Loading...
 Start Page
ΟΜΙΛΙΑ ΝΙΚΟΥ ΝΙΚΟΛΟΠΟΥΛΟΥ - ΜΕΤΑΝΑΣΤΕΥΤΙΚΟ

Επιχειρώντας να προσεγγίσω το ζήτημα της μετανάστευσης στην Ελλάδα και της χορήγησης ιθαγένειας, πρέπει ευθύς εξαρχής να ξεκαθαρίσω δύο πράγματα: Το πρώτο είναι πως οι σύγχρονοι πολιορκητικοί κριοί δεν αντιμετωπίζονται με ψηλά τείχη. Και το δεύτερο, πως οι υπεραπλουστεύσεις είναι σχεδόν πάντα επικίνδυνες.

 

Η Ελλάδα ζει μια απότομη πολυπολιτισμικότητα, δίχως να το επιδιώξει. Ενώ διέθετε την παραγωγική βάση για να θέλξει οικονομικούς μετανάστες,.βρέθηκε αντιμέτωπη με στρατιές οικονομικά εξαθλιωμένων ανθρώπων για τους οποίους ακόμα και ένα περιστασιακό και ανασφάλιστο μεροκάματο στην Ελλάδα έμοιαζε με δώρο ζωής.

 

Η Ελλάδα γέφυρα προς την Ευρώπη. Η γεωστρατηγική της θέση λειτουργεί ως ευλογία και κατάρα, συνάμα. Η νέα πραγματικότητα της παρουσίας στην πάλαι ποτέ εθνικά ομοιογενή Ελλάδα πάνω από 1.000.000 μεταναστών δεν έχει μέχρι σήμερα μελετηθεί και αναλυθεί. Η κυβέρνηση του ΠαΣοΚ με την πρόθεση της να χορηγεί αυτόματα ιθαγένεια στα παιδιά των μεταναστών προκάλεσε πολλές αντιπαραθέσεις. Το μέτρο παρουσιάζεται ως μέσο ενσωμάτωσης των μεταναστών.

 

Τα κύματα της μετανάστευσης έχουν δημιουργήσει de facto νέες πραγματικότητες. Κάποιες δυνάμεις της Αριστεράς, αλλά δειλά πλέον και οι δυνάμεις της διεθνιστικής φιλελεύθερης Δεξιάς, επιχαίρουν για την προοπτική μιας πολυ-πολιτισμικής κοινωνίας. Η χορήγηση αυτόματης ιθαγένειας συμβάλλει στη βαθμιαία μετάλλαξη της ελλαδικής κοινωνίας.

 

Ταυτόχρονα αποτελεί κίνητρο σημαντικό για όσους ψάχνουν για «Ευρωπαϊκό διαβατήριο - σημαία ευκαιρίας». Σε εποχές όμως οικονομικής κρίσης και ανεργίας, οι χώρες υποδοχής μεταναστών κλείνουν τα σύνορά τους και καθιστούν δύσκολη έως αδύνατη την είσοδο νέων μεταναστών. Συμβαίνει αυτό σχεδόν παντού και πάντα.

 

Η κυβέρνηση του Γ. Παπανδρέου πάει ανάποδα - και σε αυτό: Γιατί θέλει άραγε να γίνει η Ελλάδα ο μαγνήτης των λαθρομεταναστών; Είναι ίσως το χειρότερο που μπορούσε να κάνει.

 

Φίλες και φίλοι,

Είναι εγχείρημα που εγκυμονεί κινδύνους κοινωνικών εκρήξεων. Και είναι επικίνδυνο. Σε εποχές όπου οι πολλοί πλήττονται. Η ανεργία αυξάνει κατακόρυφα. Η αγοραστική δύναμη του μέσου πολίτη μειώνεται επικίνδυνα,. Η καχυποψία και ο φόβος απέναντι στον ξένο που έρχεται για να διεκδικήσει ένα μεροκάματο, δεν αποτελεί ένδειξη ρατσισμού αλλά μία απλή ανθρώπινη αντίδραση, εύκολα κατανοητή. Αυτή η αντίδραση υπάρχει και στην πλέον πολυπολιτισμική κοινότητα των ΗΠΑ.

Εκεί μοιάζει αδύνατο πλέον, οποιοσδήποτε τρίτος πολίτης να μπορέσει με νόμιμο τρόπο να εργαστεί και να λάβει την αμερικανική υπηκοότητα. Κανένας εκεί όμως, δεν μπορεί να χαρακτηρίσει ως ρατσιστή και ξενοφοβικό τον Ομπάμα... Ενώ εδώ, απαιτείται λοιπόν και εμείς να τους εντάξουμε σταδιακά και με προϋποθέσεις. Να δημιουργήσουμε έναν μηχανισμό ελέγχου και καταγραφής των μεταναστών που φτάνουν στην χώρα.

