
 Start Page

Προς τους κ.κ. Υπουργούς: 1) Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων 2) Οικονομίας, Ανταγωνιστικότητας & Ναυτιλίας

3) Οικονομικών
4) Πολιτισμού και Τουρισμού


Θέμα: Γόνιμο έδαφος για την ανάπτυξη νέων ΚΑΡΤΕΛ και συγκέντρωσης πλούτου στα χέρια των λίγων, η θερινή προσπάθεια της κυβέρνησης για την απελευθέρωση των Αδειών Φορτηγών και Βυτιοφόρων.


Ακούγοντας την παρουσίαση το σχετικού νομοσχεδίου από τον Υπουργό Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, ο οποίος έθεσε θέμα μεταβατικής περιόδου τριών ετών έως ότου απελευθερωθεί η έκδοση αδειών ιδιοκτητών φορτηγών και βυτιοφόρων, τονίζοντας μάλιστα πως η Ελληνική πλευρά έδωσε μάχη γι' αυτήν την μεταβατική περίοδο (!), μπορεί κάποιος να κάνει τις εξής απλές και λογικές σκέψεις: πρώτα-πρώτα ο υπουργός ζει στην Ελλάδα ή μας επισκέπτεται όπως οι «φίλοι μας» της Τρόικας κάθε τόσο.
Διότι αν διαβιεί εδώ, θα έχει ακούσει σίγουρα τις κραυγές αγωνίας πολλών από τους ιδιοκτήτες φορτηγών οι οποίοι είναι χρεωμένοι με δάνεια ύψους από 100 έως 200 χιλιάδες ευρώ με τα οποία αγόρασαν την άδεια! Και πολύ περισσότερο τους ενδιαφέρει πως αυτό που διακυβεύεται πλέον δεν είναι ότι οι άδειες τους σε μια νύχτα θα χάσουν την αξία τους, αλλά πως μαζί της θα χάσουν και τα ίδια τους τα σπίτια από τις Τράπεζες.
Διότι ο Υπουργός οφείλει να γνωρίζει πως οι άνθρωποι αυτοί ξέρουν ό,τι με την απελευθέρωση (έτσι όπως πάει να γίνει) αυτό που θα δημιουργηθεί αυτόματα, θα είναι η έναρξη μεγάλων μεταφορικών εταιριών με οδηγούς υπαλλήλους, με αποτέλεσμα οι σημερινοί ιδιοκτήτες να βρεθούν αναγκασμένοι είτε να εντάξουν την άδεια τους για ένα κομμάτι ψωμί σε κάποια Εταιρεία, δουλεύοντας ωστόσο επικινδύνως πολλές ώρες στο τιμόνι (με κίνδυνο την περαιτέρω αύξηση των δυστυχημάτων), είτε να κορνιζάρουν την άδεια που είχαν στον τοίχο του σπιτιού τους.
Φυσικά ο Υπουργός δεν διευκρίνισε τι γίνεται αν οι γιγαντιαίες εταιρείες του εξωτερικού αποφασίσουν να έλθουν στην Ελλάδα... Θα βρουν άραγε παρθένο το έδαφος και τα φορτηγά τους θα αλωνίζουν στους Ελληνικούς δρόμους, ενώ αυτομάτως οι τωρινές άδειες των νυν ιδιοκτητών θα αξίζουν όσο το χαρτί μιας σελίδας Α4; Διότι οι εταιρείες αυτές θα μπουν στην αγορά «τζάμπα», έχοντας τα φορτηγά τους ήδη έτοιμα κάπου στην Ευρώπη και το μόνο που θα απομένει είναι να θέσουν την «ρητορική ερώτηση» στους νυν κατόχους αδειών: «πούλα για 10-20 χιλιάδες την άδεια και έλα να δουλέψεις μεροκάματο»... Το ίδιο βέβαια μπορεί να κάνουν και εγχώρια μεγαλοσυμφέροντα, καθώς οι νυν ιδιοκτήτες των αδειών, με το νομοσχέδιο της κυβέρνησης, μετατρέπονται σε θύματα ενός πρωτοφανούς εκβιασμού.
Άλλα ακόμη και αν οι νυν ιδιοκτήτες κάνουν πράξη τα λεγόμενα του υπουργού και συστήσουν εταιρείες για παράδειγμα ανά 4 ή ανά 5, πάλι θα γίνουν εύκολα θύματα των πολυεθνικών γιγάντων, καθώς βάσει των κανόνων της αγοράς είναι αποδεδειγμένα αδύνατο μια μικρή εταιρεία των 4-5 αυτοκινήτων να ανταγωνιστεί επιχειρηματικούς οργανισμούς με στόλο 100 αυτοκινήτων, με υποστηρικτική ομάδα συντήρησης, συνεργεία, με μειωμένα τιμολόγια καυσίμων και με οργανωμένες συνεργασίες καθετοποίησης. Συνεπώς, στο πολύ σύντομο μέλλον οι «μεγάλοι παίκτες» όχι μόνο θα παρεισφρήσουν στην αγορά, αλλά πολύ περισσότερο θα πολλαπλασιάσουν το στόλο τους, εξοβελίζοντας κάθε μικρή επιχείρηση του κλάδου. Αυτοί είναι οι απλοί κανόνες της ελεύθερης αγοράς και σωστά υπάρχουν.
Το ζήτημα λοιπόν δεν είναι αν πρέπει να ανοίξει ο κλάδος των μεταφορών στη χώρα μας, όπως γενικά εξαγγέλλει με περίσσια ανευθυνότητα η κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ, αλλά το πώς αυτό θα γίνει σωστά και δίκαια για τους καταναλωτές, την οικονομία και φυσικά για τους επαγγελματίες του κλάδου.
Κατά συνέπεια, θέλουμε να χαρίσουμε άλλον ένα κλάδο στρατηγικής σημασίας σε συγκεκριμένα διεθνή και εγχώρια συμφέροντα που θα μετατρέψουν την αγορά σε μονοπώλιο ή ολιγοπώλιο με αποτέλεσμα να υπαγορεύουν τις συνθήκες και τους όρους λειτουργίας της αγοράς μεταφορών στην Ελλάδα; ...ή μήπως το ορθό και ενδεδειγμένο είναι μεν η απελευθέρωση της έκδοσης αδειών ιδιοκτητών φορτηγών και βυτιοφόρων, αλλά υποστηρίζοντας στο νομοσχέδιο την ύπαρξη μόνο πολλών και μικρών επιχειρήσεων, έτσι ώστε η αγορά των μεταφορών στη χώρα μας να βασίζεται στον πραγματικό ανταγωνισμό με ίσους όρους για όλους, στηρίζοντας έτσι εμπράκτως το σημαντικότερο κύτταρο της Ελληνικής οικονομίας που είναι η μικρή επιχείρηση.
Στην αντίθετη περίπτωση, το βέβαιο αποτέλεσμα θα είναι μια πανηγυρική επικράτηση των μονοπωλίων και των Καρτέλ, έναντι του Κράτους και της Κοινωνίας.


