Loading...
 Start Page
Συνέντευξη του  ΝΙΚΟΥ ΝΙΚΟΛΟΠΟΥΛΟΥ Βουλευτή Αχαίας και Τομεάρχη Εργασίας και Κοινωνικών Ασφαλίσεων Ν.Δ.   Στον Ελευθέριο Νικολάου Για την εφημερίδα ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ

1.) Από την συζήτηση που είχαμε κατά την συνάντηση μας, φάνηκε πως είστε ένας άνθρωπος με υψηλές αξίες και ιδανικά, που πιστεύει στον Θεό και σέβεται τους εκκλησιαστικούς ''αντιπροσώπους'' του.

Μετά από μια ''μικρή έρευνα'' ανακάλυψα το συγγραφικό σας έργο για την Εκκλησία, την Οικονομία και διάφορες θεολογικές και οικονομοτεχνικές προσεγγίσεις στα ζητήματά της, αλλά και τις σπουδές σας πάνω στην κοινωνική θεολογία και την οικονομία.
Τον τελευταίο καιρό υπάρχουν κάποιες φωνές που ζητούν την άμεση φορολόγηση της εκκλησίας(με πολύ υψηλούς δείκτες) και τον πλήρη διαχωρισμό των εξουσιών της από αυτές του κράτους.
Παράλληλα ας γίνει γνωστό στον κόσμο που δεν γνωρίζει, πως σε όλη την Ελλάδα λειτουργούν σχολεία, φροντιστήρια, ιατρικά κέντρα, συσσίτια, προσφέρεται άσυλο, διατροφή και διαμονή σε απόρους και αστέγους, ηλικιωμένους και παιδιά, ρουχισμός, ιατρική βοήθεια και περίθαλψη, και όλα αυτά με χρήματα που καταβάλλει η Εκκλησία της Ελλάδος και οι εκάστοτε μητροπόλεις.
Αυτή όπως, γνωρίζετε κι εσείς, είναι μια ελάχιστη αναφορά σε θέματα που η Εκκλησία μεριμνά για τον ελληνικό λαό διαχρονικά, και τώρα και παλαιότερα, όπως και το 1821, περίοδος για την οποία πολλά ακούγονται τελευταία.
Εσείς ποια πιστεύετε πως θα πρέπει να είναι η σχέση μεταξύ της Εκκλησίας και του Κράτους;

2) Είστε 22 χρόνια βουλευτής της Νέας Δημοκρατίας και είστε στην πολιτική ζωή του τόπου από τα φοιτητικά σας χρόνια. Ποιες πιστεύετε πως ήταν οι πράξεις σας, πολιτικές και προσωπικές, που κατάφεραν να κάνουν τον κόσμο να σας εμπιστευτεί και να σας εμπιστεύεται ακόμα;

3) Διατελέσατε Εκλεγμένος Τομεάρχης Εθνικής Οικονομίας για πολλά χρόνια και τώρα διατελείτε τομεάρχης Εργασίας και Κοινωνικών Ασφαλίσεων, οπότε γνωρίζετε όλες τις κινήσεις που έκανε το ΠΑΣΟΚ και η ΝΔ και γνωρίζετε φυσικά και το δύσκολο σημείο στο οποίο βρισκόμαστε σήμερα. Μπορείτε να μας αναφέρετε τις πιο σημαντικές πολιτικές κινήσεις που έγιναν και μας έφτασαν στο επαίσχυντο μνημόνιο και την εθνική μας σκλαβιά;

4) Ποια θα πρέπει να είναι η τακτική άσκησης πιέσεων στην Κυβέρνηση από την Αξιωματική αντιπολίτευση; Ποια πιστεύετε πως είναι τα πιο σωστά μέτρα που θα πρέπει να παρθούν άμεσα για την ανακούφιση του Ελληνικού Λαού, την αύξηση μισθών και συντάξεων και την σωστή ασφάλιση από δημοσίους φορείς;

5) Τι αποκομίσατε από την περιοδεία σας στα Χανιά; Ποια ήταν τα πιο σημαντικά προβλήματα του κόσμου; Ήταν τα τοπικά ή τα ευρύτερα κοινωνικά και οικονομικά προβλήματα;

6) Θεωρείτε πως ο κόσμος και στα Χανιά αλλά και στην Αχαία έχει αρχίσει να ''ξυπνάει'' και να φεύγει κοντά από το ΠΑ.ΣΟ.Κ.; Έχει αντιληφθεί το κακό που έχει προκαλέσει στον τόπο μας;

