Loading...
 Start Page
Γιατί τίθεται εν αμφιβόλω το ‘'διπλωματικό άνοιγμα'' της Ελλάδος με την Ρωσία και την Βουλγαρία;

ΔΙΠΛΩΜΑΤΙΑ ΤΩΝ ΑΓΩΓΩΝ ΚΑΙ Ο ΚΑΜΒΑΣ ΤΗΣ ΙΣΤΟΡΙΑΣ

Το μείζονος εθνικής σημασίας έργο του πετρελαιαγωγού «Μπουργκάς-Αλεξανδρούπολη» κινδυνεύει να ακυρωθεί, εάν δεν έχει ήδη δολοφονηθεί, κατόπιν εξωτερικής εντολής.....
Κύριες αιτιολογίες για τη ματαίωση του έργου, από Βουλγαρικής πλευράς προβάλλονται, οι περιβαλλοντικές επιπτώσεις, καθώς και η αδυναμία εξεύρεσης πόρων σε συνθήκες οικονομικής κρίσης.
Χρειάστηκαν κοντά δύο δεκαετίες συζητήσεων, για αυτόν τον πετρελαιαγωγό, αρκετές φορές ανετράπησαν κυρίως τα πολιτικά και οικονομικά δεδομένα, όπως και οι γεωπολιτικοί συσχετισμοί στην ευρύτερη γειτονιά μας.
Αυτό φαίνεται πως συμβαίνει και τώρα με τη Ρωσία, τη Τουρκία και την Ιταλία. Έχουν συμφωνήσει, να προτείνουν σε Αθήνα και Σόφια συνδιαχείριση των άλλοτε αντιλαμβανομένων ως ανταγωνιστών πετρελαιαγωγών Μπουργκάς - Αλεξανδρούπολη, μέσω Βουλγαρίας και Ελλάδας και Σαμψούντα - Τσειχάν, που θα συνδέει μέσω τουρκικού εδάφους την Μαύρη Θάλασσα με την Ανατολική Μεσόγειο.

Ο Ρώσος Υπουργός Ενέργειας Σεργκέι Σμάτκο, δήλωσε ότι: «θα σταματήσει να χρηματοδοτεί το πρόγραμμα, μέχρι να ξεκαθαρίσουν οι προθέσεις της Βουλγαρικής κυβέρνησης».
Έχει επανειλημμένως μιλήσει και ο «ισχυρός Ρώσος πολιτικός ανήρ» Πρωθυπουργός Βλαντιμίρ Πούτιν, ο οποίος έστειλε μηνύματα και προειδοποιήσεις προς όλους

Η ενδεχόμενη ακύρωση του σημαντικού αυτού εθνικού έργου, αποδυναμώνει περαιτέρω τη χώρα μας, τόσο οικονομικά όσο και γεωστρατηγικά, σε μία αρνητική οικονομική συγκυρία.
Η ύποπτη αδράνεια της Ελληνικής κυβέρνησης το τελευταίο διάστημα, που ασχολείται με την Ρώσικη πολιτική στον...ελεύθερο χρόνο της, και η απουσία μιας δημιουργικής διπλωματικής παρέμβασης για το ζήτημα, είναι προφανές ότι ζημιώνουν το συμφέρον της χώρας μας, ενώ εξυπηρετούν όσους «πέραν του Ατλαντικού» αντιδρούσαν και πίεζαν την Κυβέρνηση Καραμανλή..
Τα χρόνια τρέχουν. Οι γενιές έρχονται και παρέρχονται. Ωστόσο, τα ιστορικά γεγονότα αποτυπώνονται και διασώζονται στον καμβά της ιστορίας. Κάποια από αυτά με την σφραγίδα της πιστής αντιγραφής παλαιών προτύπων, που αναγνωρίστηκαν και επαινέθηκαν, ως συντελεστές της εθνικής κυριαρχίας και της οικονομικής ανάπτυξης.
Ξεδιπλώνοντας, μπροστά στη σύνθετη, κριτική ομάδα των συνομιλητών μου, των φίλων μου και των αντιπάλων, μία αποκαλυπτική, αναδρομή των όσων είχαν διαμειφθεί κατά την συνάντηση του Κώστα Καραμανλή με τον Αμερικανό Πρόεδρο Μπαράκ Ομπάμα τον Απρίλιο του 2009.στο Στρασβούργο, θέλω να ζητήσω την προσοχή στην ενδιαφέρουσα αυτή ιστορική και προφητική των εξελίξεων συνάντηση κορυφής.
Ένα από τα βασικά θέματα, που έθεσε ο Αμερικανός Πρόεδρος στον Κώστα Καραμανλή, ήταν οι σχέσεις της Ελλάδας με την Ρωσία.
Στο ζήτημα των αγωγών, η αμερικανική δυσφορία ήταν σαφής, με «αυστηρή υπόδειξη» προς την ελληνική πλευρά, ότι δεν μπορεί να αυτονομείται στο ενεργειακό παιχνίδι, αγνοώντας τις «συμμαχίες» της και τις δεσμεύσεις που απορρέουν από αυτές.
Η Αμερικανική ενόχληση εκδηλώθηκε και για τα εξοπλιστικά, με σχόλια για την αγορά Ρωσικών οπλικών συστημάτων. Όμως παρόλα αυτά ο Κώστας Καραμανλής μετά από 14 ολόκληρα χρόνια, από τη σύλληψη της αρχικής ιδέας, αγνόησε την «μεγάλη μας φίλη» και υπέγραψε το Μάρτιο του 2007 στην Αθήνα, την Τριμερή Διακρατική Συμφωνία μεταξύ των κυβερνήσεων Βουλγαρίας, Ελλάδος και Ρωσίας που εντέλει κυρώθηκε με το νόμο 3558/2007.