Να θεσπίσουμε όρους παραμονής τους και να τους κατατάξουμε σε κατηγορίες, με βάση τους στόχους και τις επιθυμίες τους. Να βάλουμε κριτήρια πολιτογράφησης μεταναστών με ισχυρές ασφαλιστικές δικλείδες, όπως η σταθερή απασχόληση, η απόκτηση κατοικίας στην χώρα κλπ. Να χτυπήσουμε τον συναγερμό στις Βρυξέλλες. Χωρίς τείχη λοιπόν, αλλά με προνοητικότητα και συντονισμένη δράση.

Φίλες και φίλοι,

Αυτό που σήμερα παρατηρείται στη χώρα μας δεν είναι κάτι πρωτόγνωρο. Ο Βαλκανικός Νότος είναι ένα σταυροδρόμι της υφηλίου το οποίο πλημμύρισαν και στο παρελθόν φύλα τα οποία ενσωματώθηκαν, διότι η ελληνική ταυτότητα δεν προσδιορίζεται με όρους βιολογικούς. «Η ελληνική ταυτότητα σμιλεύεται στους στίβους των πνευματικών αγώνων και της παιδείας». Σημείωνε στα πλαίσια της ομιλίας του, στο Παγκύπριο Γυμνάσιο της Λευκωσίας το 1966, ο Παναγιώτης Κανελλόπουλος: Το κοινό γνώρισμα της Παιδείας, τοποθετήθηκε στο 380 π.Χ. παραπάνω από την κοινότητα του αίματος, η συνείδηση παραπάνω από τη φυλή, η ιστορία παραπάνω από τη φύση.

 

Ο λαός που έφθασε στη σύλληψη αυτής της μεγάλης αλήθειας - μιας αλήθειας που, όπως παρατηρεί ο Βέρνερ Τζέιγκερ στο μέγα έργο του «Παιδεία», έκαμε ακριβώς και τους άλλους λαούς να μπουν στην ιστορία - ήταν αδύνατο να σβήσει, να χαθεί. Αφού ανακάλυψε, με την Παιδεία, το όργανο της αφθαρσίας, ήταν αδύνατο να φθαρεί...

 

Λίγο αργότερα προσθέτει: «Και δεν έλειψαν ποτέ - ούτε τότε, ούτε ως τα σήμερα - Έλληνες που νόμισαν ότι ήταν προτιμότερο να προσκολληθεί το ολιγάριθμο Γένος μας σε μεγάλες μάζες λαών, να υπηρετήσει τη δική τους ιστορική αποστολή και να χαθεί, έτσι, μέσα τους. Θα 'ταν κι αυτό - δηλαδή, το νά 'ρθουν οι «βάρβαροι» του Καβάφη και να δοθούμε εκούσια σ' αυτούς, ανοίγοντας μόνοι μας τις πύλες - «μια κάποια λύση».

 

Θά 'ταν μια λύση άνετη, αλλά μικρή. Και το Γένος μας δεν διάλεξε, στην κρίσιμη ώρα, ποτέ την άνετη λύση, τη μικρή». Μήπως έφτασε σήμερα η ώρα οι Ελλαδίτες της παρακμής και της ευδαιμονίας και των συντριπτικών ποσοστών λειτουργικού αναλφαβητισμού να διακηρύξουν το μεγάλο ΝΑΙ της απεμπόλισης της ιστορικής ταυτότητας του Ελληνικού Γένους; Γιατί τι άλλο είναι η επιδίωξη μιας πολυπολισμικής κοινωνίας, που μας προβάλλει ο Γιώργος Παπανδρέου. αλογισθείτε ότι το προτεινόμενο νομοσχέδιο δεν προβλέπει την υποχρεωτική εκμάθηση της ελληνικής γλώσσας σε επίπεδο επάρκειας από τον υποψήφιο προς πολιτογράφηση αλλοδαπό. Απαιτεί απλώς τριετή υποχρεωτική παρακολούθηση της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης, ενώ αντίθετα στην Δανία και την Ελβετία απαιτεί τεχνικές δεξιότητες και γνώσεις.

 

Στην Δανία απαιτεί την ταυτόχρονη αποποίηση της προγενέστερης ιθαγένειας. Εμείς πηγαίνουμε αντίθετα. Δεν μπορεί οι Γάλλοι να ανακαλύπτουν σήμερα τη σημασία και την επικαιρότητα της εθνικής ταυτότητας (ιδιαίτερα για την ενσωμάτωση των μεταναστών στην κοινωνία τους), δεν μπορεί οι Βρετανοί να ανακαλύπτουν τη «Βρετανικότητα», οι Ισπανοί την «Ισπανικότητα» και εμείς να φοβόμαστε να μιλήσουμε για την «ελληνικότητα». Κοινή αφετηρία, όλων των Ελλήνων με την εξαίρεση ορισμένων ίσως ακραίων, είναι εάν πρέπει η ιθαγένεια να αντιμετωπιστεί ως ένα τυπικό χαρτί, αντίστοιχο μίας μόνιμης άδειας παραμονής, ή να θεωρηθεί ότι πρέπει να εκφράζει και μία ευρύτερη κοινότητα αντιλήψεων, γλώσσας και πολιτισμού.