7) Πώς είδατε την Νέα Δημοκρατία και την ΟΝΝΕΔ στα Χανιά; Είδατε κάποια δύναμη στην Δημοκρατική Συμμαχία; Ο κόσμος που συναντήσατε τι σας έλεγε;

8) Στην επόμενη εκλογική αναμέτρηση, στις βουλευτικές εκλογές, ποια πιστεύετε πως θα είναι η δυναμική της Νέας Δημοκρατίας, και ποια αυτή των κομμάτων ΠΑ.ΣΟ.Κ., ΔΗ.ΣΥ. και ΛΑ.Ο.Σ.;

Απαντήσεις

1). Θα ξεκινήσω με μια παρατήρηση του Παναγιώτη Κανελλόπουλου, που είχε πει: «Ο δυτικός κόσμος, χωρίς το πνεύμα του Χριστιανισμού, θα είχε ταφεί κάτω από τα ερείπια του ρωμαϊκού κόσμου». Και την προεκτείνω αυτή την παρατήρηση, με ένα ερώτημα: Πού και πώς θα ήταν σήμερα η Ελλάδα χωρίς την Εκκλησία;..
Ασφαλής και απλανής οδηγός της εκκλησιαστικής και της πολιτικής μας διακονίας, η κατευθυντήρια πυξίδα, το μέτρο της ευθύνης μας, το μέτρο της επιτυχίας μας, το κριτήριο της στάσης και της συμπεριφοράς μας απέναντι σε μια πολυεθνική Ορθοδοξία, αλλά κυρίως απέναντι σε έναν κόσμο που πεθαίνει μη ερχόμενος προς το φως του Χριστού είναι κατ' εξοχήν η θυσιαστική προσφορά και η σοφία της παράδοσης των δοκιμασμένων στους αιώνες σχέσεων Εκκλησία και Κράτους. Πιστεύω ότι το θεμέλιο της αντίληψης αυτής, υπό το βάρος της ιστορικής παράδοσης των αιώνων, είναι θεμέλιο συμπαγές, αρραγές και ακλόνητο. Δεν μπορούμε λοιπόν να ξεχωρίσουμε τον ελληνισμό από την Ορθοδοξία και την Εκκλησία. Ναι, φυσικά πορευόμαστε στη Δύση, αλλά δεν θέλουμε να δύσει και ο πολιτισμός μας.
Στη χώρα μας τα τελευταία χρόνια έχει διαμορφωθεί και δυστυχώς τείνει να προσλάβει μόνιμα χαρακτηριστικά μία αρνητική πραγματικότητα: Μία μικρή μειονότητα αυτόκλητων «διανοούμενων», έχει προνομιακές προσβάσεις σε ισχυρά ηλεκτρονικά και έντυπα μέσα μαζικής ενημέρωσης και απαιτεί οι δοξασίες και οι κενοδοξίες της να γίνονται αποδεκτές χωρίς δεύτερη συζήτηση. Χαρακτηρίζεται από κενοδοξίες και μαιμουδισμούς, ύβρεις και συκοφαντίες με επίφαση κοσμοπολίτικων αντιλήψεων.
Το ζήτημα όμως των σχέσεων Εκκλησίας-Κράτους, ενέχει σύνθετες ιστορικές, πνευματικές, πολιτιστικές, θεσμικές αλλά και πολιτικές παραμέτρους. Η Εκκλησία είναι ένας θεοσύστατος Οργανισμός που έχει αφετηρία και τέλος Τον Χριστό. Η Εκκλησία λοιπόν, θα μπορούσε να εμπεριέχει την έννοια του καθιδρύματος καθώς και την έννοια της κοινωνίας. Η Εκκλησία εμπεριέχει κανόνες που εκφράζουν αυθεντικά τη διδασκαλία για τη βίωση του μηνύματος της Σωτηρίας και τη διασφάλιση της ενότητας και της τάξης μέσα σ' αυτήν.
Από την άλλη πλευρά, η Πολιτεία είναι ένας θεσμός, ένα μέσο οργάνωσης της εξασφάλισης των ανθρωπίνων σχέσεων. Οι νόμοι της Πολιτείας έχουν αναγκαστικό χαρακτήρα, δικαιϊκό, ενώ από την άλλη πλευρά οι Ιεροί Κανόνες έχουν σωτηριολογικό, πνευματικό χαρακτήρα.
Όταν υπάρχει η προδιάθεση για εξουσία και από την Πολιτεία και από την Εκκλησία, τότε είναι αδύνατο να μην οδηγηθούμε στη σύγκρουση, που θα επιφέρει το χωρισμό στις σχέσεις των δύο Οργανισμών. Μα η Εκκλησία, έχει σύμφυτη ως έννοια και οδηγό την ταπεινότητα, που πρέπει να οδηγεί τα βήματά της και να διέπει τις πράξεις της. Την ίδια ταπεινότητα πρέπει να επιδεικνύει και η Πολιτεία. Θα ήταν λοιπόν εύλογο και η Πολιτεία και η Εκκλησία, να διατηρήσουν μεταξύ τους ένα κλίμα συνεργασίας, απορρέοντας από τις σχέσεις τους ο σεβασμός και η ενότητα των μελών τους.
Είναι λοιπόν πεποίθησή μου, η οποία απηχεί νομίζω και τη θέση της μεγάλης πλειονότητας του ελληνικού λαού, πως ο χωρισμός Κράτους και Εκκλησίας-όσο κι αν ισχυρίζονται οι θιασώτες το αντίθετο-ούτε την Εκκλησία ούτε το Κράτος θα ωφελήσει.
Είναι κατανοητό πιστεύω ότι σε όλον τον κόσμο, η Εκκλησία είναι οργανικά δεμένη με την κοινωνία, αλλού στενότερα και αλλού χαλαρότερα ανάλογα με τις ιστορικές και εθνικές συνθήκες κάθε χώρας. Στην Ελλάδα, είναι στενά δεμένη με την κοινωνία. Κι αν θέλετε, η κοινωνία είναι το Κράτος...

