Loading...
 Start Page
ΝΕΟ «ΑΡΙΣΤΕΡΟ» ΔΟΓΜΑ: Τα κέρδη στους εργολάβους  και οι ζημιές στο δημόσιο

παρέμβαση του Νίκου Νικολόπουλου στον Υπουργό Υποδομών Χρήστο Σπίρτζη

Στα πλαίσια του Κοινοβουλευτικού Ελέγχου προηγούμενων Κοινοβουλευτικών Συνόδων, είχαμε καταθέσει σειρά Ερωτήσεων & Α.Κ.Ε. για την Αναθεώρηση των Αρχικών Σ.Π. των τεσσάρων (4) Οδικών Αξόνων, καταγγέλλοντας σωρεία παρανομιών και αντισυμβατικών συμπεριφορών, τις οποίες η τότε κυβερνητική πλειοψηφία, χρησιμοποιώντας τη Βουλή σαν πλυντήριο σκανδάλων, «νομιμοποίησε» με την ψήφιση τον Δεκέμβριο του 2013 του Ν. 4219/2013-ΦΕΚ Α’ 269/2013, μέσω του οποίου, δόθηκαν σκανδαλωδώς στους κρατικοδίαιτους και διαπλεκόμενους επιχειρηματίες, που κατασκευάζουν τα σχετικά έργα, επί πλέον δισεκατομμύρια ευρώ, την ώρα που περικόπτονταν άγρια οι μισθοί και οι συντάξεις, την ώρα που οι επιχειρήσεις στέναζαν από έλλειψη ρευστότητας, την ώρα που οι απλοί Έλληνες γονάτιζαν από την υπερφορολόγηση και κάθε είδους χαράτσια και την ώρα που κατεδαφιζόταν το κοινωνικό κράτος.

Τον παραπάνω νόμο καταψήφισε σύσσωμη η τότε αντιπολίτευση, πλην ελαχίστων ανεξαρτήτων Βουλευτών, αλλά αυτός τελικά πέρασε από τη Βουλή με την ισχνή πλειοψηφία 148 Βουλευτών και με την επιστράτευση γι αυτό, ακόμη και του προηγούμενου Πρωθυπουργού Αντώνη Σαμαρά και του Αντιπροέδρου της τότε κυβέρνησης, Ευάγγελου Βενιζέλου.

 

Μετά τον σχηματισμό της πρώτης κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ και τις δηλώσεις του τότε Αναπληρωτή Υπουργού Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων κ. Σπίρτζη για νέα αναθεώρηση των παραπάνω Σ.Π., κατέθεσα προς τους αρμόδιους υπουργούς τις ιδίου περιεχομένου Ερωτήσεις & Α.Κ.Ε., στις οποίες παρέθετα από τα Πρακτικά της Βουλής εκτεταμένα αποσπάσματα των αγορεύσεων στελεχών του ΣΥΡΙΖΑ και των ΑΝΕΛ κατά τη διάρκεια της συζήτησης στη Βουλή για την ψήφιση του παραπάνω νόμου, που σε καμιά περίπτωση δεν συμβάδιζαν με τις κατευθύνσεις της νέας αναθεώρησης των εν λόγω Σ.Π., στην οποία εμφανιζόταν ότι θα προχωρούσε και η νέα κυβερνητική πλειοψηφία.

 

Από τους ερωτώμενους με τις παραπάνω Ερωτήσεις & Α.Κ.Ε. υπουργούς, μόνο ο υπουργός Δικαιοσύνης, Διαφάνειας & Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων απάντησε επί της ουσίας στα ερωτήματα που τον αφορούσαν. Από τους υπόλοιπους τέσσερις, οι τρεις από τους ερωτώμενους υπουργούς δήλωσαν αναρμόδιοι και μας παρέπεμψαν για τα ερωτήματα που τους αφορούσαν στους άλλους δυο ερωτώμενους υπουργούς, ενώ ο κατ’ εξοχή αρμόδιος τότε υπερ-υπουργός Οικονομίας, Υποδομών, Ναυτιλίας & Τουρισμού, κ. Γεώργιος Σταθάκης δεν απάντησε επί της ουσίας στα καυτά ερωτήματά μας. Αντιθέτως, κρύφτηκε πίσω από απαντητικά έγγραφα των υπηρεσιών του, αν και πολλά από τα ερωτήματά μας τον αφορούσαν και προσωπικά, δεδομένου ότι οι κατευθύνσεις της νέας αναθεώρησης, όπως τις εξέφρασε ο Αναπληρωτής του Υπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, κ. Χρήστος Σπίρτζης, έρχονταν σε ευθεία αντίθεση με τα όσα είχε υποστηρίξει στο απόσπασμα της αγόρευσής του ενώπιον της Βουλής, που παραθέσαμε στην Ερώτηση & Α.Κ.Ε., που του απευθύναμε. Ήταν προφανές, ότι οι ερωτώμενοι υπουργοί δεν μπορούσαν με κανένα τρόπο να δικαιολογήσουν την ανακολουθία λόγων και πράξεων και κρύφτηκαν οι μεν τρεις πίσω από τον τέταρτο, ο δε τέταρτος πίσω από τις υπηρεσίες του…