 

Κυρίες και κύριοι,

Στην Ελλάδα η λαθρομετανάστευση είναι μία μορφή εποικισμού από λαούς που δεν έχουν καμία σχέση ή συνάφεια με τον Ελληνικό πολιτισμό και διαμορφώνει νέα δεδομένα. Για μία κοινωνία «πολυπολιτισμική». Με εθνικές και θρησκευτικές μειονότητες. Είναι φανερό ότι η νέα τάξη με την παγκοσμιοποίηση εμφανίστηκε στην πατρίδα μας, με τα νέα κύματα Μουσουλμάνων λαθρομεταναστών. Η Ελλάδα όμως δεν είναι χώρος, είναι χώρα. Οι Έλληνες είναι λαός δεν είναι πληθυσμός. Ο πολίτης δεν είναι μία ύπαρξη που προσδιορίζεται από το πιστοποιητικό γεννήσεως και το εκλογικό βιβλιάριο. Σε αυτό το ευρύτερο πλαίσιο προβληματισμού θα πρέπει να εντάξουμε την συζήτηση. Όλες οι ευρωπαϊκές χώρες υιοθετούν μέτρα πολιτογράφησης μεταναστών με αυστηρές «ασφαλιστικές δικλείδες». Η Γαλλία ιδρύει «υπουργείο εθνικής ταυτότητας και μετανάστευσης».

Η Βρετανία των Εργατικών, που μιλάει πλέον για ενσωμάτωση των ξένων στη «Βρετανικότητα». Ενώ και η Ισπανία της Σοσιαλιστικής Κυβέρνησης Θαπατέρο μιλάει για ενσωμάτωση στην «Ισπανικότητα». Αυτό ακριβώς προτείναμε κι εμείς: ενσωμάτωση στην «Ελληνικότητα». Ξεκαθαρίσαμε στην κυβέρνηση τέσσερα πράγματα:

-- Ότι βλέπουμε την ελληνικότητα ως κοινότητα πολιτισμού, όχι ως κοινότητα αίματος. -- Ότι αυτή η προσέγγιση είναι η καλύτερη ασπίδα κατά του ρατσισμού.

-- Ότι, όπως διευκρίνισε και ο Συνήγορος του Πολίτη, η απόδοση ιθαγένειας είναι διοικητική πράξη, όχι ανθρώπινο δικαίωμα.

-- Κι ότι θα ενσωματώσουμε τα παιδιά των νόμιμων μεταναστών που γεννιούνται στην Ελλάδα πρώτα στην «ημετέρα παιδεία».

 

Προτείναμε να τους χορηγείται ιθαγένεια όταν ενηλικιωθούν, και εφόσον έχουν ολοκληρώσει την 9χρονη υποχρεωτική εκπαίδευση. Κι ακόμα εφόσον, παραιτούνται από άλλη ιθαγένεια που ενδεχομένως έχουν από τρίτες - μη ευρωπαϊκές - χώρες.

 

Για παράδειγμα, αν ο γερμανικός νόμος για την ιθαγένεια εφαρμοζόταν ατόφιος στην Ελλάδα, δεν θα έπαιρνε ελληνική ιθαγένεια κανένα από τα παιδιά που έχουν ήδη γεννηθεί εδώ. Και επί τη ευκαιρία να πούμε, ότι στη Γερμανία, την οποία με πολύ μεγάλη ευκολία επικαλείται η κυβέρνηση τελευταία, οι μετανάστες από μη ευρωπαϊκές χώρες, δεν ψηφίζουν στις δημοτικές εκλογές. Τελευταία το έχει απορρίψει και η Γαλλία, καθώς και οι περισσότερες ευρωπαϊκές χώρες. Το σχέδιο της Κυβέρνησης αντίθετα προβλέπει το δικαίωμα ψήφου και έτσι θα έχουμε δύο εκλογικά Σώματα. Άλλη έκφραση θα έχει η λαϊκή κυριαρχία στους Δήμους, στις Νομαρχίες, στις Περιφέρειες και άλλη λαϊκή βούληση θα επικαλείται ένα κόμμα, μία κυβέρνηση, ο κάθε Βουλευτής;

 

Κυρίες και κύριοι,

Θέσαμε υπ' όψιν της κυβέρνησης, το αποτέλεσμα πρόσφατης επιστημονικής μελέτης

του Τμήματος Φιλοσοφίας, του Πανεπιστημίου Αθηνών, (2010), σύμφωνα με την οποία μόνο ένα ποσοστό, περίπου 50%, των εφήβων μεταναστών δεύτερης γενιάς ανέφεραν, σε σχετικό ερώτημα, ότι αισθάνονται Έλληνες (23% δηλώνουν τη χώρα προέλευσης), ενώ περίπου 6 στους 10 έφηβους μετανάστες πρώτης γενιάς ανέφεραν εθνοτικό αυτοπροσδιορισμό, που απορρέει από τη χώρα καταγωγής της οικογένειάς τους, (13% από την χώρα υποδοχής-Ελλάδα).