ΚΑΤΟΠΙΝ ΤΩΝ ΑΝΩΤΕΡΩ, ΕΡΩΤΩΝΤΑΙ ΟΙ ΥΠΟΥΡΓΟΙ

1. Ποια η σκοπιμότητα της απόφασης να ανοιχθεί το θέμα της απελευθέρωσης των αδειών φορτηγών και βυτιοφόρων στα μέσα του θέρους, υπονομεύοντας το τουρισμό της χώρας, όταν ήδη η αγορά βρίσκεται σε γενικευμένη οικονομική ύφεση και οι επιχειρήσεις στον τουριστικό κλάδο ανέμεναν «πως και πως» μια ανάσα εσόδων;
2. Ποιο είναι το ύψος της ζημίας που υπολογίζουν τα αρμόδια υπουργεία να έχει η οικονομία της χώρας από την απεργία των πληττομένων ιδιοκτητών φορτηγών δημοσίας χρήσης, εξαιτίας της ανεύθυνης απόφασης του αρμόδιου υπουργείου να προβεί στο άνοιγμα του θέματος εν μέσω της καλοκαιρινής τουριστικής περιόδου;
3. Προτίθεται η κυβέρνηση να αποζημιώσει τους επαγγελματίες στο τομέα της τουριστικής βιομηχανίας της χώρας μας, οι οποίοι από ακυρώσεις σε κρατήσεις για τον Ιούλιο και Αύγουστο ζημιώθηκαν κατά δεκάδες εκατομμύρια ευρώ, εξαιτίας της απερίσκεπτης -θέλουμε να πιστεύουμε- σπουδής για αλλαγή του νομοθετικού πλαισίου που διέπει τις δημόσιες μεταφορές από το αρμόδιο υπουργείο εν μέσω θέρους;
4. Με την αλλαγή στο καθεστώς λειτουργίας στο κλάδο των μεταφορών, πως σκοπεύει η κυβέρνηση να βάλλει φρένο στην αθρόα είσοδο στη χώρα μας ξένων πολυεθνικών κολοσσών του κλάδου, οι οποίοι σε σύντομο χρονικό διάστημα θα ελέγξουν ολοκληρωτικά την Ελληνική αγορά, μετατρέποντας τους σημερινούς ιδιοκτήτες σε οδηγούς-εργάτες τους;
5. Ποιο είναι το ολοκληρωμένο και λεπτομερές σχέδιο της κυβέρνησης για την απελευθέρωση των αδειών φορτηγών - βυτιοφόρων, που παράλληλα θα λαμβάνει μέτρα για την προάσπιση του καταναλωτικού κοινού και της οικονομίας από τη σύσταση μονοπωλίων - ολιγοπωλίων και επιχειρηματικών συμμοριών (καρτέλ αγγλιστί), όπως άλλωστε έχουμε διαπιστώσει ότι δυστυχώς συμβαίνει στη χώρα μας σε πολλούς άλλους κλάδους;
6. Προτίθεται το αρμόδιο υπουργείο με το άνοιγμα της αγοράς να προβεί ταυτόχρονα στην επιβολή ανώτατου αριθμού αδειών ανά κάτοχο-επιχείρηση, έτσι ώστε να μην γίνει η αγορά όμηρος συγκεκριμένων συμφερόντων;
7. Είναι στις προθέσεις της κυβέρνησης, η απόδοση αποζημιώσεων στους κατόχους αδειών, οι οποίοι αγόρασαν τις άδειες τους με τραπεζικό δανεισμό τα τελευταία πέντε έτη και τώρα κινδυνεύουν με οικονομική καταστροφή;


Ο Ερωτών Βουλευτής


Νίκος Ι.Νικολόπουλος

 

Πολιτικό Γραφείο Πάτρα:
Διεύθυνση: Μιαούλη 48, Πάτρα
Τηλέφωνο: 2610344700 και 2610344702
 
Επίσημη Ιστοσελίδα Κόμματος:

Ακολουθείστε μας στα Social Media


@ninikolopoulos

© Copyright 2009 - 2024 Νίκος Ι. Νικολόπουλος