Δυστυχώς, όλες οι προβλέψεις που κάναμε με την προηγούμενη Ερώτησή μας & Α.Κ.Ε. επαληθεύτηκαν πλήρως, αφού πάλι τα έργα δεν τέλειωσαν μέχρι 31-12-2015, που προέβλεπαν οι αναθεωρημένες Σ.Π. του 2013, πάλι δόθηκαν στους εργολάβους νέες αποζημιώσεις για τις καθυστερήσεις που σημειώθηκαν και πάλι η Κυβέρνηση, δια του υπουργού Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων κ. Σπίρτζη, υπέκυψε στους εκβιασμούς των μεγαλοεργολάβων, υπογράφοντας μαζί τους «Πλαίσια Συναντίληψης» και μυστικές «Συμφωνίες Επανεκκίνησης», που περιλαμβάνουν τον τρόπο καθορισμού νέων αποζημιώσεων και ενός πριμ για την επιτάχυνση των εργασιών(!!!), το νέο χρονοδιάγραμμα ολοκλήρωσης των έργων, την εξασφάλιση των απαραίτητων πόρων από το Δημόσιο, προκειμένου να καταστεί εφικτός ο στόχος της ολοκλήρωσης των έργων έως τον Μάρτιο του 2017, οπότε και κλείνει και τυπικά το ΕΣΠΑ 2007-2013, από το οποίο συγχρηματοδοτούνται τα έργα, μετά την αναθεώρηση των αρχικών Σ.Π. το 2013.

Και όλα αυτά, χωρίς τη νέα αναθεώρηση των Συμβάσεων που έλεγε δημοσίως ο κ. Σπίρτζης και χωρίς να αναθεωρηθούν όλες εκείνες οι σκανδαλώδεις πτυχές των Συμβάσεων, που προώθησε η προηγούμενη Κυβέρνηση και κατήγγελλαν στη Βουλή οι σημερινοί Υπουργοί και Κυβερνητικοί Βουλευτές, αλλά εφαρμόζοντας(!!!) τις αναθεωρημένες Σ.Π. μόνο στα σημεία που συνέφεραν τους Παραχωρησιούχους, οι οποίοι για μια ακόμη φορά επέβαλαν εκβιαστικά τις απαιτήσεις τους, αν και ήσαν και πάλι ανακόλουθοι όσο αφορά τις συμβατικές τους υποχρεώσεις, για την αθέτηση των οποίων βρήκαν ξανά κάλυψη από τις καθυστερήσεις των υποχρεώσεων του Δημοσίου, που εξακολουθούν να ελέγχουν πλήρως, όσο αφορά τις εναπομένουσες απαλλοτριώσεις και αρχαιολογικές εργασίες …

Μετά τα παραπάνω, δεν είχα άλλη επιλογή από το να καταθέσω προς τους αρμόδιους υπουργούς τις ιδίου περιεχομένου νέες Ερωτήσεις & Α.Κ.Ε., στις οποίες απάντησαν μόνο ο αναπληρωτής υπουργός Δικαιοσύνης, Διαφάνειας & Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων κ. Παπαγγελόπουλος και ο υπουργός Οικονομίας και Ανάπτυξης κ. Παπαδημητρίου, ενώ ο υπουργός Οικονομικών κ. Τσακαλώτος και ο κατ’ εξοχή αρμόδιος υπουργός Υποδομών και Μεταφορών κ. Σπίρτζης, με συμπεριφορά απαράδεκτη και πρωτοφανή στα κοινοβουλευτικά χρονικά - τουλάχιστον από το 1989 και εντεύθεν που θητεύω στα έδρανα του Κοινοβουλίου- δεν απάντησαν, όπως το Σύνταγμα οι Νόμοι και το άρθρο 127 του Κανονισμού της Βουλής επιβάλλουν.

 

Κύριε Υπουργέ πρέπει να δώσετε τις οφειλόμενες απαντήσεις προς τους πολίτες …

 

Πολιτικό Γραφείο Πάτρα:
Διεύθυνση: Μιαούλη 48, Πάτρα
Τηλέφωνο: 2610344700 και 2610344702
 
Επίσημη Ιστοσελίδα Κόμματος:

Ακολουθείστε μας στα Social Media


@ninikolopoulos

© Copyright 2009 - 2024 Νίκος Ι. Νικολόπουλος