Loading...
 Start Page

ΑΡ. ΠΡΩΤ. 7149/631/13-2-2013

ΕΡΩΤΗΣΗ & ΑΚΕ

ΠΡΟΣ ΤΟΝ

ΠΡΩΘΥΠΟΥΡΓΟ

ΚΑΙ ΤΟΥΣ ΥΠΟΥΡΓΟΥΣ

ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ

ΕΣΩΤΕΡΙΚΩΝ

ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ ΑΝΤΑΓΩΝΙΣΤΙΚΟΤΗΤΑΣ ΥΠΟΔΟΜΩΝ ΜΕΤΑΦΟΡΩΝ ΚΑΙ ΔΙΚΤΥΩΝ

ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ & ΚΛΙΜΑΤΙΚΗΣ ΑΛΛΑΓΗΣ

ΚΟΙΝΟΠΟΙΗΣΗ:ΣΤΟΝ ΕΙΣΑΓΓΕΛΕΑ ΑΡΕΙΟΥ ΠΑΓΟΥ

ΣΤΟΥΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΟΥΣ ΕΙΣΑΓΓΕΛΕΙΣ

ΣΤΟΝ ΕΠΙΘΕΩΡΗΤΗ ΔΗΜΟΣΙΑΣ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ

Το νερό είναι κοινωνικό αγαθό, για τη συντήρηση της ζωής, της υγείας, της υγιεινής των ανθρώπων και της ισορροπίας των οικοσυστημάτων καθώς επίσης και πρώτη ύλη στη διαδικασία της βιομηχανίας και των αγροτικών καλλιεργειών.

Δυστυχώς όμως να που φτάσαμε σήμερα, να ενσωματωθεί στην πολιτική του Διεθνούς Νομισματικού Ταμείου, της Παγκόσμιας Τράπεζας και στη συντονισμένη λιτότητα, της τρόικας,

Η ιδιωτικοποίηση του νερού σε σχέση με τις μνημονιακές απαιτήσεις των χωρών που έχουν Μνημόνια, όπως η Ελλάδα μπαίνει ως όρος και ως προϋπόθεση παρ΄ ότι υπάρχει μια 25ετής διεθνής εμπειρία, που διδάσκει την τραγική αποτυχία των προγραμμάτων ιδιωτικοποίησης.

Μια τραγική εμπειρία που πολλές χώρες τις οδήγησε πάση θυσία να ανακτήσουν και πάλι την διαχείριση των υδάτινων αποθεμάτων.

Αξίζει κανείς να μελετήσει την εμπειρία για παράδειγμα της Γαλλίας, της Ιταλίας, του Μπουένος Άιρες, της Αργεντινής, του Χάμιλτον του Καναδά. Το 2011 έγινε στην Ιταλία δημοψήφισμα όπου αποφάσισε ο κόσμος με 95%, ότι δεν ιδιωτικοποιείται το νερό, στην Ολλανδία, υπάρχει από το 2004 νόμος που απαγορεύει την ιδιωτικοποίηση του νερού.

Η τρικομματική κυβερνητική κοινοπραξία θέλει να ξεπουλήσει δυστυχώς έν έτει 2013 την ΕΥΑΘ, που είναι φυσικό μονοπώλιο και να μετατρέψει το νερό σε εμπόρευμα της Suez.

Της εταιρείας suez αυτής που επιχειρεί ο Δήμος του Βερολίνου, σήμερα να πάρει πίσω το νερό της πόλης του, αυτής της ίδιας που αφαίρεσε, μεταξύ του 2009 και 2011, ο δήμος του Παρισιού το δικαίωμα να κάνει το λαό να λέει το νερό – νεράκι, αυτής που σήμερα έχει το 5% των μετοχών της ΕΥΔΑΠ.

Υπάρχουν όμως παραδείγματα και από πολλές άλλες χώρες, οι οποίες έχουν προβλήματα από την ιδιωτικοποίηση του νερού τα τελευταία χρόνια γι΄ αυτό και παρατηρείται μείωση των ιδιωτικοποιήσεων των εταιρειών στην Ευρώπη και σε όλο τον κόσμο.

Οι ιδιωτικές εταιρείες δεν απέδωσαν τα αναμενόμενα.

Δεν έκαναν επαρκείς επενδύσεις.

Σήμερα με αυτή την ανθρωπιστική κρίση, αν μη τι άλλο θα έπρεπε η ίδια η Κυβέρνηση Σαμαρά – Βενιζέλου - Κουβέλη να διασώσει τα κοινωνικά αγαθά, που είναι απολύτως αναγκαία.

Το δικαίωμα του αδύναμου οικονομικά Έλληνα πολίτη, στην πρόσβαση των απαραίτητων κοινωνικών αγαθών, πρέπει να διασφαλισθεί.