Στην συνέχεια τον Ιανουάριο του 2008, υπέγραψε στη Σόφια, τη συμφωνία μετόχων του αγωγού, που ιδρύει τη διεθνή εταιρεία του έργου.
- Έθεσε σε λειτουργία, διϋπουργική επιτροπή για την παρακολούθηση και την επίσπευση των εργασιών κατασκευής και λειτουργίας του έργου, αφού εξασφάλισε, όλα τα απαραίτητα μέτρα, για την προστασία του περιβάλλοντος.
- Το ΠΑΣΟΚ, ενώ ως αντιπολίτευση, είχε ψηφίσει τη συμφωνία για τον αγωγό, προεκλογικά ο ίδιος ο Γ. Παπανδρέου, στις 8 Σεπτεμβρίου 2009 στην Αλεξανδρούπολη, μίλησε για επαναδιαπραγμάτευσή της, διότι δήθεν εξυπηρετούσε μόνο τα συμφέροντα της Ρωσικής πλευράς!!!
- Οι επανειλημμένες αναφορές, του Βλαντιμίρ Πούτιν στην στρατηγική συνεργασία Ρωσίας - Ελλάδος, κυρίως στον ενεργειακό τομέα, είχαν προκαλέσει εκνευρισμό στην Ουάσιγκτον, η οποία είχε φροντίσει να στείλει το μήνυμα στην Αθήνα ποικιλοτρόπω,ς πριν την συνάντηση Ομπάμα - Καραμανλή.