 

Ποια, επομένως, η λογική χορηγήσεως ιθαγένειας από την γέννα τους. Με το ζόρι να γίνουν Έλληνες δεν γίνεται. Θέλουμε απλώς να «πάρουν τα χαρτιά τους» και να αναπαράγονται ως διαφορετικά «γκέτο»...;Θα παρακαλούσα να προσέξουμε ενδεικτικά έξι σημεία που παρέχει την ελληνική ιθαγένεια κατά τρόπο αυτόματο,

Εδώ σε παιδιά μεταναστών, οι οποίοι έχουν συμπληρώσει πενταετία νόμιμης παραμονής στην Ελλάδα με μία απλή υπεύθυνη δήλωση των γονέων τους.
2. Σε παιδιά μεταναστών, που παρακολούθησαν έξι (6) χρόνια διδασκαλίας και μάλιστα όχι συνεχόμενα ανεξαρτήτως νομικού καθεστώτος των γονέων τους, με μία απλή υπεύθυνη δήλωση των γονέων τους.

3. Σε παιδιά μεταναστών, που παρακολούθησαν τα τρία (3) πρώτα χρόνια της υποχρεωτικής πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης.

4. Σε παιδιά μετανάστη γονέα, που γεννήθηκε και κατοικεί μόνιμα στην Ελλάδα από τη γέννησή του.

5. Σε περίπτωση, κατά την οποία ένας ενήλικας μετανάστης δεν εμπίπτει σε κάποια από τις τέσσερις κατηγορίες, θεωρείται προϋπόθεση πολιτογράφησης η απλή διαμονή στην Ελλάδα για πέντε (5) από τα τελευταία δέκα (10) χρόνια.

6. Τέλος, δεν εξετάζει καθόλου την διάσταση του χαρακτήρα ή του υπόβαθρου του υποψηφίου προς πολιτογράφηση αλλοδαπού.

Αξίζει να αναφέρουμε ακόμα: Στη Γερμανία: δικαίωμα κτήσης ιθαγένειας έχουν οι αλλοδαποί με μόνιμο τόπο κατοικίας τη Γερμανία για 8 τουλάχιστον χρόνια, συντηρούν τον εαυτό τους και την οικογένειά τους χωρίς να λαμβάνουν κρατική βοήθεια. Γνωρίζουν επαρκώς τη γερμανική γλώσσα, ενώ πληρούν σειρά άλλων προϋποθέσεων. Στην Γαλλία :εξετάζουν την διάσταση του χαρακτήρα και ελέγχουν το υπόβαθρο του μετανάστη Στην Ιταλία: Το δικαίωμα κτήσης ιθαγένειας αποκτούν οι μετανάστες μετά από 10ετή νόμιμη διαμονή στη χώρα. Στην Πορτογαλία: οι μετανάστες αποκτούν δικαίωμα για αίτηση κτήσης ιθαγένειας κατόπιν δέκα χρόνων νόμιμης διαμονής στη χώρα.Στην Δανία απαιτείται και η ταυτόχρονη αποποίηση της προγενέστερης ιθαγένειας.


Εμείς ζητάμε και προτείνουμε αυτές τις ασφαλιστικές δικλείδες και την συμμετοχή στην ημετέρα παιδεία. Μην ξεχνάμε ότι στην χώρα μας το κοινωνικό πρόβλημα από την νόμιμη παραμονή των μεταναστών και την πολιτογράφησή τους έχει ήδη αντιμετωπιστεί. Υπό προϋποθέσεις αντίστοιχες με όσα συμβαίνουν σε άλλες ευρωπαϊκές χώρες. Τα παιδιά που έχουν γεννηθεί στην Ελλάδα για παράδειγμα μπορούν πια, με την υφιστάμενη νομοθεσία, να καταθέσουν αίτηση στα 18 χρόνια τους για να πολιτογραφηθούν. Συνεπώς το νομοσχέδιο Ραγκούση δεν καλύπτει κάποιο κενό.

 

Κυρίες και κύριοι,

Η ευρωπαϊκή εμπειρία είναι θετική και αρνητική. Όπως έδειξαν τα δραματικά γεγονότα στο Λονδίνο αλλά και στα προάστια των γαλλικών πόλεων, το 2005, δεν αρκεί η εύκολη ή η αυτόματη χορήγηση ιθαγένειας. Χρειάζεται και η ψυχολογική ενσωμάτωσή τους. Οι κοινωνίες τους...το πλήρωσαν, κατάλαβαν το σφάλμα τους και τώρα το διορθώνουν. Η Ολλανδία και η Δανία, χώρες που είχαν πρωτοστατήσει στο παρελθόν στην προβολή και υποστήριξη της λεγόμενης «πολυπολιτισμικής κοινωνίας», έχουν κάνει στροφή 180 μοιρών. Θεωρούν ως αδιέξοδη και επικίνδυνη μια τέτοια πολιτική και προοπτική, ιδίως σε ό,τι αφορά τη μουσουλμανική μετανάστευση, και υποστηρίζουν αυστηρότατα μέτρα, σε εθνικό και ευρωπαϊκό επίπεδο, για τον έλεγχο της λαθρομετανάστευσης. Την ίδια περίπου Πολιτική υποστηρίζουν όλες οι ευρωπαϊκές χώρες, με σχετική εξαίρεση τη Σουηδία.

