Loading...
 Start Page

Αρ. πρ. 4447/11-11-2014

ΕΡΩΤΗΣΗ

ΠΡΟΣ ΤΟΝ ΥΠΟΥΡΓΟ ΥΠΟΔΟΜΩΝ, ΜΕΤΑΦΟΡΩΝ & ΔΙΚΤΥΩΝ

 

Με την υπ’ αρ. πρωτ. «7303/879/27-3-2013» Ερώτησή μας & ΑΚΕ θέσαμε το θέσαμε το θέμα της οριακής κατάστασης στην εκτέλεση του έργου του «ΜΕΤΡΟ Θεσσαλονίκης», μετά την «Ειδική Δήλωση διακοπής έργων» της αναδόχου κοινοπραξίας.

 

Στην απάντηση που παραλάβαμε, αναφέρθηκε, ότι η «Αττικό Μετρό ΑΕ» απέρριψε την ως άνω Ειδική δήλωση «ως αβάσιμη, μη νόμιμη, καταχρηστική και απαράδεκτη» κι ότι: «θα μεριμνήσει άμεσα για να ξεπεραστούν και τα εναπομένοντα προβλήματα του έργου στους σταθμούς “Βενιζέλου” & “Βούλγαρη”, που αποτελούν μόνο το 5% του συνολικού έργου».

Παρά τα παραπάνω, όμως:

Α) Η ανάδοχος κοινοπραξία, σύμφωνα με δημοσιεύματα, απειλεί: «ότι θα αποχωρήσει από το έργο» τον Δεκέμβριο του 2014, οπότε λήγει η σύμβαση για την κατασκευή της βασικής γραμμής του «ΜΕΤΡΟ». Μάλιστα, η κοινοπραξία διεκδικεί πρόσθετες αποζημιώσεις για καθυστερήσεις, που σύμφωνα με δημοσιεύματα, αγγίζουν τα 550 εκατ. Ευρώ, οι οποίες διεκδικήσεις αποτελούν αντικείμενο Διαιτησίας, με τη σχετική απόφαση να αναμένεται προσεχώς.

Β) Ο Γενικός Γραμματέας Δημοσίων Έργων, κ. Στράτος Σιμόπουλος, μιλώντας την περασμένη εβδομάδα σε εκδήλωση του ελληνικού παραρτήματος του «Ινστιτούτου Δημοσίων Έργων», στην Αθήνα, υποστήριξε, ότι «ξεκαθάρισε το τεχνικό αντικείμενο και άνοιξε ο δρόμος υλοποίησης του βασικού έργου του “ΜΕΤΡΟ Θεσσαλονίκης”» και ότι: «φαίνεται εφικτή η λειτουργία του έργου το 2018, χωρίς βέβαια, τους σταθμούς “Βενιζέλου” & “Βούλγαρη”».

 

Κατόπιν τούτων, ερωτάσθε:

1. Τι τελικά ισχύει για την αποπεράτωση αυτού του πολύπαθου, αλλά και τόσο ζωτικού για την πόλη της Θεσσαλονίκης έργου; Γιατί διαψεύδονται συνεχώς οι δηλώσεις και διαβεβαιώσεις όλων των αρμοδίων, που αφορούν στην επίλυση των προβλημάτων και τον χρόνο αποπεράτωσης του εν λόγω έργου, που έπρεπε να παραδοθεί από τον Οκτώβριο του 2012;

 

 

2. Έχουν βασιμότητα και μπορούν να πραγματοποιηθούν οι απειλές της αναδόχου κοινοπραξίας περί του ότι: «θα αποχωρήσει από το έργο» τον Δεκέμβριο του 2014;

3. Σε τι ποσό ανέρχονται οι πρόσθετες αποζημιώσεις για καθυστερήσεις που διεκδικεί η ανάδοχος κοινοπραξία; Έχει εκδοθεί η απόφαση της Διαιτησίας; Αν όχι, πότε προβλέπεται να εκδοθεί;

4. Είναι εξασφαλισμένη η χρηματοδότηση του έργου, δεδομένου, ότι όλα αυτά τα χρόνια έχουν δαπανηθεί τεράστια ποσά, χωρίς να έχει σημειωθεί η ανάλογη πρόοδος στις εργασίες και το έργο παραμένει σήμερα «στον αέρα», ενώ, ισχύει, άραγε, ότι λόγω της μη παράδοσης των σταθμών “Βενιζέλου” & “Βούλγαρη” για τις απαιτούμενες μελέτες προσαρμογής, ειδικά για τα ηλεκτρομηχανολογικά, «θα πρέπει να δαπανηθούν μερικά εκατομμύρια», όπως δήλωσε ο κος Σιμόπουλος;

Ο ερωτών βουλευτής

Νίκος Ι. Νικολόπουλος

Πρόεδρος του

Χριστιανοδημοκρατικού Κόμματος Ανατροπής

Πολιτικό Γραφείο Πάτρα:
Διεύθυνση: Μιαούλη 48, Πάτρα
Τηλέφωνο: 2610344700 και 2610344702
 
Επίσημη Ιστοσελίδα Κόμματος:

Ακολουθείστε μας στα Social Media


@ninikolopoulos

© Copyright 2009 - 2024 Νίκος Ι. Νικολόπουλος