Loading...
 Start Page
ΤΟΠΟΘΕΤΗΣΗ ΑΠΟ ΕΙΔΙΚΟ ΑΓΟΡΗΤΗ   ΝΙΚΟ ΝΙΚΟΛΟΠΟΥΛΟ ΒΟΥΛΕΥΤΗ ΑΧΑΙΑΣ  «ΑΝΑΠΛΗΡΩΣΗ ΓΕΝ. ΓΡΑΜΜΑΤΕΑ ΔΗΜΟΣΙΩΝ ΕΣΟΔΩΝ»

Κυρίες και κύριοι συνάδελφοι,

 

Καλούμαστε, ακόμη μια φορά, να επικυρώσουμε την ακολουθία μιας «πράξης νομοθετικού περιεχομένου», που ρυθμίζει ένα πολύ κομβικό στοιχείο της πορείας της χώρας προς την έξοδο από το μνημόνιο.

Διαφωνούμε πάγια για λόγους δημοκρατικής Αρχής & Τάξεως γενικώς με την έκδοση ΠΡΑΞΕΩΝ ΝΟΜΟΘΕΤΙΚΟΥ ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟΥ, επομένως και με αυτή τη βαριά αντιδημοκρατική πρακτική, που ακολουθείται από τη συγκυβέρνηση Σαμαρά-Βενιζέλου μέχρι τώρα και στο θέμα αυτό... Αλήθεια, ποιο είναι το εξαιρετικά επείγον, που πρέπει να παρακάμψει τη δημοκρατική & κοινοβουλευτική τάξη;

 

Γιατί, άραγε, το θέμα δεν μπήκε σε ένα οικονομικό νομοσχέδιο, όπως τόσα άλλα θέματα;

Δεν υπάρχει η παραμικρή αμφιβολία πως έγινε μια ειδική συνεδρίαση για μια πράξη νομοθετικού περιεχομένου, μόνον για λόγους επικοινωνιακούς.

 

Να δούμε λίγο πώς δουλεύει ο θεσμός;

 

Ο μνημονιακός νόμος 4093, προέβλεπε τη θέση του Γενικού Γραμματέα Δημοσίων Εσόδων με εντολή της Τρόικα. Διορίστηκε, ας θυμηθούμε, με Απόφαση Σαμαρά–Βενιζέλου αρχικά ως Γεν. Γραμματέας Εσόδων ο κ. Χάρης Θεοχάρης και μετά «τον παραίτησαν». Τον παραίτησαν, γιατί του χρέωσαν οι κυβερνητικοί βουλευτές & ο Αντώνης Σαμαράς την ήττα των Ευρωεκλογών. Δεν έγινε ποτέ απολογισμός του έργου του. Ο Γεν. Γραμματέας Εσόδων υπήρξε το μακρύ χέρι των ξένων δυναστών και ο «προνομιακός» συνομιλητής τους. Μιλάμε, λοιπόν, για έναν Γενικό Γραμματέα, ο οποίος χθες αλλά και σήμερα, πρέπει να εφαρμόζει την μνημονιακή πολιτική.

 

Αξίζει να θυμηθούμε ότι επί των ημερών του κ. Θεοχάρη πχ έγιναν μόνο κατασχέσεις ακόμα και μικροποσών (για δέκα ευρώ κατασχέσεις σε τραπεζικούς λογαριασμούς).

Δεν έφερε αποτελέσματα στο διακεκαυμένο μέγα ζήτημα της αξιοποίησης των λιστών της Τράπεζας της Ελλάδος (εμβάσματα στις τράπεζες του Εξωτερικού), καθώς και των λιστών φοροφυγάδων (Λαγκάρντ, Νικολούδη κλπ).

 

Ποια ήσαν τα αποτελέσματα του νέου, μνημονιακής έμπνευσης Ανώτατου οργάνου, μέχρι τώρα; Ελάχιστα έως και μηδαμινά. Και ο παλιός αλλά και η νέα Γραμματέας δεν έχουν να επιδείξουν κανένα αξιόλογο έργο. Κατεξοχήν στην Γεν. Γραμματεία Εσόδων, βασιλεύει το ρουσφέτι και η γραφειοκρατία, αφού η στελέχωση θέσεων ευθύνης γίνεται από πρόσωπα αμφίβολης ικανότητας, με αναξιοκρατικά κομματικά κριτήρια.

 

Και εδώ μπαίνει ζήτημα Διαφθοράς, Αδιαφάνειας, πολιτικο-οικονομικής διαπλοκής κ.ο.κ.

Οι ΑΝΕΛ πιστεύουν σε μια τελείως διαφορετική φορολογική πολιτική και λειτουργία του Κράτους, η οποία εμπεριέχεται στο Εθνικό Σχέδιο Ανασυγκρότησης, που παρουσίασε ο Πάνος Καμμένος. Αξιώνουμε, ο Γενικός Γραμματέας να είναι προσβάσιμος σε όλη την κοινωνία, στους επαγγελματικούς, στους παραγωγικούς και στους επιστημονικούς φορείς, προκειμένου να αξιοποιεί τις αποτελεσματικές ιδέες που εκείνοι προτείνουν.

 

Για την μέχρι σήμερα αναποτελεσματική πολιτική που εφαρμόζει η Γεν. Γραμματεία Εσόδων, την ευθύνη την φέρει συνολικά κ κυβέρνηση και ατομικά οι Υπουργοί αλλά και οι βουλευτές της συμπολίτευσης, που στηρίζουν την κυβέρνηση. Επαναλαμβάνω, πάντως, ότι θέλουμε μια αλλαγή πολιτικής στο συγκεκριμένο θέμα κι όχι αλλαγή προσώπων. Πάντως, αποτελεί τραγική διαπίστωση, ότι οι μηχανισμοί εφαρμογής των εισπρακτικών μεθόδων που θα βρει ο όποιος αντικαταστάτης, είναι ανύπαρκτοι.