2.) Στην πρώτη σας ερώτηση καταχρώμαι το χρόνο και το χώρο σας. Επιτρέψετε μου σας παρακαλώ να είμαι σύντομος σε αυτή την απάντηση. Άλλωστε δεν έχω να πω και πολλά για τις πράξεις του πολιτικού μου βίου πάνω σε αυτό που με ρωτάτε. Νομίζω λοιπόν, ότι οι πολίτες με εμπιστεύονται γιατί δεν υπήρξα και δεν θα γίνω ποτέ ρίψασπις. Δεν κρύφτηκα ποτέ μου. Δεν αποστειρώθηκα από την κοινωνία ακόμη και στις δυσκολότερες πολιτικές περιόδους. Και ούτε ευθυγραμμίσθηκα ποτέ μου, υποτελικά, με κανέναν. Μπορεί να είναι και αδόκιμο αυτό που θα πω, αλλά νομίζω ότι είμαι ένας αντιρρησίας συνείδησης...

3) Πρέπει όλοι γνωρίζουμε και να θυμόμαστε ότι το δεύτερο εξάμηνο του 2008 έπληξε όλο τον κόσμο, και φυσικά της πατρίδα μας μια εξαιρετικά σοβαρή Οικονομική κρίση. Η κρίση αυτή κλόνισε όλες τις Ευρωπαϊκές οικονομίες ιδιαίτερα τις πιο αδύναμες. Η τότε Ελληνική Κυβέρνηση αντέδρασε άμεσα και θα έλεγα αποτελεσματικά:
Θωράκισε τις καταθέσεις των Ελλήνων πολιτών, στήριξε το Τραπεζικό σύστημα και πήρε τα πρώτα μέτρα για τον έλεγχο του ελλείμματος. Η τότε αντιπολίτευση και σημερινή Κυβέρνηση όχι μόνο δεν συναίνεσε σε κανένα μέτρο, όχι μόνο δεν στήριξε καμιά προσπάθεια αλλά και κατά περίεργο τρόπο αρνιόταν την ύπαρξη κρίσης.
Αρνήθηκε μάλιστα χαρακτηριστικά να συνομιλήσει και να βάλει μαζί με την τότε Κυβέρνηση τίτλους στην κρίση.
Το κυριότερο όμως και πιο σοβαρό είναι ότι συνέχισε και μέσα στην κρίση, όπως και όλο το προηγούμενο διάστημα να πολεμά λυσσαλέα οποιαδήποτε μεταρρύθμιση ή διαρθρωτική αλλαγή προωθούσε η Κυβέρνηση.
Χαρακτηριστικά έχει εντυπωθεί στη μνήμη όλων των Ελλήνων Πολιτών η σηκωμένη γροθιά του σημερινού Πρωθυπουργού στα συλλαλητήρια κατά του Ασφαλιστικού που όλοι γνωρίζουμε ότι ήταν πάρα πολύ ήπιο από εκείνο που ψήφισε 2 χρόνια αργότερα η Κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ.
Αυτό που με επιμονή ζητούσε τότε το ΠΑΣΟΚ ήταν άμεσα εκλογές τις οποίες μάλιστα εκβίαζε και προεξοφλούσε με αφορμή την επικείμενη εκλογή Προέδρου.
Όταν μάλιστα προκηρύχθηκαν οι Εκλογές του 2009, το ΠΑΣΟΚ δεν δίστασε να υποσχεθεί τα πάντα στους πάντες, αντιπαραθέτοντας στην υπεύθυνη στάση της ΝΔ το περίφημα "λεφτά υπάρχουν".