Αυτό είναι καθήκον κάθε πολιτικού και κάθε κόμματος.

Το νερό για εμάς τους ΧΡΙΣΤΙΑΝΟΔΗΜΟΚΡΑΤΕΣ εξακολουθεί να αποτελεί κοινωνικό αγαθό και όχι εμπόρευμα. Για τούτο πιστεύουμε ότι θα πρέπει να υπάρχει ένα ενιαίος κρατικός φορέας διαχείρισης των υδάτινων πόρων, όπως άλλωστε έπραξε στο πρόσφατο ιστορικό παρελθόν και ο αείμνηστος εθνάρχης Κων. Καραμανλής, διακηρύσσοντας και εν τοις πράγμασι ότι το νερό είναι ένας αναγκαίος δημόσιος φυσικός πόρος - όπως το οξυγόνο – και για αυτό συνέστησε φορέα στην πρωτεύουσα και την συμπρωτεύουσα από τότε που θα ασχολείται κυρίως με την προστασία και την ορθολογική αξιοποίηση και διαχείριση των υδάτινων αποθεμάτων για το σύνολο της επικράτειας.

Πέραν των λόγων που αναφέρω, όπου καταδεικνύεται ότι το νερό είναι αναντικατάστατο κοινωνικό αγαθό και συνδέεται άμεσα με την ποιότητα ζωής του ανθρώπου, το νερό είναι και σπουδαίο αναπτυξιακό «εργαλείο» και ως τέτοιο δεν είναι δυνατόν να πέσει στα χέρια ιδιωτών για ανεξέλεγκτη εκμετάλλευση.

Επειδή η Ελλάδα όπως όλοι γνωρίζουν είναι σε τέτοια περιοχή όπου κινδυνεύει από την υπερθέρμανση του πλανήτη.

Επειδή υπάρχουν παραδείγματα από πολλές άλλες χώρες, οι οποίες έχουν προβλήματα από την ιδιωτικοποίηση του νερού τα τελευταία χρόνια.

Επειδή παρατηρείται μείωση των ιδιωτικοποιήσεων σ΄ όλη την Ευρώπη και σ΄ όλο τον κόσμο.

Επειδή οι ιδιωτικές εταιρείες δεν απέδωσαν τα αναμενόμενα, αφού δεν έκαναν επαρκείς επενδύσεις.

Επειδή και στη Γαλλία όπως και σε πολλές άλλες Ευρωπαικές πόλεις έχουν πλέον απορρίψει την ιδιωτικοποίηση.

Επειδή το 2010 η πόλη του Παρισιού αποφάσισε να ξανακάνει τις υπηρεσίες ύδρευσης δημοτικές, και μάλιστα μετά από 25 χρόνια, που τις παρείχαν οι δύο μεγαλύτερες ιδιωτικές εταιρείες της Γαλλίας, Suez και Veolia.

Επειδή απεδείχθη ότι η ύδρευση στο Παρίσι τώρα είναι πλέον φθηνότερη.

Επειδή τέτοια παραδείγματα υπάρχουν σε όλη την Ευρώπη και τον κόσμο.

Επειδή είναι προφανής η εναλλακτική λύση για μια δημόσια εταιρεία ύδρευσης.

Επειδή είναι κάτι που προτιμάται από τη συντριπτική πλειονότητα των χωρών κατά την σχετικά πρόσφατη …περίοδο των 150 ετών.

Κατόπιν όλων των ανωτέρω καλείται να απαντήσει ο Πρωθυπουργός και οι αρμόδιοι Υπουργοί:

 Είναι δυνατόν να παραδίδεται το νερό στους ιδιώτες;

 Γνωρίζει ότι η κυβέρνηση αντιμετωπίζει το νερό ως «εμπορεύσιμο προϊόν»; Εάν ναι, αυτό που οδηγεί ουσιαστικά;

 Έχει προσχωρήσει σε αυτή την άποψη;

 Γνωρίζει ότι τότε συνειδητά πια οδηγεί αυτόματα τα πλατιά λαϊκά στρώματα, που είναι η πλειοψηφία των καταναλωτών, στο να έχουν μεγαλύτερες δυσκολίες στην πρόσβαση αφού θα είναι ακριβότερα τα τιμολόγια;

 Θα καλυτερεύσει η παροχή;

 Υπάρχει και η οικολογική διάσταση του θέματος;

 Καθήκοντα ρυθμιστικής αρχής έχει αναλάβει η Ειδική Γραμματεία Υδάτων για να προχωρήσει η διαδικασία, θα πρέπει πρώτα – πρώτα να γίνει τιμολόγηση. Έχουν ξεκινήσει αυτές οι διαδικασίες για την τιμολόγηση;

