Loading...
 Start Page
«ΠΑΙΔΙΚΗ  ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΟΤΗΤΑ»
Ένα- δύο χρόνια πριν, μια ημερίδα σαν τη σημερινή θα μπορούσε να συμβάλει ουσιαστικά προς την ποιοτική αναβάθμιση των σχολείων κάθε βαθμίδας, αλλά και του τρόπου με τον οποίο προσεγγίζουμε τα ζητήματα που αφορούν στο παιδί και τις ανάγκες του.
Θα μπορούσαμε για παράδειγμα να αναφέρουμε εξαιρετικές  ιδέες, λαμπρά παραδείγματα, πετυχημένες  πρακτικές, που έκαναν τη διαφορά  και στη χώρα μας, αλλά και σε όλο  τον κόσμο.
Θα μπορούσαμε να μιλήσουμε για επιμόρφωση και ευαισθητοποίηση των δασκάλων, για ενημέρωση των γονιών, για πίεση προς τη πολιτεία να προχωρήσει σε πόλεις και σχολεία φιλικά προς τα παιδιά.
Ή για παράδειγμα για την ανάγκη της εθνικής  αυτογνωσίας, σε συνδυασμό με την  ανεκτικότητα και τον σεβασμό προς το διαφορετικό.
Ακόμα και  για τις αρετές της πολύτεκνης οικογένειας, τις οποίες γνωρίζω  και προσωπικά, που σαν μια  μικρή κοινωνία ενθαρρύνει την καλύτερη ανάπτυξη των παιδιών.
Για πολλά  θα μπορούσαμε να μιλήσουμε, για πολλά  θα μπορούσαμε είτε να διαφωνήσουμε, είτε να συμφωνήσουμε, Σήμερα, όμως όλα αυτά ακούγονται δευτερεύοντα, όχι πρωταρχικής σημασίας, όχι κρίσιμα.
Και έως να είναι πρώτη προτεραιότητα, όταν χιλιάδες παιδιά, βρήκαν κλειστές τις  πόρτες, του πρώτου σκαλιού της  προσχολικής φροντίδας και εκπαίδευσης; Και πώς να είναι σημαντικά, όταν τα κενά πάνε να γίνουν ο κανόνας και οι δάσκαλοι οι εξαίρεση; Και πώς να δώσουμε το βάρος και την προσοχή που τους αξίζει, όταν οι δάσκαλοι και οι καθηγητές βιώνουν μια πρωτοφανή εργασιακή αβεβαιότητα, που έρχεται να προστεθεί στην εθνική μας κατάθλιψη; Και να μην αναφερθώ στην ουσιαστική ένταξη του νηπιαγωγείου στην υποχρεωτική εκπαίδευση, ούτε στην υλοποίηση ενός σχολείου που επιτρέπει την ανάπτυξη και εξέλιξη και δεν στοχεύει στο στοίβαγμα παιδιών, για να περνά η ώρα.
 
Φέτος σχεδόν 400 παιδιά έμειναν αναγκαστικά εκτός των παιδικών σταθμών του δήμου Πατρέων για το σχολικό έτος 2010-2011. Φέτος οι συνθήκες στα σχολεία είναι χειρότερες από ποτέ. Και το κυριότερο, φέτος κανείς δεν ελπίζει σε τίποτε.
Πρέπει λοιπόν να τα παρατήσουμε και εμείς, εσείς  οι δάσκαλοι και παιδαγωγοί, οι άνθρωποι της εκπαίδευσης, οι άνθρωποι των ΜΜΕ, εμείς οι πολιτικοί, όλοι;
 
Μα νομίζω, ότι ακριβώς η κρισιμότητα  της κατάστασης, επιβάλλει ακόμα  μεγαλύτερη προσπάθεια , ακόμα μεγαλύτερη ένταση. Στο πυκνό σκοτάδι των  ημερών μας, το φως μπορεί να έρθει μέσα από τα παιδικά μάτια. Εκεί θα το αναζητήσουμε, εκεί θα το ξαναβρούμε. Και έχουμε ανάγκη το παιδικό φως, για να ανάψει και πάλι και η δική μας πίστη, η δική μας ελπίδα. Η παιδική δημιουργικότητα με τα κατάλληλα ερεθίσματα και καθοδήγηση, μπορεί να εκφραστεί με πάρα πολλούς τρόπους. Τα παιδιά τα οποία ασχολούνται δημιουργικά, αναπτύσσουν υψηλότερη αίσθηση αυτοεκτίμησης, υψηλότερο επίπεδο εξυπνάδας, χαμηλότερο επίπεδο άγχους, αυξημένη αίσθηση υπευθυνότητας, μειωμένη θέληση να παίρνουν ανόητα ρίσκα. Κόντρα στην υποκινητικότητα, την καθήλωση στην καρέκλα μπροστά στην τηλεόραση ή στον υπολογιστή, τον εγκλωβισμό μέσα σε ένα διαμέρισμα, την αντικοινωνικότητα.
Οι βάσεις της κοινωνικοποίησης των παιδιών  ομαδικά μαθαίνουν να λειτουργούν  σαν μέλη του κοινωνικού συνόλου. Ανάπτυξη και καλλιέργεια της συνεργατικότητας της διαλλακτικότητας και της αλληλεγγύης του σεβασμού και της εμπιστοσύνης στους άλλους. Ηθικές αρχές που θωρακίζουν την προσωπικότητα του, διαμορφώνουν τον χαρακτήρα. Και τελικά αυτό ακριβώς είναι που τα επόμενα χρόνια απαιτούν: πολίτες υπευθύνους, με χαρακτήρα και δημιουργική ορμή. Για να μπορέσουν να σηκώσουν και τις δικές τους ευθύνες, αλλά και τα δικά μας λάθη».
Πολιτικό Γραφείο Πάτρα:
Διεύθυνση: Μιαούλη 48, Πάτρα
Τηλέφωνο: 2610344700 και 2610344702
 
Επίσημη Ιστοσελίδα Κόμματος:

Ακολουθείστε μας στα Social Media


@ninikolopoulos

Copyright © 2009 - 2024 Νίκος Ι. Νικολόπουλος