Αλλά και στη συνέχεια, όταν κέρδισε και μάλιστα με μεγάλη διαφορά τις εκλογές, ολιγώρησε χαρακτηριστικά και δραματικά. Αντί να πάρει μέτρα για την αντιμετώπιση της κρίσης, όπως τον προέτρεπε εμφατικά και Δημόσια ο πρόεδρος της Νέας Δημοκρατίας, αδρανούσε και με αφορισμούς περί «Τιτανικών» και «Διεφθαρμένης χώρας» υπονόμευε περαιτέρω τη θέση της χώρας.
Έτσι μέσα σε λίγους μήνες μετέτρεψε την Κρίση του Χρέους της Ελλάδος, όμοια με άλλων Ευρωπαϊκών χωρών, σε κρίση δανεισμού, με αποτέλεσμα η ίδια η Κυβέρνηση να καταστήσει την προσφυγή στην Τρόικα αναπόφευκτη. Αλλά δεν έφτασε μόνον αυτό.
Η Κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ «παραδόθηκε» αμαχητί σε ένα Μνημόνιο σκληρό, χωρίς ουσιαστική διαπραγμάτευση, χωρίς ρυθμίσεις που φέρνουν αποτέλεσμα.
Χαρακτηριστικά να θυμίσω ότι το Μνημόνιο προέβλεπε επιτόκια 5% και χρόνο αποπληρωμής μόνο 3,5 χρόνια.
Έτσι σήμερα όλοι οι Έλληνες πολίτες βιώνουν μια σκληρή Οικονομική πραγματικότητα που αγνοεί την Ανάπτυξη, μειώνει τα εισοδήματα των μεσαίων και χαμηλών στρωμάτων και υπονομεύει την Κοινωνική Συνοχή.
Το Μνημόνιο απαιτεί πολλές θυσίες, δεν φέρνει αποτελέσματα και το κυριότερο στερεί από το Λαό μας την Προοπτική και την Ελπίδα.

4) Η Νέα Δημοκρατία, έγκαιρα και υπεύθυνα προσδιόρισε τη αντιπολιτευτική της τακτική. Κατήγγειλε το Μνημόνιο αλλά και πρότεινε συγκεκριμένη πολιτική για την έξοδο από το Μνημόνιο και την αντιμετώπιση της κρίσης. Θεωρούμε ότι η Ελλάδα πρέπει να κάνει άμεσα στροφή στην ανάπτυξη. Να δοθούν ανάσες ρευστότητας στην αγορά που χρειάζεται.
Να τονωθεί η ζήτηση και να περιορισθεί επιτέλους ο πληθωρισμός και η ακρίβεια που ροκανίζουν το εισόδημα των εργαζομένων. Μόνο αυτή η πολιτική θα σταματήσει τον οικονομικό κατήφορο και φέρει ανάκαμψη στην Οικονομία. Το κόψιμο των μισθών και των συντάξεων όπως και η υπερφορολόγηση βλάπτουν σοβαρά την Ανάπτυξη. Κι αυτό το βλέπουμε όλοι σήμερα. Ιδιαίτερα για τις Συντάξεις η ύφεση και τα λουκέτα υπονόμευαν την δυνατότητα των Ασφαλιστικών Ταμείων να εξασφαλίζουν με άνεση τις συντάξεις.

