Loading...
 Start Page
ΟΜΙΛΙΑ ΝΙΚΟΥ ΝΙΚΟΛΟΠΟΥΛΟΥ  ΒΟΥΛΕΥΤΗ ΑΧΑΙΑΣ  ΤΟΜΕΑΡΧΗ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ΝΔ ΣΤΗΝ ΕΠΙΤΡΟΠΗ ΚΟΙΝΩΝΙΚΩΝ ΥΠΟΘΕΣΕΩΝ ΓΙΑ ΤΟ ΣΕΠΕ

Κυρίες και Κύριοι Συνάδελφοι,

Η κρίσιμη και δυσμενής Οικονομική Συγκυρία.
Τα λουκέτα, οι απολύσεις, η ανεργία που πολλαπλασιάζονται καθημερινά.
Οι μετατροπές και οι αλλαγές στις εργασιακές σχέσεις που συντελούνται καθημερινά.
Όλα αυτά καθιστούν αναγκαία, επιβεβλημένη την ενδυνάμωση
και την ακόμη μεγαλύτερη αποτελεσματικότητα των ελεγκτικών μηχανισμών.
Το Σώμα Επιθεώρησης Εργασίας πρέπει να υποστηριχθεί και να ενδυναμωθεί.
Στο πλαίσιο των εξορμήσεων που ο Τομέας Εργασίας, της Νέας Δημοκρατίας υλοποιεί σε όλη την Ελλάδα, είχαμε την ευκαιρία
να διαπιστώσουμε από κοντά τη μεγάλη προσπάθεια που καταβάλλουν οι Επιθεωρητές Εργασίας αλλά και τις πολλές,
τις τραγικές ελλείψεις που καταγράφονται.
Δεν έχουν πια αυτοκίνητα να μετακινηθούν για ελέγχους.
Δεν έχουν ούτε 1 ευρώ για μετακινήσεις σε περιοχές τουριστικές που έχουμε ένταση παραβατικότητας.

Δεν έχουν χαρτιά, μελάνι, μολύβια.
Συγκεκριμένα και χαρακτηριστικά στο Εργατικό Κέντρο Βόλου
η Διοίκηση μας κατήγγειλε ότι παρά τις επανειλημμένες αιτήσεις για ελέγχους στα τουριστικά νησιά των Σποράδων,
δεν υλοποιήθηκε κανένας γιατί δεν υπάρχουν καθόλου πιστώσεις για εισιτήρια πλοίων και για μια ή δύο διανυκτερεύσεις.
Όταν λοιπόν επικρατεί αυτή η κατάσταση είναι οξύμωρο, είναι αντιφατικό, είναι ανακόλουθο, η Κυβέρνηση να νομοθετεί έναν γραφειοκρατικό γιγαντισμό, να προβλέπει νέες θέσεις Γενικών Διευθυντών με υψηλό κόστος, να δημιουργεί νέες διευθύνσεις και τμήματα που θα επιτελούν ένα έργο που ήδη επιτελείται από τις αντίστοιχες διευθύνσεις της Κεντρικής Υπηρεσίας του Υπουργείου.
Τονίστηκε και από άλλους συναδέλφους.
Το όλο Νομοθέτημα για το ΣΕΠΕ στηρίζεται σε μια λογική γραφειοκρατική και θα έλεγα στενά συντεχνιακή. Δημιουργεί περισσότερες θέσεις και τμήματα, για εξέλιξη των υπαλλήλων.
Αυτή όμως δεν μπορεί να είναι λογική μιας υπεύθυνης Κυβέρνησης που σήμερα, περισσότερο από ποτέ, πρέπει να πετύχει περιορισμό του Κράτους και ταυτόχρονα βελτίωση της αποδοτικότητάς του.


