Loading...
 Start Page

Αρ. πρ. 3428/8-10-2014

 

ΕΡΩΤΗΣΗ

 

ΠΡΟΣ ΤΟΝ ΥΠΟΥΡΓΟ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ ΚΑΙ ΑΝΤΑΓΩΝΙΣΤΙΚΟΤΗΤΑΣ

 

 

 

 

Πλήθος ερωτημάτων και τεράστια ανησυχία για το μέλλον της αγοράς έχει εγείρει η απόφαση της «Τειρεσίας Α.Ε.», να επιτρέψει την πρόσβαση στη λεγόμενη: "μαύρη λίστα" της, πουλώντας στοιχεία επιχειρήσεων και φυσικών προσώπων, στα οποία διαθέτει αποκλειστική πρόσβαση μέσω των τραπεζών, των οποίων και είναι θυγατρική. Όπως δηλώνουν στελέχη της Τειρεσίας τις τελευταίες μέρες, η πρόσβαση θα αφορά σε αρνητικά στοιχεία, όπως ακάλυπτες επιταγές, διαμαρτυρημένες συναλλαγματικές επιχειρήσεων και κατά περίπτωση, φυσικών προσώπων.

 

Ο «Τειρεσίας», είναι τοις πάσι γνωστό, ότι δεν είναι κρατικός θεσμός αλλά μια επιχείρηση, τυπικά όπως όλες. Μια ανώνυμη εταιρία, στην οποία συγκεκριμένα το όνομα του «Τειρεσίας» , είναι ο διακριτικός τίτλος της εταιρίας «Τραπεζικά Συστήματα Πληροφοριών Α.Ε.», που ανήκει κατά 100% στις τράπεζες και έχει το προνόμιο να αντλεί μονοπωλιακά τα οικονομικά στοιχεία φυσικών και νομικών προσώπων από τις τράπεζες, δηλαδή από τους μετόχους του.

 

Η δυσάρεστη αλήθεια είναι, ότι ο «Τειρεσίας» έχει καλύτερη και πιο εμπεριστατωμένη εικόνα για τις ελληνικές επιχειρήσεις και την οικονομική κατάσταση των ιδιωτών από εκείνη, που έχει το κράτος. Και αυτό το προνόμιο το εκμεταλλεύεται! Το «Χριστιανοδημοκρατικό Κόμμα της Ανατροπής», με ανακοίνωσή του, κατήγγειλε την προκλητική και αυθαίρετη πρακτική αυτής της «Α.Ε.» και μετέφερε την αντίδραση των φορέων της αγοράς, που προκαλεί η είδηση, σύμφωνα με την οποία, ο “Τειρεσίας” μεταπωλεί αντί αμοιβής στοιχεία των εταιριών, και όχι μόνο, που βρίσκονται στη «μαύρη λίστα» του.

 

Στην κατοχή εταιρειών-πελατών του «Τειρεσία» (στην ως άνω συναλλαγή ) βρέθηκαν:

* Στοιχεία δηλώσεων φόρου εισοδήματος, που αφορούν πάνω από 5.000.000 φορολογουμένους, τα οποία μπορεί να προέρχονται μόνον από τη Γενική Γραμματεία Πληροφοριακών Συστημάτων. Μάλιστα, σε αυτά περιλαμβάνονται και ευαίσθητα δεδομένα, όπως το αν ο φορολογούμενος είναι ΑμεΑ.

* Στοιχεία γεννήσεων από τη δεκαετία του 1990 σε 3 μαιευτήρια («Ηρα», «Ιασώ», «Μητέρα»), που αφορούν πάνω από 110.000 γεννήσεις.

* Στοιχεία 333.912 συνδρομητών της Wind, που φαίνεται να πηγάζουν πριν από το 2007.

* Δεδομένα 200.000 προσώπων, που κατέχουν πιστωτικές κάρτες από τη Eurobank.

* Στοιχεία 4.300.000 συνδρομητών του ΟΤΕ και τα τηλέφωνά τους, συνδυασμένα με στοιχεία εισοδήματος και τμήμα αριθμού πιστωτικής κάρτας.

 

 

 

 

 

Επειδή στελέχη της τραπεζικής αγοράς, μιλώντας στο δημοσιογραφικό blog «Reporter», σημειώνουν, εκφράζοντας προσωπική εκτίμηση, πως: «ό,τι έκανε η εταιρία “Τειρεσίας ΑΕ”, έγινε σε συνεννόηση με την “Αρχή προστασίας προσωπικών δεδομένων».

 

Επειδή, επίσης, στελέχη του Υπουργείου Οικονομικών θεωρούν, ότι όλα γίνονται σύννομα, ωστόσο, σημειώνουν ότι είναι σε εξέλιξη οι συζητήσεις για το αν θα εμπλουτιστούν με θετικά αυτή τη φορά στοιχεία για τις επιχειρήσεις οι λίστες του «ΤΕΙΡΕΣΙΑ» από τη «Γενική Γραμματεία Πληροφοριακών Συστημάτων» ("Εκεί εξετάζεται το αν υπάρχει θέμα προσωπικών δεδομένων", λένε χαρακτηριστικά πολλοί καλοθελητές, τονίζοντας, ότι τα στοιχεία αυτά θα είναι προς όφελος των επιχειρήσεων).

