Loading...
 Start Page

Είναι γνωστό σε όλους ότι σε περιόδους κρίσης, και οικονομικής δυσχέρειας βρίσκουν την ευκαιρία επιτήδειοι να χρησιμοποιούν τα κενά του νόμου και την ελλιπή λειτουργία του κρατικού μηχανισμού, για να προβαίνουν σε πράξεις αισχροκέρδιας και παραβατικότητας.

Τα τελευταία χρόνια αλλεπάλληλες είναι οι καταγγελίες για το ομιχλώδες τοπίο που καλύπτει τις διακομιδές ασθενών στην Ελλάδα με ιδιωτικά ασθενοφόρα.

(http://www.protothema.gr/greece/article/?aid=122525)

Στην Ελλάδα άδεια λειτουργίας ιδιωτικών ασθενοφόρων μπορούν να λαμβάνουν κλινικές, θεραπευτήρια, διαγνωστικά κέντρα, καθώς και Μονάδες χρόνιας αιμοκάθαρσης υπό την προϋπόθεση ότι θα εξυπηρετούν μόνο όσους κάνουν χρήση των υπηρεσιών τους και χωρίς καμία οικονομική επιβάρυνση. Οι κλινικές έχουν δικαίωμα να διακομίζουν ασθενείς από και προς την κλινική και υποχρέωση να είναι ατελώς. Επίσης, άδεια λειτουργίας ασθενοφόρου μπορούν να λάβουν οι ασφαλιστικές εταιρείες του κλάδου βοηθείας (18) για την εξυπηρέτηση των συνδρομητών τους, όπως επισημαίνεται και στην υπουργική απόφαση 754/-6-2005 (. Τις άδειες λειτουργίας των οχημάτων τις δίνει το υπουργείο μεταφορών με την έκδοση των πινακίδων ως ασθενοφόρο, αλλά προϋποθέτει προηγουμένως την έγκριση του οχήματος και των προδιαγραφών του από το ΕΚΑΒ.

Συνεχή είναι πλέον, τα τελευταία 2 χρόνια, τα δημοσιεύματα στο έντυπο και ηλεκτρονικό τύπο ότι κυρίως οι ιδιοκτήτες κλινικών καταπατούν τις προϋποθέσεις αυτές, και αναζητώντας την εμπορική εκμετάλλευση της δυνατότητας άδειας ασθενοφόρου προβαίνουν σε αγορά ασθενοφόρου με τρεις προοπτικές:

(http://www.fire.gr/portal/modules.php?name=News&file=article&sid=1974)

1. επένδυση, για κάλυψη των δικών τους αναγκών.

2. κερδοσκοπία, με παράνομη εμπορική εκμετάλλευση ή οποία ακολουθεί τόσο την πολιτική χρέωσης των υπηρεσιών ασθενοφόρου για τους πελάτες τους, όσο και την χρέωση για μη πελάτες τους. Και οι δύο περιπτώσεις είναι παράνομες, αλλά το παζλ έχει και μη χρέωση ΦΠΑ από πολλούς, διότι βαφτίζουν τις υπηρεσίες ασθενοφόρου ως ιατρικές υπηρεσίες, κάτι που δεν ισχύει.

3. κερδοσκοπία μαφιόζικου στιλ, καθότι οι ιδιοκτήτες κλινικών συνεργάζονται με διάφορες εταιρίες «μαυραγορίτες» και υπογράφουν συνεργασίες.

(http://www.ethnos.gr/article.asp?catid=22768&subid=2&pubid=63719738)

Επειδή αποτέλεσμα όλων αυτών των πράξεων είναι το κράτος να στερείται φόρων και να αδυνατεί να χρηματοδοτήσει κοινωνικούς πόρους.

Επειδή ο ιδιοκτήτης της κλινικής κάνει απόσβεση του ασθενοφόρου και το κράτος ξαναχάνει φόρους από μη φορολόγηση των κερδών της κλινικής.

Επειδή για την διαχείριση των ασθενοφόρων τους οι μαυραγορίτες είναι φυσικό να μην κόβουν αποδείξεις και να στερούν ΦΠΑ από το κράτος.

Επειδή το χειρότερο σενάριο είναι στην περίπτωση ρήξης μεταξύ μαυραγοριτών και ιδιοκτητών κλινικών, που έχει ως αποτέλεσμα ο «μαυραγορίτης» να μένει στην καλύτερη περίπτωση με το ασθενοφόρο χωρίς άδεια. Το αποτέλεσμα είναι η δημιουργία ορφανών ασθενοφόρων ή «πειρατικών» όπως λέει η πιάτσα. Αυτά τα ασθενοφόρα κυκλοφορούν σήμερα στην αγορά κυριολεκτικά χωρίς άδεια.

Καλούνται οι κκ. Υπουργοί να δώσουν απαντήσεις στα πιο κάτω ερωτήματα:

1. Πόσες εταιρείες διακομιδής ασθενών λειτουργούν νόμιμα στην Ελλάδα; Υπάρχει επίσημη καταγραφή τους, με στοιχεία για το προσωπικό που απασχολούν και τον αριθμό ασθενοφόρων που κατέχουν; (Να κατατεθούν οι σχετικοί πίνακες)

2. Υπάρχει επίσημη καταγραφή του στόλου των ιδιωτικών ασθενοφόρων που κυκλοφορούν σήμερα στην Ελληνική επικράτεια; Αν ναι από ποια υπηρεσία; (να κατατεθεί σχετική αναλυτική κατάσταση ενεργών ασθενοφόρων)

3. Γίνονται έλεγχοι για τη νομιμότητα της λειτουργίας των ιδιωτικών ασθενοφόρων; Αν ναι από ποιο φορέα; (να κατατεθούν σχετικοί συγκεντρωτικοί κατάλογοι ελέγχων)

4. Πόσα οχήματα – ασθενοφόρα έχει βρει ακατάλληλα την τελευταία 5ετία το ΕΚΑΒ σε επανελέγχους που έχει κάνει; (Να κατατεθούν αναλυτικά στοιχεία πορισμάτων.)

5. Είναι ενήμερο το ΣΔΟΕ για όλες αυτές τις καταγγελίες που έχουν γίνει διαχρονικά και αφορούν την παράνομη λειτουργία εταιρειών, αλλά και παράνομες άδειες κυκλοφορίας ιδιωτικών ασθενοφόρων; Αν ναι έχουν γίνει έρευνες; Ποια τα αποτελέσματα; (Να κατατεθούν τα σχετικά πορίσματα)

6. Υπάρχουν στοιχεία για τα διαφυγόντα κέρδη του δημοσίου από την μη απόδοση του ΦΠΑ, λόγω « πειρατικής» λειτουργίας ιδιωτικών ασθενοφόρων; Έχουν υπολογιστεί; Ποια μέτρα έχουν παρθεί για την πάταξη αυτής της μάστιγας αισχροκέρδειας;

7. Έχουν ενημερωθεί οι Οικονομικοί Εισαγγελείς; Σε ποιες ενέργειες έχουν προβεί;

Ο ερωτών Βουλευτής

Νίκος Ι. Νικολόπουλος

 

Πολιτικό Γραφείο Πάτρα:
Διεύθυνση: Μιαούλη 48, Πάτρα
Τηλέφωνο: 2610344700 και 2610344702
 
Επίσημη Ιστοσελίδα Κόμματος:

Ακολουθείστε μας στα Social Media


@ninikolopoulos

© Copyright 2009 - 2024 Νίκος Ι. Νικολόπουλος