Κυρίες και κύριοι συνάδελφοι,
«Η τήρηση των κανόνων της Εργατικής Νομοθεσίας και η υπεράσπιση των Εργασιακών και Ασφαλιστικών δικαιωμάτων των εργαζομένων είναι σε περιόδους Οικονομικής και Κοινωνικής Κρίσης πιο επείγουσα πιο αναγκαία.
Με την έννοια αυτή η Τροποποίηση της σχετικής Νομοθεσίας οφείλει να υπηρετεί τις αρχές της αποδοτικότητας και της αποτελεσματικότητας των υπηρεσιών.
Το Νομοσχέδιο όμως της Κυβέρνησης κινείται στην ακριβώς αντίθετη κατεύθυνση.
Επιστρατεύει τη γραφειοκρατία για να βελτιώσει ένα πρόβλημα που οφείλεται σε μεγάλο βαθμό στις αγκυλώσεις και τα εμπόδια της γραφειοκρατίας.
Διογκώνει τον αριθμό των υπηρεσιών του Σώματος Επιθεώρησης Εργασίας.
Προσθέτει Διευθύνσεις και Τμήματα και ουσιαστικά «στήνει» ένα τρίτο Υπουργείο (μετά το Εργασίας και το Ασφάλισης που συνυπάρχουν «τεχνικά συγκολλημένα») μέσα στο Υπουργείο Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης.
Αντί ρυθμίσεων που θα βελτιώνουν την Ευελιξία, την Αυτονομία και την Αποδοτική Λειτουργία των Επιθεωρητών, σπαταλά πόρους για έναν γραφειοκρατικό γιγαντισμό που βρίσκεται σε πλήρη αναντιστοιχία με τους στόχους της μείωσης του Κράτους και συνακόλουθα και δαπανών του και της αύξησης της αποδοτικότητας των υπηρεσιών του».

Κύριε Πρόεδρε,
Το Νομοσχέδιο εμφανίζεται να έχει στόχο την αναμόρφωση και αναβάθμιση του Σώματος Επιθεώρησης Εργασίας, την αναδιάρθρωση των υπηρεσιών του και τη μείωση της γραφειοκρατίας ώστε να μπορέσει να ανταποκριθεί με επιτυχία στην αποστολή του, ιδιαίτερα στις σημερινές δύσκολες συνθήκες.
Στην πραγματικότητα όμως επαναλαμβάνω, όπως θα φανεί από τις παρατηρήσεις και την ανάλυσή μας επιτυγχάνεται ακριβώς το αντίθετο.
Με το Νομοσχέδιο δημιουργείται μια «υδροκέφαλη» Κεντρική υπηρεσία στο ΣΕΠΕ με υπηρεσίες και τμήματα που δεν τα επιβάλλουν οι πραγματικές ανάγκες του Σώματος όπως:

 Η δημιουργία 3 νέων θέσεων Γενικών Επιθεωρητών (Γενικών Διευθυντών δηλαδή)
 Η σύσταση νέων τμημάτων στην Κ.Υ του ΣΕΠΕ
 Η θεσμοθέτηση αρμοδιοτήτων οι οποίες ασκούνται ήδη από διευθύνσεις του Υπουργείου.
Να τονίσουμε στο σημείο αυτό ότι η λειτουργία του Υπουργείου δεν είναι μόνο επιτελική αλλά υποστηρικτική και καθοδηγητική του ΣΕΠΕ.
 Η ενίσχυση αντί της κατάργησης του υφιστάμενου υπηρεσιακού Συμβουλίου του ΣΕΠΕ. Αυτό που θα συμβεί είναι 2 υπηρεσιακά Συμβούλια θα κρίνουν τους ίδιους ανθρώπους.
Με την αναδιάρθρωση που επιχειρείται, θα έχουμε σε λίγο ένα Υπουργείο συμπεριλαμβανομένης της Γενικής Γραμματείας Κοινωνικών Ασφαλίσεων, που θα αποτελείται από 7 Γενικές Διευθύνσεις (5 υπάρχουσες + 2 νέοι Γεν. Επιθεωρητές ) και θα απασχολεί συνολικά 1.300 υπαλλήλους.
Το αντίστοιχο Υπουργείο της Γερμανίας (Ομοσπονδιακό Ίδρυμα Εργασίας) που απασχολεί 15.000 υπαλλήλους λειτουργεί επαρκώς με 2 μόνο Γενικές Διευθύνσεις!!
Εύκολα αντιλαμβάνεται κανείς ότι όλα αυτά αυξάνουν τη γραφειοκρατία, επιβαρύνουν τον Προϋπολογισμό με πρόσθετο οικονομικό - διοικητικό κόστος, χωρίς να προκύπτει όφελος για τον πολίτη.