Από την ημέρα που υπέγραψε το μνημόνιο, ο Γ. Παπανδρέου, έχει καταστεί εμφανής η απουσία της κυβέρνησης, στη λεγόμενη διπλωματία των αγωγών. Θα έλεγα κομψά ότι είναι τόσο χλωμή και αδύναμη, που επιτρέπει να γίνονται βάσιμες σκέψεις -σε συνδυασμό με πλήθος άλλων πληροφοριών και ενεργειών- ότι αλλότρια συμφέροντα εξυπηρετούνται.
Αξίζει να λάβουμε υπόψη μας ότι σε εκείνη την συζήτηση των δύο Ηγετών, όταν η συζήτηση ήρθε στην οικονομία, οι Αμερικανοί γνωρίζοντας βέβαια το πρόβλημα του χρέους, πρότειναν στον Έλληνα Πρωθυπουργό, να αναζητήσει λύση απλού δανεισμού μέσω συγκεκριμένων χρηματοπιστωτικών ιδρυμάτων.
Ο Αμερικανός Πρόεδρος μάλιστα, εμμέσως φέρεται να διευκρίνισε ότι, αν η ελληνική κυβέρνηση το επιθυμούσε θα μπορούσε η Αμερικανίδα ΥΠΕΞ Χίλαρι Κλίντον, άμεσα να διευκολύνει πολιτικά την προσπάθεια για να αποφύγει η Ελλάδα το επερχόμενο αδιέξοδο.
Στην όλη συζήτηση για τα θέματα εξωτερικής πολιτικής και στην και στην εμφανή δυσαρέσκεια των Αμερικανών, για τα ελληνικά ανοίγματα σε Ρωσία και Κίνα, καθώς και για το βάρος προς την Ανατολική πλευρά του Ατλαντικού, που έριχνε η Αθήνα, με προεξάρχουσα την σχέση, με την Γαλλία του Σαρκοζί, ο Κώστας Καραμανλής, φέρεται να αντέτεινε ότι, η Ελλάδα βεβαίως και είναι σύμμαχος των ΗΠΑ, αλλά και ανεξάρτητο κράτος που διατηρεί την ευχέρεια επιλογών.
Επίσης επεσήμανε ότι, σε πολλές περιπτώσεις ανέμεινε μία πιο «συμμαχική» στάση από την Αμερικανική διπλωματία σε θέματα όπως τα Ελληνοτουρκικά, το Κυπριακό και το Σκοπιανό.
Ζήτησε δε, από τον Αμερικανό Πρόεδρο, ο οποίος θα επισκεπτόταν την Τουρκία αμέσως μετά να θέσει στην Τουρκική κυβέρνηση το θέμα των παραβιάσεων στο Αιγαίο και της εν γένει επιθετικής συμπεριφοράς της.
Τέλος, με αφοπλιστική ειλικρίνεια μίλησε ο Νικολάι Τοκάρεφ Πρόεδρος της Ρωσικής «Τρασνφιετ», που είναι από Ρωσικής πλευράς ο διαχειριστής και βασικός διαπραγματευτής, δηλώνοντας σε Ρώσους δημοσιογράφους, επιτιθέμενος ανοιχτά στο δυτικό οικονομικό τύπο και προπαντός στους Financial Times ότι «τσαλαβουτάνε σε σκουπιδοτενεκέδες» και προσπαθούν να τορπιλίσουν θετικές πρωτοβουλίες δημιουργώντας περιττές εντάσεις και συνωμοσίες.
«Πρόκειται για διεθνείς δομές είναι πολλοί συμμετέχοντες, τα συμφέροντα κάποιοι θα θιγούν» είπε ο κ. Τοκάρεφ.
Ο «ξένος δάκτυλος» κάνει πάντα την δουλειά του, οι «άνθρωποι» του, οι «παπαγάλοι» του, οι διαφημιστές του, τα payroll του είναι συνήθως γνωστοί και «σεσημασμένοι».
Δεδομένη είναι η δυσμενής κατάσταση, στην οποία έχει περιέλθει το μείζον έργο του πετρελαιαγωγού «Μπουργκάς-Αλεξανδρούπολη», όπως προκύπτει και από τις πρόσφατες δηλώσεις του Βούλγαρου Πρωθυπουργού και του Ρώσου Υπουργού.
Με βάση τα όσα μετέδωσαν τα διεθνή πρακτορεία από τη Σόφια, ο Πρωθυπουργός της Βουλγαρίας, φέρεται να ανακοίνωσε την εγκατάλειψη του έργου στις 11 Ιουνίου 2010, σε συνάντηση που είχε με τους πρέσβεις της Ευρωπαϊκής Ένωσης στο σπίτι του Ισπανού πρέσβη στη Σόφια.
Γεγονός είναι ότι ορισμένες από τις επιλογές Καραμανλή δεν ενθουσίασαν τους Αμερικανούς. Ορισμένες τους εκνεύρισαν ιδιαίτερα και αυτό ήταν σαφές, από τις δημόσιες δηλώσεις Αμερικανών παραγόντων, από τα όσα έλεγαν ακόμα και σε δημοσιογράφους αλλά και σε διάφορα υπηρεσιακά στελέχη που έρχονταν στην Αθήνα κυρίως για τα ενεργειακά.
Μένει να απαντήσει επιτέλους ο κ. Γιώργος Παπανδρέου στον ελληνικό λαό, γιατί «εν τοις πράγμασι» ακυρώνεται μία μεγάλη διπλωματική επιτυχία της χώρας;

Γιατί ακόμα και αν δεν ακυρώνεται, κινδυνεύει και τίθεται εν αμφιβόλω, το διπλωματικό άνοιγμα μέσω της διπλωματίας των αγωγών, της Ελλάδας με τη Ρωσία και τη Βουλγαρία.


 

Πολιτικό Γραφείο Πάτρα:
Διεύθυνση: Μιαούλη 48, Πάτρα
Τηλέφωνο: 2610344700 και 2610344702
 
Επίσημη Ιστοσελίδα Κόμματος:

Ακολουθείστε μας στα Social Media


@ninikolopoulos

© Copyright 2009 - 2024 Νίκος Ι. Νικολόπουλος