 Γιατί αλλάξατε γνώμη και δεν συστήνετε την Ανεξάρτητη Αρχή Υδάτων, αλλά προκρίνεται μία διεύθυνση του Υπουργείου;

 Ποιες θα είναι οι αρμοδιότητες αυτής;

 Το ζήτημα της τιμής είναι κεντρικό πρόβλημα για οποιονδήποτε επενδυτή, αυτό θα έχει συμφωνηθεί προ της επενδύσεως ή απλώς θα έχει συμφωνηθεί ένας μηχανισμός;

 Γιατί δεν περιγράφεται ο μηχανισμός της τιμολογιακής πολιτικής παρά μόνο με γενικούς όρους, δεν είναι αποτρεπτικό για την ιδιωτικοποίηση;

 Πως θα διασφαλίζεται η δημόσια εποπτεία εποπτεία και πως θα την δυναμώσετε;

 Πως θα διασφαλίζεται η δημόσια ιδιοκτησία στα δίκτυα;

 Μέσα στη σύμβαση παραχώρησης υπάρχουν αναγκαία έργα υποδομής και ανακατασκευής, είναι κοστολογημένα και αν αυτά τα έργα, όπως θα κοστολογηθούν, θα είναι διασυνδεδεμένα με το μηχανισμό υπολογισμού τιμής;

 Αυτά τα δυο μεταξύ τους δεν είναι προφανές ότι θα διαμορφώσουν και την τιμολογιακή πολιτική;

 Υπάρχει πρόβλεψη για υποχρεωτική διατήρηση επαρκούς ποσοστού μετοχών στο δημόσιο σε κάθε εταιρεία διαχείρισης, προκειμένου να διασφαλίζεται η δυνατότητα αποτελεσματικής παρέμβασης στη διοίκηση των εταιρειών;

 Υποχρεώνεται ο επενδυτής για αποδοχή του δημόσιου εγκρινόμενου τιμολογίου ή θα έχει αυτός την τιμολογιακή πολιτική;

 Σε μια εποχή όπου υπάρχει υπερθέρμανση του πλανήτη και κάποιοι έχουν πει ότι ο Γ΄ Παγκόσμιος Πόλεμος ίσως γίνει για το νερό, η πολιτική της χώρας μας είναι να δώσουμε το νερό στους ιδιώτες;

 Το έχετε σκεφθεί αυτό;

 Εάν ναι τότε πως διασφαλίζετε την οικολογική διάσταση;

 Όταν οι άλλες χώρες ξαναγυρίζουν τα δημόσια αγαθά του νερού στο δημόσιο χαρακτήρα, γιατί εσείς πάτε να το πουλήσετε;

 Για να κερδίσουμε ως Ελληνικό δημόσιο τι;

 Τα 80.000 εκατομμύρια;

 Είναι αλήθεια ότι πάτε να εισπράξετε ένα ποσό μεταξύ 80 και 100 εκατομμυρίων;

 Υπακούει ακόμα και στην άκρατη φιλελεύθερη λογική η απόφασή σας η οποία για 80 εκατομμύρια με τα δικά σας κριτήρια, μια εταιρεία που έχει 21 εκατομμύρια κέρδη, 26 αποθεματικά, τα πάγιά της ακόμη δεν έχουν υπολογιστεί, επιτρέπεται να πουληθεί σε αυτό το τίμημα;

 Το όφελος το οποίο θα διεκδικήσει το ΤΑΙΠΕΔ για λογαριασμό του Ελληνικού Δημοσίου είναι ένα όφελος εφάπαξ ή είναι ένα όφελος που, ενδεχομένως, εάν για οποιονδήποτε λόγο μπορεί κάποιος να αξιολογήσει, ότι σήμερα η τιμή που θα δώσει ο ιδιώτης θα είναι η χαμηλότερη λόγω και των συνθηκών κρίσης που επικρατούν στη χώρα;

 Εάν ναι τότε πάτε, ουσιαστικά, να πουλήσετε την ΕΥΑΘ Α.Ε. Υπηρεσιών στο κόστος των κερδών της για τα επόμενα τέσσερα με πέντε χρόνια;

 Είναι αλήθεια ότι ζητάτε ένα τίμημα κατ΄ αρχήν, 80.000.000 ευρώ, δηλαδή, όσο είναι τα κέρδη της εταιρείας για 4-5 χρόνια;

 Η ΕΥΑΘ για πόσο μικρότερο πάει να πουληθεί;

 Ποια είναι η αξία από αυτή που είναι των αναπόσβεστων παγίων της;

