Loading...
 Start Page
Άρθρο του Νίκου Νικολόπουλου (*)   “Εθελοτυφλούν σκόπιμα μπροστά στην οφθαλμοφανή λύση για το τρένο;”.

Η τοποθέτηση του Υπουργού Ψηφιακής Πολιτικής Νίκου Παππά για το σύγχρονο τρένο ήταν στο ίδιο κλίμα με πρόσφατες αναφορές του συναδέλφου του, αρμόδιου για τις υποδομές, Χρήστου Σπίρτζη. Προφανώς, η ταύτιση δεν οφείλεται σε σύμπτωση, αλλά είναι αποτέλεσμα της στρατηγικής που έχει χαράξει η Κυβέρνηση στο συγκεκριμένο θέμα, το οποίο έχει πολλές και ευαίσθητες πτυχές.

Αυτό που διαφαίνεται είναι ότι η Πολιτεία δεν συζητάει για ευρείας έκτασης υπογειοποίηση, από Αγυιά δηλαδή μέχρι νότια έξοδο. Αλλά ούτε και η υπογειοποίηση από Άγιο Διονύσιο σιγουρεύεται. Οι υπουργοί λένε ότι «το συζητούν», ενώ ο ΟΣΕ έχει σιωπήσει.

Η πρώτη αντίδραση –αναμενόμενη- μετά τις πρόσφατες δηλώσεις του Ν. Παππά ήλθε από τον Δήμο Πατρέων.

«Η δημοτική αρχή και το δημοτικό συμβούλιο, έγκαιρα και κατηγορηματικά έχουν εκφράσει την πλήρη αντίθεσή τους στη επίγεια διέλευση, που διχοτομεί την πόλη μας» αναφέρεται σε ανακοίνωση που εξέδωσε ο δήμος, υπενθυμίζοντας ότι η συγκεκριμένη θέση έχει εκφραστεί επίσημα από τις 16 Φεβρουαρίου 2016, με υπόμνημα που κατέθεσε η δημοτική αρχή, στον υπουργό υποδομών, Χρήστο Σπίρτζη, και τον τότε υφυπουργό Παναγιώτη Σγουρίδη, κατά τη διάρκεια συνάντησής τους.

«Είμαστε αντίθετοι στην επιφανειακή διέλευση μέσα από τον πολεοδομικό ιστό της Πάτρας» αναφέρεται στο υπόμνημα εκείνο και τονίζεται ότι: «Η δημοτική αρχή είναι προσανατολισμένη και συνεχίζει να διεκδικεί την περιμετρική διέλευση της σιδηροδρομικής γραμμής από την Πάτρα, με κάθετη σύνδεση του λιμανιού στο ύψος της ιδιοκτησίας του ΟΛΠΑ ΑΕ και στη Βιομηχανική Ζώνη…».

Δυστυχώς, στο σιδηροδρομικό μέτωπο, φαίνεται ότι η Πολιτεία έχει καταλήξει σε αποφάσεις για τη διέλευση του σιδηροδρόμου από την πόλη. Και μάλλον σε αντίθετη κατεύθυνση από την επιθυμητή. Η Πολιτεία δεν ευνοεί την υπογειοποίηση και πολύ σύντομα θα το πει και επίσημα.

ΤΗΝ ίδια στιγμή, η ενεργοποίηση της Ιονίας Οδού φαίνεται ότι θα μεταφέρει κίνηση από το λιμάνι της Πάτρας στην Ηγουμενίτσα. Πρέπει να αντεπιτεθούμε «σπρώχνοντας» το εμπορικό τμήμα στο νέο λιμάνι, για να γίνει η πόλη πιο ανταγωνιστική. Αλλά νέο εμπορικό τμήμα χωρίς τρένο, δεν νοείται. Πρέπει να βιαστούμε. Αυτό δεν συνάδει με τις καθυστερήσεις που θα αποφέρει η διεκδίκηση της υπογειοποίησης.

ΠΑΡΑΛΛΗΛΩΣ, διαφαίνεται ότι ο σιδηροδρομικός φορέας αποκτά διάφορες ταχύτητες. Η ΤΡΑΙΝΟΣΕ διέπεται πλέον από ιδιωτικο-οικονομικά κριτήρια και διεκδικεί το πάνω χέρι στον σχεδιασμό των δρομολογίων. Δείχνει μάλιστα να μην νομιμοποιεί τις ενέργειες της Περιφέρειας για επέκταση του Προαστιακού. Θέλει να αναλάβει την κατάσταση η ίδια ή απλώς δεν εγκρίνει την επέκταση;

Η Κυβέρνηση, ωστόσο, αρνείται στην πράξη, να ξεκαθαρίσει τις εισηγήσεις της, αλλά πετάει νύξεις από μακριά και αρκείται σε ανούσια πολιτική διαχείριση του ζητήματος.

Συνεπώς, μόνον ως «φάουλ» μπορεί να θεωρηθεί ότι οι δηλώσεις των κυβερνητικών παραγόντων προηγήθηκαν χρονικά της -υπεσχημένης- δημοσιοποίησης του σχεδιασμού που έχει εκπονηθεί για το μέσο σταθερής τροχιάς.

Κακά τα ψέματα, το υπουργείο και οι φορείς του σιδηρόδρομου (ΟΣΕ,ΕΡΓΟΣΕ) όφειλαν να ανοίξουν τα χαρτιά τους πρώτα στην τοπική κοινωνία.

Αντ’ αυτού επέλεξαν να κινηθούν από διαφορετικό δρόμο, παρά τον κίνδυνο που ενέχει η επιλογή τους να πέσει πάνω σε τοπικές εντάσεις και αντιδράσεις.

Όλα αυτά, και πολλά άλλα, όπως φυσικά η εντελώς αμφιλεγόμενη περίπτωση της Πατρών - Πύργου, θα πρέπει να εξεταστούν με νηφαλιότητα και οξυδέρκεια. Το 2017 θα είναι μια χρονιά κομβική για την Αχαΐα, τη Δυτική Ελλάδα, πιθανώς και για τη χώρα. Συνεπώς πρέπει να είμαστε πιο δραστήριοι και ανήσυχοι. Και κυρίως να τρέξουμε ώστε να προλάβουμε δεδομένα που μπορεί να μη μας αρέσουν και να μην αποτρέπονται εύκολα.

Να πάψει, λοιπόν, η Κυβέρνηση να ρίχνει το βάρος στην πολιτική διαχείριση, γιατί είναι θέμα ουσίας η διέλευση του σύγχρονου τρένου μέσα από την Πάτρα.

Και να πάψει να κατεβάζει σταδιακά τον πήχη της διεκδίκησης των φορέων, τονίζοντας ότι πρέπει να ξεχάσουν την υπογειοποίηση της γραμμής. Δεν είναι δυνατόν να εθελοτυφλούν μπροστά στην οφθαλμοφανή λύση…

 

(*) Ο Νίκος Νικολόπουλος είναι ανεξάρτητος Βουλευτής Αχαΐας και πρόεδρος του Χριστιανοδημοκρατικού Κόμματος Ελλάδος

 

Πολιτικό Γραφείο Πάτρα:
Διεύθυνση: Μιαούλη 48, Πάτρα
Τηλέφωνο: 2610344700 και 2610344702
 
Επίσημη Ιστοσελίδα Κόμματος:

Ακολουθείστε μας στα Social Media


@ninikolopoulos

© Copyright 2009 - 2024 Νίκος Ι. Νικολόπουλος