 

Η κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ έχει μείνει πίσω. Ο κ. Γ. Παπανδρέου όχι μόνο παραβλέπει ευρωπαϊκή εμπειρία, αλλά μας κάνει και μαθήματα περί πολύ-πολιτισμικότητας!! Διακηρύσσει ότι όλοι οι πολιτισμοί μπορούν να συμβιώσουν αρμονικά κάτι που όμως έχει διαψευστεί. Στην ζωή κατεδείχθη ότι υπάρχουν πολιτιστικά στοιχεία που δεν μπορούν να συμβιώσουν. Δεν μπορεί να γίνει αποδεκτή η μπούρκα σε μια φιλελεύθερη δυτική κοινωνία. Δεν γίνεται αποδεκτή η πολυγαμία ή έθιμα που οδηγούν σε βάναυση μεταχείριση της γυναίκας στις δικές μας κοινωνίες. Γιατί όλα αυτά ακυρώνουν το δικό μας πολιτισμό. Δημοκρατικές χώρες της Δύσης βάζουν ήδη φραγμούς σε πολιτισμικά στοιχεία που φέρνουν κάποιοι μετανάστες από τις χώρες καταγωγής του. Δεν μας ενοχλούν οι «διαφορετικότητες». Επισημαίνουμε όμως στοιχεία ασυμβατότητας. Εμείς λοιπόν επιδιώκουμε να εντάξουμε τους μετανάστες και στην κοινωνία μας και στον πολιτισμό μας. Η Κυβέρνηση πρέπει επιτέλους να ακούσει την φωνή της κοινωνίας.

 

Αγαπητές μου συμπολίτισσες και αγαπητοί συμπολίτες

Προβάλλεται επίσης κατ' εξοχήν το επιχείρημα ότι οι λαθρομετανάστες είναι φτωχοί και δυστυχισμένοι και ότι πρέπει γι' αυτό να δείξουμε ανθρωπιά, ανοχή και αλληλεγγύη. Υποβάλλεται, στο πνεύμα αυτό, η ιδέα ότι δεν υπάρχει, δυστυχώς, άλλη εφικτή «λύση» από την «ένταξή» τους στην ελληνική κοινωνία.

Πιστεύει κανείς, ειδικότερα, ότι η Ελλάδα, μικρή χώρα με πολλά εσωτερικά και εξωτερικά προβλήματα, μπορεί και πρέπει να σηκώσει το βάρος εκατομμυρίων λαθρομεταναστών Να θυσιάσει ουσιαστικά την εθνική και κοινωνική της συνοχή στο βωμό του «διεθνισμού» του χρηματιστικού κεφαλαίου της παγκοσμιοποίησης και των γεωπολιτικών επιδιώξεων των ΗΠΑ αλλά και της Τουρκίας στην περιοχή;

 

Η Ελλάδα βεβαίως μπορεί να πρωτοστατήσει, τόσο σε εθνικό όσο και σ' ευρωπαϊκό επίπεδο, για την προώθηση και την αύξηση της αναπτυξιακής βοήθειας για την εξάλειψη της φτώχιας στις χώρες αυτές. Δεν μπορεί όμως να υφίσταται παθητικά εισβολή και εποικισμό, εν ονόματι του προβλήματος αυτού και να θέτει σε κίνδυνο την εθνική της ταυτότητα και το εθνικό της μέλλον.

 

Πολλά ακούγονται γύρω από τα δικαιώματα των μεταναστών, η λογική των οποίων στηρίζεται επάνω στις γενικές αρχές του ανθρωπισμού. Η απλή εργασία, γνωρίζουμε ότι δεν δίνει δικαίωμα «επικαρπίας», δηλαδή εν προκειμένω, Την ιδιότητα του πολίτη σε κάποιον ξένο. Δεν πρέπει να επιτρέψουμε την κατάργηση του ισχύοντος Δικαίου εθνικής καταγωγής, που είναι κατοχυρωμένο από το Σύνταγμα, και την εσπευσμένη αντικατάστασή του από το λεγόμενο δίκαιο του εδάφους. Μια τέτοια εξέλιξη θα διευκόλυνε την αδιάκριτη πολιτογράφηση και Ελληνοποίηση των πάντων. Η διαφορά του ξένου σε σχέση με τον γηγενή είναι τεράστια.