5) Η εξόρμηση του Τομέα μας στα Χανιά ήταν εξαιρετικά παραγωγική και ενδιαφέρουσα. Ήρθαμε να ακούσουμε και να συνομιλήσουμε με το πιο ζωντανό και δημιουργικό κομμάτι της κοινωνίας μας. Εργαζόμενοι, επιχειρηματίες, αγρότες, υπάλληλοι, νέοι, ήταν οι προορισμοί στα Χανιά. Το πιο σημαντικό πρόβλημα που κυριάρχησε στις συναντήσεις μας ήταν η ανησυχία, η ανασφάλεια κι ο φόβος για το μέλλον. Λείπει η Ελπίδα. Απουσιάζει η προοπτική. Αυτό είναι το μεγαλύτερο πρόβλημα, που αποτυπώθηκε με διαφορετικό είναι αλήθεια κάθε φορά τρόπο. Τα τοπικά ή εθνικά, τα οικονομικά ή τα κοινωνικά προβλήματα έχουν ένα κοινό παρανομαστή.
Το έλλειμμα αισιοδοξίας και εμπιστοσύνης. Αυτό το μήνυμα πήραμε εμείς και πάνω σ΄ αυτό ήδη δουλεύουμε για να κερδίσουμε τη στήριξη των πολιτών.

6) Όλο και περισσότεροι Έλληνες στην Αχαΐα στα Χανιά αλλά και σ΄ όλη την Ελλάδα απογοητεύονται από τις ανακολουθίες αλλά και την αναποτελεσματικότητα της Κυβέρνησης του ΠΑΣΟΚ. Βλέπουν τις θυσίες που κάνουν ενάμιση χρόνο τώρα να μην φέρνουν αποτέλεσμα να μην πιάνουν τόπο και να εξοργίζονται. Όλο και περισσότεροι προσβλέπουν στις πολιτικές θέσεις της ΝΔ, στις δεσμεύσεις του Αντώνη Σαμαρά στην πολιτική της Ελπίδας και της προοπτικής. Είναι θέμα χρόνο να δημιουργηθεί το Ρεύμα Κοινωνικής Πλειοψηφίας που θα αντικαταστήσει τη σημερινή αδιέξοδη πολιτική.

7) Οι Οργανώσεις της Νέας Δημοκρατίας και της ΟΝΝΕΔ έχουν μια σημαντική δυναμική στα Χανιά. Ανασυγκροτούνται και σταδιακά διευρύνουν τα μέλη τους αλλά και την επιρροή τους. Είχαμε μαζί τους μια πολύωρη και παραγωγική συνάντηση εργασίας. Ιδιαίτερα οι ΟΝΝΕΔίτες των Χανίων μας γέμισαν με αισιοδοξία με την παρουσία τους και τον μεστό τους λόγο.
Μας έδωσαν δύναμη και αποφασιστικότητα να δουλεύουμε ακόμη πιο συστηματικά ώστε να τους δώσουμε τις ευκαιρίες που δικαιούνται και σήμερα τους αρνείται η πολιτική του Μνημονίου. Τα στελέχη της Νέας Δημοκρατίας στα Χανιά μας τόνισαν με αποφασιστικότητα ότι δεν χαρίζουν πολιτικά την Κρήτη σε κανένα. Θα την διεκδικήσουμε όλες τους τις δυνάμεις.

8) Από σήμερα και μέχρι της Βουλευτικές εκλογές, οπότε και αν γίνουν η δυναμική της ΝΔ θα είναι ανοδική. Ήδη μέσα σ΄ ενάμιση χρόνο έχει περιοριστεί η διαφορά ΠΑΣΟΚ - ΝΔ από τις 10,5 μονάδες περίπου στις 2, δηλ. στο όριο του στατιστικού λάθους. Αυτό είναι πρωτοφανές για τα Ελληνικά Πολιτικά Χρονικά. Αναδεικνύει την ορθότητα της στρατηγικής της ΝΔ και δικαιώνει τον αγώνα όλων των στελεχών της.
Αντίθετα η πορεία των «Μνημονιακών» κομμάτων, ΠΑΣΟΚ, ΔΗΣΥ και ΛΑΟΣ θα είναι φθίνουσα. Ο κόσμος δεν ξεχνά ότι τα τρία αυτά κόμματα ψήφισαν και στήριξαν την πολιτική του Μνημονίου που έχει Βουλιάξει τον τόπο και έχει προκαλέσει τόσα δεινά στην Ελληνική Κοινωνία.

 

 

Πολιτικό Γραφείο Πάτρα:
Διεύθυνση: Μιαούλη 48, Πάτρα
Τηλέφωνο: 2610344700 και 2610344702
Πολιτικό Γραφείο Αθήνα:
Διεύθυνση: Σέκερη 1, Αθήνα
Τηλέφωνο: 210 3624 992
Επίσημη Ιστοσελίδα Κόμματος:

Ακολουθείστε μας στα Social Media

© Copyright 2009 - 2021 Νίκος Ι. Νικολόπουλος