 

 

Εν τω μεταξύ, εξακολουθούμε να βάζουμε τα παρακάτω «ξεροκέφαλα» ερωτήματα:

1. Γιατί δεν μας δόθηκαν ποτέ οι απαραίτητες εξηγήσεις στο γιατί πρέπει να μπει οπωσδήποτε κάποιος «αναπληρωτής»;

Αναζητούμε, ματαίως, να βρούμε ποιο είναι το καθηκοντολόγιο του αναπληρωτή της εν λόγω θέσης.

2. Μας προξενεί μεγάλη απορία, το γιατί στη Γραμματεία Εσόδων δεν έχετε δώσει εντολές να πιαστεί έστω και ένας από τη λίστα της Τράπεζας της Ελλάδος, των 10 χιλ. προσώπων που έβγαλαν έξω πολλά δις ευρώ εμβασμάτων! Ο κος Βενιζέλος είχε πει, πως δεν βγάζει στον αέρα την εν λόγω λίστα για λόγους προσωπικών δεδομένων.

3. Απορούμε, επίσης, γιατί ενώ είχε πει το ΣΔΟΕ: «σκανάρετέ μου τα σύνορα με την Τουρκία και θα σας φέρω 9 δις το χρόνο», η κίνηση προς αυτή την τεχνική διέξοδο ήταν μηδενική.

4. Απορούμε, γιατί δεν συνδέονται οι ταμειακές μηχανές με το TAXIS, δυο χρόνια τώρα.

5. Στην υπ’ Αρ.Πρωτ.:7422/899/2-4-14 «ΕΡΩΤΗΣΗ ΚΑΙ ΑΚΕ» που κατέθεσα προς τον υπουργό Οικονομικών με θεμα: «Το προκλητικό μπόνους στον Θεοχάρη», στιγμάτισα, τότε, το πόσο εκ μέρους του Χριστιανοδημοκρατικού Κόμματος προκλητικό είναι να προβλέπονται επιπλέον αμοιβές στους εκάστοτε κρατικούς λειτουργούς, όπως ο Γεν. Γραμματέας Εσόδων, που ως τακτική, αντίκειται στο πνεύμα της εποχής. Και ενώ ευθέως ερώτησα τον Πρωθυπουργό και τον υπουργό Οικονομικών: (Α) για το ποιο είναι το προκλητικό μπόνους που δικαιούται να λάβει ο Γραμματέας Εσόδων, Χάρης Θεοχάρης, αν φέρει αυξημένα έσοδα και (Β.) Ποια είναι η αμοιβή του Γενικού Γραμματέα Εσόδων του Υπουργείου Οικονομικών... Δεν έχω λάβει μέχρι σήμερα πειστική απάντηση ότι η λογική της απλοχεριάς στην μισθοδοσία του Γεν Γραμματέα Εσόδων εξυπηρετεί μια λογική σύνδεσης της τόσο υψηλής μισθοδοσίας με τα προσδοκώμενα αποτελέσματα.

 

Τέλος, είναι τραγικά ελλιπής η μη απόλυτη σύνδεση του θεσμού της θέσης του Γεν. Γραμματέα Εσόδων με την πεμπτουσία της εισπρακτικής διαδικασίας, που δεν είναι άλλη, από την ταχεία εκδίκαση σε τελεσίδικο βαθμό των υποθέσεων που καταλήγουν στα δικαστήρια, δηλαδή, σχεδόν όλων. Την ώρα που στον τομέα του Αθλητισμού η Πολιτεία έχει θεσπίσει πλαίσιο δικαιοδοσίας «Αθλητικού Δικαστή» με πλήρως ανεξάρτητη πορεία χειρισμού των αθλητικών υποθέσεων από τις υπόλοιπες, στο τόσο σημαντικό θέμα της πάταξης της φοροδιαφυγής, δεν έχει επιταχυνθεί η τελεσιδικία των υποθέσεων που χειρίζεται η Δικαιοσύνη, από Κατώτατο ως Ανώτατο βαθμό, φυσικά, με κατεπείγουσες διαδικασίες.

 

Για ένα τόσο σοβαρό θέμα, θα μπορούσε, βέβαια, να προκληθεί μια συμφωνία μεταξύ των πολιτικών δυνάμεων, προκειμένου να επιτευχθεί η μέγιστη δυνατή πολιτική συναίνεση προς δρομολόγηση του ειδικού αυτού πλαισίου «υψηλής ταχύτητας» στη Δικαιοσύνη. Εκτός, αν οι προτεραιότητες της κυβέρνησης είναι η μη πρόσκληση δυσαρέσκειας σε λαθρεμπόρους, λαθροφοροφυγάδες πρωθυπουργικούς φίλους, σε κουμπάρους και λοιπούς συγγενείς, καθώς και σε συντεχνιακές ομάδες περί τη Δικαιοσύνη, που ενδεχόμενα, μπορεί να «ενοχληθούν» από την επιτάχυνση της λειτουργίας της.

Σας ευχαριστώ

Πολιτικό Γραφείο Πάτρα:
Διεύθυνση: Μιαούλη 48, Πάτρα
Τηλέφωνο: 2610344700 και 2610344702
 
Επίσημη Ιστοσελίδα Κόμματος:

Ακολουθείστε μας στα Social Media


@ninikolopoulos

© Copyright 2009 - 2024 Νίκος Ι. Νικολόπουλος