 

Βεβαίως είναι ντροπή για την ανθρωπότητα να υπάρχουν άνθρωποι πάνω στον πλανήτη, που κινδυνεύουν άμεσα να χάσουν τον αγώνα της επιβίωσης. Δεν πρέπει κανένας από εμάς να κοιμάται ήσυχος, για όσο διάστημα κάποιοι άνθρωποι πεινάνε.

Δεν πρέπει να ησυχάζει καμία συνείδηση, για όσο διάστημα πεθαίνουν μωρά παιδιά από την πείνα. Είναι ντροπή και αίσχος αυτό το οποίο συμβαίνει σήμερα και αυτό είναι κάτι που μας βαραίνει όλους μας. Ο φόβος όμως και ο εκνευρισμός που προκαλούν οι μετανάστες μέσα στην κοινωνία είναι φυσιολογικός και έχει σχέση με πάγιες συμπεριφορές, που πρέπει ν' αλλάξουν. Δικαιολογείται γιατί υπάρχει ο φόβος του άγνωστου. Έχει σχέση με «ιδιοσυχνότητες» που πρέπει ν' αλλάξουν, όπως συμβαίνει όταν καλείσαι να «συγκατοικήσεις» με κάποιον άγνωστο.

 

Είναι περίπτωση όμοια με μια οικογένεια, που αναγκάζεται να συγκατοικήσει με έναν άγνωστο προς αυτήν άνθρωπο. Με την είσοδο ενός ξένου στο σπίτι δεν γνωρίζεις τι ακριβώς πρέπει να κάνεις και πότε. Δεν γνωρίζεις πότε να κάνεις ησυχία

γιατί δεν γνωρίζεις πότε κοιμάται ο νέος συγκάτοικος!! Το κυριότερο όμως είναι ότι δεν γνωρίζεις πως αντιδρά όταν τον ενοχλείς. Ο πατέρας, πάνω στην αγωνία του να προστατεύσει τα παιδιά του και ταυτόχρονα να μην ενοχλεί τον ξένο, αλλάζει τους νόμους του σπιτιού. Όμως, όταν οι νόμοι αλλάζουν, δημιουργείται πρόβλημα. Γιατί;

Γιατί αρχίζει κι αναπτύσσεται ένας γενικευμένος εκνευρισμός.

 

Κάποιοι αντιδρούν στις απαγορεύσεις, γιατί δεν θέλουν ν' αλλάξουν τη ζωή τους και κάποιοι άλλοι -για τους δικούς τους λόγους- ενθαρρύνουν τις απαγορεύσεις. Αρχίζουν τα μέλη και συγκρούονται μεταξύ τους, γιατί ο καθένας από αυτούς έχει διαφορετική άποψη για το νέο φαινόμενο. Όλα αυτά δημιουργούν φόβο. Αυτός ο φόβος δεν προκύπτει, επειδή κάποιοι διαπίστωσαν ότι ο ξένος είναι ένας εγκληματίας αφού μπορεί να είναι ο καλύτερος άνθρωπος του κόσμου. Το θέμα είναι ότι αυτό δεν το γνωρίζει η οικογένεια και τα μέλη της. Η παρουσία του προκαλεί εκνευρισμό και «φόβο» με τη γενικότερη σημασία της έννοιας. Η κάθε κοινωνία, όπως και η κάθε οικογένεια, έχει τη δική της «ιδιοσυχνότητα», που έχει διαμορφωθεί μέσα στους αιώνες από ένα μεγάλο πλήθος παραγόντων.

 

Νοσταλγείς την εποχή που κατοικούσες σε μια γειτονιά, όπου όλοι οι γείτονές σου ήταν παιδικοί σου φίλοι. Είναι φυσικό κάτω από τέτοιες συνθήκες να καταριέσαι την ώρα και τη στιγμή που οι μετανάστες άλλαξαν τη ζωή σου. Που ο διπλανός σου μετανάστης με τη φθηνή του εργασία έγινε το αίτιο ν' απολυθεί ο φίλος σου. Όλα αυτά, όπως αντιλαμβανόμαστε, δεν έχουν σχέση με τον ρατσισμό και την εγκληματικότητα. Έχουν σχέση με μια γενικότερη αλλαγή, που σου «χαλάει» τη διάθεση. Γιατί; Γιατί πάνω στα πολλά ασήμαντα και καθημερινά πράγματα «χτίζεται» η «ιδιοσυχνότητα» ενός λαού. Μια κοινωνία σε αποσύνθεση είναι προφανώς πολύ λιγότερο ικανή να δεχθεί ένα μεγάλο αριθμό μεταναστών χωρίς ανυπόφορο άγχος από ότι μια συνεκτική και ευημερούσα κοινωνία.