 

Επειδή, μόλις προ ολίγου χρόνου, στα δίχτυα της «Αρχής Προστασίας Προσωπικών Δεδομένων» πιάστηκε εταιρεία, η οποία εμπορευόταν για διαφημιστικούς σκοπούς και με το αζημίωτο, βέβαια, προσωπικά στοιχεία -φορολογικά, οικονομικά, επαγγελματικά κλπ -εκατομμυρίων πολιτών, που συγκέντρωνε, χωρίς τη συγκατάθεσή τους και με παράνομο τρόπο (πρόκειται για τη «ΡΑΝΝΕΡ -Εταιρεία Συλλογής και Διαχείρισης Πληροφοριών ΕΠΕ», η οποία, όχι μόνον βρέθηκε υπότροπος, αλλά εμπόδισε και τον έλεγχο, που διενήργησε η Αρχή, ύστερα από 44 καταγγελίες που έγιναν εις βάρος της).

 

Επειδή την ίδια τύχη είχε και η εταιρεία «AddOne», η οποία καλείται να πληρώσει πρόστιμο 15.000 ευρώ.

 

Επειδή, σύμφωνα με την απόφαση της Αρχής (υπ' αριθμ. 100/2014): «η ΡΑΝΝΕΡ (εταιρεία που φέρεται να αγόρασε και να χρησιμοποίησε σχετικά δεδομένα) τηρεί πολλά και διαφορετικά αρχεία με δεδομένα προσωπικού χαρακτήρα για εξαιρετικά μεγάλο αριθμό φυσικών προσώπων (αριθμητικής τάξης εκατομμυρίων σε πολλές περιπτώσεις), χωρίς τη συγκατάθεσή τους, τα οποία δεν προέρχονται από δημόσια προσβάσιμες πηγές και τα οποία περιέχουν, τόσο απλά, όσο και ευαίσθητα δεδομένα.

 

 

 

Κατόπιν των ανωτέρω, ερωτάσθε:

 

1. Θα επιτρέψετε, τελικά, ο «Τειρεσίας», όχι μόνο να καθορίζει το τοπίο της ελληνικής αγοράς μέσω της ισχύος των πληροφοριών που κατέχει, αλλά και να κερδοσκοπεί κιόλας, πουλώντας τα οικονομικά δεδομένα, όσων βρίσκονται στο… έλεός του και είναι καταχωρημένοι στα «κιτάπια» του;

 

2. Δεν είναι, κατά τη γνώμη σας, αθέμιτη και ολότελα αντιδεοντολογική η πρακτική πωλήσεων των πληροφοριακών «στοιχείων» που αναφέρει η παρούσα, μια και το προηγούμενο δεν απέχει πολύ από το ήθος της «χειραγώγησης» μετοχών διά της «εσωτερικής πληροφόρησης»;

 

3. Ως ποια χρονική στιγμή θα γίνεται, άραγε, ανεκτό, η διάθεση των ως άνω στοιχείων σε τρίτους να συνεχίζεται έκνομα και κερδοσκοπικά στη χώρα μας, χωρίς άμεση νομοθετική παρέμβαση προς διακοπή της;

 

4. Δεν θεωρείτε, ότι η συνέχιση της άνω περιγραφόμενης «αγοραπωλησίας» θα δημιουργήσει σημαντικές στρεβλώσεις στην αγορά, διαμορφώνοντας συνθήκες αθέμιτου ανταγωνισμού;

 

5. Πως γίνεται ανεκτή η εκμετάλλευση των στοιχείων αυτών, χωρίς να υπολογίζονται οι αρνητικές επιπτώσεις στην απασχόληση, δεδομένου, ότι η χώρα χρειάζεται κατ' ελάχιστον 100.000 νέες επιχειρήσεις για να αρχίσει να ξεπερνά το πρόβλημα της ανεργίας";

 

 

6. Πως απαντάτε στους παράγοντες της αγοράς, που εκφράζουν φόβους ότι ο οποιοσδήποτε θα έχει πρόσβαση σε αυτά τα στοιχεία, αρκεί να είναι πρόθυμος να καταβάλει το αντίστοιχο αντίτιμο και να πληροί αδιαφανή κριτήρια, που θα καθορίζει, είτε ο ίδιος ο αγοραστής, είτε η «Τειρεσίας»;

 

7. Υφίσταται, άραγε, ο σχετικός κίνδυνος και ποια η διασφάλιση για το ότι θα αποφευχθούν ενέργειες επιχειρηματικής κατασκοπείας, τις οποίες είναι βέβαιο, ότι θα πυροδοτήσει η διάθεση της «μαύρης λίστας»;

 

8. Η «Τειρεσίας» διαθέτει την απαραίτητη γνώση για να προβαίνει σε αξιολογήσεις ενεργειών επιχειρηματικής κατασκοπίας;

 

9. Οι διακινήσεις πληροφοριών για τις οποίες κάνει λόγο η παρούσα, δεν θεωρείτε ότι είναι πιθανό να πλήξουν την επιχειρηματική πίστη και να υπονομεύσουν την επιχειρηματική αναγέννηση του τόπου, παρά να καλλιεργήσουν κλίμα εμπιστοσύνης, προϋπόθεση απαραίτητη για την ανάκαμψη της οικονομίας;

 

 

 

 

Ο ερωτών βουλευτής

 

Νίκος Ι. Νικολόπουλος

Πρόεδρος του

Χριστιανοδημοκρατικού Κόμματος Ανατροπής

 

Πολιτικό Γραφείο Πάτρα:
Διεύθυνση: Μιαούλη 48, Πάτρα
Τηλέφωνο: 2610344700 και 2610344702
 
Επίσημη Ιστοσελίδα Κόμματος:

Ακολουθείστε μας στα Social Media


@ninikolopoulos

© Copyright 2009 - 2024 Νίκος Ι. Νικολόπουλος