 Σε αυτούς που προτείνουν να την κρατήσετε τρία χρόνια για να πάρετε αυτά τα χρήματα και να΄ ναι δική σας τι λέτε;

 Όταν καταλήξατε σε αυτήν τη διαδικασία για την οποία μας ενημέρωσε ο Πρόεδρος του ΤΑΙΠΕΔ στη Βουλή, υπήρξε μειοψηφία;

 Υπήρξε άλλη άποψη;

 Να κατατεθούν όλα τα πρακτικά των συνεδριάσεων που αφορούν στη διαδικασία πώλησης στην ΕΥΑΘ στα οποία καταγράφονται όπως αποκαλύφθηκε και στην Επιτροπή Οικονομικών Υποθέσεων της Βουλής, οι διαφωνίες της κας Ζωϊρού και ασχολήθηκαν για το νερό, καθώς και όλων των συνεδριάσεων του τελευταίου μήνα.

 Γιατί αφήνουμε στη διαδικασία των δεσμευτικών προτάσεων μόνο να συγκεκριμενοποιηθούν οι όροι και η Βουλή να μην έχει τη δυνατότητα να συζητήσει τις δεσμευτικές προτάσεις;

 Γιατί ξεκινάτε τις ιδιωτικοποιήσεις από την ΕΥΑΘ και δεν ξεκινάτε από την εκχώρηση ιδιωτικών εκτάσεων;

 Η ΕΥΑΘ όπως και η ΕΥΔΑΠ χορηγεί άδειες ίδρυσης νέων βιομηχανιών; Εκχωρείται και αυτό το φοβερό εργαλείο;

 Η ιδιωτικοποιημένη ΕΥΑΘ θα εξακολουθήσει για την περιοχή του συγκροτήματος Θεσσαλονίκης και ευρύτερα στη Βόρεια Ελλάδα θα παίζει ποιό ρόλο με του εργαζόμενους και με τα εργασιακά του δικαιώματα τι θα γίνει; Γιατί είναι τόσο γενικοί οι όροι μέχρι στιγμής;

 Τι θα γίνει με το Ταμείο Πρόνοιας των εργαζομένων με το νέο καθεστώς. Τι προβλέπεται γι΄ αυτό;

 Η ΕΥΑΘ Παγίων παίζει το ρόλο του θεματοφύλακα γιατί ήταν κρατική. Πως θα συνεχίσει να παίζε αυτό το ρόλο από την στιγμή που συγχωνεύεται με την ΕΥΑΘ ΑΕ;

 Τι λέμε στην πρώτη φάση του διαγωνισμού; Ότι το 51% του μετοχικού κεφαλαίου θα μεταφερθεί και η διοίκηση της Εταιρείας, με σύμβαση μεταβίβασης μετοχών και συμφωνία μετόχων;

 Γιατί θα μπορεί κύριοι Υπουργοί και δεν θα πρέπει να περιλαμβάνει τα δικαιώματα της μειοψηφίας του Ταμείου;

 Γιατί αυτή τη στιγμή το Δημόσιο καταλήγει να έχει το 24% και ούτε καν το 33% δεν έχει;

 Πώς θα διασφαλίζονται τα συμφέροντα της μειοψηφίας; Κανένα δικαίωμα, δεν θα κρατήσετε; Ούτε καν αυτά της μειοψηφίας;

 Λέτε 51%. Αυτό τι περιλαμβάνει;

 Τα δίκτυα, δηλαδή, θα τα συντηρεί η εταιρία η οποία θα αγοράσει το 51%;

 Τα έργα επέκτασης θα τα κάνει αυτή;

 Υπάρχουν επίσης τα πενταετή επενδυτικά προγράμματα. Τι θα γίνουν αυτά τώρα;

 Να κατατεθούν τα πρακτικά των πρώτων 3ων Δ.Σ. αφ΄ ότου ανέλαβε ο πρόεδρος κος Αθανασόπουλος.

 Να κατατεθεί η απόφαση του Δ.Σ. που άλλαξε και ορίζει ότι ο σημερινός μισθός κάθε συμμετέχοντος στο Συμβούλιο των Εμπειρογνωμόνων εν μέσω κρίσης αυξήθηκαν και από 2000 ευρώ κατά μέσω όρο σε 3000 ευρώ το μήνα.

Ο Ερωτών Βουλευτής

Νίκος Ι. Νικολόπουλος

Πολιτικό Γραφείο Πάτρα:
Διεύθυνση: Μιαούλη 48, Πάτρα
Τηλέφωνο: 2610344700 και 2610344702
 
Επίσημη Ιστοσελίδα Κόμματος:

Ακολουθείστε μας στα Social Media


@ninikolopoulos

© Copyright 2009 - 2024 Νίκος Ι. Νικολόπουλος