Το όλο θέμα έχει και μια αστεία πλευρά. Όταν συστεγαστούν, όπως σχεδιάζεται, όλες οι υπηρεσίες του Υπουργείου σε ένα κτήριο θα υπάρχουν:
 Επτά (7) Γενικές Διευθύνσεις
 Τρείς (3) Διευθύνσεις Προσωπικού
 Τρείς (3) Διευθύνσεις Οικονομικού
 Τρείς (3) Υπηρεσίες Εκπαίδευσης
 Τρείς (3) Υπηρεσίες Πληροφορικής
 Τρία (3) Υπηρεσιακά Συμβούλια
Δηλαδή θα έχουμε τρία Υπουργεία σε ένα, τονίζω και πάλι, για μόλις 1.300 υπαλλήλους.
Στη σημερινή εξαιρετικά δύσκολη και κρίσιμη Οικονομική συγκυρία, η κατασπατάληση Εθνικών Πόρων και η αύξηση της γραφειοκρατίας που φέρνει το Νομοσχέδιο του ΣΕΠΕ, χωρίς αντίκρισμα ουσιαστικό στην αποδοτικότητα και αποτελεσματικότητα των υπηρεσιών του, προκαλεί ερωτηματικά, εγείρει σοβαρές αμφιβολίες και βέβαια φαίνεται ότι υποκρύπτει άλλες σκοπιμότητες.

Μια απόδειξη τούτου είναι:
Οι νέες διευθύνσεις και τα νέα τμήματα που συνιστώνται στο ΣΕΠΕ έχουν αντικείμενο που ήδη καλύπτεται από το Υπουργείο.
Έχουμε δηλαδή να κάνουμε με μια λογική «Εξορθολογισμού» της διοίκησης που αναπαράγει σε κάθε επίπεδο την ίδια ακριβώς δομή και οι δομές δεν ... μιλάνε μεταξύ τους.
Δηλαδή το πληροφοριακό του ΣΕΠΕ θα είναι αυτόνομο από το Υπουργείο;
Πότε επιτέλους θα υλοποιηθεί ένα σύστημα ώστε να «συνδιαλέγονται» όλες οι υπηρεσίες του Υπουργείου αφού έχουν τόσο μεγάλη συνάφεια στο έργο τους; Άλλο πληροφοριακό ο ΟΑΕΔ, άλλο το Υπουργείο, άλλο το ΣΕΠΕ, άλλο το ΙΚΑ και πάει λέγοντας.

Εκπαίδευση Προσωπικού. Προκαλεί ενδιαφέρον αλλά και εύλογα ερωτηματικά ότι σε ένα σώμα που δεν διαθέτει υπολογιστές, κωδικοποιημένο δίκαιο, προστασία στην εκτέλεση της αποστολής του γίνεται τόσο πολύς λόγος για την «εκπαίδευσή» του και μάλιστα από ιδιωτικούς φορείς όταν είναι γνωστό ότι υπάρχει η Διεύθυνση Εκπαίδευσης στο Υπουργείο και Ινστιτούτο Εκπαίδευσης στην Εθνική Σχολή Δημόσιας Διοίκησης.
Με το νομοσχέδιο εισάγονται δήθεν «καινοτομίες» όπως:
Συμφιλιωτής. Αυτός όμως δεν είναι ο ρόλος του Επιθεωρητή διαχρονικά;
Εάν δεν είχε καταδικασθεί να μουντζουρώνει χαρτιά και να χάνει χρόνο στη γραφειοκρατική διαχείριση. Εάν είχε χρόνο να μελετά όλες τις περιπτώσεις και όχι να συμπληρώνει καταστάσεις. Τότε και μόνο τότε θα έπαιζε σωστά το ρόλο του κι ας μην είχε τον τίτλο του Συμφιλιωτή.