 

Συμπολίτισσες και συμπολίτες,

Στη δημόσια διαβούλευση το 71% δεν συμφωνεί με την χορήγηση της ελληνικής ιθαγένειας χωρίς προϋποθέσεις στους μετανάστες. Μόνο το 24,2% συμφωνεί. Το 70,7% δεν συμφωνεί και το 61,1% πιστεύει ότι πρέπει να υπάρχουν πολύ αυστηρές προϋποθέσεις. Δεν τα βλέπει όλα αυτά η Κυβέρνηση; Τα βλέπει. αλλά...πρέπει να εξοφλήσει τους λογαριασμούς. Έτσι τις λαϊκές αντιδράσεις τις βαπτίζει ευάριθμα ρατσιστικά φαινόμενα, τα οποία και πιστεύει ότι βαθμιαία θα εκτονωθούν. Διαπράττει όμως τραγικό λάθος. Αγνοεί το ένστικτο της αυτοσυντήρησης και αυτοπροστασίας, το οποίο διαθέτει ο Ελληνικός λαός, ο οποίος έχει εθνική ταυτότητα και ομογένεια και άρα ενιαία εθνική συνείδηση.

 

 

 

 

 

 

 

 

Φίλες και φίλοι,

αξίζει να σας θυμίσω ότι το ΠΑΣΟΚ στην συνεδρίαση στις 22/2/2007 είχε αρνηθεί ακόμη και να συζητήσει το ενδεχόμενο να δοθεί ψήφος στους μετανάστες, αποχωρώντας από την Βουλή.Έρχεται λοιπόν σήμερα ως κυβέρνηση και τους δίνει και την ελληνική ιθαγένεια. Το «θέατρο του παραλόγου» της σύγχρονης κοινοβουλευτικής μας Δημοκρατίας.

 

Κυρίες και κύριοι,

Για να ενσωματώσουμε τους μετανάστες πρέπει οι ίδιοι να αντιληφθούν ότι όλα όσα κουβαλούν από τις χώρες καταγωγής τους θα πρέπει να είναι συμβατά με τον δικό μας πολιτισμό. Καλούμαστε σήμερα υπό το βάρος της ανεξέλεγκτης κατάστασης της μετανάστευσης, να υπερασπιστούμε τα δικαιώματά μας. Υπάρχει στην πατρίδα μας τεράστιος αριθμός παρανόμων μεταναστών προσεγγίζει το 20% του πληθυσμού, δηλαδή μπορεί και να φτάνει τα 2.000.000 και συνεχώς έρχονται και άλλοι. Όμως σε εποχές ακραίας οικονομικής κρίσης, όλοι αυτοί οι άνθρωποι τι θα γίνουν και πώς θα ζήσουν; Οι Έλληνες- οι άνεργοι , σύμφωνα με τα στοιχεία του Υπουργού Εργασίας κ. Αν. Λοβέρδου θα ξεπεράσουν το 1.000.000 - μην βρίσκοντας εργασία. Θα ψάχνουν για δουλειές που καλύπτουν έως τώρα παράνομοι μετανάστες. Και βεβαίως, θα διεκδικούν όλα τα προνόμια (ασφάλιση, σωστό μεροκάματο κ.ο.κ.). Οι συγκρούσεις μεταξύ Ελλήνων και ξένων για μία θέση εργασίας θα είναι καθημερινότητα.

 

Πρέπει όλοι άμεσα να συνειδητοποιήσουμε ότι πέρα από ιδεολογικές αντιπαραθέσεις

το μεταναστευτικό αποτελεί πρόβλημα που καίει ή και που μπορεί να κάψει την χώρα μας. Πρέπει επίσης να γίνει κατανοητό ότι ο μετανάστης πρωτίστως ενδιαφέρεται να ζει και να εργάζεται σε ένα ασφαλές περιβάλλον Η ελληνική ιθαγένεια τον ενδιαφέρει μόνον εάν του πάρει εάν του πάρει τα υπόλοιπα προβλήματα. Αυτή τη λογική που φαίνεται ότι επέλεξε η κυβέρνηση. Αντί με πολλή δουλειά και προσήλωση να επιλύσει τα προβλήματα των μεταναστών, αποφάσισε να τους δώσει ένα λαχείο με σημαδεμένο νούμερο.

 

Εν κατακλείδι, κυρίες και κύριοι, νομίζω πως πρέπει να απαιτήσουμε πλέον από την κυβέρνηση να... σοβαρευτεί και σε συνεργασία με όλες τις πολιτικές δυνάμεις να αντιμετωπίσει με εθνική υπευθυνότητα ένα ζήτημα που είναι πολύ κρίσιμο και καθόλου...γραφειοκρατικό, όπως θέλει να το εμφανίζει. Πρέπει να αποφύγουμε όλοι τις «κορώνες» και να θέσουμε στο περιθώριο τις ακραίες, ένθεν κακείθεν, φωνές. Γιατί ούτε το αίμα μας θα... μολυνθεί επειδή κάποιοι ξένοι θα μπορούν νόμιμα και έντιμα να ζουν και να εργάζονται μαζί μας, μα προπαντός ούτε οι αξίες και οι παραδόσεις του ελληνισμού είναι για... πέταμα. Αντιδρώ στις λογικές της «εθνικής καθαρότητος», γιατί είμαι...Έλληνας και Χριστιανός Ορθόδοξος! Είμαι Έλληνας και Χριστιανός Ορθόδοξος όμως και γι' αυτό θα αντισταθώ μέχρι τέλους και στο μπλέντερ της νεοταξικής πραγματικότητας! Η Ελλάδα είναι χώρα και οι Έλληνες είναι έθνος! Με συγκεκριμένες αρχές και αξίες. Με συγκεκριμένη ιστορία, παραδόσεις, ήθη και έθιμα. Δεν τα παραδίδω όλα αυτά γιατί αποτελούν την περιουσία μου. Την περιουσία όλων των Ελλήνων, των αγέννητων και των νεκρών.