Υπάρχει εμπλοκή αρμοδιοτήτων ανάμεσα στις υπηρεσίες και αλληλοκάλυψη, μεταξύ Τεχνικής - Υγειονομικής και Κοινωνικής Επιθεώρησης.
Ο σχεδιασμός νέων υπηρεσιών και τμημάτων, με την εφαρμογή του μέτρου 1 πρόσληψη ανά 5 αποχωρήσεις θα μείνει στα χαρτιά, δεν μπορεί να εφαρμοστεί.

Αναβάθμιση ουσιαστική, σημαίνει αύξηση προϋπολογισμού και όχι φληναφήματα περί διοικητικής αναβάθμισης. Σήμερα στο ΣΕΠΕ στερούνται και των στοιχειωδών για να επιτελέσουν το έργο τους.
Οι Διεθνείς εκθέσεις - που επικαλούνται και από την Κυβέρνηση- απαιτούν αναβάθμιση του Επιθεωρητή και δεν κάνουν αναφορά στη διοικητική δομή του ΣΕΠΕ.

Κυρίες και κύριοι Συνάδελφοι,
Συμπερασματικά ένα Ν/Σ ανορθολογικό, που επιτείνει, αντί να περιορίζει τη γραφειοκρατία.
Κινείται μακριά από την επίτευξη του στόχου της τήρησης των κανόνων της Εργατικής Νομοθεσίας.
Αυξάνει και διογκώνει το «κράτος» αντί να μειώνει και να εξορθολογίζει τις υπηρεσίες.
Αντί ρυθμίσεων που θα βελτιώνουν την ευελιξία, την Αυτονομία και την Αποτελεσματική λειτουργία των επιθεωρήσεων, σπαταλά πόρους για ένα γραφειοκρατικό γιγαντισμό που βρίσκεται σε πλήρη αναντιστοιχία με τους στόχους μείωσης του κράτους.
Για τους λόγους αυτούς δεν ψηφίζουμε το συγκεκριμένο Ν/Σ.

Εμείς σε αντίθεση με τις γραφειοκρατικές και ατελέσφορες ρυθμίσεις του Ν/Σ, πιστεύουμε και προτείνουμε:
- Το Σώμα Επιθεωρητών Εργασίας πρέπει να γίνει πιο ευέλικτο, με λιγότερες γραφειοκρατικές διαδικασίες και εμπόδια.
- Με πλήρες και ενιαίο Πληροφοριακό Σύστημα με την ΚΥ του Υπουργείου Εργασίας, τον ΟΑΕΔ και το ΙΚΑ.
- Οι Επιθεωρητές Εργασίας πρέπει να έχουν στήριξη Νομική, Διοικητική, Επιστημονική, Υλικοτεχνική. Οι λίγοι πόροι που μπορούν να εκταμιευτούν πρέπει να στηρίξουν την ουσιαστική λειτουργία των Επιθεωρήσεων.
- Να ολοκληρωθεί η Κωδικοποίηση της Εργατικής Νομοθεσίας και για τη στήριξη του έργου της Επιθεώρησης.
- Να απλουστευτούν οι διαδικασίες στο ΣΕΠΕ.
- Να αξιοποιηθεί παραγωγικά το υπάρχον δυναμικό μέσα από αναδιάρθρωση των υπηρεσιών του.
Σας ευχαριστώ

 

Πολιτικό Γραφείο Πάτρα:
Διεύθυνση: Μιαούλη 48, Πάτρα
Τηλέφωνο: 2610344700 και 2610344702
 
Επίσημη Ιστοσελίδα Κόμματος:

Ακολουθείστε μας στα Social Media


@ninikolopoulos

© Copyright 2009 - 2024 Νίκος Ι. Νικολόπουλος