 

 

 

 

Φίλες και φίλοι,

Θα πρέπει να ανασυνταχθούμε και να βρούμε ξανά τα αντανακλαστικά μας ως Έλληνες πατριώτες. Προβολή των πανανθρώπινων ιδεών, τις ένδοξες στιγμές της ελληνικής ιστορίας χωρίς διάθεση για «ελληνική ιδιοποίηση» αυτών των αξιών, αφού αναφέρεται και σε άλλους λαούς. Είναι η καλύτερη απάντηση στο μηδενισμό που επιχειρείται για τις θετικές επιδράσεις της ελληνικής ταυτότητας και παράδοσης. Ηχηρό μήνυμα στους πατριδοκάπηλους ή λαϊκιστές, αφού προβάλλεται ο ελληνικός πολιτισμός όχι μόνο στην αρχαία του διάσταση, αλλά και στην νεότερη και σύγχρονη του. Όταν «μιλάει» ο Σολωμός, ο Ελύτης, ο Σεφέρης, η Πηνελόπη Δέλτα, ο Άρης Βελουχιώτης οι εκάστοτε Ραγκούσηδες κρύβονται και σιωπούν.

 

Κυρίες και κύριοι,

Το δέον γενέσθαι. Η εισροή των μεταναστευτικών κυμάτων στον ελλαδικό χώρο μπορεί να μεταλλαχθεί από πρόβλημα σε ευλογία! Αρκεί να αντιμετωπιστεί γενναία και ως πρόκληση ιστορικής σημασίας για το παρόν και το μέλλον του Ελληνισμού στα νότια Βαλκάνια. Η δυναμική, η εργατικότητα, η δημιουργικότητα, η ευρωστία ίναι χρήσιμοι παράγοντες για έναν λαό που γερνάει με ραγδαίους ρυθμούς. Ο τρόπος των Ελλήνων πραγματώνεται στην ταύτιση του κοινωνείν με το αληθεύειν, στη χαρά των σχέσεων κοινωνίας ως πρώτο ζητούμενο, στη ενεργή συμμετοχή στην κοινή παιδεία και όχι μόνον σε μια εκλογική διαδικασία... Είναι αναγκαίο η χώρα υποδοχής να τους προσφέρει μέσω του εκπαιδευτικού συστήματός της την ευκαιρία να γνωρίζουν ποια μεταφυσική γέννησε τον Παρθενώνα, το άγαλμα, την τραγωδία και ποια μεταφυσική γέννησε την βυζαντινή εικόνα, το βυζαντινό μέλος και τη Θεία Λειτουργία. Ψηλαφώντας στο σχολείο ποια «γιγαντομαχία περί της ουσίας» οδήγησε σε αυτές τις κορυφαίες εκφάνσεις πολιτισμού των Ελλήνων, δεν σημαίνει ότι ο μαθητής παιδί μεταναστών υποχρεώνεται να ασπασθεί συγκεκριμένη μεταφυσική πρόταση, λέει ο Χρ. Γιανναράς ή να απεμπολίσει την συνείδηση της καταγωγής του...

 

Του δίνεται μοναχά η δυνατότητα να μετέχει της παιδείας του ελληνικού τρόπου της ύπαρξης...Του δίνεται η δυνατότητα να προσεγγίσει το νόημα της επισήμανσης του Άλμπερτ Κάμους: «Οι Έλληνες είναι ένας από τους λαούς τους οποίους η Ευρώπη των βαρβάρων θα έχει αύριο ανάγκη για να δημιουργήσει και πάλι πολιτισμό...». Διαφορετικά ας συνεχίσουμε να βαυκαλιζόμαστε στη δήθεν καινοτόμο ιδέα της πολυ-πολιτισμικότητας .

 

 

Πολιτικό Γραφείο Πάτρα:
Διεύθυνση: Μιαούλη 48, Πάτρα
Τηλέφωνο: 2610344700 και 2610344702
 
Επίσημη Ιστοσελίδα Κόμματος:

Ακολουθείστε μας στα Social Media


@ninikolopoulos

© Copyright 2009 - 2024 Νίκος Ι